Skocz do zawartości


Zdjęcie

2020 Budget Weightweenie Revamp - Cannondale Supersix Evo Hi-Mod Custom

cannondale supersix carbon sram srametap etap zipp zipp404 tubular szytka

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
124 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 postów
  • SkądOpole

Napisano 15 październik 2017 - 21:53

Był CAAD10, był Supersix Evo (oba są na forum) przyszedł więc czas na zmiany...

...w domu zawitał kolejny Six  ;-) 

Tym razem w chyba najbardziej niepraktycznym, ale jednocześnie niesamowicie zjawiskowym kolorze: biały mat

Fabrycznie na mechanicznej Ultegrze 6800, w tym wypadku uległ drobnej modyfikacji i wybór padł na elektrykę od Shimano.

Specyfikacja:
 

Rama: SuperSix EVO, BallisTec Hi-Mod Carbon, Di2 Compatible,SPEED SAVE, PressFit BB30a
Widelec: Supersix EVO,
 
BallisTec Hi-Mod full carbon, SPEED SAVE, 1 1/8" - 1 1/4" 

Pedały : Look keo2max Manetki : Shimano Ultegra 6870 di2
Przerzutka przód : Shimano Ultegra 6870 di2
Przerzutka tył : Shimano Ultegra 6870 di2
Korba : Cannondale HollowGram Si, BB30a, OPI SpideRing, 52/36 lecz w planach jest przekładka Rotora 3dF z poprzedniego Sixa i blatami Q-Rings 53/39
Hamulce : Shimano Ultegra 6800

Kaseta : Shimano Ultegra 6800 11-28
Łańcuch :  Shimano Ultegra 6800 (w przyszłości do wymiany na czarnego KMC)

Sztyca: Cannondale SAVE, 25.4x350mm
Mostek: 3T ARXII Team 120mm
Kierownica: 3T Rotundo Team 40cm
Owijka: Supacaz
siodło: Fizik Arione R1 na karbonowych prętach
Koszyki: Elite Pro Race
Koła: Hollowgram Si carbon pod oponę
Opony: Vittoria Corsa G+ 25mm

Waga: 6,9 kg czyli bez szału, choć z potencjałem na przyszłość, bo o ile sama Ultegra jest klockiem i mało się tu zdziała, o tyle jest szansa zejść nieco niżej paroma detalami.

Parę fotek:

eix9Llf.jpg

WDoMAdL.jpg

oziiUcm.jpg

 


Był CAAD10, był Supersix Evo (oba są na forum) przyszedł więc czas na zmiany...

...w domu zawitał kolejny Six  ;-) 

Tym razem w chyba najbardziej niepraktycznym, ale jednocześnie niesamowicie zjawiskowym kolorze: biały mat

Fabrycznie na mechanicznej Ultegrze 6800, w tym wypadku uległ drobnej modyfikacji i wybór padł na elektrykę od Shimano.

Specyfikacja:
 

Rama: SuperSix EVO, BallisTec Hi-Mod Carbon, Di2 Compatible,SPEED SAVE, PressFit BB30a
Widelec: Supersix EVO,
 
BallisTec Hi-Mod full carbon, SPEED SAVE, 1 1/8" - 1 1/4" 

Pedały : Look keo2max Manetki : Shimano Ultegra 6870 di2
Przerzutka przód : Shimano Ultegra 6870 di2
Przerzutka tył : Shimano Ultegra 6870 di2
Korba : Cannondale HollowGram Si, BB30a, OPI SpideRing, 52/36 lecz w planach jest przekładka Rotora 3dF z poprzedniego Sixa i blatami Q-Rings 53/39
Hamulce : Shimano Ultegra 6800

Kaseta : Shimano Ultegra 6800 11-28
Łańcuch :  Shimano Ultegra 6800 (w przyszłości do wymiany na czarnego KMC)

Sztyca: Cannondale SAVE, 25.4x350mm
Mostek: 3T ARXII Team 120mm
Kierownica: 3T Rotundo Team 40cm
Owijka: Supacaz
siodło: Fizik Arione R1 na karbonowych prętach
Koszyki: Elite Pro Race
Koła: Hollowgram Si carbon pod oponę
Opony: Vittoria Corsa G+ 25mm

Waga: 6,9 kg czyli bez szału, choć z potencjałem na przyszłość, bo o ile sama Ultegra jest klockiem i mało się tu zdziała, o tyle jest szansa zejść nieco niżej paroma detalami.

