Było gdzieś badanie zestawiające właściwości aerodynamiczne starszych kół z obręczami o profilu V z nowszymi, o toroidalnym profilu, do tego dla porównania było oldschoolowe koła na niskoprofilowej obręczy. Niestety nie mogę go teraz znaleźć, ale ogólne wnioski były takie, że profil V nie ma nic wspólnego z aerodynamiką, a nawet pod niektórymi kątami natarcia wektora oporu stawia większy opór niż niskoprofilowa obręcz. Dopiero toroidalny profil oferuje korzyści w tej materii.
Rozmiar, no cóż, ja wierzę, że ktoś kto skręca koła na co dzień, zajmuje się tym zawodowo, regularnie czyta literaturę naukową, konstruuje swoje narzędzia do budowy i badania kół, testował kilkadziesiąt różnych modeli kół i składa koła tylko i wyłącznie do testów, żeby sprawdzić jaki wpływ mają na poszczególne czynniki na parametry koła może jednak coś tam wiedzieć na ten temat. Nie mamy możliwości finansowych na zrobienie swojego badania w tunelu aerodynamicznym, ale jeśli czas pozwoli zrobimy swoją analizę CFD.