Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jak Poradzić Sobie Z Przypieczonym Elementem Nie Niszcząc Go (Carbon/pedały)

karbon pedały odkręcanie

15 odpowiedzi w tym temacie

#1 takietam

takietam
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 02 maj 2019 - 12:53

Mam następujący problem.

Próbuje wymienić zaczep w pedale keywin. Odkręca się go śrubką i wyciąga (jak na zdjęciu widać). Niestety po odkręceniu za nic nie mogę go wyciągnąć. Części są z karbonu jeśli ma to znaczenie.

 

Czy mogę spróbować poluzować to jakimś środkiem ? 

Nie chce rwać totalnie na siłę bo mam wrażenie że zerwe całą konstrukje a kosz takich pedałów to ponad 600zł..

 

 

carbon-pedals-with-cleats_4a9514d6-16ca-



#2 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 02 maj 2019 - 15:17

Czesc tego zaczepu, ktorej nie widac to jest blok w ksztalcie prostokata, ktory wchodzi dosc gleboko.
Jak bede w domu to zobacze jak to wyglada w moich pedalach, mam dwie pary Keywinow.
Czemu chcesz to wyciagnac, wymieniasz na nowe zaczepy?
Przez ten caly czas jak uzywam te pedaly, a to juz jest ladnych pare lat, zaczepy te nie wymagaly wymiany.
Nawet jak zdarzy ci sie cos uszkodzic, to kupisz z osobna kazda czesc tych pedalow. No z tym kupieniem to moze nie byc takie proste, ostatanie pedaly z dodatkowymi blokami i nowym zestawem lozysk kupowalem bezposrednio z Nowej Zelandii, bo nie moglem znalezc zadnego dystrybutora w Europie.

Gwoli scislosci to nie jest karbon, mieszanka plastyku wzmocniona jakimis specjalnymi wloknami.

UPDATE

Faktycznie, siedzi to dosc powaznie i sam nie wiem jak za to sie zabrac :)
Napisalem zapytanie do Keywina. Jak bede mial odpowiedz, dam tu znac.
  • takietam lubi to

#3 takietam

takietam
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 02 maj 2019 - 21:15

Czesc tego zaczepu, ktorej nie widac to jest blok w ksztalcie prostokata, ktory wchodzi dosc gleboko.
Jak bede w domu to zobacze jak to wyglada w moich pedalach, mam dwie pary Keywinow.
Czemu chcesz to wyciagnac, wymieniasz na nowe zaczepy?
Przez ten caly czas jak uzywam te pedaly, a to juz jest ladnych pare lat, zaczepy te nie wymagaly wymiany.
Nawet jak zdarzy ci sie cos uszkodzic, to kupisz z osobna kazda czesc tych pedalow. No z tym kupieniem to moze nie byc takie proste, ostatanie pedaly z dodatkowymi blokami i nowym zestawem lozysk kupowalem bezposrednio z Nowej Zelandii, bo nie moglem znalezc zadnego dystrybutora w Europie.

Gwoli scislosci to nie jest karbon, mieszanka plastyku wzmocniona jakimis specjalnymi wloknami.

UPDATE

Faktycznie, siedzi to dosc powaznie i sam nie wiem jak za to sie zabrac :)
Napisalem zapytanie do Keywina. Jak bede mial odpowiedz, dam tu znac.

 

Dzieki za info.

 

Tak wiem że cieżko dostać te keywiny ale zamowilem z bikeonline it no i przyszlo.

Zamowilem parę bloków keywin carbon 22 euro oraz zaczepy do nich (7 euro para)

 

no tanio to nie wychodzi ale to że można części zmieniać to w sumie nieźle.

Ale teraz jak się za to zabrać to już nie wiem.

 

Ciekawe co Ci odpiszą. 

No ja boję się to ruszać na siłę. Mówisz że można wymienić no ale co tu będzie wymieniać jak zerwę cały korpus ? Toż to wydatek około 80 euro prawie tyle co cały komplet pedałów. Proszę Cię..

 

A odnośnie samego zaczepu. Musze je wymienić ewidętnie mam jeden zajechany co widać i nawet teraz jak testuje nowe bloki to niestety w jednym jest duża luz i stuka..

