Skocz do zawartości


Zdjęcie

Focus Cayo Ultegra 2017 I Focus Mares Cx Ultegra 2016


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 lukeuszlfc

lukeuszlfc
  • Użytkownik
  • 127 postów

Napisano 25 czerwiec 2017 - 20:20

Pochwalę się moim sprzętem. W końcu znalazłem ten wymarzony, wręcz skrojony dla mnie i taki który cieszy oko (a to chyba najważniejsze, rower ma się podobać!).

 

Zacznę od szosy:

Rama i widelec: Focus Cayo, Full Carbon, rozmiar M (54).

Sztyca: Concept CPX Carbon 27.2mm 

Mostek: Zipp Service Course SL 130mm

Kierownica: Pro Vibe 7s Carbon 42cm

Siodełko: Pro Griffon Carbon 142mm

Koła: No Limited Race 50mm Carbon / treningowe DT460 (oba w zaplocie 20/24)

Szytki: Continental Competition 25mm / opony w systemie tubeless: Bontrager AW2 TLR 26mm, wkrótce Schwalbe Pro One 25mm 

Przednia przerzutka: Ultegra 6800

Tylna przerzutka: Ultegra 6800

Kaseta: Ultegra 6800 11/28 / 105 11/28 (w DT460)

Korba: Ultegra 6800 53/39

Klamkomanetki: Ultegra 6800

Pedały: Ultegra 6800

Hamulce: Ultegra 6800

Zaciski: Boplight tytanowe

Uchwyt licznika: Sram QuickLink (z AliExpress - trzyma mocno, za takie pieniądze się opłaca)

Koszyki na bidon: Tacx Deva

 

Waga na kołach carbonowych: 6,83 kg

Waga na kołach treningowych: 7,18 kg

Wysokość siodełka: 73,5 cm

Odległość od siodełka do kierownicy: 57,8 cm

 

Zdjęcia:

https://goo.gl/photo...PC3zENHDACgL6F7

https://goo.gl/photo...d93j4BLRkSCVzd6

 

Czas na przełajówkę:

Rama i widelec: Focus Mares CX, Full Carbon, rozmiar S (54).

Sztyca: Concept CPX Carbon 27.2mm 

Mostek: Zipp Service Course SL 110mm

Kierownica: Pro Vibe 7s Carbon 44 cm

Siodełko: Pro Griffon Carbon 135mm

Koła: No Limited Race 38mm Disc Carbon (w zaplocie 32x32)/ treningowe DT460db (w zaplocie 24x24)

Szytki: Challange Limus 33mm / opony w systemie tubeless: Bontrager CX2

Przednia przerzutka: Ultegra 6800

Tylna przerzutka: Ultegra 6800

Kaseta: Ultegra 6800 11/28 / 105 11/28 (w DT460)

Korba: Ultegra 6800 46/36

Hamulce: Ultegra RS685

Tarcze: Alligator 160mm

Klamkomanetki: 105 RS505

Pedały: XT

Zaciski: Focus RAT Technology

Uchwyt licznika: Sram QuickLink 

Koszyki na bidon: Tacx Deva

 

Waga na kołach carbonowych: 8,15 kg

Na kołach aluminiowych: 8,68 kg

Wysokość siodełka: 73,5 cm

Odległość od siodełka do kierownicy: 54,5 cm

 

https://goo.gl/photo...cKU6ZqFcokxZMs6

https://goo.gl/photo...2apKmm4NNP6UmSA

 

Licznik: Sigma Rox 7.0 GPS, podstawowa wersja GPS-u, taka mi w zupełności wystarcza. Brak czujników, precyzyjny pomiar - no i 3 razy tańsza od Garmina 520. 

 

Opinia o hamulcach tarczowych: Myślę, że w przełaju się przydają, przynajmniej mam pewność hamowania, nie spowalniania jak na canti. Długo szukałem roweru przełajowego, byłem nawet w jednym sklepie prowadzonym przez handlarza przymierzyć Ridleya na canti, ale mialem wrażenie, że on nie hamuje, Czy gorzej wyglądają? Nie wiem (kwestia gustu), na pewno klamkomanetki są brzydkie jak noc, no ale gdzieś ta hydraulika musi się pomieścić. Fajna modulacja, ale w szosy bym nie kupił z tarczami. Jakkolwiek to zabrzmi... wolę QR niż ThruAxle, nawet ten system RAT, Focusowski nie jest jakiś przyjazny w obsłudze. Niby miał przyspieszyć zmianę/demontaż koła, ale wymaga precyzji, niekiedy trzeba pokręcić, az się trafi w rowki osi i przekręcić.

