Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła Za Około 5000Pln


41 odpowiedzi w tym temacie

#1 charliebrzoza

charliebrzoza
  • Użytkownik
  • 107 postów
  • SkądBliski Wschód

Napisano 21 marzec 2019 - 13:37

Witam,
Poszukuje karbonowych kół za około 5000pln. 70% tereny płaskie, 30% duże góry oraz triathlon. Koła pod oponę, hamulec szczękowy, moja waga 95kg.
Jestem w kontakcie z BlackCat Wheels którego oferta jest bardzo konkretna i kusząca, aczkolwiek jestem na wstępnym etapie rozeznania i każda podpowiedź/sugestia dotyczaca albo konkretnych modeli albo poszczególnych części będzie więcej niż mile widziana.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Charlie

#2 gorky

gorky
  • Użytkownik
  • 104 postów

Napisano 21 marzec 2019 - 17:31

Jesteś z Krakowa. Kup sobie takie obręcze jakie checsz w lightbicycle.com i zanies do velotechu do zaplecenia.

Ostatnio Piotr poprawiał u mnie zaplot po Daveo, po ponownym naprężeniu szprych to nie te same koła: sztywniejsze, jakby bardziej stabilne. Jeśli nie chcesz kół firmowych to nie robiłbym nigdzie indziej mając velotech pod nosem.



#3 charliebrzoza

charliebrzoza
  • Użytkownik
  • 107 postów
  • SkądBliski Wschód

Napisano 21 marzec 2019 - 18:49

Jesteś z Krakowa. Kup sobie takie obręcze jakie checsz w lightbicycle.com i zanies do velotechu do zaplecenia.

Ostatnio Piotr poprawiał u mnie zaplot po Daveo, po ponownym naprężeniu szprych to nie te same koła: sztywniejsze, jakby bardziej stabilne. Jeśli nie chcesz kół firmowych to nie robiłbym nigdzie indziej mając velotech pod nosem.

 

Dzięki ale nie mieszkam już w Krakowie :) Zapomniałem zmienić lokacji.



#4 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 22 marzec 2019 - 08:57

Można zamówić koła w Lightbicycle z opcją wysyłki bez VAT i cła. Mają ciekawe obręcze i bardzo dobry konfigurator z wieloma opcjami do wyboru.

W tym budżecie są jeszcze -między innymi- Venn:

 https://shop.venn-cy...ategory/wheels/

Na Wiggle są koła Prime w dobrej cenie:

https://www.wiggle.c...ncher-wheelset/

i jeszcze sporo by się znalazło.



#5 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 868 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 22 marzec 2019 - 09:11

Ja mimo wszystko polecam Tomka. Zna się na rzeczy, ma odpowiedni sprzęt oraz w razie nawet małych problemów służy radami na odległość.


  • charliebrzoza lubi to

#6 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 315 postów

Napisano 23 marzec 2019 - 09:04

W tym budżecie to rozważyłbym koła z nowej kolekcji Vinci Tore: https://www.vinciwhe...a-szosowe/tore/

Sam mam od ponad 2 lat i jestem bardzo zadowolony,a w tym roku przeszły spore zmiany i są ponoć jeszcze sztywniejsze i lepiej się toczą, przynajmiej tak twierdzi producent :P.



#7 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 23 marzec 2019 - 14:12

Poniżej założonej kwoty są jeszcze Hunt:

https://www.huntbike..._type=Rim Brake



#8 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 23 marzec 2019 - 14:31

https://carbonbikewheels.com.au/eu

#9 Gosc_bartosh_*

Gosc_bartosh_*
  • Gość

Napisano 28 marzec 2019 - 10:42

W tym budżecie to rozważyłbym koła z nowej kolekcji Vinci Tore: https://www.vinciwhe...a-szosowe/tore/

Sam mam od ponad 2 lat i jestem bardzo zadowolony,a w tym roku przeszły spore zmiany i są ponoć jeszcze sztywniejsze i lepiej się toczą, przynajmiej tak twierdzi producent :P.

 

Są. Team Hurom jeździ na tych kołach w tym roku. Mam tam kilku znajomych i zgodnie twierdzą, że tegoroczne Vinci Tore są sztos pod względem i sztywności i niesienia.



#10 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 28 marzec 2019 - 22:18

Niosą niczym Jangcy w porze deszczowej. 


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#11 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 29 marzec 2019 - 14:32

Vinci Tore i każde inne w zaplocie 16:8 dla kolarza 95+kg to słaby pomysł....


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#12 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 29 marzec 2019 - 17:54

Chodzi o zbyt małą ilość szprych czy o zaplot typu triplet? 


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#13 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 29 marzec 2019 - 19:02

Na pewno nie ilosc szprych, a i zaplot 2:1 powinien byc sztywniejszy od standardowego np 2x 2x12. Ja z taka waga bujam/lem sie na 45, 58 i wyzszych stozkach z zaplotem 2x 24.


