Skocz do zawartości


Zdjęcie

Canyon Aeroad Cf Slx

Canyon Aeroad CF SLX

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 657 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 27 marzec 2019 - 12:39

Specyfikacja roweru:

Rama: Canyon Aeroad CF SLX 2016, Rozmiar 2XS (47).
Widelec: Canyon Aeroad CF SLX.
Kierownica: Pro Vibe Alloy 380mm, 80mm reach, 130mm drop, aluminium.
Mostek: Pro Vibe 110mm, -10, aluminium.
Owijka: FSA PowerTouch black 3.0mm.
Sztyca: Canyon Aeroad CF SLX
Siodełko: Pro Falcon, anatomic fit, 132mm.
Klamko-manetki: Shimano Ultegra Di2 6870
Przerzutka przednia: Shimano Ultegra Di2 6870, 2 speed
Przerzutka tylna: Shimano Ultegra Di2 6870 GS, 11 speed.
Korba: Rotor 3D, BB30, semi-compakt 52/36.
Kaseta: Shimano Ultegra 6800 11-25, Sram PG 1130 11-32T.
Łańcuch: KMC 11 speed.
Hamulce: Shimano Ultegra 6800.
Pedały: Shimano SPD-SL PD-R550.
Koła: Składane by BlackCatWheels.CH - carbon clinchers 44/55mm (szerokość 19/26), piasty Bitex RAR12/RAF12, szprychy Sapim CX RAY 20/24, nyple Sapim alu. Waga ~1540g (bez zacisków).
Opony: Schwalbe Pro One - 700x25C (realnie 28.5mm szerokość). Tubless, zalane mleczkiem.

Akcesoria:
Koszyki: Elite Custom Race Plus Carbon
Licznik: Garmin Edge 820

Uchwyt: K-edge
Pulsometr: Garmin

Czujnik Prędkości: Garmin speed sensor

Czujnik kadencji (rytmu): Garmin cadence sensor
Torba: Pro Medi
 
Waga: ~7.6kg - gotowy do jazdy (jak na zdjęciu).

Zdjęcia:

Więcej zdjęć!

zAOLvz8.jpg


Archiwum: 01.2019-03.2019 

Spoiler
 

Ogólnie:

Mój nowy nabytek na nadchodzące sezony. Rower zakupiony w stanie używanym, ale bez wyraźnych uszkodzeń.

Kilka gratów zdarzyłem zmienić z kilku powodów. Miałem jedną nieprzyjemność, ponieważ kokpit, Canyona H11 był niestety podrobiony z Ali, z lekka się wyginał. Zamieniłem go na klasyczne rozwiązanie w postaci mostka Pro Vibe i kierownicy również Pro Vibe. Generalnie części pod rurę sterową 1 1/4 musiałem zamawiać z najdalszych zakątków świata, bo w Polsce takowych praktycznie brak. Nie muszę mówić, że ceny to jest kosmos, nie sądziłem kiedykolwiek, że zapłacę 400 zł za mostek.

Ponadto zmieniłem wózek przerzutki z krótkiego na średni, aby używać kasety 11-32t.

Koła wpadły już wcześniej znane, używane w poprzednim sezonie od Black Cat Wheels.

 

Rower po kilku jazdach, jak najbardziej odczucia pozytywne. Rama jest sztywna, a przy tym nie czuje spadku komfortu w porównaniu do mojego poprzedniego Speca. Rożnica w pozycji do mojego poprzedniego roweru jest znacząca. Przy specu miałem różnice między wysokością kierownicy a siodełka 2 cm, tutaj jest to 8 cm. Dodatkowo mam 3 cm podkładek pod mostkiem, ale na ten moment nie czuje abym musiał zchodzić jeszcze niżej.

 

Plany do realizacji:

- Zmiana korby - obecna korba rotora mimo, że jest fajna, to niestety ma długość 172.5mm. Myślę nad czymś w okolicach 167.5 lub 165mm.



#2 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 1826 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 marzec 2019 - 13:23

czemu aero?



#3 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 27 marzec 2019 - 13:33

Rower rakieta, ale te opony wyglądają na straszne balony. 

 



#4 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 657 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 27 marzec 2019 - 13:38

czemu aero?