 

 

No ale to pewnie przez to że trochę te bloki wyexploatowałem - praktycznie na maxa.



#4 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 02 maj 2019 - 22:04

Jaki masz przebieg na tych pedalach?
Jak masz jakis spory, to czy wymieniales wczesniej "lozyska"?
Jezdzisz na "0" zatyczkach, czy "float"?
Pytam, bo majac doswiadczenie z tymi pedalami w wersji z chrome moly i Ti oska wiem, ze predzej pojawia sie luzy wlasnie na lozyskowaniu, niz na zaczepie bloku.

#5 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 05 maj 2019 - 20:27

Odpowiedzi od Keywina nie dostalem ale z racji, ze mialem w planach wymiane "lozysk" w moich Keywinach, zabralem sie sam za to.

Okazalo sie, ze zaczep ten wyciaga sie dosc prosto.

46984757464_f887f012c6_z.jpg

Pierwsze, to podwazasz np plaskim srubokretem od strony zaczepu, na calej jego dlugosci. Tak jak na zdjeciu, do momentu az cos drgnie, trzeba troche przylozyc sily ale bez przesady, wyciagalem ten element trzymajac pedal w rece. Jest to dobrze spasoany, dosc gleboko wpuszczony klocek.

47773893031_30318d8f14_z.jpg

Zeby podniesc przeciwna od haka strone, uzylem wiekszego imbusa wsadzonego w gniazdo srubki odginajc w strone haka. Tak pare razy i element jest wyciagniety. W sumie jak pisalem, dosc prosto.

47773891431_e18881b766_z.jpg

Tu trzy haki, dwa od lewej uzywane, z roznych par pedalow, trzeci jest nowy. Oba uzywane haki nadal dzialaja perfekcyjnie.

46863835445_7354e2eef2_z.jpg

A tu maly warsztacik, czyszczenie, wymiana slizgow i hakow w Carbon Ti. Teraz musze dokupic taki sam zestaw slizgow do drugiej pary Carbon, stalowa oska.

47780186401_f40717023a_z.jpg
  • uraz i takietam lubią to

#6 takietam

takietam
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 06 maj 2019 - 20:42

Dzięki za garść informacji.

 

Z tego co widzę masz mały warsztat więc trochę się znasz. Ale do rzeczy.

 

Długo masz te kewyiny ? piszesz że miałeś już jedną parę ? ile w nich wyjeździłeś ? czemu kupiłeś nowe ?

Jaka różnica w Titanium w porównianiu do carbonu  (bo zakładam że kupiłeś model wyższy )?

 

No i generalnie to co masz na myśli pisząc ze wymieniasz slizgi ? Kiedy je należy wymienić ? Czy to jest cały pedał praktycznie ?

 

 

.pytałeś ile mam przejechane. Ja sam może z 4tys km ale kupiłem je używane więc nie wiem ..

 

aha jedna rzecz jeszcze. Generalnie chodzisz w tych blokach ? Bo ciężko się w nich poruszać a po za tym szybko się niszczą. A może masz jakiś patent , może jakaś osłona na bloki czy coś w tym stylu ??

 

Odpowiedzi od Keywina nie dostalem ale z racji, ze mialem w planach wymiane "lozysk" w moich Keywinach, zabralem sie sam za to.

Okazalo sie, ze zaczep ten wyciaga sie dosc prosto.

46984757464_f887f012c6_z.jpg

Pierwsze, to podwazasz np plaskim srubokretem od strony zaczepu, na calej jego dlugosci. Tak jak na zdjeciu, do momentu az cos drgnie, trzeba troche przylozyc sily ale bez przesady, wyciagalem ten element trzymajac pedal w rece. Jest to dobrze spasoany, dosc gleboko wpuszczony klocek.

47773893031_30318d8f14_z.jpg

Zeby podniesc przeciwna od haka strone, uzylem wiekszego imbusa wsadzonego w gniazdo srubki odginajc w strone haka. Tak pare razy i element jest wyciagniety. W sumie jak pisalem, dosc prosto.

47773891431_e18881b766_z.jpg

Tu trzy haki, dwa od lewej uzywane, z roznych par pedalow, trzeci jest nowy. Oba uzywane haki nadal dzialaja perfekcyjnie.

