Skocz do zawartości


Zdjęcie

Fulcrum Racing 3... Czy Campagnolo Zonda... ?

fulcrum Zonda

38 odpowiedzi w tym temacie

#1 Siecky

Siecky
  • Użytkownik
  • 131 postów

Napisano 02 październik 2017 - 21:36

Gdyby odsunąć na bok różnicę w cenie to jaki wybór ?

Czy one się w ogóle czymś różnią ?

Moja waga 65kg



#2 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 294 postów

Napisano 03 październik 2017 - 09:54

Zaplotem G3, który w razie czego będzie bardziej problematyczny, ale przy tej wadze to raczej nie powinno się nic dziać. 



#3 Siecky

Siecky
  • Użytkownik
  • 131 postów

Napisano 03 październik 2017 - 10:32

Upsss Myślałem, że jest tu i tu... to G3 w FR3 ?

#4 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 294 postów

Napisano 04 październik 2017 - 07:55

G3 jest w Zondach https://www.campagno...els/wheel_zonda



#5 Siecky

Siecky
  • Użytkownik
  • 131 postów

Napisano 05 październik 2017 - 08:21

Rozumiem... na pierwszy rzut oka to ten sam zaplot...

Możesz coś bliżej czym te zaploty się różnią ?



#6 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 574 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 05 październik 2017 - 08:30

obręcze różnej szerokości i wysokości, inny zaplot, wszystkim. się różnią.

#7 Siecky

Siecky
  • Użytkownik
  • 131 postów

Napisano 05 październik 2017 - 08:32

tak oczywiście obręcze...

ale co do zaplotu to w FR3 to... to nie jest G3 ?



#8 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 574 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 05 październik 2017 - 16:17

Inna odległość pomiędzy szprychami, czyli inny kąt, zatem inna długość i potrzebne naprężenie. To widać z obrazków. pewnie nie ma to wpływu na odczucia podczas jazdy. Wysokość obręczy przy tej samej wadze może mieć pewien wpływ. Różnica jest jednak znikoma i pewnie też w praktyce niezauważalna. Zatem należy brać pod uwagę tylko łatwość naprawy i dostępność i ceny części zamiennych. 

 

campy-zonda-wheelset.jpg?w=2000&h=2000&a

 

fulcrum_R3-2013-comp.jpg?w=2000&h=2000&a

 

 

Fulcrum use the 2:1 spoke pattern which has the spokes more evenly spaced around the rim, with twice the number on the drive side (DS) against the non-drive side (NDS), wheras Campagnolo use the G3 pattern, with closely grouped sets of 3 spokes again using double the NDS number on the DS. 

This means that there is a small but important difference in the treatment of the rim in the latter stages of production & to some extent in the final stages of the build or repair. 

There is also (obviously) a difference in the drilling of the rims and in many cases the spokes are not interchangeable either, being of different lengths on the drive side of the rear, and in some cases of subtly different material too.

 

cytat ze strony http://www.bikeradar....php?t=12945068

 

Zondy znam, ale nie jeździłem na nich na tyle dużo, żeby się wypowiadać. I nie porównywalem bezpośrednio z FR3. Obecnie jeżdżę na FR3. 

pozdr

 



#9 Siecky

Siecky
  • Użytkownik
  • 131 postów

Napisano 05 październik 2017 - 16:45

Dzięki Parmenides  za info.. A podzielisz się zdaniem na temat FR3 ? I przy jakiej Twojej wadze ?



#10 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 574 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 06 październik 2017 - 07:00

Fulcrumy Racing 3 sprawują się świetnie. Mam je od początku tego roku. Typowe lekkie koła treningowe - mocne, w miarę lekkie, z dobrą powierzchnią hamowania, sztywne jak na moją (nie)moc. Jestem z nich zadowolony. Przejechałem na nich ok. 3k km i nie wymagały żadnego serwisu. Jeżdżę na nich tylko w dobrych warunkach, kiedy jest sucho na drodze. Jak jest gorsza pogoda, to albo jadę na innym rowerze, albo zakładam klockowate koła bontragera z szerszą oponą. 

FR3 są łatwe w serwisie. Są dość głośne (w porównaniu do kół SH czy FSA, czy innych Novatecach, na których poprzednio jeździłem). 

Kupiłem straszą wersję (na wyprzedaży w Wertykalu) o szerokości 15c - chciałem taką, bo lubię opony 23 mm. Oczywiści do 17c też założysz 23mm, choć już mało kto wybiera ten rozmiar. Teraz jeżdżę na Conti 4000s II 23mm i dętkach Michelina Ultralight (zestaw już sprawdzony, bardzo go lubię, odporny na gorsze nawierzchnie, dobra przyczepność i mało awaryjny. Mało też finezyjny, ale cenię sobie bezawaryjność. 

 

Lubię FR3 w górach, bo są lekkie. Na płaskie mógłbym jeździć na odrobinę cięższych, ale z wyższym stożkiem - np Fulcrum Racing Q, albo FSA Vision Team 35 czy innych podobnych. Nie ścigam się, czasem jeżdżę z kolegami na ustawki, czasem jakieś brewety i dłuższe trasy. W tym roku jeździłem bardzo mało, ale w poprzednich latach średnio ok. 11-12 tyś km/rocznie. 

 

Ważę w ok. 68-72 kg, rower w rozmiarze 54 waży w całości ok 7,8 kg.  

