Jump to content


Photo

Osprzętowe dylematy


  • This topic is locked This topic is locked
863 replies to this topic

#301 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1,165 posts
  • SkądWarszawa

Posted 27 October 2007 - 19:22

Rozmiar kiery nie ma nic wspólnego z wielkością ramy, trzeba kierować się rozstawem ramion.

#302 Gosc_dablo1_*

Gosc_dablo1_*
  • Gość

Posted 27 October 2007 - 19:44

a jest jakiś sposób na dobór szerokości kierownicy czy są jakieś zasady przy jej doborze

#303 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 27 October 2007 - 20:08

Zmierz sobie odległośc między najbardziej wystającymi kościami ramion - to jest właśnie szerokośc kierownicy (kości przy obojczykach).
Mostek: Ritchey 4Axis jest jednym z najlżejszych, tani i sztywny. Jelitkowi się nie podoba mój zestaw 4Axis i kiera K-Force Carbon - mostek niby nie pasuje :-) Te mostki nie raz widziałem w ramach Colnago Extreme Power i wygląda to świetnie.
Kierownice: alu: 3T Less XL, FSA RD200, karbon: FSA K-Force. Poleciłem te łatwo dostępne, bardzo dobrej jakości i kosztujące sensowne pieniądze.
Ritchey do niedawna miał problemy z włóknami węglowymi i kierownice często pękały. Ponad 1k zl za ich kiery to przesada tym bardziej, że FSA są bardziej uznana marką.

#304 Gosc_dablo1_*

Gosc_dablo1_*
  • Gość

Posted 27 October 2007 - 22:01

dzięki za pomoc :mrgreen: czyli uważasz że ten zestaw ritcheja mostek(alu)+kiera(carb)+sztyca(carb) za 1160zł nie jest warta swojej ceny może po prostu zawieść /lepiej skupić się na fsa a tak wszyscy tego ricza zachwalają

#305 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 27 October 2007 - 22:25

A po co wydawać tyle kasy, skoro za połowę ceny tej kiery masz FSA K-Force Carbon o masie 228g (dle 420mm) i wygodniejszej geometrii?
Do tego mostek Ritchey'a 4Axis i będzie super. Tylko nie bierz wersji Matrix - niby-karbon. Tak jak już pisano tylko wygląda jak karbon, bo nie czuć różnicy podczas jazdy. No i jest ciężki - mój 4Axis z tytanowymi śrubami waży 107g (110mm).
Karbonowych mostków niewielu producentów robi. Są to FSA K-Force, ITM Sword, 3T, Zeus, itp. - są one dość ciężkie i ważą ~180g. Mają być super sztywne. Ciekawą masę mają Zipp, ITM Uniko, Trigon, czy niestandardowy wymiarowo FRM Black Hole. Wszystkie wymienione te mostki kosztują tylko co cały set Ritchey'a.

#306 Gosc_dablo1_*

Gosc_dablo1_*
  • Gość

Posted 27 October 2007 - 22:45

chyba faktycznie masz rację wezmę ten mostek 4Axis no i kiere fsa tylko napisz mi proszę jaka jest różnica w K-force road ma ona ergonomiczne gięcie przystosowana pod ergopowery czy to coś daje o co z tym chodzi czy będzie pasowała do schimano ultegry 2008 :?: a w RD-200 TRADYCYJNE SZOSOWE GIęCIE nigdy nie trzymałem szosowej kiery w ręce i niewiem na co się zdecydować :roll:

#307 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Posted 28 October 2007 - 01:32

Geomatria kierownic FSA tradycyjna to jest taka że baranek od razu zgina się w dół, coś na kształt litery C, natomiast gięcie typu ergo pozwala na trzymanie rąk w trzech pozycjach, chwyt górny, dolny i pośredni pod skosem. Zarówno do klasycznej i ergo będą pasowały manetki ultegry, przy czym kierownice Ergo mają dodatkowo wgięcie pod linki Ergopowerów Campy.

