Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szprychy/nyple Do Cx


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 23RR32

23RR32
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Skądto jest?

Napisano 09 wrzesień 2017 - 14:29

Składam 2zestawy kółek do CX - hamulce tarczowe

zastanawiam się jakie szprychy i nyple wrzucić gdyż jedynie do tej pory miałem do czynienia z kółkami bez tarcz i nie wiem czy zwrócić na coś specjalnie uwagę ?

 

pierwszy zestaw obręcze/piasty 28h zaplot x2 pod 65-75kg

drugi zestaw obręcze/piasty 32h zaplot x3 pod 75-85kg

 

myślałem nad sapim race i nyple mosiężne 

zależy mi żeby produkcja wyszła trwała i sztywna



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 wrzesień 2017 - 14:46

Sapim Race to dobry wybór. Jeżdżę w CX i mogę polecić.

 

Nyple aluminiowe porządnego producenta teoretycznie powinny wystarczyć, ale biorąc pod uwagę minimalny wpływ na wagę, dla świętego spokoju polecam mosiądz.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 wrzesień 2017 - 15:09

Jeżeli nie masz ciśnienia na wagę (a zawsze odradzam zbijanie wagi kół na szprychach, bo nie daje istotnych korzyści, a przekłada się na niższą sztywność) to Sapim Race będą jak najbardziej w porządku. Jeżeli jednak trochę masz ciśnienie na wagę, to Sapim D-light też dadzą radę przy takiej ilości szprych na koło, i pod takie wagi zawodników. 

 

Co do nypli, to w mojej opinii można spokojnie użyć aluminiowych Sapima. Jeżeli koła będzie składać ogarnięta osoba i zadba o nasmarowanie gwintów, zabezpieczenie ich i równe naprężenie szprych, to nie będą mniej trwałe niż mosiężne. 



#4 23RR32

23RR32
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Skądto jest?

Napisano 09 wrzesień 2017 - 15:31

O super dzięki za szybkie odpowiedzi :D !!!

W takim razie Race i dla spokoju raczej dam mosiądz ale jeszcze przemyślę przez weekend

 

A przy okazji dopytam, dwa komplety będą na obręczach wtb i19 jaką długość nypla przy tym profilu obręczy zapodać? A czy przy użyciu nypli mosiężnych daje się coś typu loctite lub jakiś klej, smar itp.?

 

 



#5 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 10 wrzesień 2017 - 07:15

Smarowac warto, a nawet trzeba. Nie tylko polaczenie gwintowe nypel-szprycha ale tez czesc glowki nypla stykajacej sie z obrecza.
Co do stosowania tzw threadlockers, to jedni stosuja, inni nie.
Ja uzywam boiled linseed oil (nie wiem jak ten specyfik nazywa sie w PL), ktory jednoczesnie spelnia funkcje smarujaca podczas budowy i blokujaca gwint, wysycha i zastyga po czasie.

#6 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 10 wrzesień 2017 - 07:54

Smarować. Albo dedykowanym smarem "klejącym" do szprych, albo dowolnym smarem przeciw zapieczeniom - byle nie robić tego zupełnie na sucho.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź