Ja uważam, że wcale nie trzeba wydawać bardzo dużo na rower na tarczach ważący mniej niż 6,8 kg (można się nawet zmieścić w budżecie z tego tematu). To że hydrauliczne redy można kupić taniej niż mechaniczną ultegrę już udowodniłem. Tak samo jest z pozostałymi częściami. Wystarczy trochę się zainteresować tematem, a nie iść na łatwiznę i kupować gotowca w sklepie.
Rower Do 8K Pln - Dylematy Kupującego :-)
#102
Posted 28 November 2017 - 10:27
"Może się tak stać, że za kilka lat będzie po prostu wstyd jeździć na szczękach i wszyscy zwolennicy zabytkowych hamulców zmienią zdanie.
Dlaczego wstyd? Bo to tak jakbyś miał bębny w sportowym samochodzie."
Ok, przepraszam, wstyd dopiero może za kilka lat będzie
"Waga (w dodatku śmieszna - 300gr. różnicy) kosztem bezpieczeństwa/hamowania/użytkowania i wygody
Niezła patologia Ponawiercaj sobie ramę i opony jak tak ci na wadze zależy. Jebać to, ze rower będzie sztywny jak harmonia."
A tu mamy nazwanie patologią zaoszczędzenie 300g na hamulcach, sprowadzenie wyboru rodzaju hamulców tylko do kwestii paru gramów (mamy póki co 2017 a nie 2020 rok, przyszłość dopiero będzie!) i ogólne wyśmianie tradycyjnego wyboru. Czyli kupujesz zwykłe hamulce tylko dla paru gramów (bo nie mają innych zalet) i jest to patologia, trudno to odebrać inaczej.
I też wolałbym mieć tarcze, zdecydowanie.
EDIT:
@Uraz
Tak będzie (wystarczy się zainteresować tematem) gdy nastąpi, o ile w szosie coś takiego bedzie miało miejsce okres przejściowy taki jak kiedyś w MTB, kiedy ramy i widelce będą miały mocowanie pod dwa rodzaje hamulców. Składam nowy rower. Mogę kupić tego Reda i co dalej? Nie kupię odpowiadającej mi ramy, żeby to zamontować. W ogóle dzisiaj trudno kupić gołą ramę, prędzej cały rower żeby ją "odzyskać". Wygodniej i na ogół taniej jest kupić gotowca. Za kilka lat to się pewnie zmieni, ale to przyszłość, ona dopiero nadejdzie.
#103
Posted 28 November 2017 - 10:33
Jak sam widzisz nikt nie napisał czegoś takiego co przytoczyłeś w poprzednim poście. Klasyczna nadinterpretacja.
Składam nowy rower. Mogę kupić tego Reda i co dalej? Nie kupię odpowiadającej mi ramy, żeby to zamontować.
Ja kupiłem (i robię to co roku od wielu lat) więc nie wiem dlaczego Ty byś nie mógł. W dzisiejszych czasach gdzie można robić zakupy na całym świecie dostępność części jest ogromna. Jak się jest na budżecie to nie wszystko musi być nowe i w pudełku. Np. rama spokojnie może być używana bo nie ma w niej ruchomych części które mogą się zużyć.
- Dari likes this
Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll
#104
Posted 28 November 2017 - 11:23
Ludzie, ale jakim argumentem jest kilogram więcej w szosce? (już pomijam, że na bank różnica tarcze-standard nie byłaby kilogramowa, co udowodnił uraz)
Jest masa badań (również naukowych), że waga roweru nie jest kluczowa w osiągach, więc robienie z tego zagadnienia - szczególnie przez amatorów - mija się z celem.
Sam miałem przyjemność rozmawiać z Darkiem Baranowskim i pytałem go dlaczego śmiga po górkach na Venge a nie czymś lżejszym (Tarmac?), odpowiedź była prosta - "lubię ten rower, a waga nie jest najważniejsza do jazdy".
#105
Posted 28 November 2017 - 11:38
To że hydrauliczne redy można kupić taniej niż mechaniczną ultegrę już udowodniłem.
Poważnie, w którym miejscu?
#106
Posted 28 November 2017 - 11:39
Pokaż mi gdzie mogę kupić najnowszą ultegrę (klamkę, zacisk i przewód) za wspomniane przez Ciebie 500 zł to wrócimy do tematu... Zaznaczam że mają być nowe i z gwarancją tak jak wspomniany red. Jeszcze na koniec przypomnę po raz któryś że porównujemy topowego reda do zdecydowanie tańszej ultegry
Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll
#108
Posted 28 November 2017 - 11:47
Nigdzie nie napisałem, że to nowa Ultegra. Nabyłem komponenty serii 6800 w sklepie internetowym evanscycles. Są to nowe rzeczy z gwarancją.
