Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ocieranie Łańucha W Jednym Momencie Obrotu Na Przedniej Przerzutcę


48 odpowiedzi w tym temacie

#21 nolimts

nolimts
  • Użytkownik
  • 171 postów
  • SkądPoznan

Napisano 03 czerwiec 2017 - 10:54

Mozesz ściągnąć i mały blat bez demontażu korby. Mam Rotora z "jajkami" i kilka tarcz, bez problemu zmieniam korony nez demontażu korby.

Nie sprzedawaj korby! To bardzo solidne i sztywne korby.

 

 

Hmn no w sumie wyprzedziłeś pytanie bo myślę nad sprzedażą i w zasadzie już wybrałem korbę SRAM RED. Ale abstrachując.

Czy Korba rotora ze skrzywionym pająkiem (tak mi się jednak wydaje) jest dużo warta ? Dlaczego mówisz że warto ją zostawić ? Przecież nie będe się na nią patrzył :-) no chyba że sam pająk można wymienić ??



#22 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 599 postów
  • Skądz Polski

Napisano 03 czerwiec 2017 - 12:07

Jeśli pająk jest zdeformowany, to faktycznie już kaplica.

#23 nolimts

nolimts
  • Użytkownik
  • 171 postów
  • SkądPoznan

Napisano 03 czerwiec 2017 - 12:42

no nic muszę to sprawdzić upewnić się że to pająk.. Czyli jeśli korba to cała na śmieci czy tylko przód ? I czy może jeszcze przyczyna być np w niedokręconych miskach supportu bb30 ? Albo coś innego niż pająk

 



#24 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 03 czerwiec 2017 - 13:21

A w jaki sposób można zdeformować pająka korby? JA sobie tego inaczej nie wyobrażam niż walenie młotkiem. 

 

nolimts, zrób tak jak napisałem, znajdź to miejsce gdzie ociera i podłóż takie wycięte z cienkiego kartonika podkładki pod jedną lub dwie sąsiednie śruby. Suport raczej nie ma znaczenia o ile łożyska są ok, a jeśli nawet masz minimalnie krzywo wyfrezowany otwór mufy, to przecież nie będziesz wymieniał ramy dla tych dziesiątek milimetra. Blatu też nie jesteś w stanie tak dogiąć by o takie wartości zniwelować bicie, nie ma szans. Tylko podkładki moim zdaniem, bo to najmniej inwazyjny sposób.



#25 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 599 postów
  • Skądz Polski

Napisano 03 czerwiec 2017 - 13:50

Moim zdaniem Arni może mieć rację.

#26 nolimts

nolimts
  • Użytkownik
  • 171 postów
  • SkądPoznan

Napisano 03 czerwiec 2017 - 16:32

A w jaki sposób można zdeformować pająka korby? JA sobie tego inaczej nie wyobrażam niż walenie młotkiem. 

 

nolimts, zrób tak jak napisałem, znajdź to miejsce gdzie ociera i podłóż takie wycięte z cienkiego kartonika podkładki pod jedną lub dwie sąsiednie śruby. Suport raczej nie ma znaczenia o ile łożyska są ok, a jeśli nawet masz minimalnie krzywo wyfrezowany otwór mufy, to przecież nie będziesz wymieniał ramy dla tych dziesiątek milimetra. Blatu też nie jesteś w stanie tak dogiąć by o takie wartości zniwelować bicie, nie ma szans. Tylko podkładki moim zdaniem, bo to najmniej inwazyjny sposób.

no właśnie nie wiem ,  ale kilka razy glebę zaliczyłem więc może od tego korba się skrzywiła ;/



#27 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 03 czerwiec 2017 - 18:06

Nie wierzę, szybciej byś pogiął tarczę, a nie te grube alu korby. 