Raz, że w tym rozmiarze nie ma co wybrzydzać, a dwa w zasadzie to chciałem aero :).

 

A dlaczego chciałem aero? Argumentacja chyba w tym temacie wystarczy:
https://szosa.org/to...-11000zł/page-2

 

Rower rakieta, ale te opony wyglądają na straszne balony. 

 

Straszne balony? W sensie jakim? Mam szeroką obręcz, jakbym zamontował tutaj opone 23c to tez miałaby pewnie więcej niz 26mm szerokości.



#5 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 27 marzec 2019 - 14:41

Chikushou, gratulacje, swietny sprzet :) da duzo frajdy

#6 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 607 postów
  • Skądxx

Napisano 27 marzec 2019 - 15:10

naklejki na kołach są paskudne i psują cały rower, bo poza naklejkami jest bardzo ładny.


  • Born Ready lubi to

#7 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 657 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 27 marzec 2019 - 15:50

Wiem, że naklejki kompletnie nie pasują do tego roweru. Jeszcze nie zdążyłem się nimi zająć.

Mam plan zrobić całkowicie nowe naklejki w ciemno szarym-grafitowym kolorze (pasującym do akcentów kolorystycznych na ramie). Aczkolwiek zastanawiam się też aby z nich zrezygnować całkowicie.



#8 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 1826 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 marzec 2019 - 16:05

jeździłem na paru aero i to kompletnie nie dla mnie bajka :) a balony na kołach są cool i wygodne



#9 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 657 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 27 marzec 2019 - 16:11

Jak jeździsz na roweru wybitnie endurance, to nic dziwnego, że Aero Ci nie pasuje :).

 

A te balony, to nie są balony. Tutaj nie masz efektu "grzybka". Oponka jest opięta na obręczy.
Śmiem twierdzić, że są dużo szybsze niż oponki 23C (realne 23C). Raz, że dużo lepiej trzyma się w zakrętach szczególnie na nierównościach, czy lekkim żwirku, którego jest pełno wszędzie. Dwa, śmiga po dziurawych drogach jak wściekły. 



#10 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 958 postów

Napisano 27 marzec 2019 - 16:15

Każdy Canyon to coś ładnego, ten nie jest wyjątkiem :) tylko te koła okropnie wyglądają, lepiej pójść w całość na czarno, niż kombinować ze swoimi naklejkami. 

 

Kokpit Canyona (oryginalny) niedawno poszedł na angielskim ebayu za 120 funtów, praktycznie nieużywany. Sam myślałem go kupić, ale nie do końca pasowałby do mojego Ultimate i odpuściłem. A wymiary miał moje. 

 

Ja nie miałem problemów z zakupem mostków pod rurę Canyona, nie wiem gdzie szukałeś. Normą jest wyrwanie oryginalnego canyonowskiego na olx lub allegro za 100-120 zł, rozmiary różne. Sam kupowałem i sprzedawałem dwa, skończyło się na 120 mm. Koszt 100 zł za nowy, zdjęty z zamówionego roweru. 

 

Z resztą - bezpośrednio w Canyonie kosztuje max 250 z przesyłką i ładnie pasuje do reszty ramy, więc nie opowiadaj, że w Polsce brak możliwości zakupu pasującego komponentu i musiałeś ściągać z księżyca za cztery stówy :)  



#11 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 657 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 27 marzec 2019 - 16:28

Śledziłem przez 1,5 miesiąca aukcje zagraniczne, ale nie wpadł kokpit jaki by mnie interesował czyli 390/100. Takie rozwiązanie i tak byłoby półśrodkiem, ponieważ długość mogłaby być za krótka, prawdę mówiąc mam obecnie ten mostek 110mm, i myślę ze i 120mm byłby może lepszy.
Jeśli chodzi o oryginalny canyona to ma 6 stopni kąt nachylenia. Ten Pro ma 10 stopni, a już wygląda to dosyć dziwnie, ze względu na mały kąt nachylenia główki ramy w tym rozmiarze (69,5 stopnia, czyli 2.5 stopnie mniej niż w kolejnym rozmiarze - XS). 

 



#12 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 2334 postów

Napisano 28 marzec 2019 - 09:59

Faktycznie, te naklejki na kołach wyglądają -oględnie rzecz ujmując- bardzo nieciekawie...
One nie pasują nie tylko do tego, ale kazdego roweru.
Zedrzeć je, nic nie naklejać i będzie git.

