Skocz do zawartości


Zdjęcie

Canyon Inflite Al Slx 6.0 Race Xs Czy S


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 SNJ

SNJ
  • Użytkownik
  • 46 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 sierpień 2018 - 14:56

Mam pewną zagwozdkę z doborem rozmiaru ramy. Przymierzam się do kupna nowego roweru którego chciałbym używać jako tego od wszystkiego (dojazd do pracy 2x20km ścieżkami rowerowymi WWA, całodniowa szutrowa wycieczka ponad 100km w jedna stronę), tj. aluminiowego Inflite. Mój wzrost to 175 i 80cm przekroju. Obecnie posiadam B'Twina 920 AF (52cm rura podsiodłowa, górna efektywna 53cm, mostek 10cm) - czuję jednak że jest trochę za krótki, przy wstawaniu zdarzy mi się zahaczyć kolanem o kierownicę a po ponad 35-40km bolą mnie plecy. Nogi jakie mam takie mam, trochę za krótkie w stosunku do wzrostu, więc ciężko mi dobrać odpowiedni rozmiar kolejnego jednośladu. Waham się pomiędzy rozmiarem XS a S. Mimo że Inflite to według Canyona raczej rower CX to ja szukam raczej takiego do wszystkiego, więc może faktycznie lepiej wsiąść rozmiar S - wbrew tendencjom żeby jednak brać rower nieco mniejszy

Załączone pliki



#2 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 12 sierpień 2018 - 20:05

W rowerach CX, przy dobieraniu rozmiaru, nie można sugerować się długością efektywną ramy z roweru szosowego. Bardzo ważny też jest przekrok, ponieważ mają one podniesiony suport i przez to cały rower jest wyższy, a dodatkowo górną rurkę prowadzi się wysoko, bo te rowery zarzuca się na ramię.

 

Ja popełniłem taki błąd - wziąłem ramę przełaqjową w rozmiarze, gdzie efektywna dł. ramy była "tylko" 3 mm mniejsza niż w ramie szosowej (myślałem  - nada się). Niestety,  okazało się, że jest kolizja newralgicznych cz. mojego ciała z górną rurką ramy. Poza tym na rowerze siedziało się jak na stołku w kuchni (był za wysoki), za długi, no i w ogóle nie czułem się na nim dobrze. Na szczęście w serwisie trafił się ktoś, kto ją ode mnie odkupił (minął mi termin zwrotu towaru bez podania przyczyny w sklepie internetowym), a ja kupiłem ramę o rozmiar mniejszą, która jest o 16 mm krótsza niż rower szosowy.

 

Doczytaj, dopytaj dokładnie o szczegóły geometrii tej ramy (zwróć uwagę na przekrok). Może lepszym rozwiązaniem byłaby rama gravel - tu geometria powinna bardziej "pokrywać" się z szosówką.


  • SNJ lubi to

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#3 SNJ

SNJ
  • Użytkownik
  • 46 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 sierpień 2018 - 17:09

Dzięki za tę opinie. Też raczej skłaniałem się ku rozmiarowi XS. Canyon jednak sugeruję mi rozmiar S



#4 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3155 postów

Napisano 19 sierpień 2018 - 17:39

Jeśli ma to być rower do wszystkiego i stawiasz na Canyona, to niedługo ma być wprowadzony aluminiowy Grail.
  • SNJ lubi to

#5 SNJ

SNJ
  • Użytkownik
  • 46 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 sierpień 2018 - 20:10

Kokpit w Grail dzieli wszystkich rowerzystów... Jeśli chodzi o prezencję tego rozwiązania, ja jestem na duże NIE. Choć to oczywiście bardzo dobra wiadomość, że dostaniemy alternatywę w postaci aluminiowej ramy. Wydaję mi się jednak, że ten nowy Grail nie dostanie jednego blatu z przodu

 

PS. Dari, skąd masz info?



#6 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3155 postów

Napisano 19 sierpień 2018 - 20:22

Bylo juz o tym na forum, łącznie ze zdjeciami.Aluminiowy Grail będzie miał "normalną kierownicę".

#7 nonamed

nonamed
  • Użytkownik
  • 224 postów

Napisano 08 październik 2018 - 21:57

Kokpit w Grail dzieli wszystkich rowerzystów... Jeśli chodzi o prezencję tego rozwiązania, ja jestem na duże NIE. Choć to oczywiście bardzo dobra wiadomość, że dostaniemy alternatywę w postaci aluminiowej ramy. Wydaję mi się jednak, że ten nowy Grail nie dostanie jednego blatu z przodu

 

PS. Dari, skąd masz info?

 

I co finalnie wybrałeś? :)



#8 arti104

arti104
  • Użytkownik
  • 1 postów

Napisano 26 październik 2018 - 18:47

podłączam się do tematu. zdecydowałeś nie na Canyona ? Jaki rozmiar ramy wybrałeś?





Dodaj odpowiedź