Skocz do zawartości


Dziurawienie Dętki Od Strony Obręczy


20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 10 czerwiec 2017 - 18:16

Może ktoś coś poradzi na taki problem.

Od paru dni co rusz łapię gumę ( w sumie trzy ), czyli więcej niż w przeciągu ostatnich całych trzech sezonów. Problem polega na tym, że założyłem nową oponę - Continental Ultra Sport II,i nie widać na niej żadnych nacięć, dziur itp. Dziury w dętce są nie od strony ,,wierzchniej'' czyli od opony, tylko ,,od spodu'' dętki, czyli od obręczy. Co może być przyczyną? Po złapaniu dwóch pierwszych gum oddałem koło do serwisu, popatrzyli, sprawdzili obręcz, powiedzieli że jest OK. Przejechałem rundkę 40 km i nic się nie działo. Ale kiedy następnym razem tylko wyjechałem za miasto ( jakieś 5-6 km ) zaraz złapałem gumę. Znowu od spodniej strony dętki.

Czy przyczyną może być nowa opona Conti? Ma w sumie przejechanych może 80 km. Fakt, ze opona jest dość dziwna. Model zwijany, bardzo ciężko się ją nakłada na obręcz, bez łyżki, samymi palcami się nie da. Do tego od nowości oponka lekko bije w jednym miejscu na boki, ma jakąś wadę produkcyjną. Zauważyłem, że ten nowy model Conti Ultra Sport ma zgrzew biegnący przez środek, czego dawniej nie było, faktura opony się zmieniła, wierzch opony lekko się ściera no i cena spadła - dawniej to było 80 - 90 zł, teraz można zwijaną już kupić za 50 - 60 zł, no i miejsce produkcji się zmieniło, dawniej robili te gumy w Tajlandii, teraz w Chinach.

Koła są składane - obręcz specyficzna ze względu na mocowanie nypli - Mavic CXP 33 - w sumie nowa, bo wymieniona jesienią tamtego roku. Obejrzałem wewnątrz obręcz w poszukiwaniu jakiegoś zadziora, kamyka czy opiłka, ale nic takiego, poza lekko zdrapaną farbą w jednym miejscu, gdzie jest spaw - to jest chyba miejsce łączenia obręczy. Jest to jednak ukryte pod taśmą.

Miał ktoś podobny przypadek?

 



#2 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 czerwiec 2017 - 19:23

 A opaskę na obręcz dokładnie sprawdziłeś? Czasem się zadrze i nie widać tego na pierwszy rzut oka, a po napompowaniu opony, pod ciśnieniem robi się większa dziura i dętka się przebija.

Może przy zmianie opon poruszyłeś opaskę i coś się zadarło - stąd mogłoby wynikać zbiegnięcie się w czasie ciągłych defektów ze zmianą opony.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#3 grzesiek32

grzesiek32
  • Użytkownik
  • 1815 postów
  • Skądśląskie

Napisano 10 czerwiec 2017 - 19:34

Jeżeli to ta sama dętka, to obstawiam że masz dętke michelina :P

a tak na serio, problemem może być też sama dętka, te wycieniowane co niektórych firm to niestety loteria, same z siebie łapią mikrorozwarstwienia 



#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6898 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 10 czerwiec 2017 - 19:39

Jakie masz opaski? Być może są po prostu nieprzystosowane do wysokiego ciśnienia. Przy szosowych oponach opaski powinny być znacznie twardsze i sztywniejsze, żeby nie odkształcać się pod ciśnieniem i żeby nie powstawały miejsca potencjalnego przetarcia dętki na krawędzi otworów na nyple.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 10 czerwiec 2017 - 20:04

Dzięki koledzy za odpowiedzi. Opaska to Schwalbe - ma oznaczenie, żeby nabijać do max. 8 barów, ale ja jeżdżę zawsze na siedmiu. Opaska kryje wszystkie otwory na nyple.Przejrzałem opaskę dokładnie - żadnych zadziorów. Pierwsza przebita dętka, to faktycznie był Michelin extralight toteż sobie pomyślałem od razu, że to wina tego francuskiego sh...tu. Ale kolejna dętki to już Conti, które mi się nie dziurawiły. Myślałbym o dętce, gdyby dziury pojawiały się w różnych miejscach, ale wszystkie były od strony obręczy. Źle zrobiłem, że wywaliłem przedziurawione dętki, bo mogłem porównać, czy w tym samym  miejscu były dziury.



#6 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6898 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 11 czerwiec 2017 - 10:39

A dałbyś radę zdjąć opaskę i sprawdzić, czy od spodu nie ma na niej odcisków? Być może jest tak, że przy zerowym ciśnieniu nic nie widzisz, ale na opasce zostaną odciski albo wręcz dziury spowodowane przez otwory na szprychy.

 

I jeszcze jedno: czy rozmiar opaski jest na pewno poprawny? Może dałbyś radę dla świętego spokoju założyć szerszą o 2 mm? Oczywiście pod warunkiem, że nie będzie się zawijała na krawędziach, bo to też jest szkodliwe.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#7 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 11 czerwiec 2017 - 11:23

Tak, założenie nowej, szerszej opaski i zakup nowej opony to jedyne rozsądne działania. Dziur na opasce raczej, chyba nie ma, ale odciski na pewno mogą się zrobić. Tak że nowa opaska, i nowa opona - z żalem rozstanę się z Continentalem. Spróbuję teraz Vittori Rubino Pro, albo któregoś Speca z wkładką antyprzebiciową. Dzięki mikroos za radę.



