Skocz do zawartości


Zdjęcie

Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria


11830 odpowiedzi w tym temacie

#11241 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2895 postów

Napisano 14 lipiec 2022 - 16:44

A widział już ktoś testy baterii w EE2? Podejrzewam, że będzie lepiej bo pewnie to podobny hardware co E530, E830 itd.



#11242 berski

berski
  • Użytkownik
  • 584 postów
  • SkądMałopolska

Napisano 15 lipiec 2022 - 20:39

garmin 520 przestał pokazywać powiadomienia o połączeniach - sms wyświetlają się jak dotychczas. Miał tak ktoś?



#11243 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8622 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 15 lipiec 2022 - 22:25

W ustawieniach powiadomień masz poprawnie zdefiniowane Powiadomienia z telefonu jako Wszystkie powiadomienia (wszystkie lub ewentualnie połączenia i sms) oraz uprawnienia telefonu -> Rozmowy telefoniczne włączono, ewentualnie w uprawnieniach wciśnij zarządzaj uprawnieniami i sprawdź czy masz dostęp do Telefonu (zezwalaj) (Android, jak w iOS nie wiem :P)

 

Pojawiły się pierwsze konkretniejsze recki Explore 2 np. u DCR: https://www.dcrainma...pth-review.html

O dziwo ograniczeń jest niewiele i np. dynamiki przekazywanej przez garminowskie pedały co prawda nie pokaże, ale jak najbardziej zarejestruje i nawet można to przeglądać w Connect, czyli to co mówił GPLama (że nie rejestruje parametrów mocy) to nie jest prawda (albo ja go nie zrozumiałem...).

RallyStats_thumb.png

Wskaźników fizjologicznych co prawda nie ma np. obciążenia treningowe/regeneracja (ale jeśli dane zostaną przesłane co connect i pobrane przez np. Fenix 6, to i owszem na Fenix będą!), ale takie VO2max i owszem. Treningi strukturalne są niedostępne, ale sterowanie trenażerem i owszem jest możliwe, w tym odtwarzanie aktywności co daje możliwość zapisu w pliku aktywności parametrów sterowania trenażerem (tak na upartego, choć to ma mały sens...). Brak integracji z Di2. Jest ograniczenie tworzenia ilości ekranów użytkownika: maksymalnie do 3 (dalej pisze, że 4) niestandardowych plus do 5 standardowych (mapy, wysokość, ścieżki grupowe dla LiveTrack, podsumowanie okrążeń, strony ClimbPro i eBike) co właściwie nie jest zbyt dużym ograniczeniem. Ograniczenie ilości profili rowerowych do 3 (w większości powinno wystarczyć). Brak obsługi segmentów Strava, co raczej jest zrozumiałe - turysta raczej tego nie użyje... Explore 2 ma tryb gościa - można użyczyć komuś Explore na zasadach jak użycza się telefon w trybie gościa zabezpieczony pinem, czasami przydatne byłoby nawet na zwykłym Edge...

 

Ciekawostka - Explore 2 oficjalnie wspiera Tempe, podczas gdy w zwykłym Edge temperaturę z zewnętrznego czujnika można odczytać tylko za pomocą pola CIQ.

 

Co do czasów pracy, to wygląda chyba lepiej niż w specyfikacji, bo ta zakłada włączoną nawigację. Chyba nie podał realnego czasu pracy na jednym naładowaniu, ale w trybie oszczędzania energii to specyfikacja określa 26h, ale bez nawigacji pociągnie i 34h. Z drugiej strony to urządzenie przeznaczone jest jednak do użytku w trybie prowadzenia nawigacji, ale chyba warto wiedzieć...