 

Jeśli masz jakieś konkretne pytania, to chętnie odpowiem

pozdr

adam

 

20170818 122241 01

 



#11 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 123 postów

Napisano 06 październik 2017 - 10:28

Przejechałem na nich ok. 3k km i nie wymagały żadnego serwisu.

 

Hm, a 3000km to dystans przy którym przeciętnie koła wymagają już serwisu?! :)))



#12 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 574 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 06 październik 2017 - 11:37

Nie, to było info, że przejechałem na nich na razie bardzo mało i do tej pory nie działo się na nich to, co po kilkuset kilometrach np. na kołach składanych na zamówienie (dociąganie szprych, centrowanie). 

 



#13 Siecky

Siecky
  • Użytkownik
  • 131 postów

Napisano 06 październik 2017 - 21:22

Dzięki Adam za podzielenie się wrażeniami... i jeszcze w dodatku mogę zobaczyć jak FR3 będą wyglądały na mojej Emondzie :)
Miesiąc na klockach Bontragera wystarczy.... ;) Strasznie ciężka tylna piasta ...
Też zastanawiam się nad 15C bo w zasadzie 17C nigdzie nie znalazłem i nie mam pojęcia jaka jest różnica w cenie... Ja też jeżdżę na 4000SII, z tym że 25... To prawda super oponki...
Co do FR3 to trochę ludzie straszą tym zaplotem i ilością szprych ale jak rozmawiam z naszo-wagowcami 65-70kg to raczej wyrażają się pozytywnie...oczywiście biorąc pod uwagę przedział cenowy...
No i cieszę się, że są głośne :)
Pozdrawiam Krzysztof 74 :)

#14 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1880 postów
  • SkądWLKP

Napisano 07 październik 2017 - 07:31

Siecky, zanim zamówisz jakieś koła w systemie 3G, zapytaj najpierw w Wertykalu czy są dostępne części zamienne, głównie obręcze. Wiem, że do niskich modeli nie sprzedaje się tych podzespołów osobno, ale chyba od Zondy w górę już tak. To bardzo ważne, bo w przypadku awarii takich obręczy w żaden sposób nie podmienisz, jesteś skazany tylko na oryginały.

 

65/70kg to tak, to już spoko waga do takich kółek.



#15 kryniu

kryniu
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądKórnik

Napisano 23 październik 2017 - 21:06

Wiadomość z dzisiaj z Wertykala : koszt obręczy do Zondy model 2015 to 570 PLN plus 80 PLN przełożenie gratów ...no i na chwilę obecną obręcz nie jest dostępna. Mam Zondy , mam też FR3 , różnice w budowie są , natomiast w użytkowaniu niezauważalne. Zonda , model 2013 ma nieco węższe szprychy od FR3  i zaplot G3 jest nieco "gęstszy" szprychy są bliżej siebie niż w FR3. O ile kiedyś bardzo chwaliłem Zondy , zresztą przód jest naprawdę fantastyczny i absolutnie bezobsługowy , moja masa własna to ok 100kg więc mają co robić , o tyle tył Zondy to porażka , po kupnie prawie 2 sezony bez dotykania kół , pod koniec gwarancji strzelił tył , typowe rozerwanie w okolicy nypli , wymiana na gwarancji ,nowa obręcz i....po roku powtórka. Na zagranicznym forum jest facet który cztery obręcze tak załatwił ;). Koła są naprawdę super i niosą pięknie do tego lekkie , ale niestety radość nie trwa wiecznie. Jak wspomniałem przód absolutnie super , nic się nie dzieje i 16 szprych bardzo dzielnie sobie radzi z moją masą natomiast tył niestety , po zastąpieniu starego modelu 2009 jakość obręczy jest żenująca. Z łożyskami i centrowaniem żadnych problemów. Jeśli chodzi o FR3 na razie bezawaryjnie , poza wymianą łożyska (kilkadziesiąt PLN)



#16 Siecky

Siecky
  • Użytkownik
  • 131 postów

Napisano 23 październik 2017 - 21:25

Dzięki Kryniu za ciekawą informację... a możesz powiedzieć jak długo masz FR3 ?

#17 kryniu

kryniu
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądKórnik

Napisano 23 październik 2017 - 21:59

Dzięki Kryniu za ciekawą informację... a możesz powiedzieć jak długo masz FR3 ?

Katuję tył od 2 sezonów co w moim przypadku daje około 18 tys km , na przodzie dzielnie siedzi wspomniana Zonda, więc można zaryzykować stwierdzenie , że póki co FR3 pod moim tyłkiem sprawdza się lepiej , do tego FR3 kupione jako używka ;) i do tej pory jak wspomniałem tylko łożyska w FR3 były wymienione , kwestia kilkudziesięciu plnów , żadnej centry , żadnych pęknięć nie stwierdzono.



#18 Siecky

Siecky
  • Użytkownik
  • 131 postów

Napisano 23 październik 2017 - 22:48

To w takim razie ostatnie pytanie do Ciebie... subiektywnie i arbitralnie :) Na jaki komplet byś wskazał?

#19 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 777 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 24 październik 2017 - 05:22

Fr3. Aktualnie w wertykalny za 1399zl co jest świetną ceną. Widać, że robią czystki na magazynie pod model c17.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka



#20 kryniu

kryniu
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądKórnik

Napisano 24 październik 2017 - 14:25

To w takim razie ostatnie pytanie do Ciebie... subiektywnie i arbitralnie :) Na jaki komplet byś wskazał?

 

Na FR3 z Wertykala , cena jest OK





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: fulcrum, Zonda