46863835445_7354e2eef2_z.jpg

A tu maly warsztacik, czyszczenie, wymiana slizgow i hakow w Carbon Ti. Teraz musze dokupic taki sam zestaw slizgow do drugiej pary Carbon, stalowa oska.

47780186401_f40717023a_z.jpg

 



#7 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 06 maj 2019 - 21:57

Tak dla uporzadkowania, Keywin ma dwa modele szosowych pedalow CRM i Carbon (to tylko nazwa, nie sa z karbonu). Sa bardzo podobne ale komponenty i bloki nie sa kompatybilne.
Model carbon jest dostepny w dwoch wersjach, ze stalowa i Ti oska. W modelu Carbon sa stosowane slizgi, w CRM typowe lozyska.

Kupilem lata temu Carbon ze stalowa oska, bo wtedy nie bylo jeszcze dostepnej wersji z Ti, choc juz byla mowa, ze sie "niedlugo" pokaze. W sumie to kupilem je z opcja upgrejdu do Ti oski w cenie. Ale nie wazne.
Przejezdzilem na nich pare sezonow, chyba trzy. A ze bardzo polubilem sie z tym systemem i od samego poczatku chcialem miec lekkie (lzejsze) pedaly, tu z Ti oska, kupilem nowe, wlasnie z Ti oska.

Te pierwsze caly czas sa pelnosprawne. Jest juz luz na slizgach ale spokojnie mozna na nich dalej smigac.

Podobny luz juz mialem na tych z Ti oska, stad wymiana slizgow i przy okazji, ze mialem w komlecie, zaczepow.
Musisz sprawdzic czy nie masz luzow na osce. Jak masz to warto pomyslec o wymianie slizgow. To sa te jasne okragle elementy na czerwonej podkladce na moim ostatnim zdjeciu). Za luz wzdluzny odpowiedzialna jest nakretka zamykajaca oske pod zatyczka. Luz poprzeczy, slizgi do wymiany.
Do tego ewentualnie w zaleznosci na jakich jezdzisz zatyczkach (z luzem "6", czy tez bez "0") w przypadku tych z luzem mozesz wymienic "system" odpowiadajacy za kontrole luzu (krzyzakowa srubka od spodu pedalu i to co w srodku).

Bloki, te akurat zuzywaja sie bez porownania wolniej niz bloki w systemie Looka, i to bez dwoch zdan.
Co prawda, na pierwszych blokach smigalem az do momentu, gdzie wpinanie i wypinanie nie bylo juz tak zdecydowane, jak za nowosci ale w tym samym czasie zuzylbym dwa albo i nawet trzy komplety blokow Looka.
Generalnie jak ide na rower, to tylko ide do momentu kiedy moge juz wskoczyc na rower. Potem odwracam ten proces. Wiecej "chodzenia" praktykuje na niedzielnych klubowych wyjazdach z kawiarniana przerwa.

#8 takietam

takietam
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 07 maj 2019 - 12:03

Za luz wzdluzny odpowiedzialna jest nakretka zamykajaca oske pod zatyczka. Luz poprzeczy, slizgi do wymiany. 

 

 

No właśnie tylko teraz pytanie czy mam luz czy nie mam bo nie wiem jak to sprawdzić. Jak ruszam pedałem to się kiwa na boki (pedał przymocowany do korby.

 

I teraz nie wiem czy tak ma być czy nie. Wydaje mi się że to jest bardziej ten luz z racji tego że mam zatyczki "6" bo potrzebuje luz z racji na kolano/na

 

A co do tego zaczepu. Kupiłem go bo jak już zamawiiałem to uznałem że warto.

Tak więc póki nie zmieniłem w jednym pedale blok się słabo trzyma. Tam gdzie ten zaczep wygląda gorzej. Drugi jest ok. Dlatego jestem raczej przekonany że to kwestia samego zaczepu aczkolwiek mogę się mylić

 

 

 

Generalnie jak ide na rower, to tylko ide do momentu kiedy moge juz wskoczyc na rower. Potem odwracam ten proces. 

 

No generalnie to jak już się "zaczepisz" to wiadomo że niechcesz schodzić wcale.

