Więc to będzie zapewne Wyświetl bliskie podjazdy. Jak to masz włączone, to jest dodatkowy ekran ze wszystkimi podjazdami na danym kursie.
Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#8562
Posted 01 May 2020 - 16:43
Myślę że jak zrobisz kurs na podstawie aktywności to odwzorowanie prędkości będzie dokładnie takie jak było w aktywności.
#8563
Posted 01 May 2020 - 18:54
Poprawcie mnie jeśli źle rozumiem. Odpalam kurs i z automatu włącza się ten VP, "jadący" po kursie z jakąś określoną prędkością i nie da się tego wyłączyć. Gdzie się ustawia tą prędkość? Znowu przekopałem się przez ustawienia i nie znalazłem takiej opcji. Ustawień ww. ekranu też nie znalazłem.
Ustawienia ->profil aktywności -> Ekrany - > Dodaj ekran - >Virtualny partner
Ekrany->Virtualny partner -> Prędkość virtualnego partnera
Z palca piszę, nie ma pod ręką licznika więc może nie być w 100% tak. Znajdziesz
@Marcin321 virtualny partner jedzie cały czas z ustawioną prędkością jak wyżej. Nie ma znaczenia profil trasy. Pod góre ucieka, ale na zjazdach się wlecze
Można też ścigać się samemu ze sobą na podstawie historycznej aktywności. Ale bez licznika pod ręką nie napisze gdzie to jest w menu.
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#8564
Posted 01 May 2020 - 19:52
@Marcin321 virtualny partner jedzie cały czas z ustawioną prędkością jak wyżej. Nie ma znaczenia profil trasy. Pod góre ucieka, ale na zjazdach się wlecze
Dzięki za sprostowanie, bardzo dawno tego nie używałem Pewnie gdzieś w okolicach 2010 jak kupiłem Edge 500 ... co też pokazuje jak przydatna to jest funkcja.
#8565
Posted 02 May 2020 - 10:06
W moim Edge 1030 postępuje problem z "niebieską poświatą" wokół ekranu. Wygląda to już praktycznie jak na tym zdjęciu:
Z tego co kojarzę ktoś z forowiczów już to reklamował. Czy podlega to gwarancji? Jeśli tak, to w jaki sposób reklamuje się u Garmina? Jestem w specyficznej sytuacji, bo nie kupowałem urządzenia w sklepie, tylko nówkę od gościa, który ją wygrał w zawodach.
#8566
Posted 02 May 2020 - 10:34
Podlegać, podlega, ale niezbędny będzie dowód zakupu urządzenia.
Dzięki za sprostowanie, bardzo dawno tego nie używałem Pewnie gdzieś w okolicach 2010 jak kupiłem Edge 500 ... co też pokazuje jak przydatna to jest funkcja.
Przydatna jest, o ile ktoś wie jak to sensownie wykorzystać. Pierwotnie była to funkcja ścigania się z samym sobą na danym kursie, utworzonym z poprzedniej aktywności. Problem w tym, że mało kto z tego korzystał i o ile wirtualny partner był całkiem dobrze opisany jeszcze w instrukcji dla Edge 820 (np.: https://www8.garmin....6D01990C40.html), to później pozostała tam tylko wzmianka, że coś takiego jest.
@Marcin321 virtualny partner jedzie cały czas z ustawioną prędkością jak wyżej. Nie ma znaczenia profil trasy. Pod góre ucieka, ale na zjazdach się wlecze
Nie do końca. Pomijając utworzenie kursu z aktywności - dowolnej, nie tylko własnej, może być jakaś obca aktywność z wyścigu/maratonu/itd. i tam oczywistym jest, że VP jedzie jak w aktywności - to np. w plotaroute jest możliwość utworzenia kursu, z w miarę sensownym zwolnieniem na podjazdach i szybszą jazdą na zjazdach, dzięki czemu mając określoną średnią prędkość na płaskim uzyskamy całkiem realne poruszanie się wirtualnego partnera, a co więcej szacowany czas przejazdu będzie całkiem realny.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#8567
Posted 02 May 2020 - 10:36
W moim Edge 1030 postępuje problem z "niebieską poświatą" wokół ekranu.
Reklamowałem ten problem zwany efektem halo. Garmin Polska podszedł do problemu profesjonalnie wymieniając mi E1030 na nowy egzemplarz. Niestety ale zacząłem zauważać że poświata zaczyna pokazywać się i w tym wymienionym po roku od wymiany.
#8569
Posted 02 May 2020 - 11:18
W moim Edge 1030 postępuje problem z "niebieską poświatą" wokół ekranu. Wygląda to już praktycznie jak na tym zdjęciu:
Z tego co kojarzę ktoś z forowiczów już to reklamował. Czy podlega to gwarancji? Jeśli tak, to w jaki sposób reklamuje się u Garmina? Jestem w specyficznej sytuacji, bo nie kupowałem urządzenia w sklepie, tylko nówkę od gościa, który ją wygrał w zawodach.
Ja takie cos reklamowalem dostalem nowa 820
( mialem urzadzenie z 2 reki po wczesniejszej wymianie bez papierow ale zarejesteowane w ich systemie i nie bylo problemu)
Pozdr
#8571
Posted 02 May 2020 - 14:40
W moim Edge 1030 postępuje problem z "niebieską poświatą" wokół ekranu. Wygląda to już praktycznie jak na tym zdjęciu:
Z tego co kojarzę ktoś z forowiczów już to reklamował. Czy podlega to gwarancji? Jeśli tak, to w jaki sposób reklamuje się u Garmina? Jestem w specyficznej sytuacji, bo nie kupowałem urządzenia w sklepie, tylko nówkę od gościa, który ją wygrał w zawodach.
