Skocz do zawartości


Zdjęcie

Osprzętowe dylematy


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
863 odpowiedzi w tym temacie

#101 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 15 lipiec 2007 - 11:09

... Natomiast już w miejsce rogów wprowadzono cos na wzór shimanowskich ściętych rogów. Cały system jest wzorowany na shimano jak sądzę. skoro jeździ to w tdf to musi być już dopracowane choć nieukrywajmy - to nie prom kosmiczny i filozofii wielkiej w takich konstrukcjach nie ma jak sądzę


wzorowany na shitmano? chyba nie bardzo skoro jest tylko jedna dzwignia do zmiany biegow.
klamki srama wygladaja raczej jak skrzyzowanie shitmano z campa.

#102 ramzi

ramzi
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • SkądTrójmiasto

Napisano 15 lipiec 2007 - 13:05

Miałem okazje przez chwile przymierzyć się do Srama Force. Klamkomanetki wydają sie być bardzo wygodne , powiedziałbym że nawet wygodniejsze od konkurencji ale to można tak na prawde okreslić dopiero po dłuższej przejażdzce a niestety mi nie pozwolili się przejchać :( . Wygląd na żywo tez bardzo fajny, jedynie jak się patrzy z przodu to takie jakby pokrzywione ;)

#103 Gosc_senjiro_*

Gosc_senjiro_*
  • Gość

Napisano 15 lipiec 2007 - 13:09

a na jakiej zasadzie sie tym zmienia biegi? bo z tego co widzalem na stronce shimano to lekkie cykniecie tej klameczki to zrzucenie w dół, a mocniejsze cykniecie to podrzucenie w gore. prawda?

#104 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 15 lipiec 2007 - 13:57

tak to dziala LINK

dzialanie proste, ale pewnie wymagajace paru godzin treningow, aby wyrobic sobie nawyk.
przy shitmano i campagnolo to jest banalnie proste i nie sprawiajace zadnych problemow.

#105 Gosc_felipe_*

Gosc_felipe_*
  • Gość

Napisano 26 lipiec 2007 - 11:59

Witajcie!

Po długiej przerwie związanej z aktywnym życiem zawodowym i wakacjami wracam do składania mojej wymarzonej maszyny.
Na początku roku zakupiłem okazyjnie ramę Trek 1500 (alu + widelec carbon) rocznik 2006. W obecnym miesiącu chcę zakupić akcesoria do roweru: kierownicę, fajkę i sztycę. Zastanawiam się nad trzema firmami: Ritchey, Deda oraz Bontrager. Ritchey jak dla mnie jest zbyt obyty, Deda kojarzy mi się z Campą (rower ma jeździć na Ultegrze), Bontrager znów jest kojarzony mocno z Trekami, ale osobiście nie mam o tej marce zielonego pojęcia.
Kto z Was ma jakiekolwiek doświadczenia z Bontragerem?
Na kierownicę mogę wydać do 300 zł, a na sztycę do 200 zł, mostek również do 200 zł. Jeżeli zakupiłbym produkty z serii "Race" (www.ssc.pl), to mieszczę się w budżecie. Dodam, że seria Race montowana jest w rowerach Trek Madone, a więc tych z najwyższej półki (wypatrzyłem tą konfigurację w katalogu na stronie SSC).

Z góry dzięki za porady
Pozdrawiam
F

#106 Gosc_Klaudiusz_*

Gosc_Klaudiusz_*
  • Gość

Napisano 26 lipiec 2007 - 13:05

Kiera zalezy jak Ci lezy w rece, mostek stary WCS (ile wazysz ?) Sztyca moze Thompson ?

