Pochwalę się moim sprzętem. W końcu znalazłem ten wymarzony, wręcz skrojony dla mnie i taki który cieszy oko (a to chyba najważniejsze, rower ma się podobać!).
Zacznę od szosy:
Rama i widelec: Focus Cayo, Full Carbon, rozmiar M (54).
Sztyca: Concept CPX Carbon 27.2mm
Mostek: Zipp Service Course SL 130mm
Kierownica: Pro Vibe 7s Carbon 42cm
Siodełko: Pro Griffon Carbon 142mm
Koła: No Limited Race 50mm Carbon / treningowe DT460 (oba w zaplocie 20/24)
Szytki: Continental Competition 25mm / opony w systemie tubeless: Bontrager AW2 TLR 26mm, wkrótce Schwalbe Pro One 25mm
Przednia przerzutka: Ultegra 6800
Tylna przerzutka: Ultegra 6800
Kaseta: Ultegra 6800 11/28 / 105 11/28 (w DT460)
Korba: Ultegra 6800 53/39
Klamkomanetki: Ultegra 6800
Pedały: Ultegra 6800
Hamulce: Ultegra 6800
Zaciski: Boplight tytanowe
Uchwyt licznika: Sram QuickLink (z AliExpress - trzyma mocno, za takie pieniądze się opłaca)
Koszyki na bidon: Tacx Deva
Waga na kołach carbonowych: 6,83 kg
Waga na kołach treningowych: 7,18 kg
Wysokość siodełka: 73,5 cm
Odległość od siodełka do kierownicy: 57,8 cm
Zdjęcia:
https://goo.gl/photo...PC3zENHDACgL6F7
https://goo.gl/photo...d93j4BLRkSCVzd6
Czas na przełajówkę:
Rama i widelec: Focus Mares CX, Full Carbon, rozmiar S (54).
Sztyca: Concept CPX Carbon 27.2mm
Mostek: Zipp Service Course SL 110mm
Kierownica: Pro Vibe 7s Carbon 44 cm
Siodełko: Pro Griffon Carbon 135mm
Koła: No Limited Race 38mm Disc Carbon (w zaplocie 32x32)/ treningowe DT460db (w zaplocie 24x24)
Szytki: Challange Limus 33mm / opony w systemie tubeless: Bontrager CX2
Przednia przerzutka: Ultegra 6800
Tylna przerzutka: Ultegra 6800
Kaseta: Ultegra 6800 11/28 / 105 11/28 (w DT460)
Korba: Ultegra 6800 46/36
Hamulce: Ultegra RS685
Tarcze: Alligator 160mm
Klamkomanetki: 105 RS505
Pedały: XT
Zaciski: Focus RAT Technology
Uchwyt licznika: Sram QuickLink
Koszyki na bidon: Tacx Deva
Waga na kołach carbonowych: 8,15 kg
Na kołach aluminiowych: 8,68 kg
Wysokość siodełka: 73,5 cm
Odległość od siodełka do kierownicy: 54,5 cm
https://goo.gl/photo...cKU6ZqFcokxZMs6
https://goo.gl/photo...2apKmm4NNP6UmSA
Licznik: Sigma Rox 7.0 GPS, podstawowa wersja GPS-u, taka mi w zupełności wystarcza. Brak czujników, precyzyjny pomiar - no i 3 razy tańsza od Garmina 520.
Opinia o hamulcach tarczowych: Myślę, że w przełaju się przydają, przynajmniej mam pewność hamowania, nie spowalniania jak na canti. Długo szukałem roweru przełajowego, byłem nawet w jednym sklepie prowadzonym przez handlarza przymierzyć Ridleya na canti, ale mialem wrażenie, że on nie hamuje, Czy gorzej wyglądają? Nie wiem (kwestia gustu), na pewno klamkomanetki są brzydkie jak noc, no ale gdzieś ta hydraulika musi się pomieścić. Fajna modulacja, ale w szosy bym nie kupił z tarczami. Jakkolwiek to zabrzmi... wolę QR niż ThruAxle, nawet ten system RAT, Focusowski nie jest jakiś przyjazny w obsłudze. Niby miał przyspieszyć zmianę/demontaż koła, ale wymaga precyzji, niekiedy trzeba pokręcić, az się trafi w rowki osi i przekręcić.
Coś nieco o kołach w przełaju powiem, miałem wcześniej zaplecione na obręczach DT XRC950T. Zawiozłem do przyklejenia szytek do sklepu w Zielonej Górze - KM Sport. Koła zawiozłem w środę, w czwartek wieczorem telefon, że mogę odebrać. W sobotę odebrałem, pojechałem się przejechać i po jakiś 15-20km na prostej, szutrowej drodze tylna szytka spadła. Obręcz oczywiście pękła, ja solidna gleba (3 tygodnie po operacji - pierwsza przejażdżka). Oczywiście w sklepie po chamsku mnie zlali, rzecznik praw konsumenta i jeden z rzeczoznawców kazał walczyć, ale podkreślili, że to potrwa. Sami wynajęli jakąś panią prawnik, której przedyktowali co ma napisać. Zrzucając winę... na wadliwe "KRZYWE" szytki, na to, że koła były zaplecione na zamówienie, a nie kupione w oryginale do DT i to że oryginał powinien mieć czarne, a nie białe szprychy. Dogadałem się z Panem z No-Limited, który mi koła skladał, że rozwiążemy to między sobą, więc serdecznie go polecam. oraz dzięki Malikowi za wsparcie i przyklejenie szytek jak należy - pełen profesjonalizm