Jump to content


Photo

Carbonowe Szosy Na 105-Tce Porównanie. Część 1 Road-Racing.pl

shimano 105 carbon szosówka

24 replies to this topic

#1 Helium

Helium
  • Użytkownik
  • 141 posts

Posted 12 November 2017 - 08:50

Cześć. Zapraszam do przeczytania pierwszej części bardzo popularnej grupy rowerów szosowych. Carbony na 105 na pierwszy ogień poszedł Scott Addict,Ridley Helium X i Giant TCR Advanced. Polecam!! W części drugiej kolejne fury na klasycznej grupie Shimano 105.http://road-racing.pl/node/279



#2 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 posts

Posted 12 November 2017 - 09:25

Mieliście i jezdziliscie na tych wszystkich rowerach?

#3 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 12 November 2017 - 10:53

Sądząc po treści artykułu, nie. Chyba z tego wynikają błędy w danych, przynajmniej w Giancie: waga, średnica główki sterowej. Jedynie Ridley był testowany, ale w innej specyfikacji.

#4 soar

soar
  • Użytkownik
  • 219 posts

Posted 12 November 2017 - 11:20

Te teksty to z jakiejś chińskiej strony skopiowane i wrzucone do translatora?

Czytać się tego nie da...


  • 1415chris and Kekacz like this

#5 Helium

Helium
  • Użytkownik
  • 141 posts

Posted 12 November 2017 - 17:43

 Soar zasmucę Cię, nie jest to przedruk  z chińskiego netu.  Google analytycs mówi. że jednak da się to czytać ;-). Wyraźnie napisałem, że Giant wagi nie podaję. Ja ją tylko szacuję, co też napisałem Średnica łożysk  w Giancie podana prawidłowo. 1 1/2 cala na dole 1 1/4 na górze. Wysokość też ok 133 mm dla opisywanego rozmiaru. Co do pierwszego pytania dział testów to dział testów. Tam wszystko było przetestowane, to nie jest test. Dzięki za poświęcony czas.



#6 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 12 November 2017 - 18:18

Widocznie Google kłamie. Ale o ile pamiętam, to przynajmniej błędy ortograficzne pozwala usunąć? Ale błędy interpunkcyjne, stylistyczne czy gramatyczne to warto samemu poprawić. Albo dać komuś do sprawdzenia, wystarczy jakiś (ex) gimnazjalista?

 

Tylko parę kwiatków:

 

Scott to jedna  z najbardziej znznaych marek rowerowych na świecie.

[...]geometria Race z krótkim rurka łańcuchowa 405 mm i ultra krótka główką sterową 

 

co ciekawsze, po jednym zdaniu zdania poprzednie znowu są powtarzane. Kopiuj wklej bez zrozumienia i weryfikacji?

 

Większość kolarzy prowadzenie na poziomie World Tour do szczęścia niezbędne nie jest . 

osiągając wage  zz pedałami

Dwie ważne i istotne informację sztyca 

zarzutów Ważna jest tez jedna  zz konkretniejszych 

Wszyscy giganci tego rynku jak Scott Trek czy Specialized muszą korzystać  z usług firm takich jak Giant by zamówić wyprodukowanie zaprojektowanych przez siebie ram. (no nie mogę, ale bzdury :D :D :D :D, Spec faktycznie, zwłaszcza po przejęciu udziałów przez Meridę, Scott również, i to faktycznie poddostawcą jest Giant, ale również i Hodaka, jednak nie TREK, wszystkie ramy z OCLV są produkowane w USA, allcarbon 5000 w Azji Made In America: TrekTrek Factory, szczegóły gdzie kto produkuje znajdziesz tutaj.)

Jest typowa dla Gianta czyli pozbawiona wyraźnych przechyłów na któraś ze stron. (czyli inni robią ramy przechylone na którąś ze stron? Ciekawe...)

405 milimetrów to długość rury łańcuchowej to bardzo krótka ruraTo od razu ostrzegę powoduję że niewprawnego kolarza rower wydaję się nerwowy . (no, nerwowy to pewno jesteś, ale żebyś tak powodował nerwicę u innych, albo żeby komuś się wdawało, że ich rower jest nerowy - 405 to prawie każdy stosuje w rowerze szosowym np. Accent nawet w budżetówce i nie ma się co "ultra" podniecać)

Ridley przycebolował i wstawił jakąś słaba korbę Gossamer. (przycebolował? Co to za nowotwór słowny?)

