Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wymiana Kasety Z 11/28 Na 11/32


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 nbk

nbk
  • Użytkownik
  • 53 postów

Napisano 29 marzec 2018 - 12:14

Cześć,

chciałbym wymienić kasetę w swojej szosówce. Niestety w każdym serwisie mówią mi coś innego... W jednym, że nie będzie się tutaj dało tego zrobić bo cały napęd do wymiany, potem w innym serwisie mi powiedziano, że spokojnie by się dało, ale musiałbym uważać, że nie wrzucić pierwszej przerzutki z tyłu (32) w momencie gdy mam duży blat (52) bo mi rozerwie łańcuch i przerzutka.

 

Bardzo proszę o pomoc. Zależałoby mi na instrukcji krok po kroku co i jak, żeby to pokazać w serwisie żeby tak zrobili. (może ewentualnie znacie jakiś serwis w Katowicach bądź okolicach, który to bez problemu ogarnie). Poniżej konfiguracja mojego roweru i podrzucam Wam zdjęcia jak wygląda mój napęd.

 

Mój rower to: Fuji Roubaix 1.3 LE 2017
 
Korba: Oval Concepts 300, forged 6066 arms, Praxis rings, 52/36T

przerzutka przód: Shimano 105

przerzutka tył: Shimano 105

manetki: Shimano 105, ST-5800
 
Kaseta: Shimano CS-5800, 11-28

łańcuch: KMC X11L, 11-speed w/ MissingLink

 

Z góry, z całego serca dziękuję!

Załączone pliki

  • Załączony plik  100.jpg   134,66 KB   18 Ilość pobrań
  • Załączony plik  200.jpg   111,37 KB   17 Ilość pobrań
  • Załączony plik  300.jpg   105,63 KB   17 Ilość pobrań
  • Załączony plik  400.jpg   113,7 KB   16 Ilość pobrań


#2 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 536 postów
  • SkądKatowice

Napisano 29 marzec 2018 - 12:27

Albo nie zrozumiałeś co Ci powiedzieli w serwisie, albo nie chodź do tych serwisów, bo pracują tam dyletanci.

 

Jak najbardziej da się zasadzić 11-32 do tego roweru. Tyle, że stoisz przed kilkoma problamami zależnie od tego jakie jest zużycie łańcucha oraz jakiej jest on długości.

 

W najprostszej opcji - wsadzasz kasetę, wszystko działa.

Jeżeli łańcuch został w Twoim rowerze dobrany odpowiednio, to będzie on za krótki dla zębatki 32T na kasecie. To pociąga za sobą potrzebę wymiany łańcucha. Nie dowiesz się tego bez sprawdzenia nowej kasety.

Jeżeli rower ma spory przebieg ( 5-10tyś km ), to zawsze poleca się wymianę łańcucha połączyć z wymianą reszty napędu, ale to już robisz.

 

Dodam jeszcze, że może się zdarzyć, że w z kasetą 11-32 i łańcuchem długością dobranym do tego zestawu może się okazać, że na biegach 36 + ośka ( 11,12,13,14 na kasecie ) łańcuch będzie wisieć. Tyle, że tych biegów i tak się nie powinno używać.

 

U mnie średni wózek ( Tiagra GS ) obskakuje napęd 39/26 + 11-36 czyli 38T pojemności. Ty masz 37 do obsłużenia z kasetą 11-32, więc na 95% będzie działać.


http://uzurpator.com.pl- Rowerowy Blog Techniczny


#3 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 898 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 29 marzec 2018 - 12:46

Z tyłu jest przerzutka RD-5800SS czy 5800GS?

 

Jeśli GS to spełnisz założenia producenta w zakresie największej koronki (32T) i pojemności przerzutki (37T) - bo dokładnie taką pojemność uzyskasz zakładając kasetę 11-32 dla tej korby. Wtedy oprócz kasety warto założyć nowy łańcuch, choćby z racji przebiegu i dobrać jego długość.

 

Jeśli SS to przynajmniej wg producenta przesadzisz z wielkością koronki (maks: 28T) i zbyt dużą pojemnością (maks: 35T). A ludzie mimo wszystko zakładają do krótkich wózków większe koronki i przerzutki dają radę.

W gorszej wersji: nowa kaseta, nowy łańcuch, przerzutka z wózkiem przynajmniej GS.

W lepszej: nowa kaseta, nowy łańcuch.


Trzepak 

"MAMIL"


#4 nbk

nbk
  • Użytkownik
  • 53 postów

Napisano 29 marzec 2018 - 13:57

Niestety jest krótki wózek :/ 

 

Ale reasumując... Mimo, że do tej przerzutki, którą mam, należy spróbować dać 11/32 i zobaczyć czy będzie to działało. Jeżeli nie, to konieczne będzie dokupienie wózka GS.

 

Ewentualnie do oceny moich szans podrzucam foty na skrajnych przełożeniach.

Załączone pliki

  • Załączony plik  500.jpg   136,25 KB   15 Ilość pobrań
  • Załączony plik  600.jpg   136,68 KB   15 Ilość pobrań


#5 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6477 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 29 marzec 2018 - 13:59

Słabo widzę zwiększenie koronki o 4T bez zmiany wózka. Chyba, że z żelazną konsekwencją trzymałbyś się zasady, żeby nie zmieniać biegów na "duża-duża", ale życie pokazuje, że to mało realne.


rowerplus-logo-2.png
 
Nowa grupa SHIMANO 105 R7000 od teraz w ROWERPLUS.PL!


