W skrócie: lżejsze, szybsze, bardziej wytrzymałe
Czyli jak zawsze
Posted 06 October 2021 - 12:56
Rzecz w tym, że nie da się mieć tanio + dobrze + szybko i podobnie nie da się mieć lekko + szybko + wytrzymale
Ciekawe więc, co świadomie olano
Biorąc pod uwagę, że podobno odchudzili głownie bok opony to wytrzymałość na rozcięcia ... trzeba poczekać na jakieś pierwsze testy długodystansowe i tak nie ma gdzie ich kupić na razie.
@edit
Chociaż z drugiej strony te opony wygrały Paris-Roubaix to jednak wytrzymałe muszą być.
Posted 06 October 2021 - 13:00
Może uznali, że w przypadku TL na oponie szosowej rozcięcie na boku jest mało prawdopodobne - ma to sens.
Nie próbowałem serii 5000 TL, ale wagowo przy większości konkurentów wypadały słabo.
Inna sprawa, że cała seria 5000 to i tak mniej gumy, 700x32c nie-TL była podobnego rozmiaru co 4000 SII tyle że 700x28c
Posted 11 October 2021 - 12:11
Jak mi się dobrze jeździ na Conti 5000 to nie mam pytań, ale przez to jakie są twarde to nie mam nawet po co wozić dętki na zmianę, bo jak zdejmę oponę z koła to sam jej nie założę. Jak składałem rower to we dwóch ledwo nałożyliśmy oponę na obręcz. Tragedia.
Jak zjeżdżę do końca, to biorę Pirelki.
Posted 11 October 2021 - 14:13
Jak mi się dobrze jeździ na Conti 5000 to nie mam pytań, ale przez to jakie są twarde to nie mam nawet po co wozić dętki na zmianę, bo jak zdejmę oponę z koła to sam jej nie założę. Jak składałem rower to we dwóch ledwo nałożyliśmy oponę na obręcz. Tragedia.
Jak zjeżdżę do końca, to biorę Pirelki.
To te nowe 5000 S TR podobno łatwo wchodzą, widziałem na YT filmy zakładali bez użycia łyżek.
Posted 13 October 2021 - 22:27
U mnie na obręczy Mavic Ksyrium Pro Carbon UST serwis poległ. Fakt, że to obręcz ma parę lat i te nowe mają inaczej zamki. Podobno jest łatwiej, ale jestem mega wkurzony. Stwierdzili, że albo rozwalą oponę, albo obręcz. Jak by ktoś chciał mam do sprzedania Następne biorę pirelki.