Koła Za Około 5000Pln
#1
Napisano 21 marzec 2019 - 13:37
Poszukuje karbonowych kół za około 5000pln. 70% tereny płaskie, 30% duże góry oraz triathlon. Koła pod oponę, hamulec szczękowy, moja waga 95kg.
Jestem w kontakcie z BlackCat Wheels którego oferta jest bardzo konkretna i kusząca, aczkolwiek jestem na wstępnym etapie rozeznania i każda podpowiedź/sugestia dotyczaca albo konkretnych modeli albo poszczególnych części będzie więcej niż mile widziana.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Charlie
#2
Napisano 21 marzec 2019 - 17:31
Jesteś z Krakowa. Kup sobie takie obręcze jakie checsz w lightbicycle.com i zanies do velotechu do zaplecenia.
Ostatnio Piotr poprawiał u mnie zaplot po Daveo, po ponownym naprężeniu szprych to nie te same koła: sztywniejsze, jakby bardziej stabilne. Jeśli nie chcesz kół firmowych to nie robiłbym nigdzie indziej mając velotech pod nosem.
#3
Napisano 21 marzec 2019 - 18:49
Jesteś z Krakowa. Kup sobie takie obręcze jakie checsz w lightbicycle.com i zanies do velotechu do zaplecenia.
Ostatnio Piotr poprawiał u mnie zaplot po Daveo, po ponownym naprężeniu szprych to nie te same koła: sztywniejsze, jakby bardziej stabilne. Jeśli nie chcesz kół firmowych to nie robiłbym nigdzie indziej mając velotech pod nosem.
Dzięki ale nie mieszkam już w Krakowie Zapomniałem zmienić lokacji.
#4
Napisano 22 marzec 2019 - 08:57
Można zamówić koła w Lightbicycle z opcją wysyłki bez VAT i cła. Mają ciekawe obręcze i bardzo dobry konfigurator z wieloma opcjami do wyboru.
W tym budżecie są jeszcze -między innymi- Venn:
https://shop.venn-cy...ategory/wheels/
Na Wiggle są koła Prime w dobrej cenie:
https://www.wiggle.c...ncher-wheelset/
i jeszcze sporo by się znalazło.
#5
Napisano 22 marzec 2019 - 09:11
Ja mimo wszystko polecam Tomka. Zna się na rzeczy, ma odpowiedni sprzęt oraz w razie nawet małych problemów służy radami na odległość.
- charliebrzoza lubi to
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#6
Napisano 23 marzec 2019 - 09:04
W tym budżecie to rozważyłbym koła z nowej kolekcji Vinci Tore: https://www.vinciwhe...a-szosowe/tore/
Sam mam od ponad 2 lat i jestem bardzo zadowolony,a w tym roku przeszły spore zmiany i są ponoć jeszcze sztywniejsze i lepiej się toczą, przynajmiej tak twierdzi producent .
#7
Napisano 23 marzec 2019 - 14:12
#8
Napisano 23 marzec 2019 - 14:31
#9 Gosc_bartosh_*
Napisano 28 marzec 2019 - 10:42
W tym budżecie to rozważyłbym koła z nowej kolekcji Vinci Tore: https://www.vinciwhe...a-szosowe/tore/
Sam mam od ponad 2 lat i jestem bardzo zadowolony,a w tym roku przeszły spore zmiany i są ponoć jeszcze sztywniejsze i lepiej się toczą, przynajmiej tak twierdzi producent .
Są. Team Hurom jeździ na tych kołach w tym roku. Mam tam kilku znajomych i zgodnie twierdzą, że tegoroczne Vinci Tore są sztos pod względem i sztywności i niesienia.
#11
Napisano 29 marzec 2019 - 14:32
Vinci Tore i każde inne w zaplocie 16:8 dla kolarza 95+kg to słaby pomysł....