#8 Omen

Omen
  • Użytkownik
  • 776 postów

Napisano 11 czerwiec 2017 - 21:27

Proponuję czarną opaskę Novatec i najlepiej 1-2 mm szerszą od wewnętrznej szerokości obręczy.



#9 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 czerwiec 2017 - 22:02

Dwa razy mi się zdarzyło takie przedziurawienie dętki, na opaske nawinalem taśmę izolacyjna dwa razy i problem znikł.

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka



#10 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2166 postów
  • Skądkrakow

Napisano 11 czerwiec 2017 - 22:10

Potwierdzam sposób z taśmą izolacyjną. Nic toto nie waży a problem znika.  pozdr



#11 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 12 czerwiec 2017 - 14:34

Sposób z taśmą izolacyjną brzmi nieco hardkorowo, w prawidłowo poskładanym kole przecież wystarczy zwykła taśma ( i od ponad dekady mi wystarczyła ). Na razie dałem nową taśmę, ale jeżeli znowu będę łapał kapcie od strony obręczy - obwinę taśmę izolacją.



#12 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 czerwiec 2017 - 14:59

Na taśmie izolacyjnej chociaż widać jak dętka "wbija" się w otwory w obręczy

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka



#13 Omen

Omen
  • Użytkownik
  • 776 postów

Napisano 12 czerwiec 2017 - 15:26

Opaska to Schwalbe - ma oznaczenie, żeby nabijać do max. 8 barów, ale ja jeżdżę zawsze na siedmiu.

 

Wcześniej jeździłeś na starszym modelu opon tj. Continental Ultra Sport, a teraz zmieniłeś na Ultra Sport II. Osobiście jednak wolałbym przestrzegać zakresu ciśnień, jaki jest zalecany przez producenta (7,5-8,5 bar) dla opony 23 mm, bo może po prostu zacząłeś dobijać oponę do obręczy. Opona nieco się zmieniła, Ty mogłeś też trochę przytyć w ostatnim czasie i ta granica bezpieczeństwa mogła zostać przekroczona.



#14 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 12 czerwiec 2017 - 20:58

Nie jeździłem nigdy na ciśnieniu większym niż 7,0 bar. Opona była nowa - zrobiłem na niej w sumie 80 km. Opona była od nowości ferelnie wykonana - miała bicie i nie dało się jej założyć na rawkę bez udziału łyżki. Myślę, że problem był właśnie w taśmie i możliwe, że również w tej oponie, która nie równo się układała i możliwe, że bardziej uciskała w pewnym miejscu dętkę. Na razie nowa taśma Conti i w ramach testów opona Bontrager R3 - organolpetycznie robi dobre wrażenie.



#15 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądGdynia

Napisano 20 czerwiec 2017 - 21:28

Często opaska potrafi się przesunąć, tak dętka robi bąbel do środkowej komory. Sprawdź, czy przypadkiem przy zakładaniu opony nie przesunęła się odsłaniając kapsel lub krawędź obręczy. Na "sucho" zazwyczaj będzie to minimalne (dopiero po nabiciu mogą dziać się cuda).

Rozwiązaniem tego problemu jest taśma dwustronna piankowa trzymająca opaskę solidnie w miejscu albo opaska "szmaciana" podklejana.



#16 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 20 czerwiec 2017 - 22:59

Dzięki za wszystkie rady - taśma zmieniona na zwykłego continentala. Póki co - po kilkuset kilometrach spokój.



#17 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 24 czerwiec 2017 - 19:37

Po przejechaniu ok. 500 km znowu dziura, nie na samym grzbiecie dętki od strony obręczy, ale raczej z boku. Nigdy z czymś takim się nie spotkałem. Szlag jasny może trafić. Pytanie co robić: przeszlifować papierem ściernym obręcz, obwinąć taśmę taśmą izolacyjną, założyć jakąś specjalną, b. grubą taśmę czy może po prostu wymienić obręcz. Od początku mam z tym CXP 33 problemy. Mam nówkę CXP 22 Mavica, o klasycznej budowie, bez tych specyficznych ,,koszyków'' na szprychy w CXP 33 (PRO ), może więc się nie bawić, bo i tak nic to nie da, tylko od razu zmieniać obręcz?



#18 Robert74

Robert74
  • Użytkownik
  • 459 postów
  • SkądSANOK

Napisano 25 czerwiec 2017 - 08:01

Przy zdejmowaniu dętki zaznacz położenie jej względem obręczy ,coś tam musi być że dziurawi dętkę .


Live fast , die last.

 

https://www.strava.c...hletes/15434518

 

Zapraszam do rywalizacji https://www.endomond...lenges/41893971


#19 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 25 czerwiec 2017 - 14:24

Tak zrobię. Zastanawiam się tylko, czy jest możliwe, aby przyczyną dziur były jakieś opiłki, coś tam ciągle lata w środku obręczy. Z drugiej jednak strony jakby się wydostawały pod dętkę...?



#20 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1362 postów
  • SkądRumia

Napisano 10 maj 2018 - 05:57

Moim zdaniem te opiłki mogą być problemem. Jeśli znowu kapeć się zdarzyto można po zdjęciu opaski przedmuchać dobrze obręcz. Ale w przypadku Mavica to jest co najmniej dziwne... Rozumiem jakąś taniochę jak Remerx, gdzie ostatnio właśnie wysypywałem wióry po obróbce (ładnych 10 lat to tak jeździło), a tam dętke chyba uratowało niskie ciśnienie (miejski rower).



Dodaj odpowiedź