Tak wygląda kierownica z gięciem tradycyjnym: http://www.bikekatal...onenty&pid=8347

A tak z gięciem typu ergo: http://www.bikekatal...onenty&pid=8346

Jeszczez dorzucę swoje 2 grosze do ogólnego tematu. FSA wcale tani nie jest, to co jest na Allegro to wyprzedarze. Jedno jednak jest pewne za tę cenę dostajemy Carbon najwyższej jakości.

To co w przypadku FSA jest smutne to to że aluminiowe części (wyłączając cieniowane kierownice szosowe) są strasznie ciężkie i cena jaką żądają za elementy aluminiowe jest strasznie duża w stosunku do wagi. A niektóre części takie jak np. karbonową kierownicę FSA opłaca się wyłącznie kupować za granicą bo ceny jakie sobie liczy Unibike, są nieziemskie.

Części FSA nie cechują się super lekkością, np. mostek FSA OS 115, który kosztuje w sklepie koło 500 zł waży...171 gram! A więc czasem, jak napisał karbon, zamiast kompozytu warto kupić cieniowane alu, jeśli ktoś bardzo pilnuje wagi. Jednakże zalety włókien węglowych w postaci tłumienia drgań są tak wyraźne że czasem warto poświęcić te kilkadziesiąt gram na rzecz takiego komfortu.

#308 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 28 October 2007 - 08:08

warto tez wspomniec, ze na kierze z klasycznym gieciem jezdzi sie beznadziejnie, a w szczegolnosci tym ktorzy maja troche wieksze grabki (L/XL ;-)).

#309 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1,165 posts
  • SkądWarszawa

Posted 28 October 2007 - 09:56

Armstrong na klasycznej kierze wygrał 7 razy tdf i beznadziejny raczej nie był :mrgreen:

#310 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 28 October 2007 - 10:42

on dziwny jest... albo ma male dlonie :P

#311 Gosc_dablo1_*

Gosc_dablo1_*
  • Gość

Posted 28 October 2007 - 12:30

dziękuje za pomoc zdecyduje się raczej na gięcie ergonomiczne myślę że większe ilość chwytów dla początkującego szosowca będzie lepsza :lol: zakupie oto taki kpl. kiere K-force road (carbon) mostek ritchej 4axis(alu) i sztyce ritchej (carb) chyba będzie dobrze prawda :?: jeszcze podoba mi się sztyca deda (carb)ale 680 zł u werttykala to dla mnie za dużo a jak dobrać odpowiedni mostek tj kąt i długość:?:

#312 Gosc_Qba_*

Gosc_Qba_*
  • Gość

Posted 28 October 2007 - 12:56

Nie ma na to konkretnego wzoru do obliczenia rozmiarów mostka, tu już musisz znaleźć coś metodą prób i błędów. Będziesz musiał się przymierzyć do takiego czy innego rozmiaru i sam stwierdzić, na którym się najwygodniej czujesz. Pozdro!

#313 sp0097jg

sp0097jg
  • Użytkownik
  • 124 posts
  • SkądKamienna Góra

Posted 28 October 2007 - 14:51

ja też dorzucę swoje dwa słowa :-P

Co do kiery, to obowiązkowo karbon, bo super drgania tłumi :) Polecam Syntace Racelite, wersja carbon :) Materiał mostka chyba nie gra aż tak dużej roli, dlatego polecam Syntace F199 :) Co to sztycy, to Thomson masterpiece :) Dużo lepsze to niż przereklamowany Ritchey, który przecież też swoje kosztuje. Warto trochę dopłacić, mówię z własnego doświadczenia :)

http://www.bikekatal...onenty&pid=6560 - kiera

http://www.bikekatal...onenty&pid=6578 - mostek

http://www.bikekatal...onenty&pid=6409 - sztyca


pzdr :-)

#314 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1,165 posts
  • SkądWarszawa

Posted 28 October 2007 - 15:46

Cena za mostek syntace jest chora, ponad 400pln i to z śrubkami stalowymi, przy takiej cenie powinny być ti! Poza tym ja np. nie chciałbym, aby było mi widać rurę sterową widelca :roll:

Cena kierownicy jest na pewno astronomiczna :lol:

#315 Gosc_dablo1_*

Gosc_dablo1_*
  • Gość

Posted 28 October 2007 - 16:21

kiera fajna ale co do reszty jakoś nie jestem przekonany pozostane jednak przy FSA a czy kąt mostka musi odpowiadać kątowi rury poziomej ramy :?: (cena tej kiery to 250 euro)

#316 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1,165 posts
  • SkądWarszawa

Posted 28 October 2007 - 16:35

Kąt mostka nie musi odpowiadać kątowi rury poziomej ramy.

