Skocz do zawartości


Zdjęcie

Prawa Konsumenta - Zwrot, Reklamacja, Inne

reklamacja zwrot prawo uszkodzenia

7 odpowiedzi w tym temacie

#1 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 28 sierpień 2017 - 11:00

Jak poradziliście sobie z towarem który dotarł do was jako uszkodzony?

Obojętnie czy to była korporacja o zasięgu światowym czy Mirek z allegro,
do tej pory wszystko było załatwiane bez papierkologii na podstawie zdjęcia,
z dostawą do domu i pocałowaniem ręki.
Miałem już kilka takich przypadków (można by policzyć na jednej ręce)

Niedawno zakupiłem rower i dotarł z uszkodzoną karbonową rurą sterową.
Nacięcie na kilka warstw karbonu. Wygląda jak by ktoś siekierą przywalił.

Jak radzicie to załatwić. Sklep wymagał sporządzenia reklamacji.
Obecnie czekam na wynik. Nie minął jeszcze termin 2tyg na zwrot.

logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 28 sierpień 2017 - 11:05

Spróbuj pogadać z kurierem. Możecie się dogadać na spisanie protokołu po fakcie i wstecznie datowanego - wbrew pozorom zwykle nie ma z tym problemu.

 

Zwrot i odstąpienie od umowy nie mają tu nic do rzeczy, bo zwrócić możesz wyłącznie towar nadający się do ponownej sprzedaży jako nowy.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 28 sierpień 2017 - 11:10

Paczka była ok. Rower był składany u sprzedawcy.
Wada była ukryta pod podkładkami sterówki.

logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 28 sierpień 2017 - 11:14

A więc wada ukryta - sprzedawca jest albo bardzo głupi, albo odwrotnie, liczy na naiwność klienta.

 

Sprawa jak najbardziej kwalifikuje się do reklamacji - po dobroci albo kosztowną (dla sprzedawcy, bo wygrasz na 100%) drogą sądową.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 28 sierpień 2017 - 11:16

Sklep ma raczej dobre opinie, więc trudno mi obwiniać sprzedawcę.
Mogło tak to dotrzeć z centrali w niemczech i równie dobrze mógł zawinić jakiś pracownik.

logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#6 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 28 sierpień 2017 - 11:32

Skoro tak, to przepraszam. Twój post zabrzmiał tak, jakby stawiali opór.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#7 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 28 sierpień 2017 - 11:35

Chciałem tylko wiedzieć co mogę w takiej sytuacji, bo pierwszy raz muszę jakieś pisma pisać.
Wcześniej po prostu przyjeżdżał kurier i robił wymianę towaru.

 

Wygląda to tak.

 


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#8 Adamsoon

Adamsoon
  • Użytkownik
  • 38 postów

Napisano 05 wrzesień 2017 - 12:18

Mozesz albo zażądać wymiany towaru na nowy, tyt gwarancji. Albo zażądać zwrotu pieniedzy. Takie cos w przepisach to rekojmia za wady. Wada ukryta to tez sie kwalifikuje pod reklamacje. Dostales uszkodzony towar i masz prawa zadac wymiany, lub zwrotu pieniedzy. Ewentualnie dogadać sie o rabat.

 

Może coś pomoże wiadomosć od mojego prawnika:

 

Rękojmia za wady

Art.  556.  [Rękojmia]

Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).

Art.  5561.  [Wada fizyczna] 
§  1.  Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli: 
1) nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia; 
2) nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór; 
3) nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia; 
4) została kupującemu wydana w stanie niezupełnym. 
§  2.  Jeżeli kupującym jest konsument, na równi z zapewnieniem sprzedawcy traktuje się publiczne zapewnienia producenta lub jego przedstawiciela, osoby, która wprowadza rzecz do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej, oraz osoby, która przez umieszczenie na rzeczy sprzedanej swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego przedstawia się jako producent.





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: reklamacja, zwrot, prawo, uszkodzenia