Skocz do zawartości


Rama szosa vs. przełaj


46 odpowiedzi w tym temacie

#21 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 10 grudzień 2010 - 11:37

W niektórych ramach przełajowych nie ma też otworów na bidon, bo się podobno na wyścigach nie pije. Kolejny bullshit!


Błagam, pokaż chociaż jednego zawodnika z czołówki przełaju na świecie, który jedzie z bidonami.

#22 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 grudzień 2010 - 12:22

taaaaa i gość zapieprza pod górke z rowerem na plecach i śmiga z bidonu loda w Kandzie , przeskakujac jednoczesnie przez pachołki .

Mysle że sporo ludzi ma pojecia dwa
1. PRZEŁAJ - jako dyscyplina sportowa i rower na treningi-śmiganie jesienno-zimowo-wiosenne - w tej grupie są osoby swiadome wyboru do czego i jaki osprzet ma być.

2. Przełajówka - jako rower do pracy, a bo trend taki jest , a bop sie trafiło, albo spróbuje czy to warto - w tej grupie są malkontenci i cudacy

a to całkiem co innego i inne zastosowanie, dla mnie obojętne nawet butem w ostrogach można hamować , nie wyobrażam sobie klasycznej przełajki z innymi hamplami, niech se mają v-ki, tarcze itd , ale canti to podstawa była i będzie.

Moze dla przypomnienia co to jest Cyclocross:





nie ma bidonów są canti a jest to funny zabawa , poza tym doskonała wprawka do XC .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#23 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1343 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 grudzień 2010 - 12:27

Tradycjonalizm, niskie modele ?? o czxym Wy piszecie ??? pierdoły widzicie gdzies tutaj v-ki ?? http://www.scott.pl/...42&id_prod=1341 pierwszy z brzegu przykład jaki mi wpadł do ucha ,

Już wiem dlaczego nie dotykam Scotta - badziewie jakieś ;-)

V-break nie pracuje prawidłowo z kalmkami szosowymi, to już było przerabiane,

O właśnie! Tu widać, że jesteś (w tym temacie na pewno)totalnym laikiem i wypowiadasz się tylko dla draki. Gdybyś znał temat to byś wiedział, że używa się specjalnej wersji tzw. mini-V, która idealnie pracuje z klamkami szosowymi i zapewnia znakomitą modulację.

V-ki zawsze będą hamowały lepiej, po to zostały wymyślone, choć z drugiej strony nie wiem jak działają te przełajowe Mini V-ki.

Jak już wspomniałem - zapraszam na degustację. Jak będziesz wpadać w soboty i niedziele do do Komorowa i Pruszkowa to któregoś dnia mogę przyjechać przełajówką.

Imho podstawowe pytanie brzmi, czy w przełaju potrzebujemy mega mocnych hamulców. Moim zdaniem nie :)

W przełaju - faktycznie nie ;-)


W niektórych ramach przełajowych nie ma też otworów na bidon, bo się podobno na wyścigach nie pije. Kolejny bullshit!


Błagam, pokaż chociaż jednego zawodnika z czołówki przełaju na świecie, który jedzie z bidonami.

A ilu z Was jeździ w zawodach? Poza tym w temacie od początku chodzi o użytkowe własności przełajówek (głównie miasto ale i wycieczki krajoznawcze) a nie ściganie, więc bardzo proszę, nie odwracaj kota ogonem. Przy takim zastosowaniu przełajówek (a o takim właśnie jest mowa) zarówno mini-V jak i bidon są nieodzowne. Zresztą przytoczony przez SPIKE-a Scott ma mocowania - nawet dwa :lol:

Z mojej strony - EOT. Nie mam zamiaru dać się wciągnąć w szczeniackie przekomarzanki - w dodatku nie na temat.

