![Zdjęcie](http://www.gravatar.com/avatar/cf0159bbb60ff68ea1cfaabf26fb49ce?s=100&d=https%3A%2F%2Fszosa.org%2Fpublic%2Fstyle_images%2Fmaster%2Fprofile%2Fdefault_large.png)
Dt Swiss 240 Vs 350
#2
Napisano 06 maj 2019 - 22:56
Największy wpływ na cenę i jednocześnie trwałość ma zastosowanie łożysk ze stali nierdzewnej w DT240. Do pozostałych różnic należą miejsce produkcji - Tajwan lub Szwajcaria, waga oraz uszczelnienie (end capy). Geometria, rozmiar i ilość łożysk, bębenki oraz system "star ratchet" są w obu piastach takie same.
Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll
#3
Napisano 07 maj 2019 - 19:08
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
#5
Napisano 15 maj 2019 - 13:25
Mam koła na obu piastach i choć nie czuć różnicy (w deszcze jeżdżę tylko jak mnie złapie na trasie) to dopłacił bym do 240 jak masz budżet. To super piasta i nawet za kilka lat złożysz na tym dobre koła.
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#7
Napisano 18 maj 2019 - 21:07
A czasami w 350 nie ma star ratcheta 18T vs 36T w 240 ? Swoich nie rozbierałem jeszcze, ale po dźwięku tak wnioskuje
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#8
Napisano 10 sierpień 2019 - 18:12
hejo, podepnę się pod temat.
kupiłem nowe koła na DT 350, ratchet 18, Centerlock. Założyłem nowe tarcze XT M800
Gdy zaciskam przedni hamulec czuć wyraźny luz, tak ok. 1-2cm na obrocie koła.
W innych kołach, Hunt, z tarczami XTR na CL nie ma luzu w ogóle. Koła oddałem do mechanika i powiedział, że coś jest zje****. Na necie czytam, że DT tak mają i ludzie to olewają. Czy to kwestia dokręcenia tarczy, czy ta piasta tak ma (wg mnie to niedopuszczalna wada i jeśli tak będzie to zwracam na gwarancję)?
#14
Gosc_tobo_*
Napisano 11 sierpień 2019 - 00:06
Odkręć pierścień mocujący i spróbuj obrócić tarczę na wielowypuscie piasty. Zależnie od producenta zakres luzu jest od zera do minimalnego ale nie takiego który umożliwi ruch na obwodzie 1-2 cm. Jeśli bez lockringa wygenerujesz obrót tarczy to luz jest między tarczą a mocowaniem w piascie.
Poza tym skoro masz luz z przodu to załóż przednią tarczę na tył i sprawdź czy jest to samo.
#16
Napisano 11 sierpień 2019 - 06:44
Nie mam klucza ze sobą więc dokręcenie sprawdzę dopiero po powrocie do domu czyli kiedyś, chociaż może i dzisiaj tam trafię Jak się zaciśnie hamulec na maxa, złapie ręką koło i spróbuje nim obrócić to tarcza stoi nieruchomo a cała piasta wykonuje kawałek obrotu.
Dodaj odpowiedź
![](http://www.gravatar.com/avatar/d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e?s=100&d=https%3A%2F%2Fszosa.org%2Fpublic%2Fstyle_images%2Fmaster%2Fprofile%2Fdefault_large.png)