Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#8822
Posted 19 June 2020 - 22:19
A jakie ma znaczenie napięcie? Pobierając 5V i 2A pobierasz 10W. Układ ładowania zmniejszając napięcie do np. 4V ładuje akumulator tymi 10W, czyli 2,5A minus straty na sprawności ładowania (przetwornica step-down). Bez strat miernik wskazałby nominalną pojemność akumulatora, uwzględniając straty na sprawności miernik ładowania zarejestruje zawsze nieco większą pojemność, niż nominalna pojemność akumulatora, oczywiście z indywidualnym odchyłkami pojemności pomiędzy różnymi egzemplarzami.
Wysłane z mojego motorola one action przy użyciu Tapatalka
mWh się zgodzą. mAh nie.
Załóżmy, że nie ma strat.
Ładujesz prądem 1A przez 1h ze źródła 5V.
Władowałeś 1000mAh dla 5V = 5000mWh
Za przetwornicą jak sam piszesz masz 4V i prąd 1250mA.
Po godzinie władowałeś 1250mAh.
I też 5000mWh.
Posługując się pojemnością ogniwa wyrażoną w mAh przy napięciu znamionowym masz władowane 1250mAh a wyświetlacz pokazał 1000mAh. Bo nie uwzględniłeś różnicy napięć.
#8823
Posted 20 June 2020 - 15:08
Wysłane z mojego motorola one action przy użyciu Tapatalka
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#8824
Posted 20 June 2020 - 16:22
Bardzo ciekawa jest Twoja teoria.
Bo twierdzisz, że akumulator o napięciu znamionowym 3,7V i pojemności np. 1200mAh ma taką samą pojemność jak akumulator o napięciu znamionowym 8,4V i pojemności 1200mAh. W Wh to dwie zupełnie różne pojemności.
Już pomijając, że ładowanie takich urządzeń inteligentniejszych co najmniej zasila moduł kontrolera urządzenia i procesor (choćby do pokazania progresu ładowania). I też nie specjalnie jesteś w stanie stwierdzić ile tego prądu na to idzie.
#8825
Posted 20 June 2020 - 16:26
Wysłane z mojego motorola one action przy użyciu Tapatalka
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#8826
Posted 20 June 2020 - 16:43
Nie. Ale jestem daleki od twierdzenia, że to co pokazał miernik na wejściu ładowania (w szczególności w mAh) inteligentniejszego urządzenia odpowiada 1:1 do tego ile weszło do akumulatora. Już pomijając spadki napięcia na kablu zasilającym (dla 2A/5V to już jest znaczące), sprawność przetwornicy w funkcji obciążenia (a to się zmienia znacznie bo przecież ładowanie Li* to CVCC) itp.
#8827
Posted 20 June 2020 - 16:45
Wysłane z mojego motorola one action przy użyciu Tapatalka
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#8828
Posted 20 June 2020 - 18:33
Nie mam takiej potrzeby. To Ty estymujesz pojemność akumulatora na podstawie ile prądu zeżre całe urządzenie podczas ładowania.
Ja nawet nie będę podejmował próby samodzielnej wymiany baterii. Dla mnie wystarczające jest - cytując klasyka - "the best predictor of performance is performance itself".
Ile działa na baterii tyle działa. Jeśli nie będzie to satysfakcjonujące to pora na zmianę.
#8830
Posted 23 June 2020 - 21:16
Przyciśnij, przytrzymaj, wybierz żądane pole.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#8831
Posted 23 June 2020 - 21:49
Ja jakoś nie mogłem tego zmienić (ale też bardzo się nie starałem) - raz czy dwa próbowałem przydusić pole w momencie, gdy pojawiał się ekran ze wskazówką nawigacyjną, jednak kończyło się to powrotem do "normalnego" (tj. poprzedniego) ekranu. Natomiast sens podmiany tego z powrotem akurat właśnie na dystans do skrętu jest niewielki, bo teraz ten dystans zawsze wyświetla się u góry, przy strzałce symbolizującej zakręt.
#8833
Posted 25 June 2020 - 10:52
A konkretnie o co chodzi? Moc, tętno, prędkość na danym segmencie? Jeśli tak, to sprawa dość prosta w realizacji, wystarczy utworzyć trening:
- pierwszy etap: do naciśnięcia LAP (otwarty - bez określenia celu, chociaż jak ktoś potrzebuje to może coś dodać)
- drugi etap obejmujący segment: do naciśnięcia LAP (lub dystans segmentu!) z określeniem celu np. określenie minimalnej mocy itp.
- koniec treningu lub ćwiczenia rozluźniające
Drugi etap może być oczywiście rozbudowany i podzielony na kilka części, każda z innym celem, wtedy najlepiej bazować na zmianach dystansu.