 

 Co do możliwości nawigacyjnych jest mniej więcej tak jak w Edge 1040. Czyli szybko dość. Nie ma oczekiwania na obliczenie trasy, poprawiony algorytm jest całkiem efektowy - wystarczy jedź i nawigacja prowadzi, a reszta trasy obliczana jest w tle. Co prawda ogranicza to możliwość podglądu całej trasy na mapie (będzie dostępna dopiero po jej wyliczeniu), ale początek trasy wyznacza się natychmiast co umożliwia błyskawiczne rozpoczęcie jazdy po kursie. Również rekalkulacje po zmianie trasy są natychmiastowe. Uparcie trzyma poprzedni kurs (przynajmniej ten wyznaczony w urządzeniu - ciężko powiedzieć jak w trybie kursu "sportowego") gdy uzna, że jednak droga nie taka (np. jednokierunkowa pod "prąd") i proponuje zawrócenie, jednak jak jest możliwość zmiany kursu, to zmienia. Oczywiście funkcje nawigacji dostępne w Edge 1030 plus i 1040 czyli zapauzowanie nawigacji itp. są dostępne.

 

ClibPro oczywiście jest dostępny (na kursie, również wyznaczonym w urządzeniu) w stylu takim jak E1040.

 

DCR zjechał brak pinów ładujących w podstawowej wersji i ździerstwo cenowe na uchwycie ładującym i kablach do ładowania. Nie dziwię się mu, bo i dla mnie jest to niezrozumiałe. Co prawda pinów nie używałem (a po ułamaniu uchwytu i tak dodrukowałem uchwyt, więc już pinów nie mam), ale robienie 2 wersji jest bez sensu. Ceny uchwytu ładującego z wtyczką pasującą tylko do Cannondale Synapse to też idiotyzm. Podobnie jak proste kable ładujące wartości góra paru dolców sprzedawane za pół setki dolców/eurasów. 

 

Reasumując - przyzwoity sprzęt, za rozsądne pieniądze. Gdyby tylko złotówka nie była taka słaba i Explore 2 finalnie kosztowałby w okolicy tysiaka, bo o cenie za którą chyba w zeszłym roku dało się wyrwać Edge 530 nie wspomnę... Patrząc na bezpośrednich konkurentów, to ciężko tu cokolwiek znaleźć. W tej cenie Wahoo Bolt dość mały ekran i brak obsługi dotykowej ekranu - wbrew temu co niektórzy twierdzą to poważny feler dla kogoś przyzwyczajonego do obsługi smartfona i chcącego to mieć na kierownicy. Odświeżony (wymieniona płyta z elektroniką z Bolt 2, ale zewnętrznie różni się od starego tylko portem USB-C) Roam to dalej ten sam Roam tylko nieco szybszy i z większą ilością pamięci, czyli nieco większy Bolt 2, aczkolwiek ekran dla niektórych ciągle zbyt mały i obsługa przyciskami lub wyciąganym z kieszeni/torby smartfonem. No i wyższa cena o 50 dolców/euro... 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#11244 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 16 lipiec 2022 - 22:22

A tak trochę dla odmiany, taka naszła mnie refleksja po dzisiejszym treningu. Miałem zadanie trzymać moc w określonym zakresie i unikać skoków mocy przy podjazdach, rozpędzeniach po zakrętach, rondach, itd. Normalna robota - nos w Edge'u i palec na shifterze - do wytrenowania. Mam włączony tryb automatycznego przerzucania z dużego na mały żeby zachować liniowość przełożenia i powiadomienia o tym na ekranie komputerka - i tak sobie pomyślałem, że przecież bardzo łatwo od strony technicznej jest uzyskanie efektu ERG z trenażera w warunkach drogowych - jeżeli przykładowo moc z 5 sek. jest większa od zadanej o 30%, to wrzuć lżejsze przełożenie.  Jestem bardzo ciekawy, czy tego typu koncepcje nie są rozwijane, może jakieś rozwiązanie tego typu już gdzieś istnieje...


Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017


#11245 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 lipiec 2022 - 07:08

W/g mnie bardzo szybko by się to skończyło tym samym co zmiana przełożeń pod obciążeniem. Czyli niczym dobrym.

