Osprzętowe dylematy
#301
Napisano 27 październik 2007 - 19:22
#302 Gosc_dablo1_*
Napisano 27 październik 2007 - 19:44
#303
Napisano 27 październik 2007 - 20:08
Mostek: Ritchey 4Axis jest jednym z najlżejszych, tani i sztywny. Jelitkowi się nie podoba mój zestaw 4Axis i kiera K-Force Carbon - mostek niby nie pasuje :-) Te mostki nie raz widziałem w ramach Colnago Extreme Power i wygląda to świetnie.
Kierownice: alu: 3T Less XL, FSA RD200, karbon: FSA K-Force. Poleciłem te łatwo dostępne, bardzo dobrej jakości i kosztujące sensowne pieniądze.
Ritchey do niedawna miał problemy z włóknami węglowymi i kierownice często pękały. Ponad 1k zl za ich kiery to przesada tym bardziej, że FSA są bardziej uznana marką.
#304 Gosc_dablo1_*
Napisano 27 październik 2007 - 22:01
#305
Napisano 27 październik 2007 - 22:25
Do tego mostek Ritchey'a 4Axis i będzie super. Tylko nie bierz wersji Matrix - niby-karbon. Tak jak już pisano tylko wygląda jak karbon, bo nie czuć różnicy podczas jazdy. No i jest ciężki - mój 4Axis z tytanowymi śrubami waży 107g (110mm).
Karbonowych mostków niewielu producentów robi. Są to FSA K-Force, ITM Sword, 3T, Zeus, itp. - są one dość ciężkie i ważą ~180g. Mają być super sztywne. Ciekawą masę mają Zipp, ITM Uniko, Trigon, czy niestandardowy wymiarowo FRM Black Hole. Wszystkie wymienione te mostki kosztują tylko co cały set Ritchey'a.
#306 Gosc_dablo1_*
Napisano 27 październik 2007 - 22:45
#307 Gosc_Jelitek_*
Napisano 28 październik 2007 - 01:32
Tak wygląda kierownica z gięciem tradycyjnym: http://www.bikekatal...onenty&pid=8347
A tak z gięciem typu ergo: http://www.bikekatal...onenty&pid=8346
Jeszczez dorzucę swoje 2 grosze do ogólnego tematu. FSA wcale tani nie jest, to co jest na Allegro to wyprzedarze. Jedno jednak jest pewne za tę cenę dostajemy Carbon najwyższej jakości.
To co w przypadku FSA jest smutne to to że aluminiowe części (wyłączając cieniowane kierownice szosowe) są strasznie ciężkie i cena jaką żądają za elementy aluminiowe jest strasznie duża w stosunku do wagi. A niektóre części takie jak np. karbonową kierownicę FSA opłaca się wyłącznie kupować za granicą bo ceny jakie sobie liczy Unibike, są nieziemskie.
Części FSA nie cechują się super lekkością, np. mostek FSA OS 115, który kosztuje w sklepie koło 500 zł waży...171 gram! A więc czasem, jak napisał karbon, zamiast kompozytu warto kupić cieniowane alu, jeśli ktoś bardzo pilnuje wagi. Jednakże zalety włókien węglowych w postaci tłumienia drgań są tak wyraźne że czasem warto poświęcić te kilkadziesiąt gram na rzecz takiego komfortu.
#308
Napisano 28 październik 2007 - 08:08
#309
Napisano 28 październik 2007 - 09:56
#310
Napisano 28 październik 2007 - 10:42
#311 Gosc_dablo1_*
Napisano 28 październik 2007 - 12:30
#312 Gosc_Qba_*
Napisano 28 październik 2007 - 12:56
#313
Napisano 28 październik 2007 - 14:51
Co do kiery, to obowiązkowo karbon, bo super drgania tłumi Polecam Syntace Racelite, wersja carbon Materiał mostka chyba nie gra aż tak dużej roli, dlatego polecam Syntace F199 Co to sztycy, to Thomson masterpiece Dużo lepsze to niż przereklamowany Ritchey, który przecież też swoje kosztuje. Warto trochę dopłacić, mówię z własnego doświadczenia
http://www.bikekatal...onenty&pid=6560 - kiera
http://www.bikekatal...onenty&pid=6578 - mostek
http://www.bikekatal...onenty&pid=6409 - sztyca
pzdr :-)
#314
Napisano 28 październik 2007 - 15:46
Cena kierownicy jest na pewno astronomiczna
#315 Gosc_dablo1_*
Napisano 28 październik 2007 - 16:21
#316
Napisano 28 październik 2007 - 16:35
#317 Gosc_dablo1_*
Napisano 28 październik 2007 - 16:40
#318
Napisano 28 październik 2007 - 18:08
Cena za mostek syntace jest chora, ponad 400pln i to z śrubkami stalowymi, przy takiej cenie powinny być ti! Poza tym ja np. nie chciałbym, aby było mi widać rurę sterową widelca :roll:
Cena kierownicy jest na pewno astronomiczna
dlatego tez kompletnie nie oplaca sie kupowac w polsce nawet jesli sie ma dostep do cen hurtowych. w hurcie taki mostek kosztuje w okolicach 320zl, a na niemieckim ebayu bywa za ok 60euro czyli ok 100zl taniej, a dla "zwyklego" klienta bedzie mniej o ok 200zl.
#319
Napisano 28 październik 2007 - 21:36
pzdr ;-)
#320
Napisano 29 październik 2007 - 10:58
Poza tym kierownice Syntace mają specyficzne gięcie - bardzo niski przód przez co jest mało miejsca w dolnym chwycie co nie każdemu pasuje i wymaga przyzwyczajenia się. W dodatku ma ona gięcie do tyłu przez co wypadałoby dac nieco dłuższy mostek.
Sztyca Thomson to jedna z lepszych. Elite to "podstawowa" werjsa, a jak ktoś chce lżej to bierze Masterpiece. Ja jednak polecam KCNC - lekka, sztywna i wytrzymała. Jesli chodzi o lekkie sztyce to ma ona najlepszą cenę.
Kiery FSA alu wcale nie są ciężkie - ~215g to nie dużo. Ritchey niby podaje taką samą masę, tylko trzeba wziąć poprawką na to, że łżą jak psy i ich kiery ważą zdecydowanie więcej.
Wejdź na stronę http://www.wrenchscience.com/ i tam jest kalkulator rozmiarów.
Poda Ci on całkowitą długość roweru - suma długości horyzontalnej ramy i długości mostka. W moim przypadku sprawdziło się idealnie, tzn. tylko potwierdziłem prawidłowość rozmiaru mojego roweru, bo dopasowałem sobie rozmiary sam w dłuższym okresie czasu.
[ Dodano: Pon 29 Paź, 07 11:02 ]
Co do FSA jeszcze napiszę, ze wyszedł w tym sezonie nowy mostek OS99, który waży <100g i nie jest wcale drogi.