A ile biegów z tyłu ma ten rower i jakiej firmy są przerzutki?
Pod Shimano na 7 biegów można założyć coś takiego: http://allegro.pl/ma...6353454382.html
Ale do tego trzeba jeszcze zamontować na ramie opory dla pancerzy (na obejmie albo przykręcane w miejsce manetek na ramie). Do tylnej przerzutki można wprawdzie puścić pełny pancerz od manetki do samej przerzutki, ale wszystkie bardziej współczesne przerzutki przednie nie mają własnego oporu dla pancerza i przewidują, że pancerz będzie miał gdzieś oparcie na ramie.
Ja bym się w żadne Retroshifty nie bawił, bo czy to jest aż tak wygodne? A cena jak mówisz wysoka.
Warto też rozważyć zmianę kierownicy na prostą, zwłaszcza jeśli na baranku nie korzystałeś (lub rzadko) z dolnego chwytu. Stare szosówki miały długie górne rury i krótkie mostki, więc można założyć dłuższy mostek, prostą kierownicę i uzyskać podobną pozycję (ale i dość sportową). Na prostą kierownicę można już wybierać z szerokiej gamy manetek, klamek lub klamkomanetek. Tylko klamki do hamulca muszą być starego typu (pod cantilever) lub do hamulców szosowych.
Z hamulcem szosowym dobrze będą działać np. takie klamki: http://allegro.pl/kl...6720701806.html
Do tego manetki, np. tanie obrotowe Revoshift lub Sram (pod Shimano robią wersję MRX, także pod 6 biegów): http://e-bmx.pl/opis...a-sram-mrx.html
Sam mam coś takiego i świetnie się tym jeździ:
Za nowy mostek Procraft (cr-mo, zaskakująco lekki) dałem na allegro 10 zł, a kierownicę aluminiową można kupić spokojnie za 20 zł, więc koszty takiej przeróbki nie są duże. No jeszcze rogi, bo ja je uwielbiam i dają dodatkowy chwyt (lub nawet dwa, gdy są długie, zagięte).