O ile nie jest aktualnie rejestrowana aktywność, to tak.
Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#7041
Posted 22 May 2019 - 12:37
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#7045
Posted 29 May 2019 - 13:49
Ten nowy Edge 530 to ile miejsca jest na mapy.( czytalem jakies porównania np. z 830 i wyskakuje, że oba nie obsugują kart micro a o pojemniści dysku nic nie moge wyczytać
( a różnica między nim o 830 obok tego że klawisze/dotyk to, to że nie można kreślić śladu i przesuwać mapy reszta to samo ???)
#7046
Posted 29 May 2019 - 14:40
Patrzyłem na e530 i ma wrzucone kilka map fabrycznie, które sumarycznie zajmują 6,71 GB.
Różnica między e530 a e830: dotykowy ekran, mniej przycisków, POI i wyszukiwanie po adresach.
#7047
Posted 29 May 2019 - 18:02
Sprawdź express'em czy nie ma aktualizacji map, nowe mapy v.2019.10 wyszły w połowie maja i być może masz fabrycznie jeszcze starsze wersje. Nowsze wyglądają tak:
Ten nowy Edge 530 to ile miejsca jest na mapy.( czytalem jakies porównania np. z 830 i wyskakuje, że oba nie obsugują kart micro a o pojemniści dysku nic nie moge wyczytać
( a różnica między nim o 830 obok tego że klawisze/dotyk to, to że nie można kreślić śladu i przesuwać mapy reszta to samo ???)
Garmin ostatnio standardowo daje 16GB pamięci, oczywiście część rezerwowana jest przez system. Z tego co można znaleźć w recenzji DCR'a (komentarze) to miejsca jest około 15,5 GB z czego około połowa do dyspozycji, no chyba, że komuś nie będą potrzebne fabryczne mapy, lub jakiś obszar. W E1030 mam 14,4 GB, szczerze mówiąc nie wiem na co zarezerwowana jest pozostała część pamięci, bo sam system raczej nie zabiera aż tyle miejsca.
Przesuwać mapę w e530 i owszem można, podobnie jak w zegarkach Fenix 5 (z mapami) czy w E520 Plus (od początku maja po aktualizacji do v.4.10), przyciskami zmienia się przesuwanie góra/dół, prawo/lewo, zoom +/-.
Nie wiem o co chodzi z kreśleniem śladu, bo każdy Edge od najstarszych począwszy kreśli ślad podczas rejestrowania aktywności. W E530 nie można jedynie wybrać adresu docelowego poprzez jego wpisanie czy też wybór POI, aczkolwiek co do tego ostatniego to można wspomóc się aplikacją IQ Yelp by Garmin.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#7048
Posted 29 May 2019 - 22:14
Chodziło mi o projektowanie/tworzenie trasy na urządzeniu .
Tyle tylko, że przez te 2 lata używałem tej możliwości b. niewiele razy i to na początku zabawy , głównie z ciekawości. Teraz kiedy można sobie na komórce( np garmin connect ) szybko i wygodnie zrobić trasę, wyeksportować ją w do urządzenia - to już te tworzenie trasy na urządzeniu nie jest aż tak istotne- a dotyk to chyba jednak wada dlatego chyba jednak 530 .
Adresy równie rzadko wykorzystywałem , także to też jak dla mnie nie ma większego znaczenia.
Pytanie jest jak sprawuje się funkcja ,,nachylenie drogi'' czy nie ma cyrków znanych z 820 ( tj kiedy robi się ca 15% Garmin prawie zawsze skacze na 0%)- to jeden z głównych powodów ( obok czasu pracy ) dlaczego pozbywam/łem się tego licznika.
#7050
Posted 30 May 2019 - 06:19
Witam
Mam pytanie odnośnie punktów na mapie.
Czasami mam ochotę pojechać jakoś inaczej ale nie potrzeba mi robić specjalnie trasy - wystarczy dodać do mapy kilka punktów nawigacyjnych.
Czy do się do 520 w prosty sposób (najlepiej z telefonu) dodać do mapy jakieś punkty?
Ppzdrawiam
#7051
Posted 30 May 2019 - 07:32
Same punkty?
@big75: Projektowanie trasy na urządzeniu - tu faktycznie e530 to głównie "wskazać na mapie punkt docelowy". Bardziej zaawansowane funkcje w dotykowcach. Ale jak słusznie zauważyłeś, o wiele wygodniej jest to zrobić na smartfonie (dla bardziej wymagających nawet Locus oferuje bezpośredni transfer tras aplikacją IQC), nawet w mobilnym connect - pomimo, że projektowanie trasy tam jest dość ubogie, to i tak lepsze to, niż to co oferuje wahoo, który praktycznie totalnie zrzuca projektowanie tras na serwisy zewnętrzne, sam oferując jedynie jazdę z punktu A do punktu B (cytując DCR: Garmin and Wahoo’s route planning options suck. In the case of Garmin, it’s newly rolled out smartphone route creation app functionality is incredibly clunky. I dare you to try and create a 50KM route with it. And Wahoo? They don’t have one at all. You can only do point A to point B routes, nothing with any stops/loops/etc…) aczkolwiek bez problemu mogę w mobilnym connect zaprojektować znacznie dłuższe trasy niż 50 km, gorzej z międzypunktami (jak zwał tak zwał), których nie można przesuwać łapiąc za punkt na mapie, można przesuwać na liście kolejnych punktów, co też rozwiązuje problem, pomimo, że trochę mało elastycznie. No ale patrząc na to, co było do niedawna, to i tak spory postęp...
