Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pomoc W Doborze Rozmiaru Ramy


21 odpowiedzi w tym temacie

#1 carlos76

carlos76
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 czerwiec 2017 - 17:18

Witam wszystkich forowiczów i zapaleńców szosowych i od razu zadaje pytanie :

 

kupiłem w zeszłym sezonie moją pierwszą szosę Tribana 500 - nie licząc oczywiście komunijnego rometa, którego zajeździłem w dzieciństwie na śmierć ;) ale to było w poprzednim stuleciu ;)

Tak więc teraz postanowiłem wrócić do tamtych czasów i kupić na początek Tribana 500 (trafił się okazyjnie od znajomego). Po jednym sezonie stwierdziłem, że nadal czuję frajdę z jazdy i przydało by się coś lepszego. Zacząłem więc zimą kompletować części i tak w tej chwili stoję już tylko przed wyborem rozmiaru ramy Accent Draft 2017. Jako że jest to nowa rama to rowerów zbudowanych na niej jako takich nie spotkałem. Trudno jest więc się do czegoś przymierzyć. Dlatego proszę Was o pomoc - doradźcie, który rozmiar powinienem wybrać ? Mam 180 cm wzrostu i ok. 83 cm dł. nogi. Na tribanie śmigałem rozmiarem L jeszcze z minimalnym zapasem. W Accencie zastanawiam się między M a L. Załączam geometrię obu ram żeby było łatwiej porównać. Proszę o waszą szybką ocenę bo sezon rowerowy w pełni a mój wciąż na warsztacie ;)

 

pozdrawiam
 

Załączone pliki


  o__          __o        ,__o                                        __o          __o
  ,>/_        -\<,      _-\_<,                                    _`\<,_      _ \<_
(*)`(*).....O/ O.....(*)/'(*).. 
IT'S TIME FOR A RIDE ...(*)/ (*).....(_)/(_) 


#2 OpaQ

OpaQ
  • Użytkownik
  • 104 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 13 czerwiec 2017 - 17:46

Jeżeli Ci Triban odpowiadał L, to Accent powinien być M.



#3 Rumcajs

Rumcajs
  • Użytkownik
  • 110 postów

Napisano 13 czerwiec 2017 - 20:11

Draft "M" będzie OK. Przy czym musisz wiedzieć, że ramy Accent charakteryzują się bardzo agresywną geometrią (duży "reach" i niski "stack"). Pamiętaj o tym przy przycinaniu rury sterowej i zostaw miejsce na podkładki, żebyś sobie nie zamknął drogi do wygodnej pozycji.



#4 cky

cky
  • Użytkownik
  • 297 postów

Napisano 13 czerwiec 2017 - 20:22

a może taki planetx

http://www.planetx.c...y-road-frameset

z wysyłką do Polski będzie mniej niż 900zł 

 



#5 carlos76

carlos76
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 czerwiec 2017 - 21:15

Dzięki koledzy za Wasze opinie... wszystkie cenne dla takiego początkującego jak ja. Zastanawiałem się nad tym Draftem bo jest dostępny w dużych ilościach w Polsce. Cena jest dla mnie również akceptowalna. Chociaż do myślenia dał mi trochę kolega Rumcajs i nie wiem co z tym mam dalej zrobić ? Nie jeżdżę agresywnie, nie ścigam się i nie mam fixa na zawody. Chcę sobie jeździć dla treningu, zwiększenia ogólnej wydolności organizmu oraz przyjemności ;) przede wszystkim dla przyjemności. Czy w takim razie Draft będzie odpowiednim wyborem ?

Planet X z wyglądu też całkiem fajna - nie znam za bardzo firmy więc nie wiem czy rama coś warta. Może napiszę w takim razie tak - szukam ramy alu z widelcem karbonowym, która mieściła by się w cenie do ~1500 zł i była dobrym wyborem dla takiego stylu jazdy j.w. Doradzicie coś ?


  o__          __o        ,__o                                        __o          __o
  ,>/_        -\<,      _-\_<,                                    _`\<,_      _ \<_
(*)`(*).....O/ O.....(*)/'(*).. 
IT'S TIME FOR A RIDE ...(*)/ (*).....(_)/(_) 


#6 Rumcajs

Rumcajs
  • Użytkownik
  • 110 postów

Napisano 14 czerwiec 2017 - 15:23

Ja mam również 180cm wzrostu i 83cm nogę. Jeździłem trochę na ramie Accent Apex 56 (która ma geometrię niemal identyczną jak Draft M), stosowałem mostek 10cm i kierownicę kompaktową. W takim zestawie "zasięg" był OK. Ale żeby mi było wygodnie na dłuższej jeździe to musiałem użyć ~4cm podkładek.

