Jump to content


Photo

Osprzętowe dylematy


  • This topic is locked This topic is locked
863 replies to this topic

#61 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 22 April 2007 - 18:02

niezbyt mocne kola ;-)

ja nie polecam oleju do lancucha marki finish line (jakos mnie to nie dziwi). ich nowy produkt o nazwie pro road (taki z niego pro jak ... ) to totalny badziew.
wedlug producenta ten olej nie brudzi napedu, smaruje go jak nalezy, blablabla, blebleble itd.
po wyczyszczeniu napedu, nalozeniu tego oleju i po przejechaniu kilku km naped byl caly zafajdany :-/ po treningu naped wyczyscilem z wierzchu do sucha i juz na nastepnym treningu ewidentnie bylo slychac, ze naped pracuje znacznie glosniej.
nigdy wiecej FL.
rohloff rules.
:-)

#62 pañcio

pañcio
  • Użytkownik
  • 49 posts
  • SkądGorzów Wlkp

Posted 22 April 2007 - 18:57

dzisiaj na Maratonie Gryfa użyłem czerwonego FL (na suche warunki) i po godzinie napęd rzęził aż uszy puchły - nie polecam !!!

(a sucho było)

pozdr

pańcio

#63 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 posts
  • SkądWrocław

Posted 22 April 2007 - 20:46

ja używam fn juz od dawna i do tego czerwonego to rzeczywiście gówno jak ni ale ten zielony o wiele lepszy... (co prawda używałem go jak jeszcze na góralu skakałem i nie zwracałem na to uwagi ale nic tam za bardzo sie chyba nie lepiło :P)

#64 Gosc_Urban_*

Gosc_Urban_*
  • Gość

Posted 22 April 2007 - 21:58

Ja używam olejów Pedrosa (konkretnie Road).Polecam.

#65 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 posts
  • SkądKraków

Posted 23 April 2007 - 12:13

NIE POLECAM KUPOWANIA CIENIOWANYCH KIEROWNIC PO ZAWODNIKACH
materiał ma określoną podatność na przeciążenia, która może być już u kresu w momencie zakupu
swoją drogą pęknięcie barana pod rekami to niezbyt miłe doznania


Ani po zawodnikach, ani po nie-zawodnikach. Dodałbym do tego mostki. Te rzeczy IMO powinni się kupować nowe i co jakiś czas wymieniać. Profilaktycznie

#66 Gosc_Klaudiusz_*

Gosc_Klaudiusz_*
  • Gość

Posted 23 April 2007 - 17:23

Ile widziales mostkow polamanych z powodu zmeczenia materialu ?

#67 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 posts
  • SkądKraków

Posted 23 April 2007 - 17:56

Ile widziales mostkow polamanych z powodu zmeczenia materialu ?


Naocznie dwa. O innych słyszałem. Bez ekspertyzy zmęczeniowej jednak, więc nie wiem, czy ta odpowiedź Ciebie zadowoli 8-)

#68 Mika

Mika
  • Użytkownik
  • 298 posts
  • SkądGliwice

Posted 23 April 2007 - 18:01

a ja smarów pedrosa niecierpie ;/

#69 Gosc_Urban_*

Gosc_Urban_*
  • Gość

Posted 23 April 2007 - 20:32

W takim razie jakie wolisz ?

#70 Azariel

Azariel
  • Użytkownik
  • 98 posts
  • SkądTarnowskie Góry

Posted 24 April 2007 - 07:03

pedros jest beznadziejny, niedosc, ze lancuch caly upackany a co za tym idzie naped brudny to jescze szybko sie wymywa i lancuch pracuje tak, jakby byl suchy :P

tylko rohloff / ew. zielony FL

#71 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 24 April 2007 - 10:28

Byłem w niebo wzięty używając motocyklowego oleju Pennzoil, ale to co Rohloff robi to jakaś magia. Ale jakby nie było najlepszym smarowaniem jest to wykonane fabrycznie. Klei się okrutnie ale 1000 km można zrobić spokojnie na nim, byle nie zaliczyć deszczu.

#72 Gosc_Urban_*

Gosc_Urban_*
  • Gość

Posted 24 April 2007 - 11:48

Azariel, masz rację Pedros trochę brudzi. Myślałem, że to moja wina, że go po prostu za dużo daję.