#107 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 26 lipiec 2007 - 14:34

Ja bym wybrał:
Mostek - Ritchey WCS 4Axis - 120g (110mmx31,8mm), 169 zł,
Kierownica - FSA RD200 - 218g, 250 zł.
Sztyca - Smica (tania opcja i dość lekka), a ponieważ zaoszczędziłeś trochę na mostku i kierownicy to może KCNC za 360 zł.
Nawet jeśli wybrałbyś sztycę Smica to wszystkie z powyzszych są świetną propozycją, poniżej kosztów jakie przeznaczyłeś, a kupowanie czegoś droższego nie ma sensu. Moje wszystkie propozycje są lekkie i sztywne. Nie bierz starego mostka WCS bo jest mniej sztywny od 4Axis'a. Kierownice Ritchey'a są również mniej sztywne od FSA. Osobiście mam karbonową FSA K-Force i jest rewelacyjna!. Geometria świetna zarówno do Campy jak i Sh (CSC jeździ na FSA z osprzętem Sh.).

#108 Gosc_felipe_*

Gosc_felipe_*
  • Gość

Napisano 26 lipiec 2007 - 18:54

Zaraz odpalam Google i czytam specyfikację :-)
Dzięki serdeczne za podpowiedzi, ale pytanie jest ciągle otwarte: co z Bontragerem?

Odpowiadając na pytanie: ważę 90 kg.

Karbon, napisz proszę jakie dokładnie sztyce masz na myśli.

#109 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 26 lipiec 2007 - 20:21

Niskie grupy Bontrager'a są mało ciekawe - ciężkie i brzydkie. A wysokie grupy są zdecydowanie za drogie.
Na Allegro jest kiera FSA RD200 44 cm szerokości. Sądząc po Twojej masie bedzie to dobra szerokość - zmierz sobie szerokość ramion.
Sztyce Smici są też na Allegro. Może skusisz się na sztycę PLT.
Jeśli chodzi o mostek to NIE MA NA ŚWIECIE atrakcyjniejszej oferty niż Ritchey 4Axis. Za 169 zł mostek 120g (ze śrubami tytanowymi 107g). Są tańsze i też lekkie takie jak Boplight, Racelite, Planet X, ale to jest ten sam mostek, który ma drukowane różne nazwy. 4Axis jest sztywniejszy i...ładniejszy.
Kierownicy nie znajdziesz lepszej jakościowo od tej FSA (nie mam nic wspólnego ze sprzedawcą). Mało popularne są produkty PLT, które mają duzo wspólnego z Shimano. FSA jest bardzo lekka.

#110 Gosc_felipe_*

Gosc_felipe_*
  • Gość

Napisano 27 lipiec 2007 - 06:54

Karbon, jesteś profesjonalistą... Sprawdziłem i rzeczywiście są to bardzo dobre produkty! Wystawiam punkt za pomoc!
Po wypłacie dokonam zakupu :mrgreen: Reszta części w następnych miesiącach :-)

#111 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 27 lipiec 2007 - 11:04

Gdybyś chciał kupić coś FSA to z Unibike'a Ci sprowadzą po cenach z www.bikekatalog.pl ja zamawiałem u nich kierownicę szosową FSA i bez problemów mi zamówili tylko że trzeba było czekać 2 tygodnie. Mimo to opłacało się.

#112 Gosc_felipe_*

Gosc_felipe_*
  • Gość

Napisano 29 lipiec 2007 - 19:53

Dziękuję za poradę. Skorzystam jak najbardziej.

[ Dodano: 2007-07-29, 20:53 ]
Kontynuuję swoją "opowieść" w tym wątku, aby nie tworzyć nowego.
Otóż mam "problem". Za nic w świecie nie mogę zejść w zeszycie Excelowym wagą mojego Treka poniżej magicznych 8 kg. Sami zobaczcie:

rama Trek 1500 2215 g
kompletna grupa osprzętu Ultegra, 10-rzędowa 2454 g
koła Ultegra WH-R601 1687 g
kierownica FSA RD200 218 g
Ritchey WCS 4Axis 110mm x 31,8mm 120 g
owijka Cinelli
Komplet linek i pancerzy Dura-Ace do przerzutek
Komplet linek i pancerzy Dura-Ace do hamulców
siodło San Marco USPS 180 g
sztyca Deda Metal Stick 224 g
opony Michelin Krylion Carbon 470 g
pedały PD-6620 308 g
dętki 120 g

Gdzie waga jest możliwa do zbicia?

