Jump to content


Photo

Problem Z Regulacją Piasty W Fulcrum Racing 3

fulcrum

7 replies to this topic

#1 Siecky

Siecky
  • Użytkownik
  • 240 posts

Posted 06 March 2018 - 09:25

Witam,

Mam problem z nowym tylnym kołem FR3, o ile przód chodzi gładko i bez zarzutu to po wrzuceniu tyłu na ramę okazało się, że jest dość wyczuwalny luz na ośce.

Wszyscy użytkownicy Fulcrumów i Campy wiedzą, że jest tam nakrętka umożliwiająca regulacje docisku.

No i właśnie... dokręcając ją udaje się zlikwidować ten luz... i rozkręcając w ręce koło chodzi gładko... jednak w momencie kiedy dokręcam śrubę imbusową (zabezpieczającą nakrętkę) koło po ponownym rozkręceniu wyczuwalnie "skrobie"... chyba na łożyskach...

 

Edit: Czy ta śruba imbusowa jest jedynie zabezpieczeniem nakrętki czy też formą regulacji ?

 

Dodam jeszcze, że koła są zupełnie nowe... i od samego początku oś tylnego koła chodzi wyraźnie ciężej niż przodu...

 

Może robię coś nie tak.. ? ...albo koło nadaje się do reklamacji ?

Proszę o pomoc



#2 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2,263 posts
  • SkądSheffield

Posted 08 March 2018 - 14:44

Imbus zaciskający nakrętkę tylko ją zaciska, nie służy do regulacji, ale przy jego dokręcaniu jest bardzo łatwo dodatkowo tą nakrętkę docisnąć samym naciskiem klucza i często potem łożyska są zbyt mocno skręcone. Tutaj tylko cierpliwość i pewna ręka pomoże.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#3 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 posts
  • SkądZgorzała

Posted 08 March 2018 - 17:40

Tylne koło zawsze będzie chodzić z większym oporem, bo tam jest bębenek. 

Jeśli jednak koło kręci się zbyt słabo niż normalnie tył w fr3, to sprawdź czy nie masz zbyt mocno dokręconych szybkozamykaczy. 



#4 Siecky

Siecky
  • Użytkownik
  • 240 posts

Posted 11 March 2018 - 10:42

Dzięki za podpowiedz, po kilku godzinach walki udało się osiągnąć cel... wszystko chodzi jak należy.

Cóż... system fajny ale jednak mocno niedopracowany... trzeba się mocno nakombinować... śruba imbusowa faktycznie jest jedynie do zabezpieczenia nakrętki jednak doprowadza do mikro regulacji... raczej niechcianej...

Problem polega na tym, że milimetr za mocno dokręcona nakrętka i... niestety nie wystarczy o tyle ją popuścić.... trzeba w zasadzie cały proces ustawiania zacząć od nowa... Jak już ktoś załapie o co chodzi... później idzie już łatwo i sprawnie :)



#5 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2,263 posts
  • SkądSheffield

Posted 12 March 2018 - 08:52

W dodatku te cholery potrafią nie mieć luzu jak kręcisz w rękach, a założysz na rower i zaraz dostają. Ale i tak lubię moje Zondy ;)

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#6 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 16 March 2018 - 20:25

To tez system oparty na konusach i bieżniach w korpusie ala Shimano? Da się te łożyska wymienić w ogóle?


  • Siecky likes this

#7 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 16 March 2018 - 20:29

Da się. I łożyska wymienić i bieżnie. Przy odrobinie zdolności można to zrobić bez specjalistycznych narzędzi.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka



#8 Lambert

Lambert
  • Użytkownik
  • 5 posts

Posted 11 July 2022 - 15:36

Mam ten sam problem co autor. Koła nowe, nie maja 1000 km. Zauważyłem luz, wiem jak skasować ALE…. Po założeniu kół przy ruszaniu na boki ręką słychać lekkie pykanie. Jesli dokręce mocniej koło ciężko obraca się w palcach i czuć tam jakieś szuranie, choć po założeniu można normalnie zakręcić korbą i koło się kręci, ale pytania nie słychać.

Nie umiem albo nie da się znaleźć złotego środka. Zostawiłem tak ze lekko pyka kiedy mocniej się ruszy reka i nic nie szura podczas jazdy.

Jak jest prawidłowo?



Reply to this topic



  

Also tagged with one or more of these keywords: fulcrum