Jak wygląda realizacja powyższego? Oczywiście nie ma możliwości wczytania przypisanego segmentowi treningu z automatu przy zbliżaniu się do segmentu, ale należy to zrobić własnoręcznie: widżet (tam gdzie można wybrać np. kalibrację miernika, znalezienie "planu" (kursu), czy właśnie znalezienie treningu) -> znajdź trening -> wybrać trening na dany segment. Przy zbliżaniu się do segmentu i uzyskaniu komunikatu "Jedź" (i sygnału dźwiękowego) wcisnąć LAP i realizować trening/zaliczanie segmentu wraz z celem na dany segment.
Można to nieco zmodyfikować, uwzględniając czas/dystans pomiędzy pojawieniem się komunikatu o zbliżającym się segmencie - wtedy można uwzględnić dystans np. 50m przed rozpoczęciem segmentu do należytego rozpędzenia się (ważne przy krótszych segmentach) i nacisnąć lap we właściwej odległości od segmentu. Ale to zmusza do patrzenia na ekran.
Oczywiście obsługę LAP znacznie ułatwia pilot zlokalizowany w okolicy klamkomanetek (u mnie pod kciukiem) lub przyciski w klamkach Di2.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#8834
Posted 25 June 2020 - 11:55
Chodziło mi o czas przejazdu segmentu (segmenty strava) i o to, że na danym segmencie (Wyzwania) możemy ścigać się albo z KOM albo z PR albo ze znajomym, który zajmuje najbliższą pozycję nad nami w tabeli.
Szukałem opcji, która pozwoliłaby mi wśród tych wyzwań ustawić własny cel. Np. KOM ma czas 10 minut, mój PR 20 minut, najbliższy znajomy 18 minut, a ja chciałbym tam mieć wyzwanie w postaci własnego czasu ustawionego np. na 15 minut. Oczywiście mogę ustawić KOM i liczyć, jak dużą mam do niego stratę na końcu segmentu. Najprostsza opcja to skorzystanie z opcji Set a Goal z podstawową wadą, że trzeba całemu światu obwieścić gdzie i jakie cele ustawiam.
Bardzo Ci dziękuję za instrukcję - muszę poszperać, bo nie za bardzo widzę u siebie te opcje, o których piszesz. Dodam, że mam w zasadzie gołego Garmina - tj. bez żadnych dodatkowych widżetów, itd. Tak jak wyciągnąłem z pudełka z ustawieniem pod siebie w ramach bazowych funkcji, pól danych itd.
#8835
Posted 25 June 2020 - 12:03
Którego "Garmina" posiadasz? - wszystkie z serii x30 posiadają widżet o którym wspomniałem wyżej.
Określenie celu w postaci czasu do zakończenia interwału jest również możliwe (patrz opis wyżej) plus umieszczasz pole z czasem do zakończenia powtórzenia ćwiczenia na ekranie z segmentem.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#8837
Posted 25 June 2020 - 12:14
W E520 akurat tego widżetu nie będzie, wprowadzono go w serii x30 (np. 830 itp.), tam trzeba po prostu wejść w treningi i wybrać trening (odpowiadający danemu segmentowi) lub interwał i uruchomić go. Oczywiście można to robić w trakcie jazdy. Możesz zaplanować "treningi" dla każdego z segmentów i przed każdym wczytywać go. Warto zrobić pierwszą część trwającą do naciśnięcia lap, a główną zaraz za nią. Wtedy będzie tak, jak opisałem powyżej. Dodając oprócz czasu określony cel np. utrzymanie minimalnej mocy (lub strefy mocy do przejazdu w segmencie) również ten cel będziesz kontrolował oprócz odliczanego czasu do końca segmentu.
Dodając pole ETA (standardowe do nawigacji) będziesz widział w jakim czasie prawdopodobnie się zmieścisz.
Jedynie nie wiem, czy można teraz w E520 tak dowolnie ustawiać ekran segmentów jak jest to możliwe w serii Ex30. Jeśli nie, to musiałbyś dodać ekran (przed lub po ekranie segmentów - do przełączania) z najważniejszymi polami pomocnymi w pokonaniu segmentu. Tu również przydaje się pilot Edge, łatwo kciukiem można przełączać pomiędzy kolejnymi ekranami, bez odrywania dłoni od klamek.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#8838
Posted 25 June 2020 - 12:20
Dziękuję, teraz myślę, że ta opcja z treningiem jest ciekawa - właśnie z uwagi na możliwość ustawienia wielu czynników. Wypróbuję to. Pobawię się i spróbuję poustawiać.
Swoją drogą, niezależnie od tego, ciekawe że Garmin nie przewidział takiej prostej funkcji jak zwykłe ustawienie własnego celu czasowego na segmencie, alternatywnego do tych domyślnych, o których wspomniałem wcześniej.
#8839
Posted 25 June 2020 - 12:25
Chyba nie, można tylko wybrać jaki czas chce się pokonać (KOM, znajomy, własny) lub pozostawić to wyborowi automatycznemu: najpierw najkrótszy, później kolejny itd. Ale nie wiem, czy e520 akurat to obsługuje, czy trzeba wybierać ręcznie .
Takie coś może wprowadzą w którejś z kolejnych serii, jako hiper duper funkcję treningową
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750