Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła Karbonowe Stożki 55Mm Czy 42Mm Alu Jako Podstawowe W Sezonie


32 odpowiedzi w tym temacie

#21 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3254 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 czerwiec 2017 - 11:43

Edytowałem trochę post wyżej.

Widziałeś gdzieś badania na noszenie przy podmuchach bocznych?

A to co robią te firmy to żadne V, bliżej temu do U. W sumie teraz to już projektuje się profile jako 0. Szczytem jest tu Mavic ze swoim CX01.


Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.logo_phpBB.gif<p>

#22 Technik

Technik
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 13 czerwiec 2017 - 12:00

Po edycji post ma trochę większy sens, ale nadal nie trafia w sedno. A senem jest to, że jak dmuchniemy w stojące koło o 50mm stożku V to przesunie je w bok bardziej, aniżeli koło o 50mm stożku U. I nie ma tu znaczenia to, że stożek U jest bardzie aero przy przednim wietrze, ale to, że jest bardzie aero patrząc od boku tj. ma mniejszy opór boczny, jest mniej podatny na podmuchy od boku, bo wiatr łatwiej 'spływa' po profilu U



#23 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3217 postów

Napisano 13 czerwiec 2017 - 12:57

To jakie są te Reynoldsy: U czy V?



#24 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3254 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 czerwiec 2017 - 13:13

Badań pokazujących różnice oporu bocznego nie ma. Ale nie mówię, że jej nie ma. Jest jest mała, a na rynku ukształtowana przez selektywną percepcję. Z tym spływaniem to raczej nie, po prostu jest mniejszy obszar niskiego ciśnienia od strony zawietrznej.

Mój post nie trafi w Twoje sedno bo nie powiem Ci że koła U są jakoś znacząco lepsze pod V.
(bo co to za prędkość 40km/h).

Ważniejsza jest powierzchnia boczna i tyle.

 

 

Dari musisz sobie odpowiedzieć czy te koła to stożki ;)


Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.logo_phpBB.gif<p>

#25 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3217 postów

Napisano 13 czerwiec 2017 - 14:17

Niepotrzebnie odpowiadasz ponieważ moje pytanie było skierowane do "fachowców" czyli osób, które mają pojęcie w temacie ...



#26 Technik

Technik
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 13 czerwiec 2017 - 14:36

Badań pokazujących różnice oporu bocznego nie ma. Ale nie mówię, że jej nie ma. Jest jest mała, a na rynku ukształtowana przez selektywną percepcję. Z tym spływaniem to raczej nie, po prostu jest mniejszy obszar niskiego ciśnienia od strony zawietrznej.

Mój post nie trafi w Twoje sedno bo nie powiem Ci że koła U są jakoś znacząco lepsze pod V.
(bo co to za prędkość 40km/h).

Ważniejsza jest powierzchnia boczna i tyle.

 

 

Dari musisz sobie odpowiedzieć czy te koła to stożki ;)

 

Oczywiście, że powierzchnia boczna jest zdecydowanie ważniejsza, ale przy tej samej powierzchni obręcze o profilu U są mniej podatne na wiatr. I jest to wyczuwalne, każdy kto miał okazję porównać Ci to powie. Narysuj sobie jak wygląda od boku obręcz V a jak U (z ogumieniem) i zastanów się który z kształtów będzie stanowił mniejszy opór dla wiatru od boku przy tej samej wysokości.

 

Dari - te Reynoldsy to coś pomiędzy, bardziej takie zmodyfikowane i lekko zaokrąglone V. Należy zdać sobie sprawę, że idealnego kształtu V ani U nie ma i idealne U nie koniecznie byłoby najlepsze. To tylko takie przybliżone 'nazewnictwo' by zobrazować o jakie typy profili chodzi. Odmian jest cała masa.

 


  • Dari lubi to

#27 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 13 czerwiec 2017 - 15:01

Assault DB to napewno nie jest V ksztalt, w rozumieniu, starszych, klasycznych konstrukcji obreczy, gdzie szerokosc obreczy byla w granicach 20mm (tutaj jest 25mm), a scianki obreczy mialy proste linie.

Nie jest to tez toriodalny lub typowy U ksztalt, cos raczej pomiedzy V and U.

Reynolds ma swoj specyficzny ksztalt obreczy. Np takie Aero 80 ma obrecz szeroka na 29mm! Dla porownania, wspomniane powyzej LW, Fernweg 80mm, ma szerokosc tylko 20mm (oni dalej robia w klasycznym V ksztalcie).


  • Dari lubi to

#28 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3254 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 czerwiec 2017 - 15:12

Wracając do początku tematu, koło 55mm wcale się nie opłaca w stosunku do 42. Różnica między nimi jest tak niewielka w oporach aero, że nie warto poświęcać komfortu, a koła to tylko 10% układu kolarz rower które możemy zmieniać w nikłych procentach.


Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.logo_phpBB.gif<p>

#29 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 14 czerwiec 2017 - 20:05

Starsze Assault-y miały zwykły V profil, ale nie jest też tak że profil U będzie automatycznie oznaczał mniejszą podatność na podmuchy wiatru, np. kiedyś jeździłem trochę na Vision Metron 40 (profil tylko 40mm) i to była tragedia na wietrze.

 

W temacie napisałeś "Karbonowe Stożki 55Mm Czy 42Mm Alu" - na pewno w aluminiowe koła o wysokim profilu bym się nie pchał.

 

 



#30 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1367 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 14 czerwiec 2017 - 20:39

Mam obręcze 22mm i kiedyś boczny podmuch wiatru przekręcił mi kierownicę o prawie 30stopni ;) A trzymałem ją oboma rękoma. Tak że wszystko kwestia wiatru ;)

Z wyższym stożkiem leżałbym na bank w rowie, bo ledwo się wtedy wybroniłem.


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#31 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 14 czerwiec 2017 - 21:48

Ciekawa rzecz. Swego czasu zmieniłem gumy z 23mm na 28mm i czułem różnicę całkiem sporą przy bocznych mocniejszych podmuchach.  pozdr


  • astronom lubi to

#32 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 18 czerwiec 2017 - 20:23

A jak do tego mają się płaskie szprychy?



#33 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3217 postów

Napisano 19 czerwiec 2017 - 08:13

Może testowałem te Reynoldsy za krótko (400 km) i po przejechaniu większego dystansu zmieniłbym zdanie, może jestem za cienki i osiągam za małe średnie, żeby wykorzystać  potencjał kół - w każdym razie wrażenie było takie, że jeżdzi  mi się na nich gorzej niż na niskoprofilowych, do tego znacznie tańszych (co najmniej 2-krotnie).

Być może przyczyną takich odczuć był wiatr, który wiał wtedy okrutnie. 

 





Dodaj odpowiedź