#113 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 29 lipiec 2007 - 20:26

te 2215g jak na rame z widelcem to dosc sporo. moze jakis widelec full carbon?

#114 £ukasz

£ukasz
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • SkądMałe miasto ;)

Napisano 29 lipiec 2007 - 20:26

felipe: Jak już poużytkujesz trochę te kółka ultegry napisz o nich jakąś opinię bo jestem ciekawy jak się sprawują.

#115 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 29 lipiec 2007 - 21:01

Ja zgubiłęm na ramie 440g, na kołach 700g - te elementy robią masę. W osprzęcie mam jeszcze 650g zbędnej masy w stosunku do Record'a. Przypominam, ze mój rower waży 7045g (bez licznika i koszyka 6945g).
8 kg to i tak przyzwoita masa jak na tak ciężkie elementy. Nie wiem czy doliczyłeś masę pancerzy i linek (150-160g komplet) i 40-50g owijka.
Masę byś zbił kołami. Najlepiej gdybyś zdecydował się na szytki. Ja się bardzo cieszę z tego wyboru. Możesz mieć koła 1400g. Obręcze kosztują 75 € komplet, szprychy jakiekolwiek, a piasty - to zależy od budżetu. Mnie koła kosztowały tylko 1400 zł w tym piasty 900 zł. Za 600 zł wychodzą spokojnie koła 1500g. Do tego szytki Tufo S33, które są łatwo dostępne w Polsce. Ważą one 520g/komplet, ale nie ma dętek i taśm na obręcze (~30g). Więc na kołach zyskujesz ~400g a bilans ogumienia, dętek i taśm: zysk 80g.
Na ramie i osprzęcie nie zrzucisz masay, bo lekkie ray są drogie (chyba, ze jakaś okazyjna używka z Allegro). Lżejszy osprzęt to tylko DA. Możesz jeszcze odchudzić Ultegre aluminiowymi śrubami, powierceniem kółek RD (co wbrew pozorom daje kilka g zysku) - zysk na całej grupie ~30g.

[ Dodano: 2007-07-29, 22:04 ]
Malik, najtańszy z lekkich jest ten z Allegro, który ja mam (~350g po przycięciu), ale widelec Trek'a chociaż cięższy pewnie tłumi lepiej. Mój RDX jest sztywny, z kolei wersja, któą ma mój kolega jest już mniej sztywna. Jaka cena taka jakość.
Jakiś Deda Black Force kosztuje z 500 zł, a to już niezły grosz. Nie wspominam już o Columbusie Super Muscle za 1100 zł.

#116 Gosc_felipe_*

Gosc_felipe_*
  • Gość

Napisano 29 lipiec 2007 - 22:31

te 2215g jak na rame z widelcem to dosc sporo. moze jakis widelec full carbon?

Nie wiem czy jest sens. Na pewno nie będę wbijać się na ramę z włókna czy też nawet tylko z tylnym widelcem carbo. To nie ma sensu. Po pierwsze jest za drogo, po drugie dla amatora jest to zupełnie niepotrzebne. Po trzecie ważę 90 kg, maksymalnie mogę się wycieniować do 82. Jeżdżę mocno, więc carbon w nadmiernych ilościach odpada.

felipe: Jak już poużytkujesz trochę te kółka ultegry napisz o nich jakąś opinię bo jestem ciekawy jak się sprawują.

Jak najbardziej.

Karbon,
Szytki odpadają. Nawiercanie czegokolwiek również.

Widzę, że 8 kg nie da się zbić bez utraty:
a) masy pieniędzy,
B) sztywności.