Problem tylko w tym że zawsze ale to zawsze poniesie mnie tam gdzie niekoniecznie się jeździ ;-

Coś za coś. No i trzeba wybrać. Ryzykować opony , zejsc z roweru i isc z buta (przydałababy się właśnie jakieś osłony  na bloki w tym celu)  lub bez buta na boso ;- ^ :D



#9 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 07 maj 2019 - 16:54

Przypuszczam, ze jak wymieniasz zaczepy, to i slizgi sa juz wyjechane.
Luz roboczy, jego sile regulujesz srubka krzyzakowa od spodu. Przy mocno wkreconej srubce, powinienes miec wyrazny opor przekrecajac pedal wzdluz osi. Wkrec ja mocniej. Jak dalej mozesz lekko poruszac pedalem, to jest to luz na slizgach.
Przy mocno wkreconej "srubce" i luzach na slizgach przekrecajac pedal bedziesz mial dwa typy luzu. Pierwszy, ktory wyczujesz, lekki luz na slizgach. Jak mocniej przekrecisz pedal, wtedy juz masz regulowany luz roboczy.

Odnosnie slabego trzymania bloku, moze same bloki wymagaja juz wymiany?

#10 takietam

takietam
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 07 maj 2019 - 18:22

 

 

Odnosnie slabego trzymania bloku, moze same bloki wymagaja juz wymiany? 

No właśnie bloki to na 100% bo bloki  wymieniłem pierwsze i to było pretekstem aby dodać do koszyka jeszcze te zaczepy.

Tak więc testowałem już nowe bloki na starych zaczepach. No i prawym słabo sie wpinają.

 

 

Tan generalnie pytam Cię bo nie mam instrukcji może masz jakiegoś pdf to bym poczytał co i jak bo coś znaleźć nie mogę pudełka za chiny.

 

Sprawdzę to śrubkę krzyżową - czyli ma ona być maksymalnie dokręcona czy reguluję w zależności od tego jaki chce mieć luz roboczy ?

 

Generalnie chce wyciągnąć tylko ten zaczep z racji że nie mam instrukcji to teraz nawet nie wiem czy mogę te pedały normalnie odkręcić czy przypadkiem nie muszę najpierw wyciągnąć  tego bloczka z cyferką "6" ...



#11 takietam

takietam
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 07 maj 2019 - 19:00

@1415chris

 

dzięki byczqu , udało mi się wyciągnąć póki co jeden hak nie zdejmując pedała z korby.

Mam takie pytanie. Generalnie to zaleca się to przeczyszcyć wszystko , jakoś porządnie spłukać wodą czy lepiej nie ryzykować wypłukania jakiegoś smaru (o ile tam gdzieś jest) ??



#12 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 08 maj 2019 - 10:49

Tam w sumie nie ma za bardzo co czyscic. Przed wlozeniem nowego mozesz dmuchnac z pluca lub kompresora ;)
  • takietam lubi to

#13 takietam

takietam
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 08 maj 2019 - 11:14

Aha i generalnie natkąnałem się na ten filmik który charakteryzuje problem który też mam . czyli taki stukanie gdy ruszasz na boki.

Sprawdź sam ->

(15 sekunda)

 

w zasadzie ten filmil lepiej to pokazuje:

-> 

https://www.youtube.com/watch?v=redqSmjAJMQ

Też tak masz??

Szkoda że ten filmik się urywa bo teraz nie wiem.

Czy mam wyciągnąć tę zatyczkę (z numerem 6/0) a następnie dokręcić ale co ?? tam jest jakaś srubką pod nią ? Czy mam dokręcić ale tę śrubę z boku która zmniejsza lub zwiększa opór moim kolanom ??

 

Masz tez takie problem (denerwujące stukanie) ?



#14 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 08 maj 2019 - 13:25

Nie mam i nie mialem zadnych stukow. Z moim OCD to by nie przeszlo ;)
Tak jak pisalem powyzej, za ten luz jest odpowiedzialna nakretka, ktora "zamyka" pedal na osce. Wystarczy jak lekko dokrecic i skasowac luz. Moze ona po pewnym czasie sie poluzowac. Wystardzy wyciagnac zatyczki i ja dokrecic.