Dla mnie jaakośc kasety łańcucha i korby  w 60 % Obczaiłem to

 

Powyżej te najbardziej rzucające się w oczy błędy. Ale jest ich więcej. Sugeruję zrezygnować z prób pisarskich, bo na pewno do tego nie masz za grosz umiejętności i "obczaić" coś co w czym faktycznie możesz być dobry. Albo dać gotowy "artykuł" do korekty dla ucznia szkoły podstawowej (tak 4 klasa, może ciut wyżej...)


  • berski, Jaca911 and szosowykolarz like this

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#7 Helium

Helium
  • Użytkownik
  • 141 posts

Posted 12 November 2017 - 19:19

Twoje uwagi co do planów na przyszłość, zachowaj zachowaj dla siebie.Literówki staram się poprawiać. Język się rozwija i "przycebulował" "cebulować" to zwroty które funkcjonują  w języku polskim już od jakiego czasu. Narzekania takiego  znawcy polszczyzny niczego tu nie zmienią. Z Twoim polskim, jak poszlibyśmy na głębszą weryfikację, pewnie jest tak jak z wiedzą o przemyśle rowerowym. Otóż Trek Rowery  z OCLV produkuje również na wschodzie Wyobraź sobie że miałem taki rower i nie ma  na nim śladu amerykańskiego pochodzenia. Obejrzyj sobie filmy  z wizyt w  fabryce Treka  w US i jeżeli twój angielski jest nieco lepszy od wiedzy na temat branży, spróbuj wychwycić jakie rowery są tam składane i w  jakiej ilości na dobę To ci może otworzy trochę szerzej ziejące nienawiścią oczka.  Cytat  z artykułu po wizycie u Treka. The highest end carbon bikes however, are still very much made in Wisconsin, and the factory is pumping out new bikes on the daily. Very High End to Project One w najdroższych specyfikacjach  z cenami powyżej 10k $  z OCLV niższej klasy zbudowane są rowery za 8 kpln więc trochę Cie poniosło To włókno ma kilka klas jak u każdego producenta. Mimo to nie żywię urazy wpisujesz się idealnie  w model Polaka wojownika  z Forów internetowych Teraz dopiero zerknąłem że jesteś  z Sulęcina ;-) Taka fajna miejscowość a Ty tak jadem rzucasz. 

 

W świetle informacji na temat Highest End Carbon Bikes, czyli nie wszystkich na OCLV, oczekuje od Ciebie albo linku  z informacją że jest inaczej albo .... sprostowania ;-)



#8 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 12 November 2017 - 19:32

Helium, ten Giant ma 1 1/8 na górze i 1 1/4 na dole. Wg Gianta tam jest Overdrive, a nie Overdrive 2. Wagę też podają - 7,9 kg. Faktycznie może mieć około 8 kg. Kolega ma model z 2016 r. i w rozm. M/L waży minimalnie ponad 8 kg.
  • Helium likes this

#9 Helium

Helium
  • Użytkownik
  • 141 posts

Posted 12 November 2017 - 19:58

Sprawdzę. Kolega z klubu ma ten rower. Tj TCR z rurą alu. Zawsze łatwiej z mostkiem :-) Wygląda na to że tak jest i faktycznie pasuje tradycyjny mostek na 1 1/8 cala. Dzięki za wnikliwą lekturę Czytałem wyniki testów sztywności wyższego modelu TCR. To bardzo niedoszacowany rower. Genialna sztywność główki sterowej i mufy suportu. Tylko Cannondale Supersix EVO i Tarmac nawiązywał swoimi parametrami do tej ramy. 


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



#10 berski

berski
  • Użytkownik
  • 583 posts
  • SkądMałopolska

Posted 12 November 2017 - 20:23

To z czego ten przedruk? Bo po polsku to on nie był pisany (chyba, że przez imigranta).



#11 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 12 November 2017 - 20:47

Ale tu glownie nie chodzi o meritum ale o forme, a ta jest bardzo bardzo slaba, mowiac delikatnie. Skoro decydujesz sie na publiczna ekspozycje musisz liczyc sie z krytyka. Zamiast oburzac sie, wyciagnij wnioski.
Tez mie za bardzo rozumiem co ma na celu slepe kopiowanie tlumaczonego tekstu i to bez jego weryfikacji...
Przyciagniecie czytelnikow blogu..?
Takimi tekstami raczej osiagniesz przeciwny rezultat.
  • Prozor likes this

