Cześć,
czy w tym rowerze linki są prowadzone w ramie swobodnie? Będę zmieniał klamkę. Muszę zastosować ten patent z nawleczeniem 2mm koszulki na linkę, albo doczepianiem żyłki, przed jej wyciągnięciem?
Napisano 21 luty 2019 - 17:36
Napisano 17 kwiecień 2019 - 11:26
Odnośnie podobnej ramy- Nie wiem jak lepiej żeby szła linka w ramie z wewn. prowadzeniem
-sama linka
- linka w ''rurce termokurczliwej '' - albo jak u mnie to taka biała wyskrobana z środka całego pancerza do przerzutki
- linka w całym pancerzu
Tam gdzie linka wchodzi do ramy są specjalne zaślepki ( podobne do końcówki pancerza ) ale zamast zaślepek można tez włożyć linkę w całym pancerzu.Kiedyś mi się wydawało, że wtedy będzie to lepiej działać , tak mam w MTB ale można tez przeczytać żeby szła sama linka bo większe tarcie jak pancerz czy ''termokurczliwa koszulka''
Napisano 17 kwiecień 2019 - 16:58
Jeżeli tylko masz możliwość, absolutnie najlepiej jest poprowadzić samą linkę. Zyskasz dzięki mniejszym oporom, i to bez kompromisów, bo nie stracisz absolutnie w żaden sposób.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 17 kwiecień 2019 - 22:36
Jeżeli tylko masz możliwość, absolutnie najlepiej jest poprowadzić samą linkę. Zyskasz dzięki mniejszym oporom, i to bez kompromisów, bo nie stracisz absolutnie w żaden sposób.
Mikroos, a jak zapatrujesz się na rowery szosowe, które mają obie linki przerzutek, na całej długości prowadzone w pancerzu, bo taką możliwość daje teraz konstrukcja najnowszych przednich przerzutek Shimano? Pytam, gdyż mocno mnie to niepokoi, a właśnie rozważam zakup karbonowej Meridy 2019 i tam taki patent zastosowano na obu linkach przerzutek. Nawet linka przedniej przerzutki została poprowadzona w pancerzu aż do samej przerzutki... Zapytałem o to w Meridzie Polska, to odpowiedziano mi, że są to niby najnowsze trendy i w tym kierunku idzie teraz runek, aby układ był bardziej szczelny...
Napisano 18 kwiecień 2019 - 04:56
Taaa, ciekawe, przed czym ma uszczelniać linkę pancerz ukryty wewnątrz ramy
Dla mnie osobiście wewnętrzne prowadzenie to prawdopodobnie najbardziej kretyńskie z wszystkich nowoczesnych rozwiązań, wynikające z kolei z kretyńskiej potrzeby wielu klientów, by rower lepiej wyglądał, nawet kosztem tego, jak się na nim jeździ i jak się go serwisuje.
Wewnętrzne prowadzenie prowadzi do zwiększenia wagi roweru (pamiętacie jeszcze, jak każdy producent chwalił się wagą roweru, bo było to TAAAKIE ważne?), uniemożliwia prowadzenie linek po optymalnych łukach, kolosalnie utrudnia serwisowanie, pogarsza pracę manetek/przerzutek i nierzadko powoduje hałas. Wszystko po to, żeby rower wyglądał (podobno) ładniej. A my się śmiejemy z dziewczyn, że skubią sobie brwi!
Co do Meridy: wielka krzywda się Tobie nie stanie, dla mnie osobiście nie byłby to decydujący czynnik. Jeżeli rower Tobie odpowiada, kup go - ale patrząc na samo rozwiązanie wycięte z kontekstu, moim zdaniem jest absolutnie idiotyczne.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 18 kwiecień 2019 - 17:04
Jeżeli tylko masz możliwość, absolutnie najlepiej jest poprowadzić samą linkę. Zyskasz dzięki mniejszym oporom, i to bez kompromisów, bo nie stracisz absolutnie w żaden sposób.
Może i tak ale jedna niejasna sprawa tzn. linka do przedniej przerzutki idzie od dołu , przez małą dziurkę i tam osadza sie jakiś brud, po drugie linka czasem po krawędzi ramy( tej dziurki ) chodzi. W drugim rowerze dałem tam ten biały środek-wydubany z pancerza ( ca termokurczliwa koszulka) ale nie wiem czy to pogorszyło czy polepszyło działanie.
o te dziurke mi chodzi https://photos.googl...muJh-Zfq4vAqZnL
https://photos.googl...cxUMCYfCM-KmXZZ
Napisano 18 kwiecień 2019 - 19:02
Istnieją uszczelniane końcówki pancerza, które w 99% rozwiązują ten problem. Zresztą nawet odrobina brudu na odcinku 30 mm (tyle mniej więcej ma ruchu linka) jest niczym w porównaniu do oporu na odcinku dodatkowego metra, nawet jeżeli byłby to czysty pancerz bez zanieczyszczeń.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Odzież i akcesoria →
Inne →
Zapięcia I ZamkiNapisany przez shmoo , 22 maj 2019 łańcuchy, u-lock, ulock i 4 więcej |
|
||
Warsztat →
Warsztat →
Problem Z Hamulcem - Zrywa LinkęNapisany przez nolimts , 19 maj 2017 hamulec, linka |
|
||
Rowery oraz części →
Koła - części do kół - ogumienie →
Koła - obręcze - piasty - szprychy - nyple →
Wymiana Koła W Tribanie 520Napisany przez kamil21kato , 15 kwi 2017 koło, triban, btwin, wymiana i 3 więcej |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Widelce →
Wymiana Widelca Na CarbonNapisany przez kojot3456 , 21 lip 2016 wymiana, widelec, carbon |
|
||
Rowery oraz części →
Osprzęt, podzespoły →
Korby - kasety - łańcuchy - suporty →
Wymiana Zębatki Na KorbieNapisany przez Milek97 , 15 cze 2016 zębatka, ile kilometrów, wymiana i 1 więcej |
|