Skocz do zawartości


Zdjęcie

Mavic Ksyrium Pro Ust - Waga I Opinie


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 339 postów

Napisano 27 sierpień 2018 - 19:37

Hej,

Ma ktoś te kółka ? Czy to prawda, że Mavic zaniża wagę kół na stronach ? Ważą 1420 g czy więcej ? Może mi ktoś zważyć same koła ? Nieco droższe są Dura Ace CL24 20g lżejsze (pomijalne) ale różnica 700zł, nie wiem, czy warto dopłacać.

 

Dodatkowo jak jest z użytkowaniem takich tubelesów ? W razie przebicia opony, kupujecie nową oponę, czy raczej wsadzacie jakąś najlżejszą dętkę?

 

 

The ideal corrective action after a tire puncture is to repair the tire professionally, after disassembly, and continue to use it as a tubeless tire. The correct action after a tire puncture is NEVER to put a tube inside the tire alone. The puncture could lead to a separation within the tire, which could lead to a catastrophic event.

https://www.quora.co...a-tubeless-tyre

 

Czyli raczej nie wolno (z racji na konstrukcje takiej opony tubeless) na wsadzanie dętki po załapaniu gumy..?



#2 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 28 sierpień 2018 - 11:42

Wsadzamy poprostu detkę.

Z tublesami jest jednak tak że warto zalać je uszczelniaczem i dopiero w sytuacji gdy to nie zadziała mieć jeszcze detkę w odwodzie.
Co do kół Shimano:
- z jakością obręczy jest różnie- potrafią być źle obrobione w miejscu łączenia
- karbonowa tapeta na obręczy lubi się odkleić od aluminiowej bazy.
- do piast potrzebujesz części które mogą być trudno dostępne.

Zamiast DA kupiłem koła z obręczą wykonaną w ten sam sposób, na piastach bliźniaczych ultegrom. Waga zestawu 1536 gramów (Jeśli dobrze pamiętam zgodna z deklaracją Shimano).
Głowy sobie uciąć nie dam ale obręcze były te same w obu modelach (masa rotująca) a cena o wiele niższa.

#3 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 339 postów

Napisano 29 sierpień 2018 - 11:44

A jak ma się bezpieczeństwo na zjazdach w przypadku przebicia tubeless? Wiadomo, że pod tym względem najbezpieczniejsze są szytki a jak ma się tubeless do zestawu opona + dętka ?



#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 29 sierpień 2018 - 12:40

Tubeless lepszy, bo opona ciaśniej siedzi na obręczy i mniejsze jest ryzyko, że się zsunie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 30 sierpień 2018 - 19:01

Mam Ksyrium Pro 2017 czyli te bez ust na trochę innych piastach. Waga zamiast 1520g czyli trochę cięższa niż podana przez producenta 1475g. Są piekielnie sztywne i mocne na tych szprychach, dodatkowo pięknie wyglądają. Bardzo dobrze jadą pod górę i z góry, a po płaskim też całkiem nieźle chociaż wiadomo, że ze stożkiem lepiej. Wydaje mi się, że model nowszy jest trochę ulepszony bo ma opony, które mają mniejsze opory, w dodatku waga kół jest mniejsza i nie trzeba dętki. Piasty też ma trochę inne. Przednia jakby się lepiej toczyła i lepsza aero bo cieńsza, a tylna bez upierdliwego systemu kasowania luzu jak w moim modelu no i bębenek z nowym systemem szybszego zazębiania 360. Ja bym brał te koła. Cena/jakość to jedne z lepszych i mają już szerszą obręcz niż Shimano. Handluje Mavicami i wiem co mówię. Na dodatek gwarancja to 3 lata i jakiś rabat w przypadku crash replacement! Jeśli się zdecydujesz to polecam od razu zakupić klocki swisstopa original flash pro czarne - są rewelacyjne bo niezależnie od pogody nie brudzą obręczy ani nie ma żadnych opiłków, a obręcze są jak nowe. Jak włożysz klocki shimano i jeszcze nie zmienisz ich po poprzednich kołach to ci zryją całą obręcz i już jej nie przywrócisz tak łatwo.


  • herbatniczek lubi to



Dodaj odpowiedź