Co do nachylenia drogi to musisz poczekać aż ktoś przetestuje. Jeśli zachowali algorytm przeliczeń używający GPS to na poprawę bym nie liczył. Za to można użyć pola IQC wyliczającego nachylenie wg zmian ciśnienia z zadanym przez użytkownika uśrednieniem. Zapewnia zdecydowanie lepsze wskazania, choć to też zależy jak wiatr powieje - jak nie wieje to ok, jak wieje porywami to może być różnie i na ogół jest no i to chyba była przyczyna, że nachylenia są wyliczane używając sygnału satelitarnego.
Z drugiej strony przy nachyleniach rzędu 15% powinna być baza ClimbPro rozwiązująca ten problem. Aczkolwiek jak będzie to wyglądać w Polsce, to zweryfikują dopiero tutejsi użytkownicy, chociaż działa tak samo jak na Fenix'ach 5 czyli już można się dowiedzieć od aktualnych użytkowników tych urządzeń.
Jeszcze jedno: dotyk to wada, ale w tak małych urządzeniach jak 820. Zwłaszcza, gdy działa kiepsko. Za to w e1030 czy e830 (tu chyba dotyk nawet za czuły?) ułatwia posługiwanie się urządzeniem, mam porównanie pomiędzy e520, a e1030, jednak ekran dotykowy jest wygodniejszy w użytkowaniu: dostęp do stron konfiguracyjnych, obsługi urządzeń, przesuwanie czy zmiana pól danych, obsługa nawigacji itd. - zwłaszcza jeśli ma się pilota edge czy manetki Di2 z przyciskami gdzie możliwości konfiguracyjne są nawet większe niż dla pilota, gdzie jest jeden przycisk konfigurowany z dwoma możliwymi akcjami do zaprogramowania, przycisk przesunięcia ekranów tył/przód, przycisk lap, przyciski Di2 mają możliwość zaprogramowania dowolnej funkcji (z listy) dla akcji: pojedyncze przyciśnięcie przycisku, podwójne, naciśnięcie i przytrzymanie. Czyli 3 akcje dla każdego przycisku, łącznie 6. Pilot Edge ma co prawda 3 przyciski, ale możliwości konfiguracji znacznie mniej: łącznie 5 z czego tylko 2 dowolnie konfigurowane (pozostałe 3 to: Lap, ekran w przód lub tył), nie ma możliwości użycia dwukliku. Jednak i tak zapewnia szybką nawigację po wyświetlanych ekranach (mapa: przytrzymanie, główny ekran przyciśnięcie, przesunięcie o kolejny tył/przód) i wciśnięcie LAP co przydaje się przy interwałach zwłaszcza krótkich czy mocnych.
czy można w tym 1030 zainstalować poprzez BaseCamp mapy np OpenTopoMap, UMP, osmapa.pl, PL Topo?
Oczywiście, że tak. Również można umieścić w pamięci plik z mapą *.img (każda mapa z inną nazwą np. ump.img) - podłączasz Edge do PC i kopiujesz do \Garmin po przekopiowaniu po prostu wybiera się odpowiednią mapę, żeby nie było kilka map włączonych jednocześnie (za wyjątkiem map nieroutowalnych transparentnych typu szlaki turystyczne, mapy DEM itp.).
Witam
Mam pytanie odnośnie punktów na mapie.
Czasami mam ochotę pojechać jakoś inaczej ale nie potrzeba mi robić specjalnie trasy - wystarczy dodać do mapy kilka punktów nawigacyjnych.
Czy do się do 520 w prosty sposób (najlepiej z telefonu) dodać do mapy jakieś punkty?
Ppzdrawiam
Odpowiedź w pierwszym akapicie - uruchamiasz mobilnego connect i wskazujesz kolejne punkty trasy, aplikacja wyznaczy kurs, który można będzie wysłać do urządzenia garmina (dowolnego). Oczywiście niezbędne będzie połączenie internetowe do wyznaczenia trasy i pobrania wyznaczonego kursu.
E520 to urządzenie nienawigacyjne i nawet jeśli będą jakieś punkty do nawigacji (można dodać), to nawigacja będzie na tzw. krechę, czyli wskazanie punktu "dom" i na mapie będzie krecha z kierunkiem do tego punktu. Nawigacja TBT tylko po kursie.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#7052
Posted 30 May 2019 - 11:06
Jeszcze jedno: dotyk to wada, ale w tak małych urządzeniach jak 820. Zwłaszcza, gdy działa kiepsko. Za to w e1030 czy e830 (tu chyba dotyk nawet za czuły?) ułatwia posługiwanie się urządzeniem, mam porównanie pomiędzy e520, a e1030, jednak ekran dotykowy jest wygodniejszy w użytkowaniu: dostęp do stron konfiguracyjnych, obsługi urządzeń, przesuwanie czy zmiana pól danych, obsługa nawigacji itd.