#28 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 03 czerwiec 2017 - 21:58

Zdeformować pająk to prawdziwa sztuka. Wbrew pozorom nowe blaty mogą mieć bicie, ale sprawdzić porządnie mógłbyś tylko na płycie traserskiej. Stąd opcja podkładek lub dogięcia blatu np szwedem jest sensowna.  pozdr



#29 nolimts

nolimts
  • Użytkownik
  • 171 postów
  • SkądPoznan

Napisano 03 czerwiec 2017 - 22:15

Zdeformować pająk to prawdziwa sztuka. Wbrew pozorom nowe blaty mogą mieć bicie, ale sprawdzić porządnie mógłbyś tylko na płycie traserskiej. Stąd opcja podkładek lub dogięcia blatu np szwedem jest sensowna.  pozdr

no dobra ale jakie w takim razie będzie wytłumaczenie na to że przed założeniem nowych blatów to te stare fabryczne również sprawiały że przerzutka ocierała o łańcuch ? W pewnym momencie się skrzywiły? 



#30 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 03 czerwiec 2017 - 23:30

Możliwe, że ta korba jest po prostu źle wykonana i dlatego bicie występuje. I nie muszą być to wcale krzywe blaty ani nawet krzywy pająk. Punkty mocowania blatów na pająku mogą być w jednej płaszczyźnie, ale cała ta płaszczyzna może nie być prostopadła do osi korby. Wtedy będzie bicie, tym większe im więcej zębów na blacie, bo i średnica wtedy większa. Zmieniłeś zębatki na większe więc bicie jest bardziej zauważalne.

Nie widziałem tych korb Rotora na żywo, ale ze zdjęć wnioskuję, że ten pająk jest jakoś zaprasowany na osi. Wszytko zależy od technologii produkcji. Jeśli pająk jest wykonywany najpierw (wraz z płaszczyznami, do których przylegają zębatki), a dopiero później mocowany, minimalne przekrzywienie spowoduje bicie. Najlepiej, gdyby płaszczyzny przylegania zębatek były frezowane dopiero po montażu pająka na osi, na tokarce. Wtedy byłoby idealnie prosto. 

Nie wiem, jak się produkuje te korby, ale tak gdybam. 

http://roadbikeactio...tor_closeup.jpg


  • nolimts lubi to

#31 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 04 czerwiec 2017 - 01:03

Pajak jest przykręcany nakrętką centralną. W wielu przypadkach wystarczy kilka precyzyjnych uderzen impulsatorem kinetycznym zeby pozbyc sie problemu.

#32 nolimts

nolimts
  • Użytkownik
  • 171 postów
  • SkądPoznan

Napisano 04 czerwiec 2017 - 08:24



Możliwe, że ta korba jest po prostu źle wykonana i dlatego bicie występuje. I nie muszą być to wcale krzywe blaty ani nawet krzywy pająk. Punkty mocowania blatów na pająku mogą być w jednej płaszczyźnie, ale cała ta płaszczyzna może nie być prostopadła do osi korby. Wtedy będzie bicie, tym większe im więcej zębów na blacie, bo i średnica wtedy większa. Zmieniłeś zębatki na większe więc bicie jest bardziej zauważalne.

Nie widziałem tych korb rotora na żywo, ale ze zdjęć wnioskuję, że ten pająk jest jakoś zaprasowany na osi. Wszytko zależy od technologii produkcji. Jeśli pająk jest wykonywany najpierw (wraz z płaszczyznami, do których przylegają zębatki), a dopiero później mocowany, minimalne przekrzywienie spowoduje bicie. Najlepiej, gdyby płaszczyzny przylegania zębatek były frezowane dopiero po montaży pająka na osi, na tokarce. Wtedy byłoby idealnie prosto. 

Nie wiem, jak się produkuje te korby, ale tak gdybam. 

http://roadbikeactio...tor_closeup.jpg

 

hmn no właśnie może tutaj trzeba szukać problemu. Pamiętam że kiedyś w przeszłości gdy pierwszy raz dobrałem się do korby to probowałem odkrecać dokładnie to co pokazuje strzałką na obrazku. Jest taka szansa że jest to niedokręcone albo za mocno dokręcone? Szczerz mówiąc nie pamiętam czym to robiłem i czy aby przypadkiem samą ręką tego nie zrobiłem.. W każdym bądź razie dokręcone raczej jest ale może trzeba odkręcić jeszcze raz , przeczyścić czy coś ? Tylko czym?

rotor_closeup1_jpg.png

 

 



Pajak jest przykręcany nakrętką centralną. W wielu przypadkach wystarczy kilka precyzyjnych uderzen impulsatorem kinetycznym zeby pozbyc sie problemu.

czyli można go odkręcić od strony zewnętrznej jak rozumiem ? Kurdę nie mam chyba takiej naktętki. Gdzie można ją najtaniej jakoś wytrzsnąć? 



