Witam,
chciałbym pokazać i swój rower. Jest to moja pierwsza szosa po kilku latach na rumaku typu cross. Patrząc na to, ile wymieniłem w poprzednim rowerze (chyba wszystko prócz ramy i obręczy) tym razem postanowiłem, że nie idę w półśrodki. Od razu kupię rower "trochę lepszy", i będę się martwił jedynie eksploatacją i tym, żeby go nie uszkodzić. Nie jestem pierwszym właścicielem, ale jest to świeżo odkupiony model z 2017 roku w stanie prawie idealnym.
Na dzień dobry zmieniłem fabryczne siodło Selle Italia na Fizik Aliante VS z poprzedniego roweru, oraz pedały na PD-M520. W SPD-SL na razie jeszcze nie inwestuję.
Nic, tylko jeździć
Specyfikacja:
Rama: Ribble R872 Black L Carbon
Widelec: Ribble R-FS Race Rigid Carbon
Napęd: Shimano 105 5800 52/36 *
* Kaseta: Shimano CS-R7000 11-28
Koła: OZUZ 50mm Carbon 700c
Opony: Panaracer GravelKing Slick 26C
Mostek: Deda SuperZero 90mm PoB
Kierownica: Deda SuperZero Aero 42cm PoB
Sztyca: Flyxii Carbon FLX-SP-5 31.6x350
Owijka: Fizik Performance Softtouch
Siodło: Fizik Aliante VS
Waga: ~8kg
Wymienione:
Opony: Specialized S-Works Turbo 700x24C
Opony: Continental GP 5000 700x23C
Kierownica: ITM R-Triango Carbon 3K
Koła: Mavic Cosmic Elite
Aktualnie:
Galeria zdjęć na moment zakupu: https://imgur.com/a/mYaTwtv
#1
Posted 22 May 2018 - 07:42
- deschek, dywyn, stryjek and 3 others like this
Ribble R872 - Octane One Gridd
#2
Posted 22 May 2018 - 07:56
Fajny rower, bardzo ładnie się prezentuje, nawet mimo tego wzniosu mostka.
Nie wydaje się za duży. Masz jeszcze sporo miejsca na zejście z wysokością mostka (kupę podkładek oraz wznios na plusie). Wrzucając dobre koło oraz ustawiając bardziej agresywną pozycje to pewnie wyglądałby jeszcze lepiej - jak niezły kocur .
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#3
Posted 22 May 2018 - 08:23
Mostkiem pomartwię się za jakiś czas. Na razie ~300km zrobione dopiero - ustawiłem tylko siodełko i kąt kierownicy w miarę pod siebie, żeby było wygodnie. Na "bikefitting" przyjdzie czas, jak się oswoję z szosą No i muszę zaopatrzyć się w klucz dynamometryczny, bez tego nie chcę za dużo dokręcać na oko.
Koło może kiedyś zmienię, ale to dopiero jak się rozjeżdżę na poważnie i stwierdzę, że jednak ich waga robi swoje - na razie spasuję. No i nie będę ukrywał - ten lekki stożek w Cosmicach mi się podoba
W każdym razie już oprócz dojazdów do pracy zrobione dwie traski 50 i 100km, więc powoli się oswajam z rowerem. W weekend dalszy trening.