 

Coś nieco o kołach w przełaju powiem, miałem wcześniej zaplecione na obręczach DT XRC950T. Zawiozłem do przyklejenia szytek do sklepu w Zielonej Górze - KM Sport. Koła zawiozłem w środę, w czwartek wieczorem telefon, że mogę odebrać. W sobotę odebrałem, pojechałem się przejechać i po jakiś 15-20km na prostej, szutrowej drodze tylna szytka spadła. Obręcz oczywiście pękła, ja solidna gleba (3 tygodnie po operacji - pierwsza przejażdżka). Oczywiście w sklepie po chamsku mnie zlali, rzecznik praw konsumenta i jeden z rzeczoznawców kazał walczyć, ale podkreślili, że to potrwa. Sami wynajęli jakąś panią prawnik, której przedyktowali co ma napisać. Zrzucając winę... na wadliwe "KRZYWE" szytki, na to, że koła były zaplecione na zamówienie, a nie kupione w oryginale do DT i to że oryginał powinien mieć czarne, a nie białe szprychy. Dogadałem się z Panem z No-Limited, który mi koła skladał, że rozwiążemy to między sobą, więc serdecznie go polecam. :) oraz dzięki Malikowi za wsparcie i przyklejenie szytek jak należy - pełen profesjonalizm :)



#2 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 11 lipiec 2017 - 11:41

Cayo bardzo ładny. Jak dla mnie świetne połączenie kolorystyczne. Do tego świetna waga.



#3 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 11 lipiec 2017 - 11:55

Witamy w klubie użytkowników Cayo, obydwa Focusy zresztą bardzo mi się podobają, do przełajówki powoli także dojrzewam, póki co ujeżdżam crossa bo prosta kierownica w terenie bardziej jakoś do mnie przemawia


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#4 HESHER

HESHER
  • Użytkownik
  • 305 postów

Napisano 19 lipiec 2017 - 19:41

w terenie nie chodzi o tyle prostą kierownice co o jej szerokość z doświadczenia twierdze.



#5 lukeuszlfc

lukeuszlfc
  • Użytkownik
  • 127 postów

Napisano 19 lipiec 2017 - 19:57

w terenie nie chodzi o tyle prostą kierownice co o jej szerokość z doświadczenia twierdze.

 

Potwierdzam. Jak kupiłem przełajówkę to miałem w niej zamontowaną kierę 42cm. Po przejechaniu 300-400km przeszedłem na 44cm. Szersza kiera poprawiła stabilność, na płaskim i równym w niczym nie przeszkadza, nie czuję "topornośći/masywności" kokpitu. Z tego co ja odczułem to, z kierą 42cm trudniej mi się przepychało rower w wąskich ścieżkach (przy niższej prędkości) i kontrola nad rowerem w nierównym i w szczególności piaszczystym terenie była mniejsza. Trudniej mi było zapanować nad rowerem. 



#6 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 20 lipiec 2017 - 08:21

lukeuszlfc, byłbyś uprzejmy podać swój wzrost i wysokość nogi? Zastanawiam się na Cayo ale nie wiem czy 54/M nie będzie za duża dla 175/80 cm.



#7 Mateunio

Mateunio
  • Użytkownik
  • 944 postów
  • SkądKT

Napisano 20 lipiec 2017 - 08:28

^ ja mam Cayo Evo 2.0 rozmiar M, przy wzroście 178 i jest ok, mostek 110


Sticker-e1508358125669.jpgcrankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru

 


#8 lukeuszlfc

lukeuszlfc
  • Użytkownik
  • 127 postów

Napisano 20 lipiec 2017 - 10:38

lukeuszlfc, byłbyś uprzejmy podać swój wzrost i wysokość nogi? Zastanawiam się na Cayo ale nie wiem czy 54/M nie będzie za duża dla 175/80 cm.

 

Mam 182-183cm wzrostu, nogi krotkie 83cm. Stąd też rozmiar 54 i mostek jak podałem, 130mm. Przy Twoich parametrach bym się zastanowił nad rozmiarem 52 (S- u focusa)



#9 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 20 lipiec 2017 - 13:28

Dzięki!



#10 HESHER

HESHER
  • Użytkownik
  • 305 postów

Napisano 21 lipiec 2017 - 22:23

zastanawia mnie kolego gdzie takiego fajnego Mares,a można kupić?



#11 lukeuszlfc

lukeuszlfc
  • Użytkownik
  • 127 postów

Napisano 22 lipiec 2017 - 09:50

zastanawia mnie kolego gdzie takiego fajnego Mares,a można kupić?

ja kupowałem oba rowery w Inżynierii Rowerowej z Lublina, wysyłkowo :)