Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#10422
Posted 09 July 2021 - 14:12
https://www.dropbox....QTUdSCq_Ya?dl=0
PS
@Prozor, mowa o garminie, którego kupiłem od Ciebie w grudniu 2014 r. Dalej służy
- artho likes this
#10423
Posted 10 July 2021 - 16:14
Ja bym to w silikonowe etui odział i na jakiś czas spokój.
Wysłane z mojego SM-T505 przy użyciu Tapatalka
- brachol likes this
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#10425
Posted 11 July 2021 - 10:02
- JHartman and EmPe like this
#10426
Posted 11 July 2021 - 10:40
Wszystkie czujniki jakie miałeś zarejestrowane w ciągu roku są przenoszone do nowych urządzeń. Albo po resecie do ustawiania fabrycznego (po zalogowaniu na konto). Jak czegoś już nie ma, to po prostu trzeba to skasować. Roboty mniej, niż dodawania po kolei wszystkiego, zwłaszcza jeśli trochę tego się ma.
Widzę, że potwierdzasz, że IQ z automatu nie przenoszą się. Było to więcej niż prawdopodobne, choć właściwie nie niemożliwe do zrealizowania - nawet nie trzeba kopiować samych IQ tylko ich ustawienia i informacje, które były ostatnio w urządzeniu użytkownika.
Pola/widżety/appki IQ można przenieść ręcznie, poprzez przekopiowanie foldera je zawierającego. Plus, bo będą również przeniesione ich parametry i ustawienia, przez co nie trzeba będzie grzebać w express/smartfonie (tak, wiem że niektórzy to uwielbiają...) i ustawiać po kolei parametry każdego IQ.
Wysłane z mojego motorola one action przy użyciu Tapatalka
- JHartman likes this
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#10427
Posted 11 July 2021 - 19:26
Mam dwie uwagi/pytania do ClimbPro.
1. Co oznacza "Śr. nachyl. xx%" na tym ekranie? Początkowo myślałem, że to średnie nachylenie danego podjazdu, ale ta wartość się zmieniała podczas jazdy.
2. ClimbPro w moim przypadku znacznie zawyżał przewyższenie i co za tym idzie nachylenie podjazdu. Szczególnie jest to widoczne na długich podjazdach, na hopkach bym nie zwrócił na to uwagi. Np. segment na Stravie przewyższenie 1100m, Garmin prawie 1800m. Długość podjazdu wyliczona poprawnie. Kursy tworzyłem przez Garmin Connect. Też tak macie? Da się coś z tym zrobić?
#10428
Posted 11 July 2021 - 19:33
Transfer po kablu ponoć bez psucia przewyższenia. Trochę upierdliwe, ale jak komuś zależy na poprawnymi danymi wysokości, to na razie nie ma innego wyjścia.
Wysłane z mojego motorola one action przy użyciu Tapatalka
- sirkozi likes this
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#10429
Posted 11 July 2021 - 19:55
Tak, to średnie nachylenie, ale tego co zostało do podjechania. Tak więc jeśli na początku jest stromo, a potem luz, to to nachylenie będzie się zmniejszać w miarę pokonywania kolejnych kilometrów. I na odwrót.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- sirkozi likes this
#10430
Posted 11 July 2021 - 21:44
Dokładnie tak, w celach testowych wyznacz w urządzeniu jakiś kurs obejmujący jakiś podjazd (najlepiej o znacznym nachyleniu, jeszcze lepiej zmiennym), wcześniej włączając symulator GPS (#10407 ) i ustawiając pozycję w pobliżu podjazdu, żeby nie czekać w nieskończoność, aż Edge zasymuluje dojazd do podjazdu. Postępuj zgodnie z instrukcją z #10407 bo symulacja przejazdu kursem nie działa poprawnie, działa tylko jak wyznaczy się kurs w urządzeniu np. wskazując punkt za podjazdem i ustawiając start przed podjazdem w symulatorze GPS. Symulacja przejazdu segmentem za to działa i nie trzeba nawet ustawiać początku przed segmentem, z automatu ustawia start na początku segmentu i symuluje przejazd, ale raczej nie uruchamia w tym przypadku ClimbPro, musi być kurs.
Sprawdziłem i faktycznie po kablu synchronizacja przez Express nie zawyża przewyższenia kursu (w tym podjazdów). Problem istnieje w mobilnym Connect, cholera wie dlaczego. Garmin niby o tym wie, niby pracują nad poprawieniem błędu, ale problem występuje od dłuższego czasu i ciągle nie jest naprawiony.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#10431
Posted 12 July 2021 - 15:27
[...] znacznie zawyżał przewyższenie i co za tym idzie nachylenie podjazdu [...]