Ribble R872 - Octane One Gridd
#4
Posted 06 June 2018 - 09:19
Podmieniłem hamulce z układu UK na "normalny" (odwrócone, fabrycznie przód był z prawej). Przy okazji podmienione linki i pancerze na Jagwire CGX-SL, oraz klocki na SwissStop Flash Pro BXP. Jakoś tak bezpieczniej mi teraz
Ribble R872 - Octane One Gridd
#5
Posted 17 June 2018 - 15:22
Bryton 530 z czujnikami
Kadencja Magene
2x Camelbak Podium
Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka
Ribble R872 - Octane One Gridd
#6
Posted 08 May 2019 - 19:57
Ostatnimi czasy:
Zmieniony mostek na Deda Superzero POB 90mm
Continental GP5000
Odważyłem się również dzisiaj na obniżenie kierownicy na podkładkach. Pojeżdżę z 2 tygodnie zanim utne rurę dla pewności. Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne
Myślę powoli o karbonowych kołach 50mm, ale żona prędzej mnie z domu wywali
Ribble R872 - Octane One Gridd
#7
Posted 01 June 2019 - 15:56
Deda Superzero 2019
Fizik Performance Softtouch (petarda)
Kaseta R7000 11-28 (zmiana z 5800 11-32)
Nowe linki i pancerze przerzutek Jagwire
Z owijką jeszcze będę kombinował, raczej do skrócenia, teraz tak chyba trochę bez sensu
- impa likes this
Ribble R872 - Octane One Gridd
#8
Posted 01 June 2019 - 18:36
#9
Posted 01 June 2019 - 20:04
Bardziej materiałowa, przyjemna, niż skórzana@sthEn Napisz coś więcej o owijce. Z tego co kojarzę to owijki Fizik raczej mają fakturę coś jak "sztuczna skóra", czyli niezbyt przyjemną. Czy używałeś przedtem owijek Supacaz lub LizardSkins. W swoim rowerze chciałbym zmienić fabryczna owijkę i rozglądam się za czymś naprawdę fajnym.
Bardzo mięsista, wygodna. W dolnym chwycie w końcu czuje, że coś trzymam. 3mm robi swoje.
Niestety doświadczenia nie mam, jest to moja druga owijka. Pierwsza fabryczna ITM od Ribble była papierem przy tej
https://magazynszosa...nce-soft-touch/
Ribble R872 - Octane One Gridd
#10
Posted 01 June 2019 - 21:07
1 obciecie rury sterowej, jak chcesz zostawic cos nad mostkiem, to np 2-3mm podkladka jest wystarczajaca
2 skoro juz masz dobrze wygladajace czarne sruby w mostku, pozbylbym sie tej srebrnej sruby top cupa. Mozesz jednoczesnie urwac pare gramow, bo zapewne jest to stalowa, wymieniajac na aluminiowa czarna.
Co do owijki, to mimo wyplaszczenia, nawiniecie na tej dlugosci dobrze wyglada. To nie jest typowa aero kiera z plaskim, szerokim przekrojem. Tu tego typu nawiniecie wyglada dosc slabo. Ja np koncze zaraz za zakretem, tak aby nawet w gornym aero chwycie miec podparcie zew czesci dloni jeszcze na owijce.
#11
Posted 02 June 2019 - 20:29
O śrubie w ogóle nie pomyślałem nigdy, dzięki - do zrobienia
Owijki nie cofać? Teraz w chwycie "pseudo aero" mam łapę w połowie na owijce, w połowie na rurze. Dlatego uważam, że trochę bez sensu, nawet pomijam już kwestie wizualne.
Ribble R872 - Octane One Gridd
#12
Posted 03 June 2019 - 13:07
@sthEn Napisz coś więcej o owijce. Z tego co kojarzę to owijki Fizik raczej mają fakturę coś jak "sztuczna skóra", czyli niezbyt przyjemną. Czy używałeś przedtem owijek Supacaz lub LizardSkins. W swoim rowerze chciałbym zmienić fabryczna owijkę i rozglądam się za czymś naprawdę fajnym.
Ja używałem wszystkich 3 i o ile LS i Supacaz mają podobną strukturę silikonową to Fizik jest zupełnie inny taki bardziej materiałowy
Ogólnie jest spoko, ale jednak wolę LS i Supacaz z lekką przewagą LS.
Podsumowując to dobra i mięsista owijka ale ja wolę te dwie
PS. Fajny rower
#13
Posted 03 June 2019 - 13:51
#14
Posted 23 November 2019 - 16:29
O dziwo bez rozwodu. Pierwsze 60km testowe za mną
- stryjek, Bzyk, renton and 2 others like this
Ribble R872 - Octane One Gridd