Korba na przełaj
#1
Napisano 13 wrzesień 2010 - 15:54
Poszukuję niezbyt drogie korby przełajowej, najchętniej 46/36, albo 48/36.
Niestety przeglądając alledrogo i oferty polskich sklepów internetowych nic nie znalazłem
Ma ktoś namiar na jakiś sklep, może z poza Polski, w którym dostanę taką korbę?
Drugie pytanie - czy sprawdzi się ewentualnie korba kompaktowa? Jeżdżę głównie po Mazowszu.
Trzecia sprawa - jak dobrać długość korby przełajowej? Czy mając w szosówce korbę 172.5 powinienem wybrać do przełajówki korbę 175? Długość korby? Długość nogi 84 cm.
#3
Napisano 13 wrzesień 2010 - 17:56
crankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru
#5
Napisano 13 wrzesień 2010 - 20:51
Chyba korba na kwadrat np nie gryzie, a jesli juz to korby dwublatowe tanie nie są
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#7
Napisano 13 wrzesień 2010 - 22:04
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#9
Napisano 14 wrzesień 2010 - 01:03
ale to tylko taka dedukcja moja,praktycznego doświadczenia nie mam.
#10
Napisano 14 wrzesień 2010 - 14:10
W polszcze chyba tylko Truvativ Elita ma odpowiedni zestaw koronek 48/36, ale to tylko teoria bo nie widziałem w polskiej sieci w takim zestawieniu.
Co do długości to mi na chłopski rozum się wydaje, że powinna być własnie deczko dłuższa, ale na pewno nie krótsza niż w szosie.
#12
Napisano 15 wrzesień 2010 - 12:16
Korba ogólnie zacna, ładna, blabla itd.
Dla mnie jej jedynym minusem to rozstaw śrub uniemożliwiający montaż mniejszej zębatki jak 38.
Na nowy sezon rozglądam się za czymś kompaktowym i do tego dorzucam zębatki specialites 46/36-34 (w zależności od terenu).
Na 46x38 i 12-27 przejechałem kilka wyścigów xc. Na tych bardziej płaskich z kilkoma nie za dużymi podjazdami wszystko było ok. Natomiast na wyścigach z podjazdami po 15-25% bywało już nieco gorzej, o ile na pierwszym okrążeniu nie było problemu to po 2-3 rundach zaczynało brakować lżejszych przełożeń i zamiast kręcić nogami przepychałem z wielkim trudem.
Trzeba być nie lada koniem żeby bez większych problemów ukręcić takie przełożenie na stromych podjazdach.
Jeśli w Twoich okolicach nie ma za dużo górek/stromych podjazdów powyżej 10% to taka korba jak Truvativ Elite z zębatkami 46x38 w zupełności wystarczy.
Sporo szperałem w necie i znalazłem kilka całkiem ciekawych propozycji.
1. Race Face Cadex CX (w PL niestety nieosiągalna dzięki firmie TWR)
2. Sram Apex (w PL niestety nieosiągalna, brawa dla Harfy Harryson)
3. Shimano 105 (szczególnie czarna)
4. Sram Rival
5. FSA Gossamer
Wszystkie korby oczywiście w kompakcie.
Mi najbardziej odpowiadałaby korba RF, ale niestety nie mogę jej nigdzie namierzyć w rozmiarze 175. Inny rozmiar w moim przypadku nie wchodzi w grę.
Mając w okolicach 175cm wzrostu i więcej jedynym słusznym wyborem jest ramię o długości 175mm. Przełaj to nie szosa.
#14
Napisano 17 wrzesień 2010 - 09:13
#15
Napisano 19 wrzesień 2010 - 20:13
Co do korby, wolałbym jednak 175 mm. 172.5 mogę mieć nową truvativ elita 48/36
Szczerze mówiąc coraz bardziej skłaniam się ku kompaktowi i ewentualnie wymianie dużego blatu na 48, lub 46.
#16
Napisano 20 wrzesień 2010 - 14:40
Chciałem zwrócić się do osoby, która napisała do mnie na priv propozycję sprzedaży korby. Masz wyłączone prywatne wiadomości i nie mogę Ci odpisać.
Co do korby, wolałbym jednak 175 mm. 172.5 mogę mieć nową truvativ elita 48/36
Szczerze mówiąc coraz bardziej skłaniam się ku kompaktowi i ewentualnie wymianie dużego blatu na 48, lub 46.
To ja pisałem. Mi się ze sprzedażą nie spieszy, korba jest ciągle zamontowana. Jestem w trakcie wymiany, chciałem zrobić jak Ty - kupić korbę kompaktową i wymienić tarcze, kupiłem Fulcrum (Campagniolo) i chciałem wymienić tarcze na BBB (lub przełożyć nawet z FSA - bo kombinacja 46/36 jak dla mnie jest chyba dobra). Okazało się, że do Campagniolo nie da się włożyć tarcz innych firm. Piąty otwór mocujący tarcze jest nieco w innym miejscu i nie pasują. Tak więc czekam na zakup tarcz Campagniolo ..
#19
Napisano 23 wrzesień 2010 - 21:46
unick - tam o ile pamiętam jest różnica 1-2mm, na Twoim miejscu zajrzałbym do ślusarza żeby Ci rozwiercił otwór w określoną stronę, zrobił z niego taką fasolkę, nie będzie latać bo 4 inne otwory są dobrze dopasowane a spora oszczędność.
Różnica faktycznie jest mniej wiecej taka, latać nie będzie - ale w tej zabawie chodzi o maksymalną sztywność? Więc nie wiem czy to dobry pomysł (może jako rozwiązanie tymczasowe).
Poza tym w innych tarczach ogranicznik (żeby łańcuch się nie zaklinował jak spadnie) jest jakoś inaczej - więc to też powoduje, że tarcze innych firm to średnie rozwiązanie.
#20
Napisano 08 październik 2010 - 17:10
A co sądzicie o korbie Truvativ Elita? Znalazłem z tarczami 46/38.
Dokładnie taką korbę obecnie posiadam w swoim przełaju.
Korba ogólnie zacna, ładna, blabla itd.
Dla mnie jej jedynym minusem to rozstaw śrub uniemożliwiający montaż mniejszej zębatki jak 38.
A taka korba 48/34 też ma ten minus? ;-) Bo widzę, że seryjnie montowane są chyba takie same zębatki PowerGlide co w Rivalach (o ile w Rivalach są blaty 48). Rozstaw śrub 110 mm BCD - to chyba standard compactowy? Jeśli tak, to chyba są różne długości korb (od 165 do 175mm) i różne zestawy tarcz?
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750