#317 Gosc_dablo1_*

Gosc_dablo1_*
  • Gość

Posted 28 October 2007 - 16:40

ale taki rowerek(przynajmniej według mnie)ciekawiej po całości wygląda "jest jak po jednej lini" takie subiektywne spostrzeżenie :mrgreen:

#318 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 28 October 2007 - 18:08

Cena za mostek syntace jest chora, ponad 400pln i to z śrubkami stalowymi, przy takiej cenie powinny być ti! Poza tym ja np. nie chciałbym, aby było mi widać rurę sterową widelca :roll:

Cena kierownicy jest na pewno astronomiczna :lol:


dlatego tez kompletnie nie oplaca sie kupowac w polsce nawet jesli sie ma dostep do cen hurtowych. w hurcie taki mostek kosztuje w okolicach 320zl, a na niemieckim ebayu bywa za ok 60euro czyli ok 100zl taniej, a dla "zwyklego" klienta bedzie mniej o ok 200zl.

#319 sp0097jg

sp0097jg
  • Użytkownik
  • 124 posts
  • SkądKamienna Góra

Posted 28 October 2007 - 21:36

No właśnie, komponenty można sobie sprowadzić z Niemiec na przykład - cena będzie nie tak wygórowana, jak w tym chorym kraju ;-) A poza tym to według mnie to wycięcie w mostku, gdzie rurę sterową widać, jest charakterystyczne, no i ładne :-P


pzdr ;-)

#320 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 29 October 2007 - 10:58

Syntace Racelite - kiera 1600 zł, mostek Syntace może i dobry, ale kultowość tej firmy jest moim zdaniem przereklamowana. Co ich mostki mają takiego czego nie ma konkurencja? 4Axis jest bardzo popularny i trochę opatrzony tak jak Skoda Fabia czy Toyota Corolla, ale mostek jest bardzo ładny, dobrze wykonany, lekki, sztywny i tani - tego ostatniego nie można powiedzieć o Syntace.
Poza tym kierownice Syntace mają specyficzne gięcie - bardzo niski przód przez co jest mało miejsca w dolnym chwycie co nie każdemu pasuje i wymaga przyzwyczajenia się. W dodatku ma ona gięcie do tyłu przez co wypadałoby dac nieco dłuższy mostek.
Sztyca Thomson to jedna z lepszych. Elite to "podstawowa" werjsa, a jak ktoś chce lżej to bierze Masterpiece. Ja jednak polecam KCNC - lekka, sztywna i wytrzymała. Jesli chodzi o lekkie sztyce to ma ona najlepszą cenę.
Kiery FSA alu wcale nie są ciężkie - ~215g to nie dużo. Ritchey niby podaje taką samą masę, tylko trzeba wziąć poprawką na to, że łżą jak psy i ich kiery ważą zdecydowanie więcej.
Wejdź na stronę http://www.wrenchscience.com/ i tam jest kalkulator rozmiarów.
Poda Ci on całkowitą długość roweru - suma długości horyzontalnej ramy i długości mostka. W moim przypadku sprawdziło się idealnie, tzn. tylko potwierdziłem prawidłowość rozmiaru mojego roweru, bo dopasowałem sobie rozmiary sam w dłuższym okresie czasu.

[ Dodano: Pon 29 Paź, 07 11:02 ]
Co do FSA jeszcze napiszę, ze wyszedł w tym sezonie nowy mostek OS99, który waży <100g i nie jest wcale drogi.