Igpsport Czyli Liczniki Z Gps
#1
Posted 02 September 2018 - 12:43
IGS618 z zestawem czujników u majfrendów wychodzi 600 zł. Mnogość funkcji nawet większa niż jest mi potrzebna oraz nawigacja.
Lub
IGS50E troszkę mniej funkcji ale i cena też niższa bo ok 400 zł z czujnikami.
Oda modele z bluetooth i ANT+.
Są też modele niższe które z czujnikami kosztują tyle co sigma bez GPS.
Szukam opinii na temat każdego modelu bo oferta bardzo ciekawa i chętnie dowiem się czy warto wydać na to swoje pieniądze.
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
#2
Posted 03 September 2018 - 08:33
Ja mam od kilku miesięcy IGS618. Działa bez problemów, sparował się z czujnikiem prędkości/kadencji DuoTrap Bontragera i z najprostszym czujnikiem tętna (chińskim) jaki posiadałem. Ekrany można konfigurować dowolnie (od 1 do 10 wartości), jest dodatkowy z profilem przejechanej trasy. Ja jeżdżę rekreacyjno-turystycznie i czasem treningowo (ścigam się ze swoimi słabościami), dlatego wystarczająca jest dla mnie integracja licznika ze Stravą. Dostępna jest na komórki aplikacja, do której można logować się poprzez Stravę. Aplikacja łączy się z licznikiem i po pobraniu trasy automatycznie umieszcza ją na Stravie. W liczniku dostępna jest nawigacja. Najpierw była tylko po śladzie, w sierpniu wypuścili nowy firmware i dodano możliwość wczytania map - nie sprawdzałem jak to działa (nawigacja nie jest mi potrzebna), ale mapa dała się wczytać i wygląda, że powinno być OK. Przy ekranie nawigacji można dodać chyba do 4 pól z wartościami lub włączyć opcję podglądu profilu trasy z lokalizacją na nim. Software rozwijają (dodali mapy) i kontakt z serwisem jest dwustronny. Np. po wprowadzeniu map okazało się, że duże kraje (w tym Polska) mają mapy w pliku, który nie dał się wgrać na licznik. Po moim pytaniu pewnie się obcięli, bo w odpowiedzi i na stronie pojawiły się wyjaśnienia o wielkości pliku mapy, wycofali wszystkie za duże. Po kilkunastu dniach pojawiły się pliki z mapami częściowymi (Polska podzielona jest na 4).
Jak na razie jestem zadowolony.
Jacek
#3
Posted 03 September 2018 - 09:59
1. gdzie kupowałeś licznik?
2. Czy trasa zapisuje się automatycznie po ruszaniu czy trzeba włączyć zapis?
3. Czy licznik posiada auto start stop?
4. Czy by wysłać trasę do stravy trzeba podłączyć licznik do komputera czy synchronizuje się automatycznie bo bluetooth?
5. Ile wytrzymuje bateria z podłączonymi czujnikami?
To chyba na razie tyle 😀
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
#4
Posted 03 September 2018 - 10:26
Krawiol:
1. Był kupiony fizycznie w Chinach i przywieziony
2. Tak
3. Tak
4. Aby przesłać do Stravy trzeba:
- mieć włączony licznik
- uruchomić aplikację w telefonie
- zsynchronizować aplikację z licznikiem
- wybrać zapis trasy (można wiele) i rozpocząć wczytywanie. Po zakończeniu trasa wczytuje się automatycznie do Stravy (na youtube jest filmik to pokazujący)
5. Mam sparowany czujnik prędkości/kadencji i tętna. Po dwóch jazdach po 3-5 godziny wskaźnik dochodzi do maksymalnie do połowy, wtedy go ładuję - to mówię tak z pamięci, nie jeżdżę w ekstremalnie długie trasy i poziomem naładowania nigdy specjalnie się nie przejmowałem.
Jacek
#11
Posted 04 September 2018 - 22:09
600 zł?
https://pl.aliexpres...iceBeautifyAB=0
Na tej aukcji wychodzi 1270 zł, do tego dochodzi możliwość opodatkowania (niewielka, ale jest). Chyba lepszym wyborem jest wahoo elemnt bolt w tym przedziale cenowym
#14
Posted 05 September 2018 - 09:13
#15
Posted 08 September 2018 - 23:15
Mógłbyś zobaczyć jak wygląda nawigacja z mapami? Interesuje mnie głównie kilka kwestii.
- Jak szczegółowe są te mapy? Czy są tylko drogi asfaltowe czy np. też drogi leśne?
- Czy można przesuwać mapę?
- Czy można przybliżać/oddalać? Jeśli tak, to zmienia się wtedy liczba widocznych detali?
Byłbym bardzo wdzięczny za zdjęcia jak taki ekran mapy wygląda, w porównaniu do np. OSM czy Google maps.
#16
Posted 10 September 2018 - 08:39
Sirkozi - muszę Cię pewnie rozczarować. Przede wszystkim ekran ma rozmiary nieco ponad 3 na 4 cm, przy włączonych polach danych mapa jest na powierzchni 3 na 3. Nie korzystam z tej opcji, ale wczoraj spróbowałem, bo pojechałem w stronę, w którą nie jeżdżę. Trasę opracowałem w Stravie i generalnie nawigacja poprowadziła mnie prawidłowo (oczywiście mimo, że jechałem w większości nieznanym terenie, to wcześniej zapoznałem się z mapą i bez nawigacji co najwyżej w paru punktach bym się zastanowił).
- mapy są zrobione chyba na podstawie OSM, pokazane są najwyżej lokalne drogi asfaltowe
- mapy nie da się przesuwać, wycentrowana jest do aktualnej pozycji. Minusem jest to, że mapa nie obraca się w kierunku jazdy (gdy się nie używa mapy, nawiguje tylko po śladzie, da się to włączyć).
- trasę można oglądać w czterech rozmiarach:
1. Na ekranie jest cała trasa (tak jest na starcie). Skala jest dopasowana do trasy:
2. Kolejny poziom to skala 1 km (obszar na ekranie około 4 na 4 km). Tu widoczne są wyłącznie drogi główne (zapewne krajowe i wojewódzkie)
3. Skala 500 m (2 na 2 km) - tu zaczynają być widoczne drogi lokalne
4. Skala 250 m (1 na 1 km). To jest skala do użytku
Przykład jest z mapy miasta, stąd wiele uliczek osiedlowych. Można włączyć opcję informacji o manewrach. Wtedy pojawia się strzałka na kilometr przed manewrem (lub po zaraz po ostatnim, gdy ten był mniej niż kilometr do następnego).
Jak widać jest to raczej opcja co najwyżej do wspomagania, nie ma co liczyć na wiele więcej.
Jacek
#19
Posted 24 September 2018 - 18:54
Na telefonie jest aplikacja (Android i iOS) do synchronizacji danych z licznika. Dane są wczytywane do ich serwisu, mogą być automatycznie umieszczone na Stravie, jak logowanie do tego serwisu jest poprzez Stravę Nie ma żadnych powiadomień w czasie jazdy. Nawigować można po wcześniej wczytanej trasie (wgrywa się do urządzenia poprzez połączenie USB jak na dysk) lub po zapisanych wcześniej trasach. W terenie można by, co najwyżej, zapisać dotychczasową trasę i użyć ją do nawigacji z opcją powrotu - nie testowałem tego nigdy.