#117 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 29 lipiec 2007 - 23:42

Nawiercanie czegokolwiek również.

Tylko plastykowe kółka przerzutki tylnej. Nawiercanie elementów metalowych wygląda paskudnie, a zysk wagowy jest marny, a nawet żaden.

Szytki odpadają

Szkoda, ale to pewnie Twoje błędne przeświadczenie.

carbon w nadmiernych ilościach odpada

Ważąc dużo wolałbym lekkie klamoty z karbonu niż aluminiowe - zdecydowanie.

Widzę, że 8 kg nie da się zbić bez utraty:
a) masy pieniędzy,
B) sztywności.

a. Niekoniecznie,
b. Na pewno nie, jeśli wiesz jakie części kupić. Dla przykładu mój TCR 7045g jest zauważalnie sztywniejszy od poprzedniej Orbei 9240g.

#118 Gosc_felipe_*

Gosc_felipe_*
  • Gość

Napisano 30 lipiec 2007 - 10:52

Tylko plastykowe kółka przerzutki tylnej. Nawiercanie elementów metalowych wygląda paskudnie, a zysk wagowy jest marny, a nawet żaden.

Ile bym zrzucił z roweru na tych nawiertach? 5 deko? :-|

Ważąc dużo wolałbym lekkie klamoty z karbonu niż aluminiowe - zdecydowanie.

Z jakiego powodu? BTW: karbon będzie sztywniejszy i bardziej żywotny od alu?

Na pewno nie, jeśli wiesz jakie części kupić. Dla przykładu mój TCR 7045g jest zauważalnie sztywniejszy od poprzedniej Orbei 9240g.

Niestety, ale Twoja rama, to przysłowiowy "papier". Takie chodzą opinie o tym sprzęcie wśród ludzi. Mogę się mylić, ale kilka takich opinii już słyszałem.

#119 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 30 lipiec 2007 - 11:17

karbon będzie sztywniejszy i bardziej żywotny od alu?

Czy sztywniejszy - to zależy. Trwałość, hmm, dobre klamoty alu trudno nazwać mało trwałymi. Karbonowe części będą lżejsze i poprawią komfort jazdy - tłmią drgania o wysokiej częstotliwości. Np jadąc po gruboziarnistym asfalcie mniej wibracji trafi na kierownice.
Swoją drogą - widelec karbonowy to podstawa! Twoje 90 kg nie dyskwalifikuje karbonu. Mój kolega 4 lata jeździ już na karbonowym widelcu a waży 120 kg. Widelec to Martek, więc nie taki znów rarytas.
Czyżbyś wyrobił sobie złą opinię o karbonowych częściach czytając opinie o Zoom'ie, Promax'ie i tym podobnym? Te części to śmieci niezależnie czy są karbonowe czy alu i trzeba ich unikać.
Wielką różnicę w komforcie i prowadzeniu roweru odczujesz na karbonowym widelcu. Karbonowa rura sterowa redukuje tylko masę. Jeśli brać taki to tylko markowy, aby mieć pewność, ze sterówka nie będzie się wyślisgiwała spod mostka ani, że nie pęknie.
Inne karbonowe części nie są już tak ważne. Jeszcze kierownica karbonowa fajnie tłumi - czuć od razu różnicę w porównaniu z alu.
Sztyc karbonowych osobiście nie lubie i nigdy nie zastosuje. Uważam, że to nie jest dobre miejsce dla karbonu.

#120 Gosc_zawodowiec_;)_*

Gosc_zawodowiec_;)_*
  • Gość

Napisano 30 lipiec 2007 - 17:37

rama Trek 1500 2215 g


tez mam taką rame i widelec i wiem ze u mnie sam widelec waży 586gram.... (ważyłem) więc jest okropnie cięzki, a o do wagi ramy to mam zamiar niedługo to sprawdzić...