Skocz do zawartości


Zdjęcie

Osprzętowe dylematy


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
863 odpowiedzi w tym temacie

#81 karrol

karrol
  • Użytkownik
  • 90 postów
  • SkądStargard

Napisano 27 czerwiec 2007 - 17:07

ja narazie też mam 2200 i daje rade w dolnym zmieniać;-) ale też mam duże ręce;-)
już na jesień przesiadam się (mam nadzieję) na Campe i zobaczymy:-)
pozdro

#82 Qba

Qba
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądMarki

Napisano 27 czerwiec 2007 - 17:08

A którą konkretnie grupę? Pozdro!

#83 karrol

karrol
  • Użytkownik
  • 90 postów
  • SkądStargard

Napisano 27 czerwiec 2007 - 17:14

do mnie pytanie?? na Veloce :-) Tylko wlaśnie jak już pytałem się wcześniej nie wiem, czy najbardziej opłaci się kupic całą grupę, czy może jakaś "mieszankę" różnych. Co polecacie?
pozdro

#84 zimniasty

zimniasty
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Skądkrk

Napisano 27 czerwiec 2007 - 21:28

możesz sobie kasete miche 10kę kupić (zestawią Ci w bikomie jaki chcesz zakres) i do tego np. łańcuch shimano 105kę 10s - jak chcesz eksperymentować;)

#85 Qba

Qba
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądMarki

Napisano 27 czerwiec 2007 - 21:32

A nie lepiej od razu kupić pełną grupę i mieć pewność, że wszystko będzie dobrze ze sobą współgrać i śmigać jak trzeba zamiast kombinować, miksować później wszystko ze sobą kalibrować i utrudniać sobie życie? Pozdro!

#86 Urban

Urban
  • Użytkownik
  • 78 postów
  • SkądŁęczna

Napisano 27 czerwiec 2007 - 21:35

Ja np. mam troszkę osprzętu Xenona i reszta Mirage. Oczywiście wszystko chodzi bez kłopotu.

#87 Qba

Qba
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądMarki

Napisano 27 czerwiec 2007 - 21:38

Ja wiem...? No, tyle, że jeden producent. Bo widziałem nieraz na allegro szosówki typu np. kaseta i łańcuch miche, korba bontrager, przerzutki tiagra, manetki i hamulce mirage. Nie jestem pewny czy takie kombinowanie wychodzi na korzyść. Pozdro!

#88 zawodowiec_;)

zawodowiec_;)
  • Użytkownik
  • 245 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 czerwiec 2007 - 22:10

Bo widziałem nieraz na allegro szosówki typu np. kaseta i łańcuch miche, korba bontrager, przerzutki tiagra, manetki i hamulce mirage. Nie jestem pewny czy takie kombinowanie wychodzi na korzyść.


takie cos napewno na dobre nie wychodzi, ale jak np cała grupa jest veloce a przerzutki centaura to napewno wyjdzie lepje:)i drozej:( ;-)

#89 zimniasty

zimniasty
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Skądkrk

Napisano 28 czerwiec 2007 - 10:32

nie mam zastrzeżeń do swojego zestawu sram r9+kmc z9900+105ka, działa tak jak pełny xt (z dc 760) i dużo płynniej niż pełny mirage 9s...

#90 karrol

karrol
  • Użytkownik
  • 90 postów
  • SkądStargard

Napisano 29 czerwiec 2007 - 12:07

No to chyba zdecyduje się na całą grupę. Bo jak wspomniał Qba, na pewno wszystko będzie ze sobą współgrało i nie będę musiał nic kombinować. Chodziło mi raczej o to, że może korzystając (ż?) z waszego doświadczenia polecicie mi pewne komponenty które są lepsze, a za taką samą cenę. Bo raczej nie chodzi mi o coś droższego.
pozdro, wielkie dzięki za pomoc

#91 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 535 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 czerwiec 2007 - 12:23

No to chyba zdecyduje się na całą grupę. Bo jak wspomniał Qba, na pewno wszystko będzie ze sobą współgrało i nie będę musiał nic kombinować. Chodziło mi raczej o to, że może korzystając (ż?) z waszego doświadczenia polecicie mi pewne komponenty które są lepsze, a za taką samą cenę. Bo raczej nie chodzi mi o coś droższego.
pozdro, wielkie dzięki za pomoc


IMO, albo cała grupa (bo łatwo i przyjemnie), albo:
- łapy (klamkomanetki możliwie wysokiej grupy) np. Ultegra, albo 105
- korby możliwie wysokiej grupy (ale Tiagra już jest OK, a 105 pewnikiem w niczym nie odróżnisz od Ultegry, wszystkie zintegrowane są sztywne)
- łańcuch DA (tani i przyzwoity), albo C9
- kaseta przynajmniej 105
- przerzutka tylna może być o klasę niżej, przednia 2200 (mam 105 i 2200 i nie widzę żadnej różnicy poza napisami)
- hamulce bez fanatyzmu (Sora albo Tiagra - i dobre klocki właściwe dla obręczy)
- piasta tył DA, przód choćby i 105
Czyli zamiast pełnej 105 nabyłbym okolice 105.
Na Campie się nie znam.
Pzdr
Konik

#92 Klaudiusz

Klaudiusz
  • Użytkownik
  • 212 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 29 czerwiec 2007 - 12:33

Z piastami najwyzszych grup shimano bym uwazal bo sa problemy z kompatybilnoscia 10s/9s

#93 tozik

tozik
  • Użytkownik
  • 530 postów
  • SkądPietrzykowice

Napisano 29 czerwiec 2007 - 12:37

No to będziesz miał pełen przegląd Shimano na szosie: od 2200 do DA... ;)


(mam 105 i 2200 i nie widzę żadnej różnicy poza napisami)

To zważ sobie obie...