#6 nbk

nbk
  • Użytkownik
  • 53 postów

Napisano 29 marzec 2018 - 14:09

A wymiana tarcz mechanizmu korbowego z 52/36 na 50/34? Taki pomysł został mi jeszcze podsunięty.



#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6477 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 29 marzec 2018 - 14:23

Oczywiście, możesz tak (choć blatów Praxis szkoda :D ). W tym przypadku (zmiana wielkości blatu o 2T w dół) byłaby nawet duża szansa, że tylna przerzutka zadziałałaby z kasetą 32T.


rowerplus-logo-2.png
 
Nowa grupa SHIMANO 105 R7000 od teraz w ROWERPLUS.PL!


#8 nbk

nbk
  • Użytkownik
  • 53 postów

Napisano 29 marzec 2018 - 15:12

Oczywiście, możesz tak (choć blatów Praxis szkoda :D ). W tym przypadku (zmiana wielkości blatu o 2T w dół) byłaby nawet duża szansa, że tylna przerzutka zadziałałaby z kasetą 32T.

Wtedy już bym nie wymienił kasety :P

 

Ale...

 

Tak patrząc na te wszystkie trzy opcje tzn:

1. wymiana przerzutki na GS, kupno kasety = 320 zł (a sprzedam jeszcze używaną obecnie przerzutkę to wyjdzie 250 zł)

2. roadlink + kaseta = 260 zł

3. wymiana tarcz mechanizmu korbowego na 50/34 = 250 zł (chociaż dokładnie nie wiem bo nie umiem znaleźć tarcz z 5 śrubami do mojego roweru)

 

Wydaję mi się więc, że najbezpieczniej, pod kątem osprzętu, wybrać opcję numer 1, a w zasadzie wyjdzie też chyba najtaniej. Co myślicie o takim podejściu?



#9 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 536 postów
  • SkądKatowice

Napisano 29 marzec 2018 - 15:28

Najprościej to pójść do zaprzyjaźnionego sklepu rowerowego i zrobić przymiarkę czy do aktualnego napędu wejdzie zębatka 32T. Można do tego użyć chociażby zużytej kasety które w serwisach zwykle leżą stosami. Kiedy to będziesz wiedzieć, to masz wszystkie informacje potrzebne do tego co kupić.

 

EDIT: Roadlinków unikać jak ognia i feministek.


http://uzurpator.com.pl- Rowerowy Blog Techniczny


#10 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 536 postów
  • SkądKatowice

Napisano 29 marzec 2018 - 15:37

Słabo widzę zwiększenie koronki o 4T bez zmiany wózka. Chyba, że z żelazną konsekwencją trzymałbyś się zasady, żeby nie zmieniać biegów na "duża-duża", ale życie pokazuje, że to mało realne.

 

Jeżeli długość łancucha będzie dobrana metodą duża-duża+2 to zakres przerzutki przekroczy się dopiero na kombinacjach młynek/ośka, których i tak używać się nie powinno. Poza tym dwuzawiasy shimano mają więcej rzeczywistego zakresu niż producent podaje, więc luz.


http://uzurpator.com.pl- Rowerowy Blog Techniczny


#11 m.arek

m.arek
  • Użytkownik
  • 165 postów

Napisano 29 marzec 2018 - 20:59

Da się, ale to trochę na siłę.

Sam dla świętego spokoju wymieniłem ss na gs i dołożyłem 4 ogniwa.



#12 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 2679 postów
  • SkądPoznań

Napisano 31 marzec 2018 - 00:02

Jeżeli długość łancucha będzie dobrana metodą duża-duża+2 to zakres przerzutki przekroczy się dopiero na kombinacjach młynek/ośka, których i tak używać się nie powinno. Poza tym dwuzawiasy shimano mają więcej rzeczywistego zakresu niż producent podaje, więc luz.

Nie ma czegoś takiego jak kombinacje których używać nie wolno, co najwyżej mogą one skrócić one żywotność napędu. W trakcie wyścigu nikt nie patrzy który to bieg, prędzej szuka przełożeń których nie ma :D .


7602ede9d85aa0ebmed.png

 

Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

"Oni [w Sky] nazywają  to marginal gains, wszystko co jest dozwolone w granicach zasad, jest możliwe. TUE mieszczą się w tych zasadach. Jeśli w dalszym ciągu z jednej strony będzie się mówić o etyce w kolarstwie, a z drugiej strony tak postępować, to jest to działanie obłudne." Pat McQuaid


#13 cabott

cabott
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 31 marzec 2018 - 19:14

Wtedy już bym nie wymienił kasety :P

 

Ale...

 

3. wymiana tarcz mechanizmu korbowego na 50/34 = 250 zł (chociaż dokładnie nie wiem bo nie umiem znaleźć tarcz z 5 śrubami do mojego roweru)

 

Ja poszedłem w tą stronę (zmiana na 50/34), tylko, że dodatkowo sprezentowałem sobie na czterdziestkę miernik mocy, więc trochę poza tematem. Wcześniej myślałem nad zmianą samych tarcz, lub całej korby z blatami korby na jakąś shimanowską (najlepiej 105-kę, żeby wyglądała ładnie). Zastanawia mnie tylko, czy nie powinienem w takiej sytuacji łańcucha skrócić...



#14 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 31 marzec 2018 - 20:44

Ja zmieniałem przerzutkę na GS i łańcuch jak zakładałem 11-32. Takiego zestawu potrzebowałem ze 2 tygodnie w roku więc nawet nie zdążył się specjalnie zużyć. A przerzutkę kupiłem używaną na forum więc koszt był raczej symboliczny.



Dodaj odpowiedź