#14 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 315 postów

Napisano 30 marzec 2019 - 10:09

Ja też nie widzę przeszkód zaplotu 16:8 dla wagi 100+. Dużo zależy jakie szprychy są po nienapedowej a w tych Tore wsadzili tam Pillar Wing o przekroju 2.2x1.5 więc solidne. Nie sądzę by był problem dla cięższych zawodników.

PS. Koła od thomasz też polecam, na pewno się nie zawiedziesz

#15 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 30 marzec 2019 - 15:51

Zaplot 16:8 może być bardzo "zgubny". Cały sekret sztywnych kół w tego typu zaplocie tkwi w geometrii piasty. Lewy kołnierz musi być na maxa wysunięty w lewo aby zapewnić wystarczającą sztywność strony nie-napędowej, gdzie jest jedynie 8 szprych. Rodzaj szprych i sama obręcz ma również znaczenie, ale głównie chodzi właśnie o geometrię piasty. 

Najlepiej z tym tematem sobie radzi mavic, campagnolo i customowe piasty robione przez miche dla jednego z wheelbuilderów w UK. Reszta tajwańskich piast ma średnią geometrię i dla tego dla cięższych jeźdźców koło może po prostu obcierać o klocki

 

Patrząc na linki powyżej, piasty są na 99% re-brandowane i robione przez bitexa, novateca lub formulę. 

 

W tej cenie można też pójść w bardziej bezpieczną konfigurację czyli obręcze carbonowe Duke 24/28h, tylna obręcz asymetryczna, piasty Industry 9 torch i szprychy pillar wing21 na przód i 22 na tył. Zestaw taki będzie bardzo sztywny, wytrzymały dla osoby + rower o wadze 100kg+

 

Dobrze dobrany triplet jest fajną opcją, szczególnie dla sprinterów o wadze 70-80kg. Dla ciężkich zawodników 8 szprych po stronie nienapędowej dostaje ostro w kość co wpływa na ich żywotność, więc trzeba dobrze przemyśleć sprawę czy warto ryzykować.

 

 


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#16 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 30 marzec 2019 - 17:14

Obręcze wyglądają jak typowy open mold ale piasty są dla mnie zagadkowe, szczególnie nawiercane bębenki a'la tune. 

 

W kwestii zaplotu muszę przyznać że najsztywniejsze tylne koło na jakim miałem przyjemność jeździć było zbudowane z 21 szprych i właśnie jako triplet. 


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#17 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 315 postów

Napisano 30 marzec 2019 - 19:33

Thomasz, z piastami w tych kołach Vinci Tore na pewno się mylisz. Te piasty to coś innego, na bank nie jest to rebrandowany Bitex ani Novatec. Formula na 99% też nie. Wizualnie bardzo ciekawe, szkoda że chyba nigdzie nie mają wrzuconych ich wymiarów.

Co do samych kół patrząc na to jak sama firma je pozycjonuje (jako produkt do zawodowego ścigania) to możliwe, że mają konstrukcje optymalną dla osób 70-80 kg o dużej mocy, a nie koniecznie dla osób 100kg+. Z tego co widzę dla cięższych zawodników samo Vinci rekomenduje inny swój model, ale jest on chyba tylko pod tarcze, a tu temat pod szczęki, więc odpada
  • mareksabik lubi to

#18 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 30 marzec 2019 - 19:42

Intrygujace sa te kola Caden, a szczegolnie opcja Decadence.
Dla przykladu szytka 49mm 1080g!

#19 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 30 marzec 2019 - 19:55

Obręcze wychodzą w okolicach 320 g / szt czyli 40 g mniej niż np. envy o podobnej wysokości ale piasty to niewiadoma. 


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#20 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 30 marzec 2019 - 20:37

Thomasz, z piastami w tych kołach Vinci Tore na pewno się mylisz. Te piasty to coś innego, na bank nie jest to rebrandowany Bitex ani Novatec. Formula na 99% też nie. Wizualnie bardzo ciekawe, szkoda że chyba nigdzie nie mają wrzuconych ich wymiarów.

Co do samych kół patrząc na to jak sama firma je pozycjonuje (jako produkt do zawodowego ścigania) to możliwe, że mają konstrukcje optymalną dla osób 70-80 kg o dużej mocy, a nie koniecznie dla osób 100kg+. Z tego co widzę dla cięższych zawodników samo Vinci rekomenduje inny swój model, ale jest on chyba tylko pod tarcze, a tu temat pod szczęki, więc odpada

 

...być może, nie ma sensu dociekać bo i tak się nie dowiemy. Generalnie wizualnie widać że lewy kołnierz nie jest całkiem odsunięty w lewo i stąd mój wpis że te koła mogą się nie spisać dla ciężkiego zawodnika.

 

Tu kilka przykładów piast które są zaprojektowane pod triplet

 

https://www.bicycler...ls#.XJ_ExC2ZNp8

 

http://www.velocite-.../gram-hubs.html

 

 

a tu przykład gdzie piasta nie jest zaprojektowana pod triplet, a jedynie ma tak powiercone otwory

http://www.bitexhubs...ail.php?no=RAR9


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04




Dodaj odpowiedź