Parę fotek:

eix9Llf.jpg

WDoMAdL.jpg

oziiUcm.jpg



#2 gres

gres
  • Użytkownik
  • 640 postów
  • Skądkraków

Napisano 16 październik 2017 - 06:16

6,9 na ultegrze to jest świetny wynik - sam ważyłeś ?

ładne bo klasyczne są te ramy, sam bym o takiej marzył. Wiesz ile ona waży ? chyba okolice 1kg?


geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#3 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 postów
  • SkądOpole

Napisano 16 październik 2017 - 07:34

6,9 na ultegrze to jest świetny wynik - sam ważyłeś ?

ładne bo klasyczne są te ramy, sam bym o takiej marzył. Wiesz ile ona waży ? chyba okolice 1kg?

Ważył mój mechanik wagą serwisową Parktoola, więc zakładam że mówiła prawdę  :-> 

Co do wagi samej ramy, to nie przykładam do niej aż takiej wagi żeby liczyć i ważyć każdą część w rowerze, natomiast dane czysto papierkowe wg producenta to:

nieprzycięty widelec - 280g (w moim rura sterowa jest dosyć krótka (12cm w rozmiarze 52 +przycięcie jej do praktycznie minimum więc zakładam że mój egzemplarz jest parę gram lżejszy)

rama wg producenta w rozmiarze 56 waży 777g (52cm jest zapewne nieco lżejsza)

Fabryczna sztyca o przekroju 25,4 pod Di2 została przycięta z 450mm na 330, więc zakładam że i tu udało się zyskać parę gram (fabrycznie było ich 180 wg producenta)

Robotę robi korba, która w przypadku zastąpienia tradycyjnego pająka ichniejszym spideringiem wyciętym z jednego kawałka aluminium daję wagę całego mechanizmu korbowego w okolicach 550g (ile dokładnie waży moja nie dam głowy).



#4 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 16 październik 2017 - 08:04

Mnie się biały kolor podoba, zwłaszcza w obecnych czasach wszechobecnej smutnej czerni. 6,9 to świetny wynik, raptem 100g powyżej limitu UCI, jesli chodzi zatem o wagę nic bym już nie zmieniał.


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#5 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 819 postów
  • SkądSobótka

Napisano 17 październik 2017 - 12:50

Bardzo fajny rower, zarówno wagowo jak i wizualnie ;)

Mój supersiks waży ponad 1,5kg więcej ;) 



#6 dejo

dejo
  • Użytkownik
  • 68 postów

Napisano 17 październik 2017 - 13:05

Piękny set nie myślałeś o etapie?

#7 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 postów
  • SkądOpole

Napisano 17 październik 2017 - 19:36

Piękny set nie myślałeś o etapie?

W przyszłości zapewne trafi, bo i w poprzednim Six'ie znajdował się Red, z tym że w wersji mechanicznej a ja jestem ogromnym fanem działania Srama.

Natomiast na chwilę obecną Di2 wyszło bardziej korzystnie finansowo, co przy ograniczeniu budżetu w tym wypadku było argumentem kluczowym  ;-)



#8 wymoczek

wymoczek
  • Użytkownik
  • 69 postów
  • SkądRG

Napisano 20 październik 2017 - 18:44

moze cos wiecej o kółkach-jak sie sprawują. I jak sie >hamują>.. są jakies problemy.Wizualnie ok...



#9 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 postów
  • SkądOpole

Napisano 26 październik 2017 - 13:13

Na rowerze udało mi się zrobić 500km, więc mimo że wciąż mało (studia, praca i pogoda sprawy nie ułatwiają), to jednak coś wreszcie o rowerze można powiedzieć.

Z najważniejszych zmian:

- mimo, że fabryczna cannondale'owska korba była przepiękna, to jednak nastąpił "wielki powrót" do Rotora i Q-rings. Być może nie jest tak samo pięknie, ale jednak Rotor to Rotor - czyli w mojej subiektywnej ocenie po prostu wygodniej (głównie też za sprawą faktu, że Rotor względem Hollowgrama jest krótszy (170mm)). Ciekawostka jest taka, że względem starego, poprzedniego sixa (o którym post jest na forum) mufa suportu jest o 0,5cm szersza, co oczywiście wiązało za sobą kombinacje z podkładkami i odpowiednim ich dopasowaniem przy wymianie Hollowgrama na Rotora.