#33 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 04 czerwiec 2017 - 09:09

Nolimits, ale to właśnie jest owa nakrętka centralna. To co żeś se na tym zdjęciu zaznaczył strzałką. Dokręć to jeśli jest luźne.

#34 nolimts

nolimts
  • Użytkownik
  • 171 postów
  • SkądPoznan

Napisano 04 czerwiec 2017 - 09:24

Nolimits, ale to właśnie jest owa nakrętka centralna. To co żeś se na tym zdjęciu zaznaczył strzałką. Dokręć to jeśli jest luźne.

czym mam to dokręcić , nie mam takiego klucza? A przypadkiem od drugiej strony (tej zewnętrznej) nie można tego odkręcić? Np takim kluczem http://allegro.pl/sc...6516456148.html



#35 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 04 czerwiec 2017 - 10:02

Od zewnętrznej strony to odkręcasz korbę od osi suportu. Jeśli jest od wewnątrz ta śruba to ona właśnie trzyma pająka. Skoro żeś już nią kręcił to weź teraz to wszystko zdemontuj i sprawdź. Wyczyść i skręć. Jak nie masz klucza to spróbuj lekko młotkiem i przecinakiem/śrubokrętem - szczególnie, że już tym ruszałeś i to ręką.

#36 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 04 czerwiec 2017 - 14:05

Palcami to by tego nawet Pudzian nie ruszyl :) :):)
Ale jak juz bedziesz sie zabieral do tej korby, to bedziesz potrzebowal min 2 rzeczy:imbus 8mm do glownej nakretki korby i klucz do kaset, aby wykrecic podkladke.
Do skrecenia bedziesz jeszcze potrzebowal imbus 2mm do srubki kontrujacej nakretke od NDS.

Do sciagniecia pajaka potrzebujesz specjalny klucz (na zdjeciu na korbie).


34703306130_9987d8db4e_c.jpg

#37 nolimts

nolimts
  • Użytkownik
  • 171 postów
  • SkądPoznan

Napisano 04 czerwiec 2017 - 19:04

Palcami to by tego nawet Pudzian nie ruszyl :) :):)
Ale jak juz bedziesz sie zabieral do tej korby, to bedziesz potrzebowal min 2 rzeczy:imbus 8mm do glownej nakretki korby i klucz do kaset, aby wykrecic podkladke.
Do skrecenia bedziesz jeszcze potrzebowal imbus 2mm do srubki kontrujacej nakretke od NDS.

Do sciagniecia pajaka potrzebujesz specjalny klucz (na zdjeciu na korbie).
 

- No właśnie nie mam tego klucza do ściągnięcia pająka. Jak go szukać ? Jak się nazywa taki klucz?

 

- Imbus 8mm do głownej nakrętki korby. No imbusa to trudno nie mieć. Do czego wogle jest ta nakrętka ? Rozumiem że tą nakrętkę odkręca się ręką po odkęcniu imbusem tej śrubeczki ? Nie zaraz, zaraz o jakiej nakrętce mowa??

- "imbus 2mm do srubki kontrujacej nakretke od NDS" to ja już nie wiem co jest co

 

- klucz do kaset , takową posiadam a raczej taką nakrętkę



#38 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 04 czerwiec 2017 - 19:12



#39 nolimts

nolimts
  • Użytkownik
  • 171 postów
  • SkądPoznan

Napisano 05 czerwiec 2017 - 09:30

w 1:40 minucie tego filmu jest część której nigdy na oczy nie widziałem(jakiaś czarna podkładka). I wgle moja korba rotor-a jest tak jakby nieco inna 



#40 nolimts

nolimts
  • Użytkownik
  • 171 postów
  • SkądPoznan

Napisano 05 czerwiec 2017 - 09:48

a dokładniej to nie mam tej czarnej ochronki z 1:57 tutaj  





Dodaj odpowiedź