Na nową tylną piastę DA załozysz tylko kastet 10s.

- kaseta przynajmniej 105

a może SRAM?

hamulce bez fanatyzmu

- zgadzam się, tu różnice są znikome, PROMAXy ACCENTy TEKTRO też stykną

#94 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 535 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 czerwiec 2007 - 13:15

No to będziesz miał pełen przegląd Shimano na szosie: od 2200 do DA... ;)


(mam 105 i 2200 i nie widzę żadnej różnicy poza napisami)

To zważ sobie obie...

Na nową tylną piastę DA załozysz tylko kastet 10s.

- kaseta przynajmniej 105

a może SRAM?

hamulce bez fanatyzmu

- zgadzam się, tu różnice są znikome, PROMAXy ACCENTy TEKTRO też stykną


A dleczego przepłacać? Uważam, że najwazniejsze dla jakości pracy napędu są klamy i korby. Dla trwałości - łańcuch. I tyle ;-) O piascie DA myślałem - 7700.
2200 i 105 zważę. Tyle, że 2200 mam z długim ramieniem linki pod manetki na prostą kierę, a 105 pod klamkomanetki szosowe. Pewnie różnica wyniknie z tego.

#95 Qba

Qba
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądMarki

Napisano 29 czerwiec 2007 - 13:23

Cytat:
hamulce bez fanatyzmu
- zgadzam się, tu różnice są znikome, PROMAXy ACCENTy TEKTRO też stykną


To w takim razie czym oprócz wagi (bo tu chyba jest różnica) różni sie jakieś tam Tektro czy Promax od 105 lub DA? Mówicie, że w skuteczności hamowania nie ma żadnej różnicy? Pozdro!

#96 zawodowiec_;)

zawodowiec_;)
  • Użytkownik
  • 245 postów
  • SkądPoznań

Napisano 29 czerwiec 2007 - 14:18

ja różnice zuwazyłem ogromną po przesiadce z hampli sory (zmienione klocki na DA) na nowa 105, stały sie tak "mocne" ze sora wymiękała... ogólnie praca hamulców wzrosła ogromnie, moge smigac 70km\h z górki i nieboje sie ze niezatrzymam sie na końcu zjazdu (z sorą różnie to bywało...)

#97 zimniasty

zimniasty
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Skądkrk

Napisano 29 czerwiec 2007 - 17:54

najważniejsze są klocki, a dualpivoty z zasady są supermocne (porównując np. do canti śr-profil) - mam w jednym rowerku nexusy (exage przemalowane na biało żeby pasowały do miejskiej dameczki;) - żylety!!

#98 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 29 czerwiec 2007 - 19:32

Hamulce Sh pracują wyraźnie inaczej i nie zależy to tylko od klocków. Przerzutki Sora, nie wspominając już o 2200 szybko dostają luzy i się rozpadają. Nie jest to tylko kwestia masy i ceny, ale jakościa działania. Przerzutki Ultegra kosztują grosze, więc nie warto tracić pieniędzy na coś tańszego.

#99 senjiro

senjiro
  • Użytkownik
  • 175 postów
  • SkądGliwice

Napisano 14 lipiec 2007 - 14:34

hey:) chcialbym odgrzac ten temat, poniewaz sezon juz pelni i pewno macie juz jakies opinie na temat tych grup szosowych. z tego co slyszalem to jakosc zmiany biegów bije na glowe shimano co nie jest dla mnie zadna nowoscia bo w mtb jest podobnie:) poza tym jak juz zostalo wspomniane spora wygoda:] jedyna rzecz jaka mnie zastanawia to ta jedna klamka? bawil sie ktos tym dluzej? jak zachowuje sie to na dluzsza mete? ja tam generalnie jestem wyznawaca ze campa rulez:D (mimo ze jezdze na shimano:P bo nie mam kasy na cos lepszego). ale czekam na wasze opinie odnoscnie grupy rival i force:)

#100 wunderfaust

wunderfaust
  • Użytkownik
  • 451 postów
  • Skądz neta

Napisano 15 lipiec 2007 - 06:55

klamki sram można obejrzeć w akcji podczas tegorocznego tour de france. jeździ na nich grupa Saunier Duval. co ciekawe - część którą obejmuje ręka czyli tzw body jest jakby żywcem wzięte z konstrukcji campagnolo. Natomiast już w miejsce rogów wprowadzono cos na wzór shimanowskich ściętych rogów. Cały system jest wzorowany na shimano jak sądzę. skoro jeździ to w tdf to musi być już dopracowane choć nieukrywajmy - to nie prom kosmiczny i filozofii wielkiej w takich konstrukcjach nie ma jak sądzę