Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trenażer Elite Rampa Czy Coś Innego?


41 odpowiedzi w tym temacie

#41 Prozor

Prozor
  • Użytkownik
  • 4952 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 25 październik 2017 - 10:08

Abstrahując od użyteczności (a właściwie bezużyteczności i kompletnego bezsensu) liczenia km przy treningu trenażerowym - w takim przypadku liczy się moc, czas, tętno. I to wystarczy. Km na trenażerze praktycznie do niczego nie są potrzebne.

Ale: Rampa ma średnicę rolki 40mm, czyli jakby nie liczyć obwód 2*pi*r = 125,6mm. Już samo to różni się od tej tabelki w której podana wartość jest jednak niby poprawna. Dlaczego "niby" wyjaśnię później.

Czyli czujnik obrotu rolki musi liczyć dość specyficzną i co ciekawe, aplikacja Elite faktycznie przyjmuje obwód "koła" na wartość 62,83mm! No i taką należałoby przyjąć jeśli chciałoby się korzystać z impulsów "odległości" nadawanych przez Rampę. 

 

Takiego obwodu oczywiście nie wybierzesz w Fenix3, minimum to chyba 100mm. Jak z tym żyć ;)? Prosto: o ile faktycznie bez wirtualnie kręconych km żyć nie możesz (aczkolwiek zachęcam do całkowitego pominięcia tego pomiaru), to po prostu dodaj czujnik obrotu koła (o ile takiego jeszcze nie masz) - Rampa to nie trenażer Direct Drive i koło napędza rolkę. Jeśli jest koło, to można bazować na rzeczywistym obwódzie koła. I po problemie. Albo po prostu wpisz do Fenix'a minimalną dostępną wielkość obwodu opony, czyli te 100mm. Prędkości będą większe, odległości też, ale czym się to różni od prędkościach na rolkach? Tam kręci się grubo >40km/h raczej mało osiągalnych na szosie i takie dane ludzie rejestrują.

 

Teraz wyjaśnienie dlaczego "niby" wartości podawane przez Elite należy przyjmować dość sceptycznie - mój Muin Smart B+  przy domyślnych wartościach wirtualnego "obwodu" (coś koło 157mm?) zaniżałby bardzo prędkość, oczywiście porównując do jazdy szosą po płaskiej, biorąc za wyznacznik generowaną moc. Dopiero wartości w okolicach 200mm dają mniej więcej zbliżone prędkości, jednak biorąc pod uwagę bardzo progresywną charakterystykę tego trenażera, to i tak są to wartości dla jazdy w okolicach 30 km/h po płaskiej szosie (bez wiatru).

 

Ale dla mnie to absolutnie nie jest problemem - rejestruję dane, które mają znaczenie w treningu i jego późniejszej analizie (moc, tętno, kadencja). A do takich danych wirtualna prędkość/odległość zdecydowanie nie należy.


Focus Izalco ::::Powered by SRAM REDTM      24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png    GarminConnect.png

                                                                                     Grupa Forum na Garmin Connect


#42 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 382 postów
  • SkądGdynia

Napisano 28 październik 2017 - 00:45

Elite InOut. Stary rumpel, już sterowany elektronicznie z licznika-pilota, ale jeszcze bez bajerów typu ANT+.

Rolka o średnicy około 32mm (czyli obwód prawie idealnie 100mm). Przed wytarciem pewnie było więcej (strzelałbym 35mm, wytarcie jest już dość znaczne). Licznik ma dwa tryby: "czujnik" z trenażera albo czujnik na kole, trenażerowy ma wyższy priorytet. W hamulcu jest rozetka, elektroniczny licznik dzieli z niej impulsy i wystawia na kabel "jakby były z koła". Na liczniku mam zapisane "trenażerowy" obwód 2130 i "kołowy" 1450 (bo koło 20"). Instrukcja gdzieś jest.. ale nie proś, żebym ją znalazł :D

W nowszych modelach rolka jest większej średnicy ("testowałem" chyba Axiom'a, "na oko" miała z 50mm)





Dodaj odpowiedź