Jump to content


Photo

Rower Na Dyplom Magisterski - Czyli Customowa Karamba Z Rzeszowa :)

steelisreal karamba custom dandy horse sram apex

  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 22 June 2019 - 17:27

No więc wypadałoby wyjaśnić o co chodzi w temacie. Tak się składa że jestem studentem na specjalizacji Projektowanie Graficzne i w lipcu tego roku (czyli za kilkanaście dni), będę bronił mój dyplom magisterski. Tak się składa, że na tej specjalizacji oprócz pracy teoretycznej bronimy się też z pracy artystycznej. Dla zainteresowanych więcej do zobaczenia wkrótce tu: https://www.instagram.com/iam.matt/, a dla tych których zupełnie to nie interesuję przejdźmy do konkretów:

Założeniem było aby jak najwięcej gratów mogło przejść z poprzedniego roweru (temat znajduje się tu: https://szosa.org/to...disc-adventure/), jednak ostatecznie Karamba przejęła z niego tylko korbę, przerzutkę tył, kasetę, tarcze i łańcuch. Projekt miał z Synapsa przejąć także geometrię, jednocześnie stając się gravelem prawdziwego purysty szosowego - czyli wizualnie miał wyglądać jak najmniej MTB, jednocześnie pozwalając na włożenie tam (jeśli będę miał taki kaprys) grubszej opony - finalnie gięty trójkąt z tyłu pozwala na zmieszczenie opony 37mm - co myślę jest całkiem dobrym wynikiem. Miał być to także rower dla dwóch osób - tak dla dwóch :) W sezonie szosowym jeździć będzie na nim moja dziewczyna (w tym wypadku zmieniamy tylko mostek na zwykły, bez negatywu 17 stopni i o krótszej długości, oraz siodło), a ja będę używał go na wypady poza asfalty.

Rama: to dzieło rzeszowskiej manufaktury Karamba Bikes (http://www.karambabikes.com/).
Zbudowana na mixie rur Columbusa - Zona oraz Spirit HSS (oversized), główka taper, (1 i 1/8 - 1 i 1/4), wewnętrzne prowadzenie, mufa BB30, hamulce tarczowe flat mount, haki Bear Frames Supplies, sztywne osie 12mm.

Widelec: Columbus Futura Gravel, full carbon, rura taper (1 i 1/8 - 1 i 1/4).
 

Pedały : LOOK Keo Classic 3


Manetki : Sram Apex HRD


Przerzutka tył : Sram Apex 1X

Korba : Sram s950, koronka 46T Narrow Wide

Hamulce : Sram Apex HRD, Flat Mount

Kaseta : Sunrace MS8, 11-42

Łańcuch :  KMC X11


Sztyca: Accent Execute Carbon 27,2mm

Mostek: 3T ARX II Team (przemalowany)

Kierownica: Cannondale C2 40cm

Owijka: Rapha City

siodło: Brooks Cambium C13 145mm, (siodło dziewczyny: Fabric Elite Gel)

Koszyki: Lightweight Edelhelfer (do zmiany na coś metalowego)

Koła: Dandy Horse Pozytron 44 SPX Disc, Tubeless Ready (https://shop.dandyho...tron44_spx_disc)


Tarcze: Shimano Ultegra RT800 140mm p/t

Opony: Bontrager R2 28mm (po założeniu na obręcze 31,7mm a więc piękny balon :) )


Zdjęcia:


7SYRMar.jpg

2hzLL9O.jpg

nBYxJvu.jpg

CHZsJa3.jpg

5XazG4f.jpg

beWUBEc.jpg

n6R6f74.jpg

srxA9KG.jpg

eOofXeW.jpg



 


  • astronom, 1415chris, impa and 5 others like this

#2 ex_lemon

ex_lemon
  • Użytkownik
  • 202 posts
  • SkądKnurów

Posted 22 June 2019 - 18:07

Świetny projekt. Szacunek!


  • Ciachoorsky likes this

#3 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 22 June 2019 - 18:47

Dobrze że pokazałeś na forum swój projekt. Wygląda świetnie, gratulacje!
  • impa and Ciachoorsky like this

#4 renton

renton
  • Użytkownik
  • 439 posts

Posted 22 June 2019 - 19:01

Cytując klasyka : "Jak Ty mnie zaimponowałeś w tej chwili" :)
Gratulacje !!!
Wygląda świetnie.
  • Ciachoorsky likes this

#5 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 226 posts

Posted 22 June 2019 - 22:00

Genialny pomysł i wykonanie. Szacun :) 



#6 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 22 June 2019 - 22:05

R2 mają kiepską trakcję na mokro i niespecjalną żywotność. Za to nieźle amortyzują.

#7 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 226 posts

Posted 22 June 2019 - 22:16

R2 mają kiepską trakcję na mokro i niespecjalną żywotność. Za to nieźle amortyzują.

Potwierdzam opinię o tych oponach. Jakoś Bontragerowi niespecjalnie udają się produkty związane z kołami :) 

Natomiast w tym wątku nacisk raczej, moim skromnym zdaniem, położony jest na sam pomysł, design i wykonanie. I tutaj duży, jeśli nie gigantyczny, plus dla Autora z mojej strony.


  • Ciachoorsky likes this

#8 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 22 June 2019 - 22:28

Dzięki wszystkim forumowiczom za dobre słowo - nic tak nie cieszy jak ciepłe przyjęcie projektu :)



A co do opinii o oponach..
 

