Mam pewną zagwozdkę z doborem rozmiaru ramy. Przymierzam się do kupna nowego roweru którego chciałbym używać jako tego od wszystkiego (dojazd do pracy 2x20km ścieżkami rowerowymi WWA, całodniowa szutrowa wycieczka ponad 100km w jedna stronę), tj. aluminiowego Inflite. Mój wzrost to 175 i 80cm przekroju. Obecnie posiadam B'Twina 920 AF (52cm rura podsiodłowa, górna efektywna 53cm, mostek 10cm) - czuję jednak że jest trochę za krótki, przy wstawaniu zdarzy mi się zahaczyć kolanem o kierownicę a po ponad 35-40km bolą mnie plecy. Nogi jakie mam takie mam, trochę za krótkie w stosunku do wzrostu, więc ciężko mi dobrać odpowiedni rozmiar kolejnego jednośladu. Waham się pomiędzy rozmiarem XS a S. Mimo że Inflite to według Canyona raczej rower CX to ja szukam raczej takiego do wszystkiego, więc może faktycznie lepiej wsiąść rozmiar S - wbrew tendencjom żeby jednak brać rower nieco mniejszy
Canyon Inflite Al Slx 6.0 Race Xs Czy S
#2
Napisano 12 sierpień 2018 - 20:05
W rowerach CX, przy dobieraniu rozmiaru, nie można sugerować się długością efektywną ramy z roweru szosowego. Bardzo ważny też jest przekrok, ponieważ mają one podniesiony suport i przez to cały rower jest wyższy, a dodatkowo górną rurkę prowadzi się wysoko, bo te rowery zarzuca się na ramię.
Ja popełniłem taki błąd - wziąłem ramę przełaqjową w rozmiarze, gdzie efektywna dł. ramy była "tylko" 3 mm mniejsza niż w ramie szosowej (myślałem - nada się). Niestety, okazało się, że jest kolizja newralgicznych cz. mojego ciała z górną rurką ramy. Poza tym na rowerze siedziało się jak na stołku w kuchni (był za wysoki), za długi, no i w ogóle nie czułem się na nim dobrze. Na szczęście w serwisie trafił się ktoś, kto ją ode mnie odkupił (minął mi termin zwrotu towaru bez podania przyczyny w sklepie internetowym), a ja kupiłem ramę o rozmiar mniejszą, która jest o 16 mm krótsza niż rower szosowy.
Doczytaj, dopytaj dokładnie o szczegóły geometrii tej ramy (zwróć uwagę na przekrok). Może lepszym rozwiązaniem byłaby rama gravel - tu geometria powinna bardziej "pokrywać" się z szosówką.
- SNJ lubi to
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#5
Napisano 19 sierpień 2018 - 20:10
Kokpit w Grail dzieli wszystkich rowerzystów... Jeśli chodzi o prezencję tego rozwiązania, ja jestem na duże NIE. Choć to oczywiście bardzo dobra wiadomość, że dostaniemy alternatywę w postaci aluminiowej ramy. Wydaję mi się jednak, że ten nowy Grail nie dostanie jednego blatu z przodu
PS. Dari, skąd masz info?
#7
Napisano 08 październik 2018 - 21:57
Kokpit w Grail dzieli wszystkich rowerzystów... Jeśli chodzi o prezencję tego rozwiązania, ja jestem na duże NIE. Choć to oczywiście bardzo dobra wiadomość, że dostaniemy alternatywę w postaci aluminiowej ramy. Wydaję mi się jednak, że ten nowy Grail nie dostanie jednego blatu z przodu
PS. Dari, skąd masz info?
I co finalnie wybrałeś?