#73 FairFaX

FairFaX
  • Użytkownik
  • 42 posts
  • SkądKrosno

Posted 24 April 2007 - 14:55

Ja moze troche z innej beczki...
Odradzam wloskie kola Gipiemme, tanie i pewnego czasu schodzily szybko na allegro.
Jako ze jakies 1,5 roku temu mialem uszczuplony budzet i musialem cos kupic to kupilem Gipiemme (dokladniej: Gipiemme Tecno T4(t-quattro) 30S Black Aero Race Team Alloy 6005 T6 Etrto 622-13,5 Din, 28 szprych z piastą tylną kompatybilną z systemem Campagnolo 9s) -> http://www.fairfax.p...wer&site=rsite.
i to byl moj blad. Wpradzie kola jako takie sprawuja sie calkiem nienajgorzej, ale jak mi poleciala tylna piasta to do dzis jeszcze jakos na niej jezdze, bo niemoge znalesc czesci (osi).
Najpierw gdzies pogialem os (jest jakos dziwnie lozyskowana bo jedna strona jest blisko ramy, a od strony kasety blizej srodka i w tym miejscu gdzies mi sie pogiela) a pozniej polecial mi konus na osi (zintegorwany konus z osia - idiotyzm). malutki szczegol ze waze 82kg:D
A znalezienie czesci na polskim rynku graniczy z cudem.
Dobra rada ! unikac tego jak sie da - sciagaja do polski jakies chyba odrzuty produkcyjne, bo z tego co czytalem niektorzy wlosi sobie takie kola chwala, ale to na czym oni jezdza to napewno nie to samo co w kaczygrodzie.

#74 Gosc_zawodowiec_;)_*

Gosc_zawodowiec_;)_*
  • Gość

Posted 24 April 2007 - 18:20

swięte słowa!!!!! tez miałem tylne kolo gipiemme ale 16 szprychowe. Szprychy pękały w nim jak ta lal, potem obręcz zaczeła pękać przy nyplach aż strach jeździć!!!! (jak śmigałem na tym kole to wazyłem 63kg)

#75 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 24 April 2007 - 20:30

apropo gipiemme.. nie ma ktos z was moze na sprzedaz piasty z tych kol? na 16 szprych?

#76 FairFaX

FairFaX
  • Użytkownik
  • 42 posts
  • SkądKrosno

Posted 24 April 2007 - 20:56

Malik wyobraz sobie ze mam taka piaste do sprzedania.... na 2 lozyskach maszynowych - 16 szprych itp....

Kupilem niedawno na allegro i myslalem ze dobiore z nich os, ale nie pasuje.

#77 Gosc_szajbz_*

Gosc_szajbz_*
  • Gość

Posted 27 June 2007 - 15:14

a moze ktoś napisać jak sie zmienia biegi na SH a na Campie? zauwazyłem ze Campa ma dwa rodzaje łap o co w tym chodzi?

Jexdziłem narazie na łapach SH 2200 i tragedia, ten boczny dyndzelek odpowiadający za niższe biegi nie daje rady sie wcisnąć w dolnym chwycie

#78 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 posts
  • SkądNowy Sacz

Posted 27 June 2007 - 15:33

ja na shimano sorze daje rade zmieniac w dol w dolnym chwycie:)ale to chyba dlatego ze mam ogromne dlonie,wiem ze w wyzszych grupach jest to lepiej juz pomyslane

#79 Gosc_Urban_*

Gosc_Urban_*
  • Gość

Posted 27 June 2007 - 15:37

W Campie też masz ten "dzyndzelek" jednak działa on bardzo dobrze i istnieje możliwość zmiany biegów w dolnym chwycie.
U Włochów w prawej manetce "dzyndzelek" kieruję łańcuch na prawo czyli wrzuca cięższe biegi. W lewej na odwrót- z większej tarczy na mniejszą.

#80 Gosc_Qba_*

Gosc_Qba_*
  • Gość

Posted 27 June 2007 - 17:01

a moze ktoś napisać jak sie zmienia biegi na SH


W Sh 105 w prawym ergopowerze małą klamką zrzucasz na bieg niższy/twardszy a klamką hamulcową na wyższy/miększy. Identycznie sytuacja wygląda w lewej manetce; małą klamką zrzucasz na mniejszą zębatkę a klamką hamulcową na zębatkę większą. Według mnie ten patent jest wygodniejszy od Campy (na Sh 105 zrobiem już ponad 1kkm a na Campie xenon miałem okazję poszaleć w Decathlonie) Pozdro!