Skocz do zawartości


Zdjęcie

Mostek, A Agresywność Pozycji

mostek geometria

26 odpowiedzi w tym temacie

#1 lukasz189

lukasz189
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 31 lipiec 2017 - 08:04

Cześć,

 

Kupiłem rower dla swojej dziewczyny (wzrost 159 cm). GT Four series, rozmiar roweru S, 48 cm. Niestety okazał się trochę za duży a geometria trochę zbyt agresywna na dłuższe wycieczki.

 

Pomyślałem, że podwyższenie kierownicy mogłoby rozwiązać oba problemy jednocześnie. Nie mam zbyt dużego doświadczenia, dlatego chciałbym spytać czy w takim przypadku trzeba kupować nowy mostek czy wystarczy dokupić tuleje / podkładki dystansowe?

 

Pozdrawiam.

Załączone pliki

  • Załączony plik  rower1.jpg   202,29 KB   37 Ilość pobrań
  • Załączony plik  rower2.jpg   216,92 KB   35 Ilość pobrań
  • Załączony plik  rower3.jpg   211,66 KB   35 Ilość pobrań


#2 lejdipik

lejdipik
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Skądsrodkowe klimaty kraju

Napisano 31 lipiec 2017 - 08:10

Podkładki to masz już napakowane pod mostkiem. Nic tam już nie wciśniesz, możecie spróbować mostek odwrócić na + 

da to jakieś 1,5 do 2 w górę. 

Jesli nowy mostek to możne trochę krótszy, da jej to odpoczynku na ręce i bardziej wyprostowaną pozycję. (i też na +)

 



#3 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 31 lipiec 2017 - 09:01

Zanim cokolwiek zaczniesz robić: czy jesteś pewny, że rower faktycznie jest za duży, czy po prostu dziewczyna jeszcze nie oswoiła się z szosówką? Większość osób zaczynających przygodę z szosówką czuje, że rower jest o wiele za duży, więc dałbym jej jeszcze troszkę czasu.

 

Jeżeli faktycznie rozmiar ramy jest problemem:

 

1. Odwróć mostek "na plus".

 

2. Jeżeli to nie wystarczy, możesz kupić mostek z większym kątem. Z krótszym mostkiem byłbym ostrożny, bo przy tak małej ramie każdy centymetr długości mostka ma spory wpływ na środek ciężkości, a przez to także na prowadzenie roweru.