Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła Systemowe - Mavic, Campagnolo, Fulcrum, Shimano. Co Wybrać?


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Krawiol

Krawiol
  • Użytkownik
  • 39 postów

Napisano 20 maj 2019 - 14:24

Witam.

W swojej  szosie (b'twin Triban 500) postanowiłem wymienić koła z ciężkich fabrycznych(2222 g) na coś lżejszego. Budżet do wydania to max 800zł. Moja waga to niecałe 70 kg plus rower 10,5 kg. Teren w jakim jeżdżę to głownie w miarę płaskie tereny Górnego Śląska i czasem jakiś wypad w góry. Nie mam żadnych wielkich wymagań wobec kół oprócz tego, że powinny być niemalże bezobsługowe i wytrzymałe. Rower ma napęd 3x8. Kola jakie biorę pod uwagę to Mavic Aksium, Campagnolo Khamsin g3 (piękny zaplot tylnego koładefault_wub.png), Fulcrum Racing 6 lub Shmano WH-R501. 

Macie jakieś doświadczenia z tymi kołami lub rady i sugestie co wybrać?



#2 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 20 maj 2019 - 15:10

Nie chcę Ci podcinać skrzydeł ale o ile nie masz poważnych problemów z obecnymi kołami to ja bym sobie odpuścił taki "upgrade".


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#3 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 20 maj 2019 - 15:53

 

Witam.

W swojej  szosie (b'twin Triban 500) postanowiłem wymienić koła z ciężkich fabrycznych(2222 g) na coś lżejszego. Budżet do wydania to max 800zł. Moja waga to niecałe 70 kg plus rower 10,5 kg. Teren w jakim jeżdżę to głownie w miarę płaskie tereny Górnego Śląska i czasem jakiś wypad w góry. Nie mam żadnych wielkich wymagań wobec kół oprócz tego, że powinny być niemalże bezobsługowe i wytrzymałe. Rower ma napęd 3x8. Kola jakie biorę pod uwagę to Mavic Aksium, Campagnolo Khamsin g3 (piękny zaplot tylnego koładefault_wub.png), Fulcrum Racing 6 lub Shmano WH-R501. 

Macie jakieś doświadczenia z tymi kołami lub rady i sugestie co wybrać?

 

 

w tym budżecie to tylko sensowne używki

https://www.olx.pl/o...html#2e8525d34f


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#4 Krawiol

Krawiol
  • Użytkownik
  • 39 postów

Napisano 20 maj 2019 - 17:02

Nie chcę Ci podcinać skrzydeł ale o ile nie masz poważnych problemów z obecnymi kołami to ja bym sobie odpuścił taki "upgrade".

Mogę dopytać dlaczego? Z obecnymi kołami w sumie nic wielkiego się nie dzieje, ale... Każde z wymienionych kół są lżejsze, jak zmieniłem opony na znacznie lżejsze to poczułem różnicę. Prawie wszystkie na łożyskach maszynowych (lepiej się toczą i są szybsze - taką słyszałem opinię użytkownika który zmieniał koła na takie z maszynami). Kwesti aero (płaskie szprychy) nie biorę pod uwagę bo raczej nie jestem w stanie tutaj poczuć jakiejkolwiek różnicy.

#5 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 20 maj 2019 - 17:23

thomasz po części odpowiedział na twoje pytanie - 800 zł to jest po prostu zbyt mały budżet na nowe i do tego firmowe koła. Te które wymieniłeś może i będą lżejsze ale nie zmienia to faktu że nadal są bardzo ciężkie. Jeśli chodzi o łożyska to nie ma takiej zasady że maszynowe są lepsze. Najwyższe modele Shimano, Campagnolo, Fulcrum nie mają łożysk maszynowych a gwarantuję Ci że są bardzo dobre. 

 

Zasadniczo moja rada jest taka że jeśli koniecznie chcesz nowe koła albo zwiększ budżet (gdzieś od 1200 zł zaczynają się sensowne i rzeczywiście lekkie koła składane) albo poszukaj czegoś z drugiej ręki. 


  • impa lubi to

Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#6 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 20 maj 2019 - 23:38

Khamsiny z bólem zmieściłbyś w budżecie, ale to dalej dwa kilo.

Może przejeździj ten sezon jeszcze na fabrycznych, zbieraj każdy grosz, a w zimie szukaj przecen na Zondy.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#7 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 21 maj 2019 - 16:15

Campagnolo i inne o dziwacznym zaplocie sobie odpuść, jak tylko coś się stanie, to będziesz musiał je wyrzucić, koła nienaprawialne, a w dodatku fatalnie uszczelnione. Miałem Vento, uszczelnienie łożysk to zwykły dekielek z 0,5mm szparą dookoła, żadnego oringu czy czegokolwiek co by chroniło łożysko pod spodem. W dodatku po awarii nadają się już tylko na trenażer. Domniemam, ze z Fulcrumem w ten cenie będzie podobnie, bo to w końcu dziecko Campy.

Pozostałych nie znam, ale jak przedmówcy, 800zł to mało na dobre koła, te 1200 trzeba wyłożyć, a jak masz ograniczony budżet, to już w ogóle składać.



#8 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 21 maj 2019 - 16:42

Ksyriumy w używce można bez problemu kupić w tym budżecie. Koła solidne, lekkie i z aero szprychami. Nie wiem tylko jak kompatybilnością bębenka z 8 biegowym napędem. Sporo kół tego typu jest na rynku - nie każdy chce mieć dwa komplety trening/start i po upgrejdzie na karbony koła alu idą dalej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017




Dodaj odpowiedź