#12 Helium

Helium
  • Użytkownik
  • 141 posts

Posted 12 November 2017 - 21:46

O czym wy wszyscy piszecie? Jakie kopiowanie tekstu który z was znalazł taki oryginał winnym jerzyku? Jakiś gostek rzuci niczym nie podpartą uwagę, że to jakaś kopia a wszyscy mu wierzą. Samodzielne myślenie zawsze będzie miało przyszłość. Ten tekst nie jest żadną kopią  w ani jednym fragmencie. Prowadzimy portal Road-Racing.pl od paru lat i mamy kilkadziesiąt tysięcy wyświetleń rocznie. To nie dużo, ale zawsze to jest jakaś satysfakcja . Każdy kto zna mnie osobiście wie że do takich rzeczy jak kopiowanie cudzych tekstów jest po prostu niezdolny...Nie będę się  z niczego tłumaczył, a ksenofobiczna uwaga o uchodźcy była tak koszmarnie słaba, że ja się dalej dyskusji na tym poziomie niestety nie podejmę



#13 Dr0zda

Dr0zda
  • Użytkownik
  • 269 posts

Posted 12 November 2017 - 22:03

No to jeśli to jest twórczość własna, to z szacunku dla odbiorcy popracuj nad warsztatem.


  • Prozor likes this

#14 z wiatrem we włosach

z wiatrem we włosach
  • Użytkownik
  • 85 posts

Posted 12 November 2017 - 22:21

Praca nic nie pomoże..

#15 Helium

Helium
  • Użytkownik
  • 141 posts

Posted 12 November 2017 - 22:37

Dzieki za calość waszych wypowiedzi. Może poza tymi gdzie autor zarzucał mi plagiat. Polskie fora to miejsce szczególne. Wręcz kipi tu od pozytywnej energii i uczuć wyższych.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#16 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 posts

Posted 12 November 2017 - 22:48

Mamy cie (was?) chwalić za te błędy?

#17 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2,254 posts
  • Skądkrakow

Posted 12 November 2017 - 23:34

Publikując tekst publicznie, musisz to brać pod uwagę. Nie tylko zawartość merytoryczna, ale i forma powinna być na odpowiednim poziomie. Od tego nie uciekniesz.  pozdr



#18 Helium

Helium
  • Użytkownik
  • 141 posts

Posted 13 November 2017 - 07:16

Jasne, dzięki za wszystkie uwagi omijajcie naszą stronę szerokim łukiem, lepiej nie będzie ....


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#19 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1,111 posts
  • SkądRzeszów

Posted 13 November 2017 - 07:48

Niestety. Stylistyka tekstu mocno przeszkadza w doszukaniu się w nim przydatnych informacji. Bardziej przypomina mi jazdę supersztywnym aluminiakiem po brukach Roubaix na oponkach 18 mm i próby wywołania z pamięci wielkiej improwizacji z Dziadów. Jest to niedorzecznie męczące. I tak nie dzieje się pierwszy raz. Kilkukrotnie już odbijałem się od Twoich tekstów jak od ściany. Stwierdziłem jednak, że może dopiero zaczynasz, wyciągniesz wnioski i w przyszłości będzie lepiej. Nadal nie jest. Na dodatek dowiaduję się, że trwa to już kilka lat.

 

Z Twoich, Helium, postów przebijają spore pokłady arogancji, która nie dopuszcza przyjęcia do siebie nawet grama krytyki. A jest za co. Literówki, powtórzenia to stały arsenał linkowanych na forum artykułów. Tekst naprawdę wygląda jak tłumaczony z translatora. Dla jasności, chodzi tu o jakość słowa pisanego a nie zarzuty o bezczelne kopiowanie cudzej twórczości.


  • Mac, Prozor and lukeuszlfc like this

Trzepak 

"MAMIL"


#20 Siecky

Siecky
  • Użytkownik
  • 240 posts

Posted 13 November 2017 - 08:10

Tłum. ojca G. "W 1992 roku Trek wprowadził swój zastrzeżony proces węglowy OCLV (Optimum Compaction Low Void), który jest nadal stosowany w swoich ręcznie wykonanych ramach z węgla. Wszystkie ramy węgla i węgla OCLV są nadal produkowane w Waterloo w stanie Wisconsin. Allcarbon 5000 (który nie posiada OCLV) jest produkowany w Azji."

 

Jak to odczytujecie ?

 

 

jest też tam riposta:

 

"Ramki Trek OCLV nie są już produkowane wyłącznie w Stanach Zjednoczonych. Pomimo tego, że niektóre BS o OCLV są chronioną technologią dostępną tylko dla NATO, kilka lat temu zaczęto ją stosować na Treksach wyprodukowanych w Chinach. Nie mogłem przegapić, że Chiny są zapisywane jako członek NATO?"

:)

 

źr. : http://aushiker.com/...y-bicycle-made/

 





Reply to this topic



  

Also tagged with one or more of these keywords: shimano 105, carbon, szosówka