Skocz do zawartości


Zdjęcie

Mavic Cosmic Elite


29 odpowiedzi w tym temacie

#1 mutos

mutos
  • Użytkownik
  • 89 postów
  • SkądOlkusz/Kraków/Mielec

Napisano 01 marzec 2019 - 15:02

Witam.

 

Czy istniały obręcze Cosmic Elite aluminiowe o wysokości stożka 30.5 mm i szerokości wewn 13.15mm, zewn 19mm?



#2 Rappid

Rappid
  • Użytkownik
  • 147 postów
  • Skądireland

Napisano 02 marzec 2019 - 12:02

Istaniały w 2015.

http://www.mavic.com...vic_catalog.pdf

 



#3 mutos

mutos
  • Użytkownik
  • 89 postów
  • SkądOlkusz/Kraków/Mielec

Napisano 03 marzec 2019 - 10:36

Rappid, dzięki za podesłanie katalogu Mavica - wszystko jasne!

 

Mam dylemat. Daleko mi do prędkości pro, jestem w 100% amatorem kolarskim ale jeżeli coś kupuję lubię aby to było porządne.

 

Rozważam kupno pary kół. Zastanawiam się czym różnią się Mavic Cosmic Elite 2015 od Mavic Aksium 2018. Czy oba komplety mają tą samą piastę? Czy Cosmici są wyraźnie sztywniejsze od Aksium? Rożnica w wadze na korzyść cosmicow jest "tylko" 110g.



#4 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 05 marzec 2019 - 13:37

Są sztywne i wytrzymałe. Katowałem je na brukach. Piasty są te same, natomiast łożyska już nie muszą ( tego nie wiem nie rozbierałem Aksiumów). Nie patrz na wagę , a na to jak dane koła działają. Przede wszystkim  nawet na podjazdach można na Cosmic`ach nieźle przyspieszać. Powyżej 35 km/h robi się na prawde fajnie. Rozważałbym zakup tych kół z Ali, koszt porównując do tych z normalnych dystrybucji jest śmieszny.

Genralnie Cosmic Elite się nie zmieniły, tak jak kiedyś spotkasz je w standardzie  15 i 17 jeżeli chodzi o szerokosć wew. obręczy.


CykloOpole !!! :)


#5 mutos

mutos
  • Użytkownik
  • 89 postów
  • SkądOlkusz/Kraków/Mielec

Napisano 06 marzec 2019 - 20:58

Niestety zakup na Ali jest tylko pozornie tani. Jeżeli do zakupu doliczysz jeszcze VAT i cło antydopingowe (49%) to dostaniesz zestaw tylko trochę tańszy ale bez gwarancji i prawdopodobnie z inna obręczą.