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#13
Napisano 29 marzec 2019 - 19:02
#14
Napisano 30 marzec 2019 - 10:09
PS. Koła od thomasz też polecam, na pewno się nie zawiedziesz
#15
Napisano 30 marzec 2019 - 15:51
Zaplot 16:8 może być bardzo "zgubny". Cały sekret sztywnych kół w tego typu zaplocie tkwi w geometrii piasty. Lewy kołnierz musi być na maxa wysunięty w lewo aby zapewnić wystarczającą sztywność strony nie-napędowej, gdzie jest jedynie 8 szprych. Rodzaj szprych i sama obręcz ma również znaczenie, ale głównie chodzi właśnie o geometrię piasty.
Najlepiej z tym tematem sobie radzi mavic, campagnolo i customowe piasty robione przez miche dla jednego z wheelbuilderów w UK. Reszta tajwańskich piast ma średnią geometrię i dla tego dla cięższych jeźdźców koło może po prostu obcierać o klocki
Patrząc na linki powyżej, piasty są na 99% re-brandowane i robione przez bitexa, novateca lub formulę.
W tej cenie można też pójść w bardziej bezpieczną konfigurację czyli obręcze carbonowe Duke 24/28h, tylna obręcz asymetryczna, piasty Industry 9 torch i szprychy pillar wing21 na przód i 22 na tył. Zestaw taki będzie bardzo sztywny, wytrzymały dla osoby + rower o wadze 100kg+
Dobrze dobrany triplet jest fajną opcją, szczególnie dla sprinterów o wadze 70-80kg. Dla ciężkich zawodników 8 szprych po stronie nienapędowej dostaje ostro w kość co wpływa na ich żywotność, więc trzeba dobrze przemyśleć sprawę czy warto ryzykować.
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#16
Napisano 30 marzec 2019 - 17:14
Obręcze wyglądają jak typowy open mold ale piasty są dla mnie zagadkowe, szczególnie nawiercane bębenki a'la tune.
W kwestii zaplotu muszę przyznać że najsztywniejsze tylne koło na jakim miałem przyjemność jeździć było zbudowane z 21 szprych i właśnie jako triplet.
Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll
#17
Napisano 30 marzec 2019 - 19:33
Co do samych kół patrząc na to jak sama firma je pozycjonuje (jako produkt do zawodowego ścigania) to możliwe, że mają konstrukcje optymalną dla osób 70-80 kg o dużej mocy, a nie koniecznie dla osób 100kg+. Z tego co widzę dla cięższych zawodników samo Vinci rekomenduje inny swój model, ale jest on chyba tylko pod tarcze, a tu temat pod szczęki, więc odpada
- mareksabik lubi to
#18
Napisano 30 marzec 2019 - 19:42
Dla przykladu szytka 49mm 1080g!
#20
Napisano 30 marzec 2019 - 20:37
Thomasz, z piastami w tych kołach Vinci Tore na pewno się mylisz. Te piasty to coś innego, na bank nie jest to rebrandowany Bitex ani Novatec. Formula na 99% też nie. Wizualnie bardzo ciekawe, szkoda że chyba nigdzie nie mają wrzuconych ich wymiarów.
Co do samych kół patrząc na to jak sama firma je pozycjonuje (jako produkt do zawodowego ścigania) to możliwe, że mają konstrukcje optymalną dla osób 70-80 kg o dużej mocy, a nie koniecznie dla osób 100kg+. Z tego co widzę dla cięższych zawodników samo Vinci rekomenduje inny swój model, ale jest on chyba tylko pod tarcze, a tu temat pod szczęki, więc odpada
...być może, nie ma sensu dociekać bo i tak się nie dowiemy. Generalnie wizualnie widać że lewy kołnierz nie jest całkiem odsunięty w lewo i stąd mój wpis że te koła mogą się nie spisać dla ciężkiego zawodnika.
Tu kilka przykładów piast które są zaprojektowane pod triplet
https://www.bicycler...ls#.XJ_ExC2ZNp8
http://www.velocite-.../gram-hubs.html
a tu przykład gdzie piasta nie jest zaprojektowana pod triplet, a jedynie ma tak powiercone otwory
http://www.bitexhubs...ail.php?no=RAR9
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04