Sprawdziłem i faktycznie po kablu synchronizacja przez Express nie zawyża przewyższenia kursu (w tym podjazdów). Problem istnieje w mobilnym Connect, cholera wie dlaczego. Garmin niby o tym wie, niby pracują nad poprawieniem błędu, ale problem występuje od dłuższego czasu i ciągle nie jest naprawiony.
Ok, nieaktualne i to już od 2 tygodni... aktualizacja Connect datowana na 1 lipca usunęła wreszcie ten upierdliwy problem. Przewyższenia kursu są prawie takie same, jak wyliczone w Connect (czy w innych serwisach), różnice są rzędu kilku - kilkudziesięciu metrów (przy większych przewyższeniach) np. kurs w Connect 922m, pobrany przez mobilny Connect 943m (przez Express nie sprawdzałem).
- Bzyk and przech_mistrz like this
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#10433
Posted 12 July 2021 - 20:59
Teraz pozostaje usunięcie pobranych wcześniej kursów i wysłanie ich ponownie, tym razem bez przekłamań wysokości
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#10434
Posted 12 July 2021 - 21:18
Akumulator też jeszcze znośny?
Ja bym to w silikonowe etui odział i na jakiś czas spokój.
Wysłane z mojego SM-T505 przy użyciu Tapatalka
Z dwóch ostatnich aktywności garmin włączony był przez 5 godzin z małym hakiem z czego samej jazdy było łącznie 3 godziny 15 min:
- pierwsza aktywność miała trochę ponad 2 godziny, jechana była po wyznaczonym kursie i przez jakiś czas mogłem mieć wtedy odpalone podświetlenie, bo bawiłem się zmianą przybliżenia;
- druga aktywność to normalna jazda.
Stan akumulatora na koniec wynosił 67%, więc wydaje mi się, że w dalszym ciągu trzyma całkiem nieźle
Zapomniałem o tych etui, dzięki. Poszukam czegoś, choć na naszym rynku coś słabo z ich dostępnością - na olx znalazłem tylko jedną ofertę, poszło zapytanie. Najwyżej będzie trzeba poczekać na przesyłkę z Chin.
I za to właśnie lubię Garmina
Jak na moje potrzeby, to zakup okazał się strzałem w dziesiątkę
A teraz inna kwestia. Jadąc ostatnio po wyznaczonym kursie bardzo często znikał mi na jakiś czas ślad... Zdążyłem już wyczytać w internetach, że garmin nigdy tego nie naprawił w modelu 500. Natknąłem się na posty sugerujące, że upraszczanie śladu, np. za pomocą serwisu gpsies (którego już nie ma) pomagało, ale w konsekwencji garmin znacznie częściej zgłaszał zgubienie i odnalezienie śladu. Trasę wyznaczyłem w serwisie plotaroute.com. Doszukałem się tam również możliwości uproszczenia śladu, więc pewnie następnym razem to sprawdzę. Macie jakieś sprawdzone sposoby na zminimalizowanie tego błędu?
#10435
Posted 13 July 2021 - 08:17
Jak na urządzenie eksploatowane przez 11 lat to aż zadziwiająco dobrze akumulator trzyma
Raczej z ali trzeba zamawiać (tyle tylko, że ok. miesiąca czekania), bo faktycznie aktualnie dla starej 500 ciężko na naszym rynku o silikonowe etui. Przy OLX itp. trzeba zwracać uwagę, czy na pewno dostawa z Polski, bo cwaniaczki robią za pośredników, za co kasują drugie tyle co za towar.
Problem ze znikaniem śladu wynika z nadmiernej ilości punktów trasy. Limit to chyba 1000 i tego należy bezwzględnie przestrzegać, ale czym mniej tym lepiej, jednak są granice, bo nadmierne uproszczenie będzie skutkować tym, że E500 będzie często meldować o zjechaniu z kursu - to problem nadmiernego uproszczenia śladu (za mało punktów we właściwych miejscach trasy). Trzeba wstrzelić się we optymalną ilość punktów śladu. Do tego trzeba pamiętać o ograniczeniu do 200 punktów kursu (czyli komunikaty o zakrętach itp.).