Mnie ciekawi Twoja deklaracja złożenia roweru na tarczach o wadze 6.8kg. Chętnie zapoznałbym się z takim wirtualnym projektem. Ba, nawet byłbym skłonny rozważyć porzucenie swojego projektu Emondy ALR na rzecz takiego cuda. Tylko, żeby nie było to na ramie OEM z T700 i suportem BSA ;-)
Pewnie niejeden forowicz by się skusił na taką maszynę.
#109
Posted 28 November 2017 - 12:01
Nie musiałeś tego pisać bo dla mnie jest oczywiste że nawet nowa mechaniczna Ultegra (o DA nie wspominam) jest nie do kupienia za 1000 zł (za komplet na 1 koło). To że tobie, kiedyś udało się kupić wycofaną ze sprzedaży grupę za x niczego nie wnosi do dyskusji. Pokaż mi tańszą alternatywę do przedstawionego reda. Coś co każdy może kupić choćby dzisiaj.
Można zacząć np. od focusa izalco max disc tak jak ja to zrobiłem. Projekt nie musi być wcale wirtualny. Gotowy i używany od roku właśnie stoi obok mnie. Swoją drogą 6,8 można nawet osiągnąć na ramie caad12 wcale nie potrzeba do tego węgla.
Co to w ogóle za osiągnięcie 6,8 kg... Ludzie składają o pół kilo lżejsze 29-ery z pełnowartościowym amortyzatorem z przodu.
Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll
#112
Posted 28 November 2017 - 13:40
Na wstępnie przedstawię się, że jestem amatorem rowerowym, jeżdżę dla przyjemności, natomiast dwa miesiące temu sam wybierałem swój nowy rower na 2018. Miałem do wydania jak dla mnie sporo bo 10 000zł. Zrobiłem kilka jazd testowych na rowerach z tarczami i bez nich.
Zdecydowałem się na Meridę Reacto 6000 2018. Dlaczego? Są 4 powody:
1. W tej cenie kupując rower na tarczach dostajesz gorszy osprzęt zazwyczaj
2. Wygląd tych tańszych hydraulicznych klamek Shimano jest tak okropny, że wywołuje u mnie wymioty a 90% rowerów właśnie takie posiada (dodam, że szukałem roweru z katalogów 2018, może starsze są z lepszym osprzętem).
3. Żaden z rowerów za podaną kwotę które mi się podobały nie był oferowany z tarczami. Np. Merida Reacto ma tylko jeden o wiele gorszy model.
4. Rower z tarczami dla mnie osobiście wygląda źle, czyli masywnie, ciężko, powolnie... wydając tyle pieniędzy na rower mi osobiście zależy na wyglądzie. Spełniam w ten sposób marzenie na które trochę zbierałem.
Może jeszcze wyjaśnię dlaczego nie zależało mi na tarczach. Powiem to jako osoba regularnie ścigająca się w wyścigach samochodowych.
1. Istnieje takie pojęcie jak masa nieresorowana, która w głównej mierze odpowiada za przyspieszenie. Niestety koła z tarczami są cięższe (zakładając że kupujesz gotowy rower z katalogu). Niech mi nikt nie mówi, że nie czuje nawet 50 czy 100g na kole. Sama wymiana opon na dwa razy lżejsze powoduje, że człowiek czuje się na swoim aluminiowym ciężkim rowerze jakby stracił kilka kilo.
2. By cały układ hamował prawidłowo nie wystarczy mieć hamulec żyletkę. Potrzebujesz też dobrze nagrzaną oponę i powierzchnię tarcia. Co z tego, że tarcza tak dobrze zatrzymuje koło skoro za mocne jej wciśnięcie powoduje zblokowanie koła, przegrzanie opony i pogorszenie hamowania? W MTB ta powierzchnia jest większa i potrzebna jest większa siła by wykorzystać potencjał, natomiast w szosie zwykły dobry hamulec szczękowy potrafi zblokować koło z powodu małej powierzchni styku.
W wyścigach to bardzo ważna rzecz i trzymanie temperatury jak i ciśnienia w oponie by poprawić trakcję jest najważniejszą rzeczą. W rowerze nie da się tego za bardzo zrobić więc nie ma co wg. mnie przeginać z wciskaniem tak mocnych hamulców jeśli nie mieszkasz w alpach.