Waga dzięki temu nieco wzrosła i aktualnie wynosi 7,09kg niemniej jednak Ultegra waży swoje i raczej parcia na wagę póki co nie będzie.

Co do ramy:
- jest piekielnie sztywna, w porównaniu do poprzednika czuć różnice przy każdym dępnięciu. Rower jest żwawy i reaguje na każdy nacisk na pedały. Odbieram też wrażenie, że jest dodatkowo dużo bardziej precyzyjny jeżeli chodzi o wchodzenie w zakręty etc. Dodatkowo odczuwalnie lepiej tłumi drgania.

Koła:
- tu moje zaskoczenie, bo z racji że to fabryczne koła dodawane przez producenta wzorem konkurencji nie spodziewałem się rewelacji, bo zazwyczaj w przypadku producentów ich koła są totalnie ziemniaczane (Giant, Spec w niższych modelach itd). Niemniej jednak tu mamy do czynienia z zupełnie inną bajką. Cannondale wreszcie się ocknął i zamiast wsadzać do najwyższych modeli tańsze maviki zastąpił je naprawdę fajną alternatywą. Koła są wyjątkowo lekkie jak na carbon pod opone (nieco ponad 1400g), są zaskakująco sztywne (w poprzedniku mam 3T Mercurio 40 LTD i kanondejlowskie clinchery naprawdę im dorównują), dodatkowo naprawdę zgrabnie hamują wydając przy tym niesamowicie "szpanerski dźwięk przypominający spadającą z samolotu II WŚ bomby lotniczej. Dla "zboczeńców bębenkowych" (do których się zaliczam ;-)  ) - ten w moim egzemplarzu jest naprawdę głośny i terkocze bardzo przyjemnie.

A tak to się prezentuje aktualnie:

QXSy3hI.jpg

7lHrPsp.jpg


  • EverRestOnTheBike i Born Ready lubią to

#10 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1429 postów

Napisano 26 październik 2017 - 18:10

Kierownica nie w moim typie, ale ogólnie rowerek bardzo sexy :)



#11 johnny_pl

johnny_pl
  • Użytkownik
  • 167 postów

Napisano 26 październik 2017 - 19:18

Przepiękna maszyna. Kiedyś ramy cannondale mi się w ogóle nie podobały, ale od pewnego czasu zmieniłem zdanie. Ten egzemplarz tylko mnie w tym utwierdza :-) Jedynie, podobnie jak dla kolegi Born Ready, kierownica nie w moim guście.

 

 



#12 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 postów
  • SkądOpole

Napisano 26 październik 2017 - 19:39

Przepiękna maszyna. Kiedyś ramy cannondale mi się w ogóle nie podobały, ale od pewnego czasu zmieniłem zdanie. Ten egzemplarz tylko mnie w tym utwierdza :-) Jedynie, podobnie jak dla kolegi Born Ready, kierownica nie w moim guście.

Kiera to 3T Rotundo o klasycznym gięciu - czyli jak sama nazwa sugeruje: klasyka gatunku. 

Mi osobiście najbardziej podobają się takie właśnie kiery, choć to nie wygląd a sama wygoda jest tu priorytetem. 4 lata temu zmieniłem zwykłe ergo na klasyka i już nigdy nie planuję próbować niczego innego  ;-) 

Na takim gięciu jeździ spora liczba PROsów, jak chociażby aktualny mistrz olimpijski Greg Van Avermaet, czy też Adam Blythe. 

YKCURYo.jpg

LbS2OGH.jpg


  • EverRestOnTheBike i qzn lubią to

#13 johnny_pl

johnny_pl
  • Użytkownik
  • 167 postów

Napisano 26 październik 2017 - 19:42

Kwestia oczywiście wysoce indywidualna, ostatnio miałem okazję testować rower z podobną kierownicą i nie przypadła mi do gustu także w kwestii komfortu/ergonomii. Na szczęście wybór jest duży :-)


  • Ciachoorsky lubi to

#14 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 postów
  • SkądOpole

Napisano 21 kwiecień 2018 - 18:27

Nowy sezon trochę zmian. Etap miał wpaść, no więc wpadł. Wymianie uległ cały upgrade kit Ultegry na Srama, dodatkowo wymieniłem hamulce na REDowskie, tradycyjne pancerze zamienione na koraliki Jagwire'a. Łańcuch z ultegrowskiego zmieniony na KMC w kolorze czarnym - nowy wyglądał bajecznie, ale po paruset kilometrach wiem że nie zostanie na długo bo wygląda po prostu brzydko  :arrow: 

