Jump to content


Photo

Rower Do 8K Pln - Dylematy Kupującego :-)

Tarmac Emonda SL6 Focus Cayo

149 replies to this topic

#141 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 posts

Posted 29 November 2017 - 11:33

To wracając do rozważań nad wyborem sprzętu:

 

pojawiła się u mnie nowa opcja: Canyon ultimate/endurace carbon, pełna nowa ultegra, hamulce tarczowe.

 

Czy ktoś ma doświadczenia w dołożeniu Di2 jako upgrade istniejącej grupy?

 

Czytałem o problemach ze średnicą istniejących otworów w ramie, jedni rozwiercają (u mnie z uwagi na gwarancję odpada), inni robią złączki na kablach sterujących. Etap raczej odpada z uwagi na konieczność zmiany całej grupy, a przy Di2 zakres zmian jest ciut mniejszy i mniej mrożenia środków na czas odsprzedaży elementów. 

 

Czy do tej operacji polecilibyście jakiś konkretny serwis? (najlepiej Warszawa)



#142 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,193 posts

Posted 29 November 2017 - 11:42

A nie lepiej kupić rower od razu z Di2 ?

Regularne ceny Canyona są mocno przegięte, często wyższe niż rowery ze sklepów, które mają "tradycyjną" dystrybucję.



#143 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 711 posts

Posted 29 November 2017 - 12:52

Te różnice mogą mieć milion przyczyn. 

 

Nie mam pewności, bo nie ja wykonywałem badania. Ale dostępne opracowania jasno pokazują, że nieduża różnica w wadze roweru nie ma wpływu. A różnica do kilograma to żadna różnica. 

Nie widziałem badań, które mówią, że pod górę waga nie jest istotnym czynnikiem. Według mojej wiedzy dodatkowe 500 gramów będzie oznaczać parę sekund starty, czyli gorszą pozycję w czasie jazdy na czas pod górę. Wiedzę popieram internetowymi kalkulatorami, informacjami z prasy (przykładowo Bike Magazyn) i na własnym doświadczeniu. Zawsze kolejne podjazdy na tej samej mocy są szybsze bo spada zarówno moja waga jak i waga roweru (z bidonów znikaj płyn - zaliczam to do wagi roweru, z koszulki batony i żele, ja się pocę).

 

Moim zdaniem tarcze to przyszłość i im szybciej zdominują rynek rowerów szosowych tym lepiej dla nas.



#144 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 posts

Posted 29 November 2017 - 13:08

Regularne ceny Canyona są mocno przegięte, często wyższe niż rowery ze sklepów, które mają "tradycyjną" dystrybucję.


Moglbys prosze rozwinac temat? Bo mnie sie wydaje ze ceny Canyona sa bardzo przystepne.

#145 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 posts

Posted 29 November 2017 - 13:18

Tzn. ja tak rozumiem myśl kolegi @Dari - ceny rowerów z normalnej dystrybucji (po uwzględnieniu rabatu) mogą być lepsze niż te Canyona w dystrybucji direct.

 

Faktycznie tak jest, ale po części. Przed chwilą dostałem niezłą ofertę w rozmowie telefonicznej, tylko różnica polega na tym, że większość realizacji z roku modelowego 2018 planowane jest na pierwszy kwartał, a Canyon ma niektóre modele dostępne od ręki. 

 

ps. pytanie o upgrade do Di2 aktualne - różnica w cenie gotowego roweru i gratów do upgrade wydaje się porównywalna, pytanie czy się da to zrobić w rozsądny sposób. Na forach niemieckich były opisywane takie "retrofity", ale informacji jest niewiele (jeden, dwa przypadki udało mi się odkopać). 

 

Na mój własny, chłopski rozum problem dopasowania do ramy rozwiązywalny jest przez spawanie (lutowanie) przewodów. Nie miałem nigdy jednak tych kabli w rękach i nie umiem ocenić prawdopodobieństwa powodzenia takiej operacji (złączki, zapewnienie wodoodporności etc.). 



#146 czester_

czester_
  • Użytkownik
  • 428 posts
  • SkądWarszawa / Wola

Posted 29 November 2017 - 13:47

A potrzebny Ci rower teraz?
Ja bym poczekał i targował się w sklepach.
Kupiłem niby nową meride na 2018 a dostałem taki rabat przed sezonem, że szczęka mi opadła.
Większość sprzedawców daje teraz niezłe rabaty przed nowym rokiem jak negocjowałem.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



#147 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,193 posts

Posted 29 November 2017 - 13:53

Moglbys prosze rozwinac temat? Bo mnie sie wydaje ze ceny Canyona sa bardzo przystepne.

 

W cenie regularnej zupełnie nie są konkurencyjne.

Przykład:

https://www.canyon.c...l-disc-8-0.html

brak możliwości negocjajcji ceny. Należy dodać koszt wysyłki.

 

https://www.focus-bi...ne-ultegra.html

cena 10700 zł w sklepie po rabacie.

 

https://www.scott.pl...Addict-10-Disc/

cena podobna jak Focusa.

 

I takich przykładów jest dużo więcej.

Więc gdzie tu rzekoma korzyść dla klienta ze sprzedaży bezpośredniej?

Rowery Canyona wydają się ciekawe i sam bym się pewnie skusił, ale na pewno nie w cenie regularnej.


  • Jacam76 likes this

#148 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 posts

Posted 29 November 2017 - 13:59

Ok mowimy o ultegrze. A jezeli chodzi o wyzsze modele ? Niekoniecznie z hamulcami tarczowymi.

Osobiscie jestem na kupnie tego bajka :

https://www.canyon.c...cf-slx-9-0.html

Uwazam ze to bardzo dobra cena za rower z taka konfiguracja. Myle sie?

#149 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,193 posts

Posted 29 November 2017 - 14:25

Nie wiem.

Oglądałem tylko rowery z hamulcami tarczowymi.

Natomiast na forumrowerowe,pl ktoś robił porównanie cenowe rowerów MTB i konkluzja była podobna:  hasło o korzyści ze sprzedaży bezpośredniej straciło aktualność.



#150 gruber

gruber
  • Użytkownik
  • 110 posts
  • SkądSkawina

Posted 29 November 2017 - 23:13

Ło matko! To ja swojego Endurace na Ultegrze 6800 trzy lata temu kupiłem za 7800 zł bez żadnego rabatu...





Reply to this topic



  

Also tagged with one or more of these keywords: Tarmac, Emonda SL6, Focus Cayo