Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rozcięta Ścianka Boczna Opony Continental


24 odpowiedzi w tym temacie

#1 matomi

matomi
  • Użytkownik
  • 47 postów

Napisano 10 czerwiec 2018 - 20:17

Dzisiaj na swojej tylnej oponie zauważyłem coś takiego (załącznik). 

Opona Continental Ultra Sport 2 25x700 ma przejechane 2300km. Nie kojarzę, żebym gdzieś mógł uszkodzić to jakoś mechanicznie. Czy to możliwe, że to się stało "samo"? Czy to dyskwalifikuje oponę? Zmieniać?

Załączone pliki



#2 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 11 czerwiec 2018 - 09:02

Na pierwszy rzut oka wygląda jak przetarcie, ale to fabrik feler. Jeździłbym dalej, jedynie między opona a detką dałbym łątkę np ze starej wkładki antyprzebiciowej w razie gdyby oplot miał się poddać i zrobić detce kabum.


CykloOpole !!! :)


#3 matomi

matomi
  • Użytkownik
  • 47 postów

Napisano 11 czerwiec 2018 - 15:55

No też mi się wydaje, że to samo wyszło. Nie wiem, tu inne zdjęcie. Może jeszcze ktoś miał podobny przypadek...

Załączone pliki



#4 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 11 czerwiec 2018 - 21:46

Że samo, to wątpię. Miałem różne Conti i owszem, boki słabe, snują się nitki, drobna siateczka pęknięć z wiekiem, ale samo nic takiego się nie robiło. pozdr


  • matomi lubi to

#5 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 12 czerwiec 2018 - 07:17

Jakiś kamulec etc. Dobrze, że nie uszkodziło obręczy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#6 m.arek

m.arek
  • Użytkownik
  • 170 postów

Napisano 12 czerwiec 2018 - 08:37

Na pierwszy rzut oka wygląda jak przetarcie, ale to fabrik feler. Jeździłbym dalej, jedynie między opona a detką dałbym łątkę np ze starej wkładki antyprzebiciowej w razie gdyby oplot miał się poddać i zrobić detce kabum.

 

No ale dałbym ją na tył...



#7 Gosc_Kobretti_*

Gosc_Kobretti_*
  • Gość

Napisano 12 czerwiec 2018 - 09:33

Nie rozumiem tych rozważań. Opona tego typu (nawet zwijana), kosztuje około 70 zł. Jaki jest więc sens ryzykować choćby nawet tylko kapciem? Wyrzuciłbym ją od razu...



#8 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 12 czerwiec 2018 - 10:17

No ale dałbym ją na tył...

Oponę? W sumie bez różnicy pomimo że przodem  łatwiej przetrzeć. Dobrze zrobione zda egzamin.

 

Nie rozumiem tych rozważań. Opona tego typu (nawet zwijana), kosztuje około 70 zł. Jaki jest więc sens ryzykować choćby nawet tylko kapciem? Wyrzuciłbym ją od razu...

Generalnie tak, jednak wszystko zalezy od podejścia. Ja akurat należe do tych co trochę kilometrów spedzają na 2-ch kółkach, jak miałbym tak wszystko zmieniać z bele pierdoły to by mnie portfela nie stykło. Facet zadał pytanie, to odpowiadam w/g mojej oceny, ale można zutylizować jak najbardziej. Jak wspomniałem jeździłbym, zresztą, nie raz już z takimi doleliwościami jeździłem zajeżdzając sprzet na amen. :)


  • matomi lubi to

CykloOpole !!! :)


#9 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 12 czerwiec 2018 - 12:03

Jak powyżej było. Łatka od wewnątrz.  pozdr


  • matomi lubi to

#10 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3190 postów

Napisano 24 sierpień 2018 - 10:04

Że samo, to wątpię. Miałem różne Conti i owszem, boki słabe, snują się nitki, drobna siateczka pęknięć z wiekiem, ale samo nic takiego się nie robiło. pozdr

 

Tu nie ma co wątpić: na różnych forach można poczytać o licznych problemach z "samoistnie" pękającymi ściankami bocznymi w Conti 4000.