"To, że jesteśmy w dupie to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać".

Stefan Kisielewski


#13 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 657 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 30 marzec 2019 - 21:22

Naklejki zdarłem, efekt możecie zobaczyć sami. Moim zdaniem jest dużo "skromniej", bardziej stonowany, ale przy tym duzo duzo lepiej. Poza tym, zastąpiłem taśmę izolacyjną przy wentylach, jakąś folią specjalnie do tego przeznaczoną za chyba 10 zł. Efekt dużo lepszy, jak za tak tani mod :)

 

zAOLvz8.jpg

 

Więcej zdjęć tu :)

 

Poza tym, wleciał uchwyt pod Garmina od K-edge, ponieważ trafił, się lekko używany za ułamek ceny nowego.



#14 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 30 marzec 2019 - 21:26

Wiem wzrostu się nie wybiera ale te małe rozmiary ram wyglądają śmiesznie :)



#15 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 607 postów
  • Skądxx

Napisano 30 marzec 2019 - 22:25

Teraz bez naklejek jest świetny :) małe rozmiary wyglądają bardzo dobrze. Śmieszne są 58,60 czy większe z śmiesznie długimi główkami
  • piotrkol91 i Born Ready lubią to

#16 piotrkol91

piotrkol91
  • Użytkownik
  • 1745 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 30 marzec 2019 - 23:59

Świetny :D



#17 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 2334 postów

Napisano 31 marzec 2019 - 07:18

Teraz jeszcze bardziej widać jak szpeciły te naklejki.


"To, że jesteśmy w dupie to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać".

Stefan Kisielewski


#18 heavy_puchatek

heavy_puchatek
  • Użytkownik
  • 370 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 31 marzec 2019 - 07:50

Hej, korzystając z tego ze ktoś ma Aeroada XXS pytania drobne:

 

1) Czy do koszyka na rurze podsiodłowej wejdzie duży bidon, idealnie litrowy? W swojej małej ramie (nie Canyon) wierciłem otwór żeby dołożyć nitonakrętkę a wcześniej jeździłem z koszykiem łapanym na jedną śrubkę - tak, żeby go przełożyć niżej. Da się go w razie czego przełożyć w ten sposób w tej ramie?

 

2) Gdy szukałeś mostka - da się kupić coś na tę średnicę sterówki, ale z większym gięciem, coś typu -17*? Podróbka kokpitu Canyona z Ali to -15* (Canyon na tak trudne pytania nie odpowiada), chociaż to też mi nie pasuje - moja kiera na górze przy klamkach ma 360mm a aerocockpit nie.

 

3) Jeszcze odnośnie sterówki - ta fikuśna podkładka na pokrywie sterów to jest coś po prostu demontowalnego (podkładka) czy element sterów? Strasznie to wysokie.

 

Chodzi mi po głowie nowy rower - tarcze, koła pod tubeless no i wtedy to już musiałaby być maszyna aero. A że aero to głównie pozycja to chętnie bym się dowiedział czy Aeroad faktycznie byłby bardziej aero od mojego aktualnego marketowca :)

 

 



#19 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 958 postów

Napisano 31 marzec 2019 - 08:41

W tym Aeroad rura pozioma i tak jest w miarę wysoko. W wielu modelach kończy się nisko, pod linią górnej krawędzi koła. Wtedy jest problem wizualnie i z bidonem. 

 

Ten mały rozmiar w przypadku Aeroad wygląda zgrabnie, na bank dużo lepiej od tych wielkich 58+. Słusznie zostało wspomniane, że wielkie ramy wyglądają szpetnie. Moim zdaniem najzgrabniejsze są w przedziale 52-56. 

 

Bez naklejek na kołach świetnie, na bank bym nie kombinował z jakimiś swoimi pomysłami. 



#20 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 1506 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 31 marzec 2019 - 10:37

Bardzo fajna maszyna - w moim guście :) Jak będziesz się mocno nudził to możesz okleić całe wentyle do końca gwintu - będą się mniej rzucać w oczy. A jak będziesz miał nadmiar gotówki to kup sztycę bez offsetu :)



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Canyon, Aeroad, CF SLX