Parę fotek:

nlk117Z.jpg

4lqSfWy.jpg

bykxigm.jpg

yekyLAN.jpg


  • impa, kimono i stryjek lubią to

#15 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 21 kwiecień 2018 - 19:31

Ta przerzutka przytłacza. Pewnie lepiej by wyglądało to w rowerze aero z grubymi rurami i stożkiem 50+



#16 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 postów
  • SkądOpole

Napisano 22 kwiecień 2018 - 09:20

Ta przerzutka przytłacza. Pewnie lepiej by wyglądało to w rowerze aero z grubymi rurami i stożkiem 50+

Kwestia gustu, a może też i lekkiego złudzenia optycznego poprzez kadr na niekorzyść Srama. Na żywo w moim odczuciu wygląda sporo lepiej i dużo lżej aniżeli ziemniaczane trochę w kształcie Di2. Etap mimo że na zdjęciach z profilu wydaje się być sporo większy (i rzeczywiście jest dłuższy parząc od boku), to jednak jest on dużo, dużo węższy i bardziej aero niż Ultegra. Ale generalnie wygląd był tu tylko jednym z paru czynników dla których przyszedł czas na wymianę. 

1. Instalacja bez kabli to po prostu coś bajecznie prostego
2. ergonomia di2, mimo że to naprawdę świetny osprzęt, to nie do końca mnie przekonywała.
3. Waga, która w Etapie jest mniejsza
4. Sam dźwięk "kliku" na manetce i prostota rozwiązania jeżeli chodzi o działanie w porównaniu do Di2.

Oczywiście ma to tylu zwolenników co przeciwników, ale Etap już od dawna był jakimś tam kaprysem do spełnienia i na chwilę obecną póki co nie żałuję :)


  • Prozor, kimono i Marcin321 lubią to

#17 jarkko

jarkko
  • Użytkownik
  • 61 postów

Napisano 22 kwiecień 2018 - 13:43

Coś pięknego

#18 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 postów
  • SkądOpole

Napisano 03 lipiec 2018 - 10:37

No i stało się, frameset wymieniony gwarancyjnie. Kolor nieco się zmienił, waga również bo nowa rama względem starej jest lżejsza o (bagatela!) 170g, w życiu nie pomyślałbym, że lakier może być tak ciężki. 

Dla podsycenia ciekawości zdjęcie ramy, a całość wkrótce  :arrow: 

7IsrX6P.jpg

Rama to malowanie z 2017 roku (tak jak w przypadku białego), ale wyprodukowana w kwietniu 2018 roku - taka ciekawostka.
Również Hi-mod, ciekawostką jest również fakt, że od 2018 roku zmieniła się też średnica wewnętrzna rury sterowej - ta względem starej jest grubsza, przez co stary korek od ekspandera nie pasuje i trzeba załatwiać nowy... Natomiast na ogromny plus warunki dożywotniej gwarancji Cannondale - cała operacja od momentu zgłoszenia, do otrzymania paczki do domu trwała niecałe 2 tygodnie.


  • 1415chris, EverRestOnTheBike, impa i 1 inna osoba lubią to

#19 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 226 postów

Napisano 03 lipiec 2018 - 11:06

Piękny rower był na biało. Wklej zdjęcia z nowym framesetem jak najszybciej :)

A możesz podać przyczynę tej wymiany gwarancyjnej ?

 

pzdr

Ortogonalny



#20 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 postów
  • SkądOpole

Napisano 03 lipiec 2018 - 12:44

Piękny rower był na biało. Wklej zdjęcia z nowym framesetem jak najszybciej :)

A możesz podać przyczynę tej wymiany gwarancyjnej ?

 

pzdr

Ortogonalny

Wokół mufy na lakierze zaczęły się pojawiać drobne jego pęknięcia. Sprawa mikroskopijna i być może pierdoła, ale zaczęła budzić moje podejrzenia. Nie ukrywam, że to mój piąty Cannondale i drugi six i wcześniej nigdy coś takie się nie zdarzyło, stąd zdziwienie było duże - ale firma wymianą całego framesetu na nowy wybrnęła.





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: cannondale, supersix, carbon, sram, srametap, etap, zipp, zipp404, tubular, szytka