#11246 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2895 postów

Napisano 19 lipiec 2022 - 16:07

Jest i wersja filmowa / audio, więc się zainteresowałem! Tak jak Prozor wspomniał DCR rozwiał wątpliwości w obrębie pomiaru mocy, miło. No i w sumie jest bardzo dobrze, w sam raz dla amatora, hobbysty czy do jazdy rekreacyjnej - a na zachodzie do takiej jazdy przecież też coraz częściej używa się także pomiaru mocy.

 

Ograniczenie ilości profili rowerowych do 3 (w większości powinno wystarczyć).

Ja w E830 mam teraz 3 (Indoor, Road, Gravel), więc w sumie rowerowym zapaleńcom spędzającym może brakować jeszcze MTB czy uniwersalnego miejskiego Commute.

 

Ciekawostka - Explore 2 oficjalnie wspiera Tempe, podczas gdy w zwykłym Edge temperaturę z zewnętrznego czujnika można odczytać tylko za pomocą pola CIQ.

Czyzby skasowali wbudowany?

 

Reasumując - przyzwoity sprzęt, za rozsądne pieniądze

 

+1 , ode mnie bardzo mocna ocena. Ba, wg. mnie bardzo mocna opcja dla 90% osób na tym forum.

 

Link video:

 

 

 



#11247 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8622 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 22 lipiec 2022 - 12:53

Status HRV trafia do urządzeń rodziny Fenix 6: https://www.dcrainma...es-watches.html
 
Zmian/poprawek w 22.75 jest nieco więcej:
 
  • Added major update to Training Status widget. The main widget now displays Training Status, HRV, and Acute Load data. The widget also contains its own glance view containing Acute Load, Load Focus, VO2 Max, Recovery, Heat Acclimation, and Altitude Acclimation data.
  • Added a new Acute Load graph, which can be accessed via the updated Training Status widget.
  • Improved race time predictions
  • Fixed a potential issue where random text would be displayed on InReach messaging.
  • Fixed an issue on the Xero widget would be unable to acquire GPS.
  • Fixed inability to launch Reference Point from power controls while in an activity.
  • Fixed a potential crash on the Sleep Widget.
  • Various other bug fixes and improvements
 
ale te dwie pierwsze pozycje są związane właśnie z rozszerzoną obsługą HRV przez Fenix 6.
Jako, że jest to oprogramowanie w formie "alfa", czyli dla tych, którzy chcą testować oprogramowanie potencjalnie niestabilne, to wgrywanie tylko poprzez kabel. Linki do pobrania na stronie wersji: https://forums.garmi...a-version-22-75
Pobrana paczka zawiera też aktualizację oprogramowania sensor HUB i odbiornika GPS - w tym przypadku (gps!) należy sprawdzić dotychczasową wersję oprogramowania i jeśli się ma zainstalowaną np. 5.30 to zainstalować 5.50, a jeśli 6.xx to 6.30 (być może zależy to od odbiornika zainstalowanego w urządzeniu u mnie jest 5.30 - jeśli ktoś ma zaktualizowane, to oczywiście nie ma potrzeby). Instalacja oczywiście po kablu: plik aktualizacyjny gupdate.gcd do \Garmin\  a pliki aktualizacyjne sensnor hub i gps do \Garmin\RemoteSW.
 
Krótkie wyjaśnienie czym różnią się Body Battery od Stress i HRV:
Body Battery: Używana codziennie do trendu dziennego poziomu energii, bardziej dla „życia” z dnia na dzień niż podczas uprawiania sportu.
Stres: Po prostu śledzi, jeśli jesteś zestresowany, uważam, że jest to dość dokładne. Ktoś może go użyć, aby dowiedzieć się, które sytuacje go stresują i rozwiązać ten problem. Albo nie.
HRV: Chodzi bardziej o śledzenie reakcji twojego ciała na coś (trening/sen/życie/cokolwiek). Najlepiej nadaje się do długoterminowego śledzenia, chociaż czasami może być używany na co dzień w połączeniu ze zdrowym rozsądkiem i odczuciem w świecie rzeczywistym.
 