Miałem dokładnie taką sytuację z 1030, kontakt przez stronę, wysyłka urządzenia bez żadnych dokumentów akcesoriów - samo urządzenie - po około 7 dniach Garmin wymieniony był u mnie.
#8574
Posted 02 May 2020 - 19:42
Pozdrawiam
#8575
Posted 03 May 2020 - 09:09
Jako alternatywa dla Wind Field można polecić Rain & Wind - wymaga co prawda rejestracji (darmowej), głównie do uzyskania kodu urządzenia. Działa dość dobrze i zastanawiam się czy jest sens płacić za odnowienie $5 subskrypcji WF, tym bardziej, że pazerność ogryzków nałożyła szlaban na dane.
Spinasz to w jakiś sposób z wybranym kursem czy po prostu korzystasz w czasie jazdy?
Bo z tego co widzę może wyświetlać jak będą się zmieniać warunki na danej trasie. Czy muszę to spinać ze Strava Route, z którego nie korzystam, czy wystarczy jak uruchomię kurs korzystając z map Garminowskich?
#8576
Posted 03 May 2020 - 23:58
Spinasz to w jakiś sposób z wybranym kursem czy po prostu korzystasz w czasie jazdy?
Bo z tego co widzę może wyświetlać jak będą się zmieniać warunki na danej trasie. Czy muszę to spinać ze Strava Route, z którego nie korzystam, czy wystarczy jak uruchomię kurs korzystając z map Garminowskich?
Dzisiaj robiłem sobie test porównawczy Wind i R&W. Pierwsza rzecz, jaka rzuca się w oczy to to, że w Wind najważniejsze rzeczy - czyli siła i kierunek wiatru (strzałka) - są po prostu lepiej widoczne. Jeśli chodzi o wartości to zasadniczo oba pola podawały je podobne, jednak zarejestrowałem kilka dziwnych zachowań w wykonaniu R&W (np. jechałem w stałym tempie i kierunku i jednocześnie widziałem czasem jakieś chwilowe zmiany siły/kierunku wiatru w R&W, co generalnie nie ma sensu, biorąc pod uwagę, że dane pogodowe nie mogą być aktualizowane częściej, niż co 5 min; Wind w tym czasie pokazywał stałe wartości).
Jedyne co działa w R&W lepiej to określanie prawdopodobieństwo deszczu (w Wind po prostu mi to nie działa - cały czas mam 0%).
Poza tym, by uzyskać prognozę nie wystarcza odpalenie kursu. Szczerze mówiąc nie miałem cierpliwości na rozminę tego, jak zmusić do działania tą prognozę w R&W, ale na pierwszy rzut oka wygląda to na upierdliwe.
Jeśli jednak komuś by się to udało i okazałoby się to użyteczne, to będę wdzięczny za krótką instrukcję
- Bzyk likes this
#8578
Posted 04 May 2020 - 09:32
Fakt, o tym nawet nie pomyślałem, ale to być może dlatego, że to co sugerujesz byłoby dla mnie jeszcze bardziej zaskakujące, w sensie, że dane mogą być pobierane dla pewnego obszaru wokół mnie (dla nie-prognozy, dla prognozy dane faktycznie są niby pobierane dla pewnych punktów kursu) i że na przestrzeni kilkuset metrów-kilku kilometrów może je charakteryzować "skokowa" zmienność.
#8579
Posted 04 May 2020 - 10:17
API Monkey C bazowo zapewnia obsługę choćby JSON-a. Co widget na co pięciominutowym subprocesie sobie pobierze to już sprawa twórców widgetu. Danych nie ma wiele, w zasadzie do opisania niedużej mapy wiatru (z kierunkiem i mocą) powinno wystarczyć kilkanaście bajtów.
Natomiast, że różnice występują i są odnotowane przez stacje pogodowe to można podejrzeć na mapie przykładowo korzystając z Ventusky (dziś akurat różnica między północnym Londynem a południowym widzę wynosi 3km/h, natomiast zmiany widzę co kilkaset metrów):
https://www.ventusky...0;10&l=wind-10m
Następnie po pobraniu (raz na 5 minut) takiej mapy wiatru główny proces aktualizuje to co jest wyświetlane przyrównując pozycję GPS do pobranej mapy wiatru. Sensowny rozmiar mapy obliczamy po tym ile przeciętnie człowiek jest w stanie przejechać w 5 minut.
Oczywiście to tylko moje programistyczne zgadulstwo, ja bym tak zrobił po prostu. Natomiast sprawdzić to idzie dość łatwo.. gdy odnotujesz przeskok prędkości po prostu zawróć i sprawdź czy prędkość wiatru wróci do poprzedniej (niekoniecznie będzie to ten sam punkt, ale na obszarze kilkuset metrów pewnie przywróci poprzednią wartość). Mój drugi pomysł na sprawdzenie tej teorii to uruchomić Garmina, dać mu pobrać informację a następnie odjechać autem patrząc jak zachowuje się widget
#8580
Posted 05 May 2020 - 20:27
Wczoraj na trasie mojego przejazdu chciałem zacząć nawigować po wcześniej zapisanym na moim Edge 1030 kursie. Wybrałem kurs (ok.100km), kliknąłem "jazda" i rozpoczęło się wczytywanie, które trwało mniej więcej 10 min.
Jesienią, kiedy ostatnio to robiłem, wystarczało kilkadziesiąt sekund. Na poprzednim E1000 podobnie. Teraz mam betę 9.44, jesienią pewnie było 9.00.
Macie podobne problemy?