Jako, że jest mowa o nas, to pozwolę się odnieść do niektórych kwestii. Co do kolegi Dari - owszem, w przypadku jego kół mieliśmy problem, który objawiał się luzowaniem szprych już po niewielkim przebiegu. Wtedy jeszcze nie byłem pewien co jest tego przyczyną, teraz już wiem, że bardzo miękki materiał z którego są wykonane obręcze H+Son Archetype. Koła złożone na tych obręczach wymagają szczególnie dokładnej stabilizacji i rozprężenia. Sytuacja taka zdarzyła nam się kilkukrotnie, za każdym razem w przypadku obręczy Archetype. Dlatego między innymi wycofaliśmy je z oferty. Sytuacja ta miała miejsce 3-4 lata temu, kiedy jeszcze nie dysponowaliśmy prasą pneumatyczną do stabilizacji kół. Z tego co pamiętam przyjęliśmy reklamację i zwróciliśmy pieniądze, później zaproponowaliśmy też rabat na następne koła w ramach przeprosin. Każdemu zdarzają się problemy i komplikacje, niestety nie da się tego uniknąć. Wydaje mi się, że ważne żeby wyciągać z nich wnioski na przyszłość i wyeliminować ryzyko wystąpienia podobnych sytuacji w przyszłości. Od tamtego czasu poszliśmy bardzo do przodu - mamy dużo więcej doświadczenia i lepiej wyposażony warsztat.
A odnosząc się ogólnie do tematu poprawek kół składanych to nam udało się całkowicie wyeliminować ten problem stosując kilkustopniową stabilizację kół. Obecnie nie zdarza się, by nasi klienci wracali do nas z kołami na poprawki. Stosujemy serię zabiegów poprawiających ułożenie łebków szprych w otworach, następnie koła obciążamy na prasie pneumatycznej, a na końcu obciążamy punktowo przy użyciu siłowników pneumatycznych zamontowanych do centrownicy. Zachęcam do obejrzenia filmu:
https://www.facebook...62152600675048/
Podczas stabilizacji naprężenie szprych potrafi spać nawet o 20% - to jest proces, który zwykle zachodzi podczas pierwszych jazd. Dzięki temu, że wykonujemy to w warsztacie, w kontrolowanych warunkach, nie zachodzi potrzeba dociągania kół po pierwszych jazdach. Składamy średnio 20-30 kompletów kół miesięcznie, a serwisujemy drugie tyle, nie moglibyśmy pozwolić sobie na coś takiego, żeby z każdym klientem umawiać się na odsyłanie kół na poprawki.