Widżet stanu HRV będzie widoczny na F6 dopiero po kolejnej aktualizacji, na razie status HRV jest dostępny na dole w rolce widżetów w Stan wytrenowania. W tej chwili jest tam widoczny, ale wkrótce będzie też miał osobny widżet statusu HRV. Można również zobaczyć dane po każdej nocy w Garmin Connect w statystykach.
Jeszcze jedno: stan HRV wymaga zebrania danych z 18 dni, dopiero na 19 dzień będzie widoczny. Stan "Acute load" zastępujący 7 dniowe obciążenie jak najbardziej powinien być dostępny.
4136292-400x300.jpg
Ekran uzyskuje się po wejściu w widżet "Stan wytrenowania". Prawy górny przycisk to informacje dodatkowe np. w przypadku statusu "No status" będzie informacja, że wymagana jest co najmniej jedna aktywność tygodniowo (bieg lub jazda) z danymi VO2max.
Dostęp do pozostałych widżetów uzyskuje się z tego ekranu przyciskami przewijania góra/dół i tak kolejno będzie dostęp do (pod)widżetów:
  • Acute load (tygodniowe obciążenie)
  • Load Focus (rozkład obciążeń o 3 poziomach intensywności z komentarzem)
  • VO2max 
  • Recovery
  • Heat Acclimation

Jak widać jest to swego rodzaju kontener z wskaźnikami fizjologicznymi.

 

No i warto pamiętać o tym, że status HRV nie jest jeszcze częścią Physio TrueUp, pojawi się jeszcze w tym roku wraz z nową wersją PTU - mam nadzieję, że nie będzie to dostępne tylko dla najnowszych urządzeń, a obejmie również serię F6.

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#11248 lukaszzsch

lukaszzsch
  • Użytkownik
  • 748 postów

Napisano 23 lipiec 2022 - 21:37

jaka jest aktualnie najlepsza mapa do garmina dla zastosowań typowo szosowych? mapa, która jest aktualna i nie przeciągnie mnie szosą przez szutry podłej klasy co uczyniła ostatnio mapa garminowska?

 

czy open Topo map będzie ok?



#11249 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2895 postów

Napisano 24 lipiec 2022 - 06:33

Wbudowana, oryginalna garminowska. Serio. Współczuję zdarzenia, miałeś pecha, ale nadal przejażdżka rowerem szosowym po szutrze to lepsza opcja niż jazda autostradą bądź ekspresówką, a takową nieraz zaproponują Ci inne mapy.

 

Ale próbuj. Jeżeli piszesz o PL TOPO oferowanej za ~100zł przez polski sklep to mam ją w Feniksie i pod zastosowania turystyczne w polskich górach (i pagórach) jest w porządku - są nawet kolorowane szlaki, natomiast z testów wychodziło mi, że jest wolniejsza od map Garmina.



#11250 lukaszzsch

lukaszzsch
  • Użytkownik
  • 748 postów

Napisano 24 lipiec 2022 - 07:28

Wgrałem wczoraj open topo map i działa wolniej, a dodatkowo gada sporo po niemiecku. Raczej nie polubiliśmy się od 1 kontaktu

#11251 Wojtek K.O.M.

Wojtek K.O.M.
  • Użytkownik
  • 187 postów
  • Skądśląsk

Napisano 24 lipiec 2022 - 08:29

Dla wszystkich zwolenników słuchania muzyki podczas uprawiania aktywności, chciałem poinformować że Explore 2 a zaraz za mim E1040 będą posiadały widget obsługujący najpopularniejsze serwisy muzyczne oraz playery. Będzie można obsługiwać oczywiście play/pauza, przewijanie do następnego oraz poprzedniego utworu, będzie wyświetlana nazwa utworu oraz artysty i postęp odtwarzania oraz będzie można zamieniać siłę głosu.


