Skocz do zawartości


Continental Grand Prix 5000 (Teraz Także Tubeless)


144 odpowiedzi w tym temacie

#121 Dziaku

Dziaku
  • Użytkownik
  • 73 postów

Napisano 06 październik 2021 - 12:50

W skrócie: lżejsze, szybsze, bardziej wytrzymałe

 

Czyli jak zawsze
 



#122 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 06 październik 2021 - 12:53

Rzecz w tym, że nie da się mieć tanio + dobrze + szybko i podobnie nie da się mieć lekko + szybko + wytrzymale

Ciekawe więc, co świadomie olano 



#123 Dziaku

Dziaku
  • Użytkownik
  • 73 postów

Napisano 06 październik 2021 - 12:56

Rzecz w tym, że nie da się mieć tanio + dobrze + szybko i podobnie nie da się mieć lekko + szybko + wytrzymale

Ciekawe więc, co świadomie olano 

 

Biorąc pod uwagę, że podobno odchudzili głownie bok opony to wytrzymałość na rozcięcia ... trzeba poczekać na jakieś pierwsze testy długodystansowe i tak nie ma gdzie ich kupić na razie.

 

@edit

Chociaż z drugiej strony te opony wygrały Paris-Roubaix to jednak wytrzymałe muszą być.



#124 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 06 październik 2021 - 13:00

Może uznali, że w przypadku TL na oponie szosowej rozcięcie na boku jest mało prawdopodobne - ma to sens.

Nie próbowałem serii 5000 TL, ale wagowo przy większości konkurentów wypadały słabo. 

 

Inna sprawa, że cała seria 5000 to i tak mniej gumy, 700x32c nie-TL była podobnego rozmiaru co 4000 SII tyle że 700x28c



#125 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 711 postów

Napisano 06 październik 2021 - 13:11

4000 zawsze rozcinałem z boku :) W 5000 "brakowało" mi tego BARDZOOOOO



#126 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1983 postów
  • SkądWrocław

Napisano 06 październik 2021 - 13:11

 

@edit

Chociaż z drugiej strony te opony wygrały Paris-Roubaix to jednak wytrzymałe muszą być.

 

Z oponami to niestety jest tak, że jeden wygra w nich Paris-Roubaix, a inny złapie na gładkiej drodze kapcia dwa razy w ciągu pierwszego tygodnia użytkowania.



#127 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 06 październik 2021 - 13:49

IMG-20210629-101000.jpg

U mnie akurat "nadmiar" gumy z boku nie pomógł. Może to wyjątek dla potwierdzenia. ;)

#128 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1983 postów
  • SkądWrocław

Napisano 06 październik 2021 - 14:11

i wbiłeś Stansa? Mi się ostatnio nie udało wbić Stansa... tzn. końcówka weszła w dziurę, ale ten czarny materiał się z niej zsunął i przesunął się w górę pod korpus narzędzia... 



#129 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 06 październik 2021 - 14:16

@bonobo: u mnie to samo. Dwie próby i 2x taki sam rezultat, tyle że w gravelu. Nie będę tu pisał jak wyraziłem wywołane tym emocje ;) 

Mam wrażenie, że on się dobrze spisuje przy dużych oponach (MTB).



#130 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 06 październik 2021 - 14:41

Tak. Wbiłem i dojechałem. Później jeszcze trzy dni jeździłem w ten sposób bo byłem na wyjeździe. Niestety codziennie po nocy był prawie flak.

#131 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1152 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 11 październik 2021 - 12:11

Jak mi się dobrze jeździ na Conti 5000 to nie mam pytań, ale przez to jakie są twarde to nie mam nawet po co wozić dętki na zmianę, bo jak zdejmę oponę z koła to sam jej nie założę. Jak składałem rower to we dwóch ledwo nałożyliśmy oponę na obręcz. Tragedia.

 

Jak zjeżdżę do końca, to biorę Pirelki.



#132 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 październik 2021 - 14:04

na TL jadziesz?

ja zrobiłem chyba błąd jak zamawiałem koła to poprosiłem o tradycyjne, z rantem, nie hookless. Ech.. zdejmowanie/zakładanie opony na te 28mm szer. to masakra



#133 Dziaku

Dziaku
  • Użytkownik
  • 73 postów

Napisano 11 październik 2021 - 14:13

Jak mi się dobrze jeździ na Conti 5000 to nie mam pytań, ale przez to jakie są twarde to nie mam nawet po co wozić dętki na zmianę, bo jak zdejmę oponę z koła to sam jej nie założę. Jak składałem rower to we dwóch ledwo nałożyliśmy oponę na obręcz. Tragedia.

 

Jak zjeżdżę do końca, to biorę Pirelki.

 

To te nowe 5000 S TR podobno łatwo wchodzą, widziałem na YT filmy zakładali bez użycia łyżek.



#134 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1152 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 11 październik 2021 - 14:16

na TL jadziesz?

ja zrobiłem chyba błąd jak zamawiałem koła to poprosiłem o tradycyjne, z rantem, nie hookless. Ech.. zdejmowanie/zakładanie opony na te 28mm szer. to masakra

 

Zwykłe dęteczki.



#135 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 październik 2021 - 14:20

to pewnie zależy na jaką obręcz, na moje ex-Hunt, które były dużo węższe, nie było żadnego problemu, ale z tymi nowoczesnymi obręczami już tak szybko nie idzie



#136 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 postów

Napisano 11 październik 2021 - 14:21

trochę pojeździsz i będą luźniej wchodzić

jak zakładałem pierwszy raz tufo czy veloflex to też ciężko szło a po kilkuset kilometrach można je było palcami zakładać



#137 muzycom

muzycom
  • Użytkownik
  • 159 postów
  • SkądWrocław

Napisano 13 październik 2021 - 22:27

U mnie na obręczy Mavic Ksyrium Pro Carbon UST serwis poległ. Fakt, że to obręcz ma parę lat i te nowe mają inaczej zamki. Podobno jest łatwiej, ale jestem mega wkurzony. Stwierdzili, że albo rozwalą oponę, albo obręcz.  Jak by ktoś chciał mam do sprzedania :P Następne biorę pirelki. 



#138 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 październik 2021 - 07:38

Czy ktos wie jak na obreczy wewn 21mm wygladają Pirelli P Zero Velo 28mm?

#139 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 711 postów

Napisano 14 październik 2021 - 08:10

Czy ktos wie jak na obreczy wewn 21mm wygladają Pirelli P Zero Velo 28mm?

U mnie na 21 mm wyszło 31 mm. Z czasem jeszcze trochę urosło.



#140 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 październik 2021 - 10:59

o to cool, może kolejne je spróbuję





Dodaj odpowiedź