3. Hamulce hydrauliczne tarczowe hamują rewelacyjnie! I co z tego? Nigdy nie czułem do tej pory nawet w wysokich górach by coś mi w układzie szwankowało. Dodatkowo akurat ja mieszkam w Warszawie i 90% jeżdżę po płaskim. Na szosie ostatnie co robisz to hamujesz w takim terenie, więc tarcza nie jest potrzebna.
Ot dlaczego zdecydowałem się na rower z nową grupą Ultegra R8000 zamiast starszą na tarczach.
Ktoś jeszcze tam pisał, że rower można spokojnie poskładać za tą cenę... ok. jeśli chce Ci się w to bawić i masz czas śmiało. Ja chciałem kupić, dostać gwarancję i jeździć zamiast martwić się czy dobrze złożyłem lub gdzie co kupiłem w razie reklamacji.
Mój lokalny sklep gwarantuje mi nawet rower zastępczy jak coś będzie nie tak. To komfort, a na rowerze się jeździ, a nie zbiera części przez miesiące.
- Jedi23 and Siecky like this
#113
Posted 28 November 2017 - 14:09
Wydaje mi się, że dobrze wybrałeś. Mi kompletnie nie brakuje tarcz w szosie natomiast w przełaju już i owszem, szczególnie, że przesiadłem się na karbonowe koła.
#114
Posted 28 November 2017 - 14:35
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
#115
Posted 28 November 2017 - 14:38
Czy ten Darek Baranowski może trenował w tych górach? Bo wtedy większa waga jest zaletą
Relaksacyjna jazda, spotkałem go na zwykłej przejażdżce, bez spiny, z przystankami na poboczu przy ładniejszych widokach. On cały czas ostatnio jeździ tylko na tym Venge.
#117
Posted 28 November 2017 - 14:49
Jeśli ktoś nie posiada carbonowych kół i nie mieszka/jeździ na południu Polski (czy w Alpach), to tarcze są zbędne. Koła alu i zwykłe hamulce spokojnie dają radę nawet na długich i stromych zjazdach. Mocniej i tak nie nacisnę, bo blokuję koła i kończy się zabawa
- paulsen likes this
#120
Posted 28 November 2017 - 16:50
W rowerze którym jeżdżę tylko jak jest sucho w ogóle nie przeszkadzają mi tradycyjne hamulce. W drugim którego używam gdy jest mokro lub jest obawa że będzie mokro szlag mnie trafia. Wcześniej czy później prawie podczas każdej jazdy po mokrym asfalcie coś dostaje się między obręcz a klocek i zaczyna się "haratanie". Tak mnie to wk...wia że szkoda gadać. Tak więc dużo zależy czy jeździ się bez względu na warunki czy tylko jak jest sucho.
Nawiązując do wypowiedzi kolegi czester-a zaletą tarczówek jest lepsza modulacja i dzięki temu chociaż są mocniejsze to rzadziej dochodzi do zablokowania koła. Od razu napiszę że lekko teoretyzuję bo nie jeździłem na szosie z tarczówkami a pierwszy kontakt z takimi hamulcami miałem dopiero rok temu gdy kupiłem górala. Ale jestem zachwycony tym rodzajem hamulców. Zjeżdżając w górach z różnych "ścianek" które nie raz są bardzo śliskie nie zdażyło mi się doprowadzić do utraty kontroli nad rowerem w wyniku uślizgu przedniego koła. Natomiast niedawno jeżdżąc po okolicznych bezdrożach na starym góralu z v-brekami wyciąłem orła bo na śliskiej ścieżce nie wyczułem momentu kiedy hamulec zablokował przednie koło.
Reply to this topic
Also tagged with one or more of these keywords: Tarmac, Emonda SL6, Focus Cayo
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Jaki rower za 3500zł i więcej? →
Meridu Scultura 300 Vs. Focus Cayo Al 105Started by Szymonk , 16 Mar 2018 Merida Scultura, Focus Cayo |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Jaki rower za 3500zł i więcej? →
Spec Tarmac Expert Vs Canyon Ultimate Cf 8Started by mc34270 , 02 Nov 2017 Specialized, Tarmac, Canyon and 1 more... |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Jaki rower za 3500zł i więcej? →
Specialized Tarmac - Gdzie KupićStarted by mc34270 , 27 Oct 2017 Specialized, Tarmac |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Merida Scultura 904 Czy Specialized Tarmac?Started by DigitalForms , 06 Aug 2013 scultura, specialized, tarmac |
|