:) 


#11252 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 24 lipiec 2022 - 08:40

To będzie sterowanie odtwarzaczem na telefonie czy bezpośrednio można podłączyć słuchawki, np. przez BT?



#11253 Wojtek K.O.M.

Wojtek K.O.M.
  • Użytkownik
  • 187 postów
  • Skądśląsk

Napisano 24 lipiec 2022 - 09:47

Będzie sterował odtwarzaczami na telefonie.


:) 


#11254 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 24 lipiec 2022 - 12:30

Czy w Garminie 1030 da się ustawić nawigację w ten sposób, żeby tylko wyświetlił kurs dokładnie taki jaki dostał w GPXie, a nie próbował nawigować po swojemu?



#11255 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8622 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 24 lipiec 2022 - 14:32

Tak, o ile punkty nawigacyjne w GPX będą oznaczały kolejne punkty do których Edge ma prowadzić. 

 

jaka jest aktualnie najlepsza mapa do garmina dla zastosowań typowo szosowych? mapa, która jest aktualna i nie przeciągnie mnie szosą przez szutry podłej klasy co uczyniła ostatnio mapa garminowska?

 

czy open Topo map będzie ok?

 

Na pewno parametry unikania masz ustawione poprawnie? Garminowska mapa bazuje na OSM, pod względem topograficznym to raczej te same dane.

 

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#11256 lukaszzsch

lukaszzsch
  • Użytkownik
  • 748 postów

Napisano 24 lipiec 2022 - 15:47

Najwyraźniej ktoś źle oznaczył „asfalt”. Kolega jechał ze mną na gravelu i bluznił

#11257 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 24 lipiec 2022 - 19:53

Tak, o ile punkty nawigacyjne w GPX będą oznaczały kolejne punkty do których Edge ma prowadzić. 

 

 

Mógłbyś rozwinąć? Może być na konkretnym przykładzie - https://connect.garm...ourse/118721483

 

Podczas nawigacji ciemniejszym kolorem oznaczony jest przebieg jak w GPX. Jaśniejszym kolorem ze strzałkami - zakładam, że to co sobie wyliczył Garmin i po tym nawiguje. Na podanej trasie jest trochę rozjazdów między obiema liniami. Chciałbym, żeby Garmin nawigował dokładnie po śladzie GPX albo w ogóle nie liczył "swojej" kreski i tylko pokazał dokładny przebieg jak ten w Connect.

 

PS. Chyba nie działa ustawianie koloru kursu. Próbowałem zmieniać i nic to nie daje - ani ślad z GPX, ani ten ze strzałkami. Zakładam, że zmianie powinien ulec ten przebieg ze strzałkami.

 

 



#11258 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 postów

Napisano 24 lipiec 2022 - 20:33

Faktycznie też ostatnio to zauważyłem, że szlak z GPX nie pokrywa się z trasą wyznaczaną przez nawigację. Zastanawiałem się czy to coś z dokładnością GPS.



#11259 zorba

zorba
  • Użytkownik
  • 289 postów
  • Skądz Będzina

Napisano 24 lipiec 2022 - 20:42

Faktycznie też ostatnio to zauważyłem, że szlak z GPX nie pokrywa się z trasą wyznaczaną przez nawigację. Zastanawiałem się czy to coś z dokładnością GPS.

 

To jedno .... a drugie to rozbieżności w narysowanych na mapie drogach z tymi rzeczywistymi. Widać to dokładnie na mapie w widoku satelita gdzie biała kreska drogi (przeważnie polnej, gruntowej, gospodarczej, przeciwpożarowej itp) nie pokrywa się z tą ze zdjęcia. EDGE wielokrotnie nakazywał mi powrót na kurs mimo, że jechałem precyzyjnie po wytyczonym szlaku. 