Patrząc na jakość kursu generowanego przez Cycle.travel to kurs wygląda na bardzo dobry jakościowo: punkty są w miejscach, w których być powinny, kurs idealnie pokrywa się z drogami. Weryfikuję w starym Garmin Training Center, jak też w Connect - bezpośrednie wysyłanie z cycle.travel, tu można ewentualnie coś poprawić itp. (np. dodać średnią prędkość dla wirtualnego partnera), podłączyć kabel usb i e500 no i przesłać kurs. Ale raczej Connect uzupełni komunikaty skrętu wg swojego widzimisię. Na ogół w punkcie skrętu, co zbyt optymalne dla tego urządzania nie jest.
Chyba lepiej wrzucić do new files i pozwolić przekonwertować tcx urządzeniu. Można przy eksporcie zażyczyć sobie przesunięcia komunikatów o zakręcie o np. 30m, bardzo pożyteczna funkcja, bo jednak E500 komunikat w punkcie zakrętu będzie zgłaszał po przejechaniu zakrętu. Całkiem jak współczesne urządzenia Wahoo. Ale po przesunięciu punktów kursu (tych z komunikatami skrętu) o 30m komunikat będzie pokazywany z wystarczającym wyprzedzeniem.
W urządzeniach nawigacyjnych (czyli praktycznie wszystkich nowszych niż E520) problem ten raczej nie istnieje. Nawet lepiej, jeśli plik kursu zawiera tylko miejsca zakrętów, Edge przelicza trasę od zakrętu do zakrętu wg aktualnej mapy. Ale w E500/510/520 trzeba wspomagać się optymalnym serwisem nawigacyjnym.
Przy okazji zauważyłem, że w Cycle.travel dodano przy eksporcie danych możliwość pobrania linku do ścieżki GPX. Umożliwia to łatwe dzielenie się kursem, chyba nawet przy prywatnych kursach, a przy okazji umożliwia proste umieszczenie linków do pobrania kursów.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#10436
Posted 13 July 2021 - 23:03
Kurs, który wyznaczyłem, miał 60 km i wg plotaroute.com zawierał 382 punktów trasy i nie było żadnych punktów kursu (info o skrętach itp), wyeksportowałem go do pliku fit i ręcznie wrzuciłem do katalogu "newfiles". Dodam, że jakiś czas temu jechaliśmy z kumplem trasę 130 km wyznaczoną przez Niego w garmin connect i nie było aż takich problemów ze znikaniem śladu (kilka razy może się zdarzyło, ale stosunkowo szybko się pojawiała) - ilość punktów trasy wyniosła 1842, również bez informacji o skrętach.
Będę eksperymentował z różnymi serwisami. Zacznę dodawać również komunikaty o skrętach, bo w przypadku zaniku śladu taki komunikat będzie zbawienny.
Przy okazji, dzięki za info o cycle.travel.
Etui chyba faktycznie zamówię z ali. Odezwałem się do gościa z olx o dostępność etui czas dostawy, ale cisza - do tego ostatnie logowanie miał pod koniec czerwca...
I odnośnie rozwalonej gumy przycisków w E500, znalazłem jeszcze takie rozwiązanie, jeżeli ma się dostęp do drukarki 3d (ma ktoś? ) - https://www.thingive...m/thing:2146971
#10437
Posted 14 July 2021 - 09:30
Z góry przepraszam jeśli to było, ale wątek jest ogromny.
Gdy używałem Garmin 520 przy wgranej trasie pokazywało mi profil, przynajmniej części trasy.
Teraz mam 530 i mam dodatkowo ekran z podjazdami średniki i dużymi. Natomiast przy profilu jest cały czas pozioma linia.
Nie da się tego ustawić żeby obok podjazdów rysowało profil jak w 520?
#10438
Posted 14 July 2021 - 09:36
Profil wysokości kursu zawsze jest dostępny, tak na ekranie wysokości, jak opcjonalnie można wyświetlić go również na ekranie mapy (ale nawet na E1030 profil + pola danych = za mało na mapę...).
Jeśli masz poziomą linię to oznacza, że wgrany kurs nie zawiera danych wysokościowych, a właściwie zawiera je błędne (zerowe zmiany wysokości = stała wysokość?), bo bez danych powinien przeliczyć wg mapy zawartej w urządzeniu.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#10440
Posted 14 July 2021 - 11:38
Może bug oprogramowania? Może zmienili, że teraz wykres wysokości pokazuje tylko wysokość zarejestrowaną (dziwne...). Muszę zweryfikować u siebie... Na pewno wykres wysokości kursu jest jeśli doda się go do ekranu z mapą, ale to mi pomniejsza mapę i jest mało praktyczne. Ewentualnie zamiast pól danych... No chyba, że jakiś "geniusz" wpadł na pomysł, że jak można dodać wykres wysokości kursu na mapie, to stary sposób można usunąć z oprogramowania...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750