R2 mają kiepską trakcję na mokro i niespecjalną żywotność. Za to nieźle amortyzują.

...może to dziwne, ale nie zgodzę się z niczym poza ostatnim. Być może to zaleta szerokości na tej konkretnej obręczy i tego jak sama opona się ułożyła, ale ma się wrażenie jak gdyby można było na niej wchodzić w zakręty z taką prędkością jaką tylko się chce - i to niezależnie od stopnia wilgotności podłoża. Opony mamy od połowy poprzedniego sezonu (jeszcze na innym zestawie kół) i co do ich żywotności też specjalnie złego słowa powiedzieć nie mogę. 

Jeździłem na naprawdę wielu modelach opon i szytek (w Supersixie od paru lat niezmiennie panują Corsy), i jeśli chodzi o ten konkretny model i markę złego słowa nie powiem. No ale może to wyjątek potwierdzający regułę ;)


Mimo że stali nie buduje się dla wagi to pewnie wielu z Was ona ciekawi - no i tu pozytywne zaskoczenie: 9,1 kg czyli biorąc pod uwagę ramę do najlżejszych nie należy i najniższą grupę Srama + tarcze jest wynikiem który naprawdę cieszy.



#9 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2,263 posts
  • SkądSheffield

Posted 22 June 2019 - 23:25

Ładny rower, brzydkie tarcze. Gdyby rama była na mufach i bez slopingu to bym się zakochał.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#10 impa

impa
  • Użytkownik
  • 1,077 posts
  • SkądŚREM

Posted 23 June 2019 - 20:34

Mega!



#11 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1,035 posts
  • SkądStargard

Posted 24 June 2019 - 09:29

Bardzo ładny rower



#12 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 819 posts
  • SkądSobótka

Posted 26 June 2019 - 07:17

Piękny rower



#13 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 16 September 2019 - 10:23

Koniec sezonu zbliża się nieuchronnie, więc ostatni weekend był idealny do sprawdzenia "drugiej twarzy" Karamby - tej terenowej :)

Na koła założyłem opony Clement X'Plor USH w rozmiarze 35mm (na obręczy realnie 36,5), i zarówno rama i widelec mają jeszcze sporo zapasu na więcej - jeśli zaszłaby taka potrzeba.

Runda była próbą odkrycia nowego, w związku z czym oprócz czystego, pięknego jesennickiego gravelu były też akcenty dobrego MTB, enduro czy szoski (i było to zdanie mojego kolegi zaawansowanego MTBowca więc nie ma mowy o opowiadaniu bajek :) ).
Rower idzie jak zły w każdym terenie i na oponie 35 jest arcykomfortowy.

Dodatkowo w międzyczasie do zmiany poszła kiera. Wybór padł na karbonową Zipp SLCL2 SS w rozmiarze 38cm, dopełnioną o owijkę Rapha Classic.

Fotki:

F1NcwbG.jpg

TZnZrRN.jpg

cJr4L6y.jpg


  • astronom, Senninho and stryjek like this

#14 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 16 September 2019 - 11:26

Kierownica w rozmiarze 38 do tego typu roweru (znaczy: również terenowego)? Rozumiem na szosę aero (sam mam taką wąską), ale w teren? W przełaju mam stabilne 44 cm i nie wyobrażam sobie tak wąskiej kierownicy jak 38cm podczas jazdy przełajowej, a zwłaszcza MTB/enduro (właściwie do tych zastosowań w ogóle tego roweru sobie nie wyobrażam). 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#15 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 16 September 2019 - 11:31

Kierownica w rozmiarze 38 do tego typu roweru (znaczy: również terenowego)? Rozumiem na szosę aero (sam mam taką wąską), ale w teren? W przełaju mam stabilne 44 cm i nie wyobrażam sobie tak wąskiej kierownicy jak 38cm podczas jazdy przełajowej, a zwłaszcza MTB/enduro (właściwie do tych zastosowań w ogóle tego roweru sobie nie wyobrażam). 

Przeczytaj pierwszy post w temacie - w sezonie głównym użytkownikiem roweru jest moja luba stąd przesiadka z 40cm na 38 - ja najszerszy w barkach też nie jestem i być może jestem królem techniki i koordynacji, ale nie widzę absolutnie żadnych przeszkód w jeździe w terenie z kierownicą 38 :) Oczywiście nie planuję jeździć rowerem w MTB ani w Enduro - wspomnienie tego miało na celu stwierdzenie, że nawet tam rower jest sobie w stanie poradzić. Dla mnie (zaznaczam) - mniejsza kierownica to dużo lepsza precyzja w prowadzeniu niż wielkie wiosło - bez znaczenia czy chodzi o szosę czy teren.



#16 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 16 September 2019 - 11:49

Czy 40 zamiast 38 cm czyni z kierownicy wielkie wiosło ? :)

#17 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 16 September 2019 - 11:50

Czy 40 zamiast 38 cm czyni z kierownicy wielkie wiosło ? :)

A czy ja porównuję gdzieś 38 z 40?



#18 Gosc_chris1990accent_*

Gosc_chris1990accent_*
  • Gość

Posted 16 September 2019 - 11:55

Fotka z Pradziada sztos :)

 





Also tagged with one or more of these keywords: steelisreal, karamba, custom, dandy horse, sram apex