Zapomnialem, ten 830 jest trochę więszy od 820 także muszę jeszcze przemyśłeć temat- tyle że sporo droższy ( a niewiele tańszy od 1030 )znaczy jeśłi brać ceny ''europejskie'' bo u nas to coś za drogo.
#7053
Posted 30 May 2019 - 11:20
.....
Jeszcze jedno: dotyk to wada, ale w tak małych urządzeniach jak 820. Zwłaszcza, gdy działa kiepsko. Za to w e1030 czy e830 (tu chyba dotyk nawet za czuły?) ułatwia posługiwanie się urządzeniem, mam porównanie pomiędzy e520, a e1030, jednak ekran dotykowy jest wygodniejszy w użytkowaniu:
....
nie dotyk to nie wada - "Zły dotyk" to wada )))
jakby działał to byłby dobry - wygodniejszy o ile ktoś nie ma mega wielkich palców,
zwłaszcza w epoce smartfonów gdzie każdy jest do tego przyzwyczajony , zreszta przy dzisiejszej technice jaki problem zrobić i jedno ii drugie no ale po co , 820 jak jest zimno w czasie jazdy w rekawicach palczastych zatem nie ma jak obsłużyć bo po co...
( dawno nie narzekałem heheh ale juz przywykłem, i jakoś trawie 820)
#7055
Posted 30 May 2019 - 11:34
pot mi czesto kapie na ekran , ostatnio złapał mnie 5 min deszczyk sporo kropli było na ekranie nic sie nie przełączało samo wiec tu spoko..
za to jak na ekranie nic nie ma to i bez rekawic czasem trzeba 5 razy walczyć żeby zmienić strone bo nie łapie... wiec osobiście nie uważam że dziala jak należy ( ale zasadniczo ja nie mam dobrego zdania o nim
sam dotyk dzialał jak należy w 810 ( jak Prozor wyjaśnił był tam inny typ wyświetlacza) dzialal nawet w rękawicach palczastych zimowych, gdzie 820 nie działa wcale i trzeba zdjąć rekawice i probować aż łaskawie zatrybi...
#7056
Posted 30 May 2019 - 12:00
No niestety, rezygnacja z ekranów z dotykową warstwą rezystancyjną na rzecz pojemnościowych miała raczej więcej wad niż zalet.
To chyba było genezą powstania pilota Edge do E1000.
Dlatego tak polecam dodanie możliwości przełączania pewnych funkcji za pomocą pilota czy jak ktoś ma to przycisków w Di2. Nawet samo to, że można przełączać ekrany (np. przełączenie na ekran mapy czy szybki powrót do ekranu głównego), albo włączać lap w treningu bez odrywania dłoni od klamkomanetki jest bezcenne.
Mi w e1030 ekran sam z siebie nigdy się sam nie przełączył, obojętnie czy zlany deszczem, czy potem... Szczerze mówiąc to nawet na najwyższej czułości nie działa zbyt czuło i chyba e810 lepiej działał. Wydaje mi się, że ekran nieco przymulił po jednej z ostatnich aktualizacji.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#7058
Posted 30 May 2019 - 15:03
Mnie najbardziej interesuje szybkość działania i obsługa map. Czy 530 działa tak samo szybko jak 830? (szybciej niż 820). Jeśli w 530 da się przesuwać mapę, to chyba największa zaleta w porównaniu do Wahoo, w którym najbardziej mi tego brakuje, jadąc gdzieś "na pałę", bo w miarę wiem gdzie jestem, ale na przybliżonej mapie nie da się zobaczyć przesuwając ją, czy jadę w dobrym kierunku np. miasta oddalonego o 50 km
#7059
Posted 30 May 2019 - 16:11
Jak włączyć ClimbPro? Ekran danych->Wysokość->i powinno być w e530, a nie mam ☹
#7060
Posted 30 May 2019 - 16:22
Pojemności pamięci 530/830 mają dużo, więc myślę, że jeśli można załadować dowolne mapy, może nawet rastrowe? to 530 będzie też świetnym uniwersalnym urządzeniem do turystyki pieszej, zastępując eTrexa. Takie dwa w jednym, bo poza typowymi akumulatorami w eTrexach, nie widzę ich przewagi nad Edge. Zresztą można mieć w plecaku (idąc pieszo) mały powerbank, czy nawet panel słoneczny do awaryjnego podładowania. Kiedyś do takich zastosowań chciałem kupić E1000, jednak na rower był troche za duży, szczególnie na MTB. 820, mały, ale wolny. A teraz...Muszę to poważnie przemyśleć