 

A może taki frameset:

http://allegro.pl/ra...6665278199.html

Do typowo rekreacyjnej jazdy wybrałbym rozmiar M z mostkiem ~8-9cm (ta rama jest dosyć długa, więc trzeba "zredukować" jej długość mostkiem). Po zastosowaniu podkładek i odwróceniu mostka można nawet uzyskać pozycję , gdzie siodło jest na tej samej wysokości co kierownica (dla naszego wzrostu), czyli już ekstremalnie wygodnie (dla mnie jest już wygodnie jak mam siodło tak około 5cm wyżej niż kierownice). Tylko cena trochę wysoka, aczkolwiek rama waży tylko 1400g, więc jak na alu jest lekka. 



#7 cky

cky
  • Użytkownik
  • 297 postów

Napisano 14 czerwiec 2017 - 16:02

Rowerom z planetx raczej niczego nie brakuje, z tego co mi wiadomo to znana na całym świecie marka rowerów lub jak kto woli, chińczyk z europejską kontrolą jakości i Accent wypada przy nich słabo
Z nowych ram ciężko będzie przebić ich aktualną promocję, w cenie 900zł aluminiowa rama z karbonowym widelcem, widzisz, że za kellysa trzeba zapłacić 2x tyle. 
A jak chcesz koniecznie wydać 1500zł na ramę to może karbonowy planetx? http://www.planetx.c...n-road-frameset :) A jeśli triban pasuje to może nie warto go zmieniać?
 

 



#8 Rumcajs

Rumcajs
  • Użytkownik
  • 110 postów

Napisano 14 czerwiec 2017 - 18:10

No ten karbonowy Planetx to wg mnie świetna propozycja. Bezproblemowa aluminiowa mufa suportu, zewnętrzne prowadzanie linek, które jest bardzo proste w obsłudze (zarówno przy składaniu roweru jak i późniejszym serwisowaniu). Można powiedzieć, że na podobnym chińczyku jeżdżę (Peritus Dimiko) i jest OK.



#9 carlos76

carlos76
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 czerwiec 2017 - 20:29

Mnie się też bardzo podobają te karbonowe ramy - przede wszystkim wyglądem i wyprofilowaniem rur. Jest tylko jeden najważniejszy powód dla którego skłaniam się ku aluminium - moja waga, która oscyluje wokół 100 kg więc muszę dobierać komponenty mając to na uwadze. Nie chciałbym skończyć z pękniętą ramą niedługo po zakupie, wjeżdżając w jakąś dziurę w asfalcie. Dlatego jestem za aluminium. Triban aluminiowy spisywał się bardzo dobrze do momentu przekoziołkowania przez samochód osobowy, który wyjechał mi z bocznej uliczki w moim mieście. Teraz jest raczej w opłakanym stanie - ale każdy rower by był po takim wypadku. Stąd moje poszukiwania nowych komponentów :) szukam, szukam i nie mogę dobrać sobie odpowiedniej ramy. Jednak trudno się kupuje na odległość bez przymierzania...


  o__          __o        ,__o                                        __o          __o
  ,>/_        -\<,      _-\_<,                                    _`\<,_      _ \<_
(*)`(*).....O/ O.....(*)/'(*).. 
IT'S TIME FOR A RIDE ...(*)/ (*).....(_)/(_) 


#10 cky

cky
  • Użytkownik
  • 297 postów

Napisano 14 czerwiec 2017 - 20:43

Przy takiej wadze to prędzej bałbym się wycieniowanego aluminium niż włókna węglowego, zapytaj w planetx o limit wagowy dla tej ramy, po za tym bardziej martwiłbym się o odpowiednie koła.



#11 Rumcajs

Rumcajs
  • Użytkownik
  • 110 postów

Napisano 14 czerwiec 2017 - 21:26

Rama aluminiowa vs rama karbonowa:

Najlepiej pooglądać do końca i zobaczyć jeszcze jak uderzają ramą karbonową o betonową ścianę...

 

To na wypadek, gdyby ktoś uważał, że karbon jest mało wytrzymały (oczywiście mowa o markowym karbonie, który podlega odpowiedniej kontroli jakość).



#12 carlos76

carlos76
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 czerwiec 2017 - 22:39

czyli co... ? wynika z tego że zawodnik wagi ciężkiej - taki jak ja ;) może sobie pozwolić na zakup ramy karbonowej bez żadnych obaw o to, że popęka ona szybko ? czy w tej firmie (planetx) mamy do czynienia z aż taką kontrolą jakości, że te ramy są aż tak trwałe. Piszcie co uważacie bo jestem coraz bardziej zainteresowany ;)... a może któryś z kolegów ma już taką ?

