Jump to content


Photo

Chińskie Zaciski Kół


33 replies to this topic

#21 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 507 posts

Posted 17 June 2017 - 11:57

Zaryzykuje;-)  Zzamowiłem te http://www.ebay.com/itm/391733420921, Szkoda, że sprawdzenie czy coś jest z tytanu nie jest  łatwe.



#22 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 17 June 2017 - 16:03

Wykręcisz ośkę to się przekonasz, będzie nic nie ważyć.

I jak byś chciał dociąć dla szerokości szosowego roweru to pamiętaj, by obowiązkowo nakręcić najpierw jakieś nakrętki, a po odcięciu nimi poprawić gwint. Jest kasztana, z jedną tak nie zrobiłem i nie mogłem nakręcić końcówki mimo, iż nakrętki zwykłe się wkręcały. Piekielnie twardy jest ten tytan.

#23 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 507 posts

Posted 17 June 2017 - 17:26

A czym docinac?



#24 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 17 June 2017 - 17:35

Ja boszką jechałem i szło opornie strasznie, nie wiem czy brzeszczotem nie umęczysz się podwójnie. Jak nie obetniesz to szpetnie wystają takie 1,5cm kikuty, ale nie obcinaj tyle, niech wystaje ze 3mm, by po poluzowaniu zacisku nakrętce pozostało trochę gwintu.

#25 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 507 posts

Posted 17 June 2017 - 17:40

Jeżeli to jest takie twarde to nie nie wiem czygo sie bac jak niektórzy piszą;-) 



#26 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 17 June 2017 - 18:51

 Piekielnie twardy jest ten tytan.

Twardy, ale i elastyczny. Miałem kiedyś oprawki okularowe z tytanu i dało się je bardzo mocno wyginać, a i tak wracały do pierwotnego kształtu. Niestety pękły przy nosku i pani optyk powiedziała, że nie da się tego zlutować, trzeba spawać, a mało kto to robi.

Kilka pękniętych ram tytanowych na allegro kiedyś widziałem, więc i tytan nie jest niezniszczalny, choć jego wytrzymałość robi wrażenie.

 



#27 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1,050 posts
  • SkądPuławy

Posted 17 June 2017 - 19:16

Twardy, ale i elastyczny. Miałem kiedyś oprawki okularowe z tytanu i dało się je bardzo mocno wyginać, a i tak wracały do pierwotnego kształtu. Niestety pękły przy nosku i pani optyk powiedziała, że nie da się tego zlutować, trzeba spawać, a mało kto to robi...

Tytanowe spawanie oprawek, to koszt około 100zł za punkt. Ale spawanie titan-flex (elastyczne oprawki tytanowe) to już inna para kaloszy. 



#28 Tom6

Tom6
  • Użytkownik
  • 196 posts

Posted 20 June 2017 - 12:15

A z takimi zaciskami ma ktoś doświadczenie?

http://allegro.pl/za...5769010651.html

#29 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,664 posts
  • SkądSzczecin

Posted 20 June 2017 - 12:24

Są spoko, tylko trochę droga ta oferta ;) https://rowerplus.pl...w-zaciskow.html

 

Mam, używam w przełajówce, a wcześniej były w szosówce (łącznie jakieś 5 lat, kto wie czy nie więcej), nigdy nic się nie działo.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#30 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1,105 posts
  • Skądwe mnie tyle piękna

Posted 26 November 2017 - 13:28

Mam te zaciski i oś nie ma 5mm średnicy (ok 4.3). Mam mieszane uczucia co do ich jakości mimo ze przez pareset km nie bylo problemów z luzowaniem kół.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#31 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 507 posts

Posted 26 November 2017 - 13:47

Nie pomyślałem wcześniej, żeby je zmierzyć ale faktycznie mają 4,3 mm. Zrobiłem ponad 6 kkm i wszystko jest ok.



#32 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1,730 posts
  • SkądLublin

Posted 27 November 2017 - 20:53

Zaciski nie przenoszą praktycznie żadnych obciążeń więc ciężko żeby coś było z nimi nie tak. Cała masa roweru jest oparta na osiach piast. Tak jak pisał 1415chris nawet zaciski ważące poniżej 30g i kosztujące 10 USD będą działały bez problemów. Tune ma nawet w swojej ofercie zaciski wykonane z aluminium i też jakoś sobie funkcjonują w obiegu.
 

[...] więc i tytan nie jest niezniszczalny, choć jego wytrzymałość robi wrażenie.


Tytan jest mniej wytrzymały niż stal wysokiej jakości. Jego jedyna zaleta to niższa waga.

Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#33 glomo

glomo
  • Użytkownik
  • 187 posts

Posted 29 November 2017 - 11:59

Zaciski nie przenoszą praktycznie żadnych obciążeń więc ciężko żeby coś było z nimi nie tak. Cała masa roweru jest oparta na osiach piast. Tak jak pisał 1415chris nawet zaciski ważące poniżej 30g i kosztujące 10 USD będą działały bez problemów. Tune ma nawet w swojej ofercie zaciski wykonane z aluminium i też jakoś sobie funkcjonują w obiegu.
 

Tytan jest mniej wytrzymały niż stal wysokiej jakości. Jego jedyna zaleta to niższa waga.

 

Przy tej samej wadze tytan jest wytrzymalszy niż stal a chyba tak to się powinno porównywać



#34 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1,730 posts
  • SkądLublin

Posted 29 November 2017 - 12:10

Tak tylko żeby waga była taka sama to na dany element musisz użyć o 1/3 więcej tytanu niż stali co zazwyczaj jest niemożliwe. 


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll




Reply to this topic