Zastanawiam się na jakich szprychach złożyć koła. CN Spoke 424 czy Pillar PSR X-tra 1422? Obie szprychy mają identyczne wymiary (2.0-2.2*0,95) i mogę je mieć w podobnej cenie. Pytanie, które będą lepsze (wytrzymalsze)? Generalnie czy szprychy Pillar czy CN mają lepsze opinie?
Szprych Cn Czy Pillar
#3
Napisano 01 wrzesień 2018 - 19:38
Jedyne szprychy jakie kiedykolwiek mi strzelily (dwie) to byly wlasnie CN Spoke 424
W przeciwienstwie do Sapimow Cx-ray, ktore mam we wszystkich kolach.
#4
Napisano 01 wrzesień 2018 - 19:53
bo miałeś coś nie tak z kołami, prawdopodobnie za słaby naciąg tych szprych.
Czy to będą CnSpoke, czy Sapim czy Dt aero comp czy lite, czy jakiś pillar, o tych samych parametrach, wszystkie z nich będą dobre.
Robiłem koła na wszystkich takich i każde z nich śmiga, żaden klient nie miał żadnych ale.
Wystarczy koło zrobić wg przykazań, czyli przede wszystkim ważny jest naciąg i aby koło nie pracowało na granicy przeciążenia - ilość szprych, profil itd.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#5
Napisano 02 wrzesień 2018 - 17:03
Zastanawiam się na jakich szprychach złożyć koła. CN Spoke 424 czy Pillar PSR X-tra 1422? Obie szprychy mają identyczne wymiary (2.0-2.2*0,95) i mogę je mieć w podobnej cenie. Pytanie, które będą lepsze (wytrzymalsze)? Generalnie czy szprychy Pillar czy CN mają lepsze opinie?
osobiście brałbym albo CX-Ray albo Pillar Wing 20 lub 21.
Robiłem dużo kół na CN, do tej pory odpukać żadnej urwanej, ALE mając maszynę do cięcia i gwintowania szprych czuję jaka jest różnica w stali. CN ma bardzo twardą i kruchliwą stal, niczym porcelana. CX-Ray, Wing czy Aerolite jest bardziej plastelinowata, bardziej rozciągliwa.
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#7
Napisano 03 wrzesień 2018 - 09:21
@Thomasz, polecasz ten przekrój, co mają Pillar Wing? Nie lepiej będzie bardziej 'tradycyjny' jak w Pillar PSR X-tra 1422?
Drugie pytanie - wszystkie Pillar Wing można używać z normalnymi piastami? Przechodzą przez oczka lub otwory (w przypadku SP)?
Wingi przechodzą przez normalne otwory piast.
Złożyłem już kilka kół na wingach i to są naprawdę świetne szprychy. Są dużo sztywniejsze (Wing20) od CX-Rayów a przy tym lżejsze. Jest nieco trudniej sprawdzić dokładny naciąg tensometrem ze względu na kształt szprychy. Dodatkowo musisz mieć skalibrowany tensometr pod te szprychy, gdyż mają całkiem inną charakterystykę od CX-rayów, Aerolite, CN
https://www.blackcat...ion-device.html
Największą zaletą tych szprych jest to, że J-bend ma 2.3mm a nie 2.0mm jak w innych szprychach. To dodatkowe wzmocnienie+wysokiej klasy stal robi dużą różnicę na + oczywiście.
Ja ze swojej strony polecam
- mareksabik lubi to
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#8
Napisano 03 wrzesień 2018 - 11:07
Wing 20 szytniejsze od CX-Ray? Szczerze powiedziawszy jestem bardzo zaskoczony. W takim razie na takich Wing 22 to by można w ogóle świetnie szytwne koła zrobić. Trochę mniej aero bo szprycha gruba już wychodzi, ale sztywność powinna być niezła.
Zastanawia mnie jeszcze jak się mają one w porównaniu do np. X-Tra 1420? Czy sztywność będzie podobna? I czemu Wingi mają jako zastosowanie tylko 'Race' a X-Tra też MTB a nawet DH? Wydaje się, że kształt Wingów powinien dawać im przewagę w MTB nad X-Tra, a jednak producent podaje jakby się w ogóle do MTB nie nadawały.
#9
Napisano 03 wrzesień 2018 - 11:27
Wing 20 i 21 jest do szosy
22 i 23 do MTB
Wing 20 to odpowiednik CX-Ray, Wing 21 to odpowiednik CX-Sprint
X-Tra 1420 nie znam więc się nie wypowiem
Biorąc w rękę Wing 20 i CX-Ray i zginając te szprychy Wing jest dużo sztywniejszy. Jest też inna charakterystyka na maszynie do pomiaru naprężenia szprych. Koła które zrobiłem używając wingów na piastach i obręczach które znam, wydają się sztywniejsze niż z CX-Ray przy rozprężaniu.
Prywatnie skończyłem sobie koła na wingach 20, pozostało mi naklejenie szytek i wówczas więcej się wypowiem jak trochę pojeżdżę
Pozdrawiam
T.
- mareksabik lubi to
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#11
Napisano 03 wrzesień 2018 - 11:44
Oczywiście, można zbudować ultralekkie koła MTB z Wing20, tak jak się dziś buduje z CX-Ray czy nawet laserami.
Wszystkie wingi 20-24 mogą być stosowane z hamulcami tarczowymi
Wszystkie te informacje mam bezpośrednio od Pillara, z którym spotkałem się i rozmawiałem na Eurobike
Ze względu na super niską wagę, ja osobiście będę proponował klientom MTB szprychy Wing 23-24. Mam wszystkie wersje na warsztacie i wizualnie Wing 23 jest tak cieniutki jak CX-Ray
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#13
Napisano 03 wrzesień 2018 - 11:50
Wing 20 w najszerszym miesjcu jest grubsza od cx ray o 33% (0.9 mm vs 2.1mm) wiec mozna oczekiwac, ze jest sztywniejsza szprycha.
@ thomasz sprawdzales realna wage Wing 20?
Wyglada ciekawie, tylko jak to naciagac. Niezbyt mam ochote na zabawe w kalibrowanie, co z drugiej strony nie jest takie glupie, bo sam nie wiem jak moj tensometr trzyma po latach.
Nie no chyba Wing 23 nie wyglada jak cx ray, to juz prawie 1.5mm grubosci i przekroj kompletnie inny.
#15
Napisano 03 wrzesień 2018 - 12:25
pomierzę i porobię zdjęcia w wolnej chwili
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04