Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dt Swiss 240 Vs 350


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 marb

marb
  • Użytkownik
  • 288 postów
  • Skądsouth

Napisano 06 maj 2019 - 21:33

Przymierzam się do zakupu kół karbonowych pod szytkę. U kilku producentów jest opcja wyboru piasty min. Dt Swiss 240 lub 350. Różnica w cenie to 1000 zł. Czy coś istotnego poza wagą 60 g różni te piasty?

#2 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 06 maj 2019 - 22:56

Największy wpływ na cenę i jednocześnie trwałość ma zastosowanie łożysk ze stali nierdzewnej w DT240. Do pozostałych różnic należą miejsce produkcji - Tajwan lub Szwajcaria, waga oraz uszczelnienie (end capy). Geometria, rozmiar i ilość łożysk, bębenki oraz system "star ratchet" są w obu piastach takie same. 


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#3 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 383 postów

Napisano 07 maj 2019 - 19:08

Taka mała uwaga, jak masz QR to bierz piasty QR, a nie te uniwersalne co można przekonwertować. Tzn. jest to fajny patent, ale mam wrażenie, że te end capy jednak gorzej chronią łożysko niż piasta wyłącznie pod QR.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

#4 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 07 maj 2019 - 22:17

W dt end capy nie chronią bebechów wcale. Uszczelnienie tych piast jest iluzoryczne.

#5 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1105 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 15 maj 2019 - 13:25

Mam koła na obu piastach i choć nie czuć różnicy (w deszcze jeżdżę tylko jak mnie złapie na trasie) to dopłacił bym do 240 jak masz budżet. To super piasta i nawet za kilka lat złożysz na tym dobre koła. 


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#6 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 16 maj 2019 - 21:29

Doplacasz do łożysk które teoretycznie są lepsze a w praktyce jeśli jest mokro to padną, może po ciut dłuższym czasie. Nie widzę sensu, bo konstrukcyjnie są takie same.

#7 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1105 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 18 maj 2019 - 21:07

A czasami w 350 nie ma star ratcheta 18T vs 36T w 240 ? Swoich nie rozbierałem jeszcze, ale po dźwięku tak wnioskuje


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#8 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2875 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 sierpień 2019 - 18:12

hejo, podepnę się pod temat.

kupiłem nowe koła na DT 350, ratchet 18, Centerlock. Założyłem nowe tarcze XT M800

Gdy zaciskam przedni hamulec czuć wyraźny luz, tak ok. 1-2cm na obrocie koła.

W innych kołach, Hunt, z tarczami XTR na CL nie ma luzu w ogóle. Koła oddałem do mechanika i powiedział, że coś jest zje****. Na necie czytam, że DT tak mają i ludzie to olewają. Czy to kwestia dokręcenia tarczy, czy ta piasta tak ma (wg mnie to niedopuszczalna wada i jeśli tak będzie to zwracam na gwarancję)?



#9 heavy_puchatek

heavy_puchatek
  • Użytkownik
  • 481 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 10 sierpień 2019 - 19:24

Mam tak samo w nowym rowerze, rzuciło mi się w oczy na początku ale średnio mi to przeszkadza. 



#10 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 10 sierpień 2019 - 19:46

Czy sprawdziłeś czy tarcza jest dobrze dokręcona? Kiedyś mechanik za słabo dokręcił tarczę i objaw był identyczny.
Z tego co pamiętam w rowerze crossowym mam
DT350 i nic takiego nie występuje.
Moim zdaniem jest to niedopuszczalne.

#11 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2875 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 sierpień 2019 - 20:12

no ja mam w MTB, jutro mam odebrać to się dowiem o co chodzi.. 



#12 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 10 sierpień 2019 - 20:19

Tarcza nie ma luzu na mocowaniu do piasty. Za to może mieć luz na mocowaniu samej tarczy do np pająka lub centralnego pierścienia. To wada produkcyjna.

#13 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2875 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 sierpień 2019 - 21:27

ale wada tarczy czy piasty?



#14 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 11 sierpień 2019 - 00:06

Luz na nitach tarczy do pająka.
Odkręć pierścień mocujący i spróbuj obrócić tarczę na wielowypuscie piasty. Zależnie od producenta zakres luzu jest od zera do minimalnego ale nie takiego który umożliwi ruch na obwodzie 1-2 cm. Jeśli bez lockringa wygenerujesz obrót tarczy to luz jest między tarczą a mocowaniem w piascie.
Poza tym skoro masz luz z przodu to załóż przednią tarczę na tył i sprawdź czy jest to samo.

#15 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2875 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 sierpień 2019 - 00:49


W pon dam znać

#16 heavy_puchatek

heavy_puchatek
  • Użytkownik
  • 481 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 11 sierpień 2019 - 06:44

Nie mam klucza ze sobą więc dokręcenie sprawdzę dopiero po powrocie do domu czyli kiedyś, chociaż może i dzisiaj tam trafię :) Jak się zaciśnie hamulec na maxa, złapie ręką koło i spróbuje nim obrócić to tarcza stoi nieruchomo a cała piasta wykonuje kawałek obrotu.



#17 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 11 sierpień 2019 - 11:38

Tarcza z cl wchodzi może nie ciasno ale z minimalnym luzem na wielowypust, do tego stopnia że jak z powodu korozji wielowypust tarczy spuchnie to zdjęcie tarczy bywa trudne.

#18 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2875 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 sierpień 2019 - 13:25

Problem solved. Tarcze były niedokręcone. Po dokręceniu żadnego luzu. 





Dodaj odpowiedź