Po sciagnieciu zatyczki: nakretka, pod nia podkladka, za podkladka widoczny slizg z elementem w ksztalcie litery T po prawej stronie (dobrze to widac na zoomie).

47751198452_e4b03cc1d2_z.jpg

Kasujac luz lekko ja dokrecasz (klucz nasadowy 8), tak aby zniknal ale jednoczesnie pedal obracal sie swobodnie na osce. Jak odkrecisz ta nakretke to mozesz zdjac caly pedal z oski. Ten w ksztalcie litery T elelment slizgu jest zaczepiony do czesci umiesczonej w tulejowatym korpusie. To jest element odpowiedzialny za ustawianie sily luzu roboczego. Pisze sily, bo sam luz jest limitowany przez ksztalt zatyczki. Ta mala krzyzakowa srubka reguluje sie tylko opor luzu roboczego.
Ja jezdze na zerowych zatyczkach, ktore ze wzgledu na swoj ksztalt blokuja pedal na osce na sztywno.

Tutaj masz pokazane jak dobrac sie do tych zatyczek. Wbrew pozorom wyjecie ich, nie znajac sposobu nie jest takie latwe ;)
Musisz wcisnac pomiedzy korpus i zatyczke, najlepiej od pokazanej strony, dosc cienki ale wystarczajaco szeroki srubokret. Jak siadzie pod rantem zatyczki, lekko podwazasz az do momentu jak wyskoczy.
Tu kolejna wskazowka, jak bedziesz je zamykal, upewnij sie ze sa wcisniete do konca, do momentu jak uslyszysz klikniecie. Ja zgubilem swoje pierwsze zatyczki....

47014077414_d93e96462c_z.jpg
  • takietam lubi to

#15 takietam

takietam
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 09 maj 2019 - 14:59

 ale jednoczesnie pedal obracal sie swobodnie na osce. 

 

No właśnie, tak sobie uświadomiłem porównując chociażby stare pedłąy że te kewyiny u mnie kręcą się bardzo słabo....

Czy teraz lekarstwe na to jest wymiana łożysk - tych co masz na biało na zdjęciu czy nie koniecznie tylko to ?

Jaki jest koszt takich łożysk ?



#16 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 10 maj 2019 - 08:56

Pedaly kreca sie tak samo bez wzgledu na ich pozycje, czy sa przekrecone "w prawo, w lewo" wzgledem oski, wykorzystujac luz roboczy?
Przy wykorzystaniu luzu pedal moze krecic sie z wiekszym oporem, szczegolnie jak jest w skrajnym jego wychyleniu.
Jesden slizg, ten od strony korby jest osadzony na sztywno, ten zew. jest osadzony na luzno w korpusie. Wiec tak jak pisalem moze wystapic wiekszy opor gdzie pedal bedzie pod katem, tym polozeniem wywieral wiekszy nacisk na slizg, szczegolnie ten wew.
Ale caly czas nie na tyle, zeby to w czym kolwiek przeszkadzalo. Ja na samym poczatku jezdzilem z "6" zatyczkami, bawilem sie regulowaniem luzu i wszystko dzialalo bardzo dobrze. Nie zwrocilem tylko uwagi, krecac reka (na nodze nic nie czulem) jakie sa opory na osce w max wychyleniach pedalu. Moze dzisiaj to sprawdze.

Druga mozliwosc, kiedy te pedaly byly przeserwisowane, mam na mysli proste przeczyszczenie wnetrznosci?
Majac wzdluzny luz, mozna odrzucic zbyt mocno dokrecona nakretke.
I same slizgi, przez swoje zurzycie moga tylko spowodowac powstanie luzu poprzecznego, nie wplyna na pogorszenie swobody obracania sie samego pedalu.

Cena kompletu slizgow z uszczelkami to nieco ponad $20. Widzialem tez, ze mozna kupic slizgi z osobna. Problem jest tylko ze znalezieniem kogos w Europie z tymi zapasowymi czesciami.

Teraz z ta wiedza, przynajmniej otworz i przeczysc pedaly, sam zobaczysz jak prosta jest ich konstrukcja ;)



Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: karbon, pedały, odkręcanie