ZORBA pozdrawia !!


#11260 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8622 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 24 lipiec 2022 - 22:04

Mógłbyś rozwinąć? Może być na konkretnym przykładzie - https://connect.garm...ourse/118721483

 

Podczas nawigacji ciemniejszym kolorem oznaczony jest przebieg jak w GPX. Jaśniejszym kolorem ze strzałkami - zakładam, że to co sobie wyliczył Garmin i po tym nawiguje. Na podanej trasie jest trochę rozjazdów między obiema liniami. Chciałbym, żeby Garmin nawigował dokładnie po śladzie GPX albo w ogóle nie liczył "swojej" kreski i tylko pokazał dokładny przebieg jak ten w Connect.

 

PS. Chyba nie działa ustawianie koloru kursu. Próbowałem zmieniać i nic to nie daje - ani ślad z GPX, ani ten ze strzałkami. Zakładam, że zmianie powinien ulec ten przebieg ze strzałkami.

 

Patrząc na w/ kurs/mapa widzę brak pokrycia kursu i mapy - aczkolwiek dróg w tym przypadku nie widać, to pewno ścieżki typu single? Widać natomiast heatmap popularności i to się rozjeżdża. Czy to właśnie w tym problem?  Jeśli tak, to należałoby wyłączyć nawigowanie z mapy, a użyć tylko i wyłącznie jazdy po kursie. Mapa może służyć w tym przypadku tylko jako podkład.

 

Jak to zrobić? Wersja mapy bez routingu i wtedy oparcie tylko i wyłącznie na śladzie gps. Ale trzeba zadbać o komunikaty nawigacyjne we własnym zakresie, czyli jak dawno temu do urządzeń bezmapowych dodawanie we właściwych punktach śladu komunikatów o skręcie. Mapa z routingiem zawsze powinna mieć przeliczanie wg mapy. 

Alternatywna możliwość to: wyłączyć przyciąganie do dróg (ślad przebiegający w pobliżu drogi jest wyświetlany jako przebiegający po drodze) oraz wyłączyć całkowicie przeliczanie po zjechaniu z kursu lub opcjonalnie zostawić monit (aczkolwiek za każdym razem po zjechaniu z kursu. Wyłączenie przeliczania będzie skutkować zignorowaniem przeliczania po opuszczeniu śladu. 

 

Czy będą informacje o zjechaniu ze śladu? Tylko wtedy, gdy ślad jest kiepskiej jakości i jest zarejestrowany dość mocno obok tej pozycji, którą widzi E1030. Czy będą komunikaty nawigacyjne? Jeśli pokryją się ślad i mapa to tak, jeśli nie to raczej nie, chyba że dodane zostaną własne komunikaty nawigacyjne.

 

Najłatwiejsza do wykonania jest opcja:

 

Chciałbym, żeby Garmin [...] albo w ogóle nie liczył "swojej" kreski i tylko pokazał dokładny przebieg jak ten w Connect.

 

Po prostu wystarczy ustawić w opcji kursu, żeby kurs był zawsze widoczny na mapie. I po problemie. Co prawda Edge nie będzie nawigował po kursie "zawsze widocznym, ale nie wybranym", bo do nawigacji trzeba kurs oczywiście wybrać, ale na mapie dany singiel będzie oznaczony np. kolorem szlaku. Sam osobiście korzystam z tego rozwiązania pobierając z Trialforks szlaki z danego obszaru, oznakowuję odpowiednimi kolorami i ustawiam wyświetlanie ich na mapie. W efekcie widzę mapę (dowolną) z nałożonymi kursami w kolorach odpowiadających kolorem szlaków. Oczywiście jeśli chcę ustawić nawigację do/na danym szlaku to muszę to standardowo zrobić, ale jadąc z mapą mogę sobie to nawet odpuścić, no chyba, że mam tam podjazdy, to jednak ClimbPro wymaga wczytania kursu.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Dodaj odpowiedź