Mnie samego spotkało to dwa razy, ostatnio wczoraj - tylna opona dosłownie eksplodowała (przebieg 1400 km, ciśnienie 6,9 bar) 

Sama jazda na tych oponach jest bardzo przyjemna (jeżdzi mi się lepiej niż na np. Vittoria Corsa), ale strach pomyśleć jakie konsekwencje takiego wybuchu -szczególnie przedniej opony- byłyby na szybkim zjeździe.

Przez długi czas byłem prawie fanboyem tych opon, ale chyba juz nie nie będę hehe.

Conti 4000 mam zamontowane w 3 rowerac, ale po ich zużyciu trzeba będzie chyba pomyśleć nad zmianą na coś innego.

Do tego gdzie nastąpiło pęknięcie, zakładam Schwalbe One. Pierwsze co zauważyłem to "oszukana"

-i  wyższa niż Conti- waga: 245 zamiast deklarowanych 225 gramów.

 

63wvw1.jpg

 

ver6u.jpg



#11 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 24 sierpień 2018 - 12:22

Najgorsze jest, to że Conti pękają na bokach - odpada.

Vittoria Corsa G+ - problem z odklejającym się bieżnikiem (nawet pisałem do nich, wysyłałem zdjęcia z zapytaniem czy tak powinno się dziać po 1,5tyś km, ale olali mnie totalnie) - odpada

Zostaje jeszcze do przetestowania Specialized Turbo Cotton, ale jest cholernie droga. Chyba, trzeba kupić jakiś tańszy model i mieć wywalone, w razie co jak się uszkodzi, wydajesz 90-100 i jedziesz dalej. 



#12 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3190 postów

Napisano 24 sierpień 2018 - 13:20

Jak pisałem wyżej, będę testować Schwalbe One (dzisiaj założę).

Wg testu w ostatnim numerze Tour'u (pomijając wiarygodność tej gazety),  Specialized Turbo Cotton ma słabą odporność na przebicia i "problemy na mokrym". 



#13 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 sierpień 2018 - 09:48

Ja z Vittoria Corsa G+ jestem zadowolony, przyczepne, szybkie, komfortowe, umiarkowanie łapią nacięcia. Mają 4kkm i jeszcze nie robią się kwadratowe więc zrobiłem wczoraj przekładkę.

Ważę 70kg, jeżdżę głównie po płaskim, czasem trafi się dziurawy asfalt lub szutrową droga. Rozmiar 25, efektywnie prawie 28. Na tyle 6.5, z przodu 6 ATM.

Na razie następne planuje dokładnie takie same.

#14 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 596 postów
  • Skądz Polski

Napisano 25 sierpień 2018 - 12:03

Marcin, jaka wewnętrzna szerokość obręczy?

#15 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 sierpień 2018 - 14:22

20mm w/g DT swiss, ale sam nie mierzyłem

#16 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 596 postów
  • Skądz Polski

Napisano 25 sierpień 2018 - 14:34

Dzięki.

#17 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3190 postów

Napisano 25 sierpień 2018 - 16:11

U mnie podobnie: na obręczy 20 mm Corsa miała 27,90 mm (Conti 4000 28,60 mm).



#18 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 sierpień 2018 - 20:29

Dzisiaj na swojej tylnej oponie zauważyłem coś takiego (załącznik). 

Opona Continental Ultra Sport 2 25x700 ma przejechane 2300km. Nie kojarzę, żebym gdzieś mógł uszkodzić to jakoś mechanicznie. Czy to możliwe, że to się stało "samo"? Czy to dyskwalifikuje oponę? Zmieniać?

 

Taka opona nie nadaje się do użytku, nitki kordu bocznego są uszkodzone.

Grozi to wystrzałem.


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#19 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 25 sierpień 2018 - 20:46

U mnie corsa G+ 25c na obręczy 19/26mm ma 27mm szerokości.



#20 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 15 marzec 2019 - 17:45

Zaczynam być sceptyczny wzgledem Conti 4000 s2.. takie pęknięcie na wzorku..Dołączona grafika

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka





Dodaj odpowiedź