#24 vortac

vortac
  • Użytkownik
  • 291 postów
  • SkądPruszków

Napisano 10 grudzień 2010 - 13:51

Widzę cookie, że jest chyba jakaś tendencja przełajowa wśród osób niedawno rozjechanych przez blachosmród. ;-)
Sam od paru tygodni ujeżdżam przełajówkę i jest do dla mnie bardzo nowe doświadczenie.
W tygodniu to właściwie tylko bujanie się do pracy - ile nowych dróg zrobiło się nagle dostępnych. 8-)
A w weekend, pada nie pada, wieje czy nie - hop do lasu gdzie cisza, spokój i można zarypać się do woli. Upaprać się błotkiem, pobiegać z rowerkiem. W ciągu 2h można się tak miło zmęczyć. Bez stresu i żalu, że ojej pada - rower się ubrudzi. W końcu taki jego los. :-P
Hamulce canti udało m się już raz kompletnie zabić śnieżno-błotną breją, ale sekund pięć i wyczyszczone.
Miejsce na bidon mam, ale w takich temperaturach jakoś mnie nie suszy i nie wiem czy poza tym nie przeszkadzałby w bieganiu z rowerem. Może kiedyś sprawdzę.
Polecam.

#25 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 10 grudzień 2010 - 20:52

A jak już się człowiek napieprzy z ustawianiem, skracaniem, korygowaniem i innym sraniem a canti dalej będą do dupy to i tak kupi mini-V i nie będzie miał więcej durnego tematu słabych hamulców w przełaju :lol:

Nie, ja na pewno nie. :-P Ba, chyba będę polował na jakieś klasyczne cantilevery, być może jakieś Mafac ustrzelę - nawet jeżeli to ma hamować gorzej niż mini-V.

Gdybyś znał temat to byś wiedział, że używa się specjalnej wersji tzw. mini-V, która idealnie pracuje z klamkami szosowymi i zapewnia znakomitą modulację.

No właśnie. Podkreślam jeszcze raz - mini-V, nikt tu nie wspominał, by pożenić klamki szosowe z długimi V-Brake (break? :-D ).
A jak ktoś koniecznie chce zostawić cantilevery i je usprawnić to jest taka modyfikacja:
Dołączona grafika

W niektórych ramach przełajowych nie ma też otworów na bidon, bo się podobno na wyścigach nie pije. Kolejny bullshit!

Jeśli się nie tylko zimą uprawia przełaj to rzecz jasna, że chce się pić. MTB mają tulejki pod bidon, więc dziwi mnie niektóre przełajówki nie mają... ale istnieje takie coś jak opaski - czy to oryginalne do koszyków czy tez zipy, ewentualnie zaciskowe do rur układu chłodniczego.
Ja może będę zakładał koszyk na bidon, przeciw temu staje fakt, że w bocznej tylnej kieszeni bidon najmniej się ufajda. Ale z drugiej strony są przecież jeszcze kapy na ustniki.

#26 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 11 grudzień 2010 - 11:35

O właśnie! Tu widać, że jesteś (w tym temacie na pewno)totalnym laikiem i wypowiadasz się tylko dla draki. Gdybyś znał temat to byś wiedział, że używa się specjalnej wersji tzw. mini-V, która idealnie pracuje z klamkami szosowymi i zapewnia znakomitą modulację.


Sam żeś laik...zapewniam Cię że SPIKE laikiem NIE jest, i ma rację w tym co pisze. Vki NIE współpracują z klamkami szosowymi. Mini Vki tak... i nie poprawiaj innych bo sam piszesz post wyżej że miałeś Vki.
Na mini-V nie jeździłem, ale moje Canti Tektro idealnie pasują i do mojej wagi zapewniają odpowiednie hamowanie.

Wyścigi przełajowe trwają krótko. Normy czasowe są opisane w zasadach UCI i o ile dobrze pamiętam to wyścig nie trwa dłużej jak godzinę.


Także niektórzy zapominają że rower przełajowy to nie góral, ale szosówka którą można wjechać w teren. Czy ktoś widział żeby hamulce szosowe miały jaką dużą moc? Jest ona odpowiednia do warunków w jakich się jeździ. Dobre klocki i dobre hamulce canti w zupełności wystarczają.

Poza tym jeśli ktoś używa przełajówki do treningów to owszem bidon wskazany, ale w zimie czy na zawodach koszyk na bidon mija się z celem.

#27 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1343 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 grudzień 2010 - 12:51

Sam żeś laik...zapewniam Cię że SPIKE laikiem NIE jest, i ma rację w tym co pisze. Vki NIE współpracują z klamkami szosowymi. Mini Vki tak... i nie poprawiaj innych bo sam piszesz post wyżej że miałeś Vki.