 

pozdro 


  o__          __o        ,__o                                        __o          __o
  ,>/_        -\<,      _-\_<,                                    _`\<,_      _ \<_
(*)`(*).....O/ O.....(*)/'(*).. 
IT'S TIME FOR A RIDE ...(*)/ (*).....(_)/(_) 


#13 carlos76

carlos76
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 czerwiec 2017 - 07:07

znalazłem taki filmik i nie wiem co o tym sądzić :

 

 

to tak a'propos wytrzymałości karbonowych ram. W tym przypadku akurat PlanetX ale pewnie dotyczy to prawie każdej w miarę budżetowej konstrukcji. Dlatego właśnie przemawiają do mnie bardziej konstrukcje aluminiowe. Na pewno są sztywniejsze i nie wpadną w takie drgania. A co do wytrzymałości to pewnie jest podobnie.


  o__          __o        ,__o                                        __o          __o
  ,>/_        -\<,      _-\_<,                                    _`\<,_      _ \<_
(*)`(*).....O/ O.....(*)/'(*).. 
IT'S TIME FOR A RIDE ...(*)/ (*).....(_)/(_) 


#14 Rumcajs

Rumcajs
  • Użytkownik
  • 110 postów

Napisano 15 czerwiec 2017 - 08:34

Tylko skąd pewność, że przyczyną tych wibracji jest rama? :)  



#15 carlos76

carlos76
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 czerwiec 2017 - 08:51

jak nie rama to co ? pooglądałem więcej filmów w międzyczasie i na kanale GCN jest to trochę wytłumaczone :

 

wynika z tego, że jednak rama a jak nie rama to mostek lub specyficzne połączenie ciężkiego jeźdźca i lekkiego roweru... tak czy siak dotyczy to tylko komponentów karbonowych, które konstruowane są z myślą o amortyzacji. Z definicji są więc mniej sztywne niż aluminiowe i w pewnych specyficznych warunkach wpadają w drgania harmoniczne, które w efekcie przenoszone są na cały rower powodując właśnie "trzesionkę" :-) nie znalazłem nigdzie wzmianki o tego typu zjawisku dotyczącego ram aluminiowych. Nie twierdzę, że każdy karbon tak będzie miał ale jednak w alu się to nie zdarza...


  o__          __o        ,__o                                        __o          __o
  ,>/_        -\<,      _-\_<,                                    _`\<,_      _ \<_
(*)`(*).....O/ O.....(*)/'(*).. 
IT'S TIME FOR A RIDE ...(*)/ (*).....(_)/(_) 


#16 Rumcajs

Rumcajs
  • Użytkownik
  • 110 postów

Napisano 15 czerwiec 2017 - 13:45

Jak mam lekko uniesiony tyłek z siodełka, korby równolegle do jezdni, dolny chwyt (kierownica 40cm) i środek ciężkości zawieszony gdzieś za suportem w kierunku kierownicy to już przy 35-40km/h rowerem mi rzuca jak na rodeo. Wystarczy, że jeden z tych warunków nie jest spełniony i wszystko wraca do normy. Np. w dokładnie tej samej pozycji zacznę pedałować i rower się stabilizuje. Królem zjazdów nie jestem, ale z prędkościami 70-75km/h jechałem wielokrotnie i przy zajęciu poprawnej pozycji wibracje nie występują.

 

Ad.Film GCN.

W którym fragmencie tego filmu mówią, ze przyczyną wibracji jest karbon?



#17 carlos76

carlos76
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 czerwiec 2017 - 14:46

Jak mam lekko uniesiony tyłek z siodełka, korby równolegle do jezdni, dolny chwyt (kierownica 40cm) i środek ciężkości zawieszony gdzieś za suportem w kierunku kierownicy to już przy 35-40km/h rowerem mi rzuca jak na rodeo. Wystarczy, że jeden z tych warunków nie jest spełniony i wszystko wraca do normy. Np. w dokładnie tej samej pozycji zacznę pedałować i rower się stabilizuje. Królem zjazdów nie jestem, ale z prędkościami 70-75km/h jechałem wielokrotnie i przy zajęciu poprawnej pozycji wibracje nie występują.

 

Ad.Film GCN.

W którym fragmencie tego filmu mówią, ze przyczyną wibracji jest karbon?

 

W samym filmie możliwe, że nigdzie. Wywnioskowałem sobie to z innych jakie oglądałem na YT. Wszędzie występują karbonowe ramy. A ty Rumcajs jaką masz ramę ? alu czy karbon ? 


  o__          __o        ,__o                                        __o          __o
  ,>/_        -\<,      _-\_<,                                    _`\<,_      _ \<_
(*)`(*).....O/ O.....(*)/'(*).. 
IT'S TIME FOR A RIDE ...(*)/ (*).....(_)/(_) 


#18 Rumcajs

Rumcajs
  • Użytkownik
  • 110 postów

Napisano 15 czerwiec 2017 - 19:00

Rama, widelec i sztyca są w moim rowerze karbonowe i jestem z tych komponentów bardzo zadowolony. 



#19 emekmk

emekmk
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 25 listopad 2017 - 19:45

Witam wszystkich:)

 

Podepnę się pod temat bo mam podobny problem z doborem ramy.

 

Interesuje mnie ten rower http://allegro.pl/ro...7057272065.htmlw rozmiarze 57cm.

 

Mój wzrost to 190 cm a przekrok to 87 cm. Czy rower w tym rozmiarze będzie dla mnie odpowiedni? Będę jeździł gównie rekreacyjnie po szosach w górach. 

 

Proszę o pomoc:)



#20 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 392 postów

Napisano 25 listopad 2017 - 22:42

ja mam cayo w rozmiarze M a mam 180cm , moim zdaniem L lub XL





Dodaj odpowiedź