He,he... widzę, że koledze czytanie ze zrozumieniem baaardzo słabo wychodzi :lol:
Żeby nie było, że się tylko wyzłośliwiam to objaśniam: jest OCZYWISTE że do przełaju stosuje się wyłącznie mini-V-ki i dlatego w tekście pomijałem mini ( z lenistwa) dopóki nie zobaczyłem zdania:

...V-break nie pracuje prawidłowo z kalmkami szosowymi, to już było przerabiane,..

co dało mi wyraźny sygnał, że kolega SPIKE jednak nie wie o czym pisze (bo gdyby wiedział to by skorygował "mini" i po sprawie). Sam zresztą, w swoim poście przytoczyłeś moje słowa i Twój komentarz pod cytatem wskazuje na brak zrozumienia tego, co cytujesz. Przecież ja wcale nie zanegowałem faktu, że zwykłe V-ki nie współpracują z klamkami szosowymi. Myśl proszę, zanim coś napiszesz.

#28 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 grudzień 2010 - 13:36

Pafcio, obiecałem sie nie denerwować tylko tłumaczyć czasem.
Mini v-ki są owszem , jesli ktoś ma i jest zadowolony to brawo i tyle, można nawet i normalne v-ki założyć jak ktoś nie ma innych pod reką , wszystko działa, ale zauważ że do takich rowerów ludzie specjalnie poszukują canti , nawet bardzo starych , bo one zapewniają odpowiednią siłe hamowania , czy modulacjie itd.

Canit - wieszak jest wysoko i wiekszosć błota przelatuje , przy minivbreakach wszystko zbiera sie na poprzecznej lince, ona jest nisko na kołem no i odpowiedź nasuwa sie sama, np Mafac mają taki kształ ze błoto nie opiera sie na nich są odsunięte daleko , wystarczy popatrzeć na fotki Malika

Wrzuciłem filmiki , hm widać wnioski nie wyciągnięte, czy ktoś w ogóle zauważył, albo wie jak nosi sie rower przełajowy ?? no bo on służy do przełaju głównie, przenoszenia przez przeszkody, podbiegi itd, są nawet zawody ekstremalne górskie, bidonu nie ma jak zamontować i jak z bidonem podnieść rower ?????

Najlepszym rozwiązaniem jest chyba mały camelback

Zresztą ja sie nie znam, przerzuce sie na wędkarstwo :-)


Pafcio, a jakie masz oponki w rowerku , bo wiesz teraz powyżej 32 to już nie przełaj .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#29 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1343 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 grudzień 2010 - 13:51

SPIKE, - nie brnij już, nie brnij :mrgreen: Po co wypisujesz to, co już wielokrotnie zostało tu napisane?

A mój przełaj - proszę bardzo:
http://www.specializ...?sid=09Tricross

Tam masz też specyfikację i przestań się już męczyć (i mnie przy okazji zanudzać).

#30 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 11 grudzień 2010 - 14:12

nikt tu nie wspominał, by pożenić klamki szosowe z długimi V-Brake

Sorki! Pomyliło mi się.
Faktycznie pafcio napisał wcześniej, ze V-ki poleca, więc tu leży pierwszy problem. Z kolei SPIKE podaje, że używa się tylko Canti! Zresztą nieważne już, bo zaraz tutaj zaczną się kolejne zjebki dyskutantów. :-?

Także niektórzy zapominają że rower przełajowy to nie góral, ale szosówka którą można wjechać w teren.

Ja tam będę go traktował jako uniwersalny rower i nie mam zamiaru stronić od cięższego terenu. Generalnie wszędzie poza kopnych piachem i głębokim błotem.

Pafcio, a jakie masz oponki w rowerku , bo wiesz teraz powyżej 32 to już nie przełaj .

Tak, a gdzie to jest napisane? Ja na razie badałem na Wikipedii angielskiej, gdzie jest "generalnie 30-34 mm".

#31 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 grudzień 2010 - 14:13

wyjątek nie potwierdza reguly :mrgreen:

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#32 outoftimeman

outoftimeman
  • Użytkownik
  • 873 postów
  • SkądPruszków

Napisano 11 grudzień 2010 - 15:26

Tak, a gdzie to jest napisane? Ja na razie badałem na Wikipedii angielskiej, gdzie jest "generalnie 30-34 mm".


UCI zdaje się nie dopuszcza na zawodach opon szerszych niż 32
  • Argus lubi to

#33 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1343 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 grudzień 2010 - 15:35

"Big news coming from the UCI for cyclocross racing this week as they made several changes to the competitive rules to take effect for the 2010-2011 season, including allowing the use of disc brakes and narrowing the maximum tire width." - to tyle, jeśli chodzi o canti-talibów :lol: Teraz będą jeszcze tarczowe. I jak to się ma do "Przełaj nie potrzebuje tyle siły hamowania"?
...
A co do opon;
"The UCI shook things up further by limiting the maximum tire width to 33 mm..." - bo wcześniej było 35 ;-)

Poprzednio było:The UCI regulations on wheels (1.3.018) read "Wheels of the bicycle may vary in diameter between 70 cm maximum and 55 cm minimum, including the tyre. For the cyclo-cross bicycle the width of the tyre shall not exceed 35 mm and it may not incorporate any form of spike or stud." - żeby już całkiem ukrócić gdybania typu"wydajesiemnie" kolegów laików.

SPIKE, - chyba faktycznie się przekwalifikuj na to wędkarstwo :mrgreen: A pisałem Ci stronę wcześniej, żebyś się już nie pogrążał.

outoftimeman, - przy ubezpieczeniach jesteś bardzo rzeczowy i jesteś kopalnią rzetelnej wiedzy a tu - taka wpadka.

Panowie! Apeluję do Was, abyście wypowiadali się bazując na rzetelnej wiedzy a nie gdybankach i wydumankach. Jeśli chcecie dyskutować o CX to sięgnijcie do źródeł, czyli do przepisów UCI.

I jeszcze raz zaznaczam - ten temat dotyczył roweru do wykorzystania miejsko-turystycznego (a nie "zajebywania" się na śmierć w błocie i śniegu) i do takiego zastosowania od początku się odnosiłem.

Ja tam będę go traktował jako uniwersalny rower i nie mam zamiaru stronić od cięższego terenu. Generalnie wszędzie poza kopnych piachem i głębokim błotem.

O!Właśnie tak! No, może jeszcze śnieg bym dopisał. ;-)

#34 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 grudzień 2010 - 16:34

Zagłebianie sie w temat daje możliwosc dyskusji, a dzięki pewnym zabiegom Pafcio masz okazje sie wykazać co i jak , a nawet nas zrugać :lol: , oglądałem tegoroczne cyclo i canti rządzą .
W Mtb też są tarczówki, ale czy Wszyscy na nich jeżdżą?

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#35 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 grudzień 2010 - 18:18

Przepraszam bardzo nikogo niczym nie zdeinformowałem - czytaj uważnie i jestem na tyle kulturalny że już sie w tym temacie nie odezwe , bo to sensu nie ma.

a to moja przełajka ( taka sama ) :lol: i ma jedwabiste hample http://2.bp.blogspot...-h/P1010902.JPG
Mod proszony o posprzątanie bezsensownych wypowiedzi.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#36 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 11 grudzień 2010 - 18:25

Ładna - taka ''military'' .

#37 outoftimeman

outoftimeman
  • Użytkownik
  • 873 postów
  • SkądPruszków

Napisano 11 grudzień 2010 - 18:40

Spike, przełajka super. To są hamulce tektro? Wyglądają jak moje tylko napisu nie mają.

#38 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 postów
  • Skądzupelnie blisko

Napisano 11 grudzień 2010 - 18:44

Spike

Badz tak mily i wrzuc zdjecie przedstawiajace Twoj rower z profilu.

#39 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1343 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 grudzień 2010 - 18:50

Przepraszam bardzo nikogo niczym nie zdeinformowałem - czytaj uważnie .

Czyżby? Choćby to:

Pafcio, a jakie masz oponki w rowerku , bo wiesz teraz powyżej 32 to już nie przełaj .

- że o innych bykach już nie wspomnę. Tak więc - sam czytaj uważnie - zwłaszcza to co sam napisałeś :mrgreen:

Ja już nie kliknę :)

Znów kłamie :lol: - gdyby nie kliknął to by nie było tego postu :mrgreen:

#40 COST

COST
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądRADOM

Napisano 11 grudzień 2010 - 20:20

Z mojej strony - EOT. Nie mam zamiaru dać się wciągnąć w szczeniackie przekomarzanki - w dodatku nie na temat.

tak możesz już skończyć.

wychwalasz swojego speca(mini vki) ale on jest robiony dla spasionych amerykańców,mających słabą technike.